Ormož, 5.5.2011 Letnik 9 TISKOVINA Številka 4 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ VSEBINA 4. ODLOK o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju – osnutek 5. Odlok o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« -skrajšani postopek 6. ODLOK o spremembi Odloka o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Ormož -predlog 7. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo), pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - O D L O K o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju – osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bosta pri obravnavi osnutka odloka sodelovali: - Alenka Korpar, direktorica Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju - Mateja Zemljak, Tajnica občinske uprave Ormož, dne 5.5.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 4. I. UVOD Ocena stanja Občine Ormož, Občina Središče ob Dravi in Občina Sveti Tomaž so izrazile interes za pristop k Skupni občinski upravi občin v Spodnjem Podravju (v nadaljevanju SOU SP), ki je skupna občinska uprava z enajstletno tradicijo in opravlja prenesene naloge za 18 občin ustanoviteljic na petih delovnih področjih (prostorsko načrtovanje, zagotavljanje in izvajanje javnih služb, občinska inšpekcija, občinsko redarstvo in notranje revidiranje). Razlogi za sprejem odloka Postopek pristopa novih občin ustanoviteljic je določen v Odloku o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju (Uradni list RS, št. 22/10), ki v 22. členu določa, da nova občina lahko pristopi k skupni upravi, če sklep o tem sprejme na pristojnem organu občine in se s pristopom strinjajo vse občine ustanoviteljice. Dosedanje občine ustanoviteljice so se s pristopom novih občin ustanoviteljic strinjale, zato je bil pripravljen osnutek ustanovitvenega akta, v katerem so navedene nove občine ustanoviteljice. Odlok Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 sprejmejo vse občine ustanoviteljice v popolnoma enakem besedilu. Cilji odloka S sprejemom odloka se bodo občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž pridružile ostalim občinam ustanoviteljicam Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju. V skladu s 27. členom prične odlok veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in od takrat naprej lahko občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž na Skupno občinsko upravo občin v Spodnjem Podravju prenesejo izvajanje nalog na izbranih delovnih področjih po postopku, določenem v ustanovitvenem aktu Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju. Ocena finančnih posledic Samostojno organiziranje služb in strokovno izvajanje vseh nalog iz pristojnosti lokalne skupnosti zahteva strokoven kader in ustrezno opremo ter prostore, kar je povezano z znatnimi sredstvi. Prenos izvajanja nalog na skupno občinsko upravo občinam ustanoviteljicam zagotavlja, da se kader specializira, izvajanje nalog je bolj strokovno, izkoriščenost kadra in opreme je boljša, stroški kadra in potrebne opreme pa se delijo med vse vključene občine in so zato za vsako posamezno občino nižji, kot bi bili, če bi vsaka občinska uprava vse zahtevane službe samostojno organizirala. Dodatno se v skladu s 26. členom zakona o financiranju občin občinam iz državnega proračuna zagotavljajo sredstva v višini 50 % v preteklem proračunskem letu realiziranih odhodkov za financiranje delovanja skupne uprave, če so se naloge opravljale za dve ali več občin, zato je za vse vključene občine takšna rešitev finančno najbolj ugodna. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 12. člena Statuta Mestne občine Ptuj (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 9/07), 16. člena Statuta Občine Cirkulane (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 1/07, 5/08), 15. člena Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05), 15. člena Statuta Občine Dornava (Uradni list RS, št. 26/07), 16. člena Statuta Občine Duplek (Medobčinski uradni vestnik, št. 17/07, Uradno glasilo slovenskih občin, št. 15/10), 16. člena Statuta Občine Gorišnica (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 25/06), 16. člena Statuta Občine Hajdina (Uradni list RS, št. 63/07, Uradno glasilo slovenskih občin, št. 22/10), 16. člena Statuta Občine Juršinci (Uradni vestnik Občine Juršinci, št. 7/07, 4/09, 1/11), 2 5.5.2011 17. člena Statuta Občine Kidričevo (Uradni list RS, št. 10/04, 58/05), 17. člena Statuta Občine Majšperk (Uradni list RS, št. 23/99, 92/03), 16. člena Statuta Občine Markovci (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 15/06, 26/09), 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10-uradno prečiščeno besedilo), 15. člena Statuta Občine Podlehnik (Uradni list RS, št. 96/09), 15. člena Statuta Občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07), 23. člena Statuta Občine Starše (Medobčinski uradni vestnik, št. 12/95, 7/96), 16. člena Statuta Občine Sv. Andraž v Slovenskih goricah (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 29/07), 23. člena Statuta občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07), 16. člena Statuta Občine Trnovska vas (Uradni vestnik Občine Trnovska vas, št. 5/07), 16. člena Statuta Občine Videm (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 16/10-uradno prečiščeno besedilo), 15. člena Statuta Občine Zavrč (Uradni list RS, št. 64/99, 98/04) in 16. člena Statuta Občine Žetale (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 8/10) so Mestni svet Mestne občine Ptuj na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Cirkulane na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Destrnik na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Dornava na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Duplek na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Gorišnica na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Hajdina na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Juršinci na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Kidričevo na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Majšperk na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Markovci na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Ormož na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Podlehnik na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Središče ob Dravi na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Starše na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Sveti Tomaž na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Trnovska vas na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Videm na __. seji dne ___, Občinski svet Občine Zavrč na __. seji dne ___ in Občinski svet Občine Žetale na __. seji dne ___ v skladu z 49.a členom Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07–UPB2, 76/08, 79/09 in 51/10) sprejeli naslednji Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 3 ODLOK o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (1) S tem odlokom se ustanovi organ skupne občinske uprave (v nadaljevanju: skupna uprava), določi njegovo ime in sedež, delovno področje, notranja organizacija, vodenje ter zagotavljanje sredstev in drugih pogojev za njegovo delo. (2) S tem odlokom so določene pravice in obveznosti občin ustanoviteljic in njihovih organov v razmerju do skupne uprave in v medsebojnih razmerjih. 2. člen Mestna občina Ptuj in Občina Cirkulane, Občina Destrnik, Občina Dornava, Občina Duplek, Občina Gorišnica, Občina Hajdina, Občina Juršinci, Občina Kidričevo, Občina Majšperk, Občina Markovci, Občina Ormož, Občina Podlehnik, Občina Središče ob Dravi, Občina Starše, Občina Sv. Andraž v Slovenskih goricah, Občina Sveti Tomaž, Občina Trnovska vas, Občina Videm, Občina Zavrč ter Občina Žetale (v nadaljevanju: občine ustanoviteljice) ustanovijo skupno občinsko upravo z imenom »Skupna občinska uprava občin v Spodnjem Podravju«, za skupno opravljanje nalog občinske uprave na področju: - prostorskega načrtovanja, - zagotavljanja in izvajanja javnih služb, - občinske inšpekcije, - občinskega redarstva in - notranjega revidiranja. 3. (2) Župani imenujejo in razrešujejo direktorja skupne uprave, sprejmejo kadrovski načrt, letni program dela in finančni načrt skupne uprave, nadzorujejo delo ter dajejo skupne usmeritve glede splošnih vprašanj organiziranja in delovanja skupne uprave. II. NALOGE IN ORGANIZACIJA DELA 5. člen (1) Skupna uprava opravlja upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge občinskih uprav občin ustanoviteljic in naloge v zvezi z izvajanjem in zagotavljanjem javnih služb iz pristojnosti občin ustanoviteljic, ki jih občine ustanoviteljice s svojimi akti prenesejo na skupno upravo. (2) Svoje naloge opravlja skupna uprava v skladu z zakonom, podzakonskimi predpisi in predpisi občin ustanoviteljic. (3) Obseg in vrsta nalog ter višina potrebnih sredstev je za posamezno občino ustanoviteljico določena z letnim programom dela ter finančnim načrtom, ki mu je dodana priloga z delitvijo stroškov po posameznih področjih oziroma posameznih nalogah in posameznih občinah. 6. člen (1) Skupna uprava je sestavljena iz naslednjih notranjih organizacijskih enot: - Oddelek za prostor, - Oddelek za zagotavljanje in izvajanje javnih služb, - Medobčinska inšpekcija, - Medobčinsko redarstvo, - Skupna notranja revizijska služba. (2) Vse notranje organizacijske enote skupne uprave imajo sedež na Ptuju, Mestni trg 1. člen (1) Skupna uprava je pričela z delom 01. 7. 1999. (2) Sedež skupne uprave je v Mestni občini Ptuj na naslovu Mestni trg 1, 2250 Ptuj. (3) Skupna uprava uporablja žig okrogle oblike. Ob zunanjem robu žiga je napis: Skupna občinska uprava občin v Spodnjem Podravju, v notranjem krogu naslov Mestni trg 1, v sredini pa napis Ptuj. 4. 5.5.2011 člen (1) Ustanoviteljske pravice občin, razen sprejema sprememb in dopolnitev tega odloka ter zagotavljanja proračunskih sredstev za delovanje skupne uprave v svojih proračunih, za kar so pristojni občinski sveti, izvršujejo župani občin ustanoviteljic. 7. člen Oddelek za prostor (1) Oddelek za prostor izvaja naslednje naloge: - vodenje postopkov za pripravo občinskih prostorskih aktov ter njihovih sprememb in dopolnitev, - priprava manj zahtevnih strokovnih podlag za prostorske akte, - strokovna pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora, - informacije iz uradnih evidenc, - naloge službe mestnega arhitekta ali občinskega urbanista, - naloge v zvezi z javnim naročanjem, - naloge v zvezi z usklajevanjem aktov, - druge naloge s področja urejanja prostora v skladu z veljavnimi predpisi. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 (2) Za vodenje oddelka za prostor se lahko imenuje vodja notranje organizacijske enote. (3) Obseg in vrsta nalog, ki jih oddelek za prostor izvaja za posamezno občino ustanoviteljico, se določi z akti iz 3. odstavka 5. člena tega odloka. (4) Stroške priprave občinskih prostorskih aktov, prostorskih izvedbenih aktov, zahtevnih strokovnih podlag, programov opremljanja stavbnih zemljišč, urbanističnih delavnic in podobnega nosijo občine naročnice. 8. člen Oddelek za zagotavljanje in izvajanje javnih služb (1) Oddelek za zagotavljanje in izvajanje javnih služb izvaja naslednje naloge: - priprava predpisov in vodenje upravnih postopkov s področja zagotavljanja in izvajanja javnih služb ter strokovna pomoč pri njihovem izvajanju, - vodenje in spremljanje investicij s področja ravnanja s komunalnimi odpadki, - vodenje in spremljanje investicij s področja komunalnega opremljanja, - vodenje in spremljanje investicij s področja cestne infrastrukture, - nadzor nad izvajanjem vzdrževalnih in drugih gradbenih del na področju cestne infrastrukture, - vodenje in spremljanje drugih projektov s področja varstva okolja, - naloge v zvezi z javnim naročanjem, - opravljanje drugih nalog, ki so jih na skupno upravo prenesle občine ustanoviteljice preko zveze občin z ustanovitvenim aktom zveze, - druge naloge s področja zagotavljanja in izvajanja javnih služb v skladu z veljavnimi predpisi. (2) Za vodenje oddelka za zagotavljanje in izvajanje javnih služb se lahko imenuje vodja notranje organizacijske enote. (3) Obseg in vrsta nalog, ki jih oddelek za zagotavljanje in izvajanje javnih služb izvaja za posamezno občino ustanoviteljico, se določi z akti iz 3. odstavka 5. člena tega odloka. (4) Stroške izdelave vse potrebne dokumentacije in ostale stroške projektov nosijo občine naročnice. 9. člen Medobčinska inšpekcija (1) Medobčinska inšpekcija je prekrškovni organ občin ustanoviteljic, ki so vključene v skupno upravo na področju občinske inšpekcije. (2) Inšpekcijski nadzor izvajajo občinski inšpektorji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. 4 5.5.2011 (3) Inšpektorji vodijo prekrškovni postopek in odločajo o prekrških iz občinske pristojnosti, določenih z državnimi in občinskimi predpisi posamezne občine ustanoviteljice. Seznam predpisov je naveden v posebni prilogi, ki je objavljena na spletni strani skupne uprave. (4) Plačane globe za prekrške, ki jih izreče inšpektor, so prihodek proračuna občine, na območju katere je bil prekršek storjen oziroma katere predpis je bil kršen. (5) Za vodenje medobčinske inšpekcije se lahko imenuje vodja notranje organizacijske enote. (6) Obseg in vrsta nalog, ki jih medobčinska inšpekcija izvaja za posamezno občino ustanoviteljico, se določi z akti iz 3. odstavka 5. člena tega odloka. 10. člen Medobčinsko redarstvo (1) Medobčinsko redarstvo je prekrškovni organ za občine ustanoviteljice, ki so vključene v skupno upravo na področju občinskega redarstva. (2) Delovno področje in naloge medobčinskega redarstva določajo zakoni ali na podlagi zakonov izdani občinski predpisi. Seznam predpisov je naveden v posebni prilogi, ki je objavljena na spletni strani skupne uprave. (3) Medobčinsko redarstvo vodi vodja notranje organizacijske enote. (4) Vodja notranje organizacijske enote in občinski redarji so pooblaščene uradne osebe. (5) Pri opravljanju nalog občinski redarji izrekajo opozorila in globe ter izvajajo pooblastila in ukrepe, ki so preneseni nanje z zakoni in občinskimi predpisi. (6) Plačane globe za prekrške, ki jih izrečejo občinski redarji, so prihodek proračuna občine, na območju katere je bil prekršek storjen oziroma katere predpis je bil kršen. (7) Obseg in vrsta nalog, ki jih medobčinsko redarstvo izvaja za posamezno občino ustanoviteljico, se določi z akti iz 3. odstavka 5. člena tega odloka. 11. člen Skupna notranja revizijska služba (1) Skupna notranja revizijska služba opravlja naloge notranjega revidiranja za občine ustanoviteljice, ki so vključene v skupno upravo na področju notranjega revidiranja. (2) Skupna notranja revizijska služba deluje samostojno in neodvisno kot notranja organizacijska enota, ki je neposredno podrejena županom občin, ki so pristopile k skupni notranji revizijski službi, in katerim neposredno poroča. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 5 (3) Skupno notranjo revizijsko službo vodi vodja notranje organizacijske enote, ki v okviru svojih pooblastil odgovarja za zakonitost in strokovnost dela skupne notranje revizijske službe. Za izvrševanje nalog, ki spadajo v pristojnost posamezne občine, odgovarja županu te občine, za delo skupne notranje revizijske službe v celoti pa skupaj vsem županom občin, vključenih v notranjo revizijsko službo. (4) Naloge skupne notranje revizijske službe so: - priprava dolgoročnega in letnega načrta dela, - izvajanje rednih in izrednih revizij, - svetovanje, - izdelava letnih poročil o delovanju službe, - sodelovanje z zunanjimi revizorji ter - druge naloge v zvezi z notranjim revidiranjem. (5) Župani občin, ki so pristopile k skupni notranji revizijski službi, izdajo pravilnik o delovanju skupne notranje revizijske službe. (6) Obseg in vrsta nalog, ki jih skupna notranja revizijska služba izvaja za posamezno občino ustanoviteljico, se določi z akti iz 3. odstavka 5. člena tega odloka. III. NAČIN DELA, ODGOVORNOSTI POOBLASTILA IN 12. člen (1) Pri odločanju v upravnih zadevah iz občinske pristojnosti nastopa skupna uprava kot organ tiste občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada. (2) Upravni akti, ki jih izdajajo pooblaščene osebe skupne uprave, imajo v glavi naziv skupne uprave, izdajajo pa se v imenu krajevno pristojne občine ustanoviteljice. (3) Skupna uprava mora pri izvrševanju svojih nalog ravnati po usmeritvah župana in nalogih tajnika občine oziroma direktorja občinske uprave občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada oziroma za katero izvršuje nalogo, glede splošnih vprašanj organiziranja in delovanja uprave pa po skupnih usmeritvah vseh županov občin ustanoviteljic. (4) O izločitvi direktorja skupne uprave ali zaposlenega v skupni upravi odloča tajnik občine oziroma direktor občinske uprave občine ustanoviteljice, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, ki v primeru izločitve direktorja o stvari tudi odloči. 13. člen (1) Skupno upravo vodi direktor, ki ga imenujejo in razrešujejo župani občin ustanoviteljic v skladu z zakonom o javnih uslužbencih. Direktor skupne 5.5.2011 uprave je imenovan, če ga potrdita najmanj dve tretjini županov občin ustanoviteljic. (2) Direktor skupne uprave ima status uradnika na položaju. (3) Direktor skupne uprave mora imeti univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo s specializacijo ali magisterijem in najmanj 7 let delovnih izkušenj. 14. člen (1) Direktor skupne uprave predstavlja skupno upravo, organizira opravljanje nalog, odloča v upravnih zadevah iz pristojnosti uprave ter izvaja vse druge naloge, ki so potrebne za zagotovitev pravočasnega, strokovnega in učinkovitega dela skupne uprave. (2) Direktor skupne uprave odgovarja v skladu s tem odlokom za izvrševanje nalog, ki spadajo v krajevno pristojnost posamezne občine ustanoviteljice, županu in tajniku občine oziroma direktorju občinske uprave te občine, za delo skupne uprave v celoti pa skupaj vsem županom občin ustanoviteljic. 15. člen Župani občin ustanoviteljic soglasno sprejmejo akt o sistemizaciji delovnih mest v skupni občinski upravi na predlog direktorja skupne uprave. 16. člen (1) Skupna uprava je del vsake od uprav občin ustanoviteljic za naloge, ki so jih prenesle na skupno upravo. Za javne uslužbence skupne uprave so delodajalci vse občine ustanoviteljice, za katere javni uslužbenci opravljajo prenesene naloge, funkcijo delodajalca pa izvršuje sedežna občina, s katero imajo javni uslužbenci sklenjeno delovno razmerje in v kateri uresničujejo svoje pravice. (2) Postopek javnega natečaja oziroma javnega razpisa za izbiro javnega uslužbenca v skupni upravi izvede skupna uprava v skladu z veljavnimi predpisi. Poročilo o izvedbi izbirnega postopka s predlogom o najprimernejšem in strokovno usposobljenem kandidatu se predloži v odločitev županom občin ustanoviteljic, ki bodo izbranemu kandidatu delodajalci. (3) O sklenitvi in prenehanju delovnih razmerij v skupni upravi odločajo župani tistih občin ustanoviteljic, ki so delodajalci posameznemu javnemu uslužbencu. Akte o sklenitvi in prenehanju delovnega razmerja sklepa župan sedežne občine. (4) V pogodbi o zaposlitvi vsakega javnega uslužbenca se navedejo občine ustanoviteljice, ki so delodajalci temu javnemu uslužbencu in zanj tudi Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 odgovarjajo v skladu s predpisi. Za vsakega uslužbenca skupne uprave se v letnem programu dela in finančnem načrtu s prilogo določi, katere naloge opravlja in za katere občine. (5) Župani občin ustanoviteljic pooblastijo direktorja skupne uprave, ki mora za to izpolnjevati pogoje po zakonu o javnih uslužbencih, za izvrševanje pravic in dolžnosti delodajalca, razen za odločanje o sklenitvi in prenehanju delovnih razmerij. 17. člen Župani do konca koledarskega leta za naslednje leto določijo tričlansko komisijo, ki jo sestavljajo župan sedežne občine in po en župan z levega in en župan z desnega brega Drave, ter jo pooblastijo za: - izvedbo letnega pogovora z direktorjem skupne uprave, - izvedbo postopka ocenjevanja direktorja skupne uprave, - odločanje o dodelitvi redne delovne uspešnosti in delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela direktorju skupne uprave ter za - odločanje o drugih delovnopravnih institutih. IV. SREDSTVA ZA DELO 18. člen (1) Skupna uprava opravlja svoje delo v prostorih občinske uprave sedežne občine. (2) Za nemoteno delo skupne uprave zagotavlja storitve na področju sprejemne pisarne, kadrovskih in finančnih zadev ter informacijskega sistema občinska uprava sedežne občine. (3) Občine ustanoviteljice zagotavljajo sredstva za pokrivanje stroškov uporabe prostorov, nabave in uporabe opreme, obratovalne stroške, stroške vzdrževanja in stroške storitev občinske uprave sedežne občine na način, določen v 19. členu tega odloka v višini, določeni z letnim programom dela in finančnim načrtom s prilogo. (4) Za naročanje opreme in storitev ter sklepanje pogodb v skladu s potrjenim letnim programom dela in finančnim načrtom s prilogo se s strani županov občin ustanoviteljic pooblasti direktor skupne uprave. 6 5.5.2011 dela to narekuje se lahko stroški delijo tudi glede na dejanski obseg dela, ki se izvaja za posamezno občino ali glede na vrednost investicije, ki se izvaja na območju posamezne občine ali po kombinaciji teh načinov, kar mora biti opredeljeno z letnim programom dela in finančnim načrtom s prilogo. (2) Sredstva za delovanje in druge materialne pogoje se izračunajo vezano na naloge, posamezno delovno mesto in zaposlenega, ter se delijo samo med tiste občine, za katere zaposleni na delovnem mestu naloge opravljajo. (3) Način delitve potrebnih sredstev občine ustanoviteljice za vsako proračunsko leto posebej določijo v letnem programu dela in finančnem načrtu s prilogo, ki vsebuje delitev stroškov po posameznih področjih oziroma posameznih nalogah in posameznih občinah. (4) Letni program dela in finančni načrt s prilogo za posamezno proračunsko leto sprejmejo občine ustanoviteljice na predlog direktorja skupne uprave. 20. člen (1) Skupna uprava je neposredni uporabnik proračuna občine ustanoviteljice, v kateri ima sedež. (2) Finančni načrt skupne uprave, ki ga na predlog direktorja skupne uprave potrdijo župani občin ustanoviteljic, je vključen v posebnem delu proračuna občine ustanoviteljice, v kateri ima skupna uprava sedež. (3) Finančno poslovanje skupne uprave se vodi kot podračun sistema enotnega zakladniškega računa občine ustanoviteljice, v kateri ima skupna uprava sedež, odprtega pri Banki Slovenije. (4) Občine ustanoviteljice zagotavljajo svoj del sredstev za skupno upravo v proračunu na posebni proračunski postavki. Finančni načrt skupne uprave je del obrazložitve proračuna. (5) Tekočo dvanajstino sredstev morajo občine ustanoviteljice nakazati do 25. dne v mesecu za tekoči mesec. (6) Odredbodajalec za sredstva finančnega načrta skupne uprave je njen direktor, ki je tudi skrbnik prihodkov. (7) Direktor skupne uprave polletno poroča občinam ustanoviteljicam o realizaciji programa dela in finančnega načrta. V. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI OBČIN USTANOVITELJIC 19. člen 21. člen (1) Sredstva za delovanje uprave zagotavljajo občine ustanoviteljice praviloma v razmerju števila prebivalcev posamezne občine do števila vseh prebivalcev občin ustanoviteljic. Kadar vsebina (1) Župani občin ustanoviteljic podrobneje uredijo način izvrševanja medsebojnih pravic, obveznosti in odgovornosti do skupne uprave z medobčinskim sporazumom. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 (2) Vsaka sprememba ustanoviteljstva se izvede s spremembo ustanovitvenega akta. (3) Predlog ustanovitvenega akta z vključenimi spremembami pripravi direktor skupne uprave. 7 5.5.2011 (2) Direktor skupne uprave poskrbi za objavo sprejetega odloka v Uradnem listu Republike Slovenije. 27. člen 22. člen Pristop občine (1) Nova občina lahko pristopi k skupni upravi, če sklep o tem sprejme na pristojnem organu občine in se s pristopom strinjajo vse občine ustanoviteljice. (2) Direktor skupne uprave opravi preračun potrebnih sredstev za delo skupne uprave v skladu z 19. členom tega odloka. 23. člen Izstop občine (1) V kolikor občina izrazi interes za izstop iz skupne uprave, mora pisno najaviti izstop direktorju skupne uprave in županom občin ustanoviteljic najmanj 6 mesecev pred iztekom proračunskega leta. (2) Način urejanja medsebojnih pravic in obveznosti v primeru izstopa posamezne občine ustanoviteljice bodo občine ustanoviteljice podrobneje določile v medobčinskem sporazumu iz 1. odstavka 21. člena tega odloka. (3) Občina lahko izstopi kot ustanoviteljica, ko poravna vse obveznosti do skupne uprave na podlagi tega odloka. 24. člen Prenehanje skupne uprave Način urejanja medsebojnih pravic in obveznosti v primeru prenehanja skupne uprave bodo občine ustanoviteljice podrobneje določile v medobčinskem sporazumu iz 1. odstavka 21. člena tega odloka. VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 25. člen Odlok se sprejme v enakem besedilu v vseh občinah ustanoviteljicah. 26. člen (1) Župani občin ustanoviteljic skupaj objavijo odlok v Uradnem listu Republike Slovenije v petnajstih dneh po sprejemu odloka na seji tistega mestnega ali občinskega sveta, ki je o njem zadnji odločal. (1) Odlok prične veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. (2) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju (Uradni list RS, št. 22/10). Številka: 030-01-2/99 Datum: ______ Dr. Štefan ČELAN župan Mestne občine Ptuj Številka: _______ Datum: _______ Janez JURGEC župan Občine Cirkulane Številka: _______ Datum: _______ Franc PUKŠIČ župan Občine Destrnik Številka: _______ Datum: _______ Rajko JANŽEKOVIČ župan Občine Dornava Številka: _______ Datum: _______ Janez RIBIČ župan Občine Duplek Številka: _______ Datum: _______ Jožef KOKOT župan Občine Gorišnica Številka: _______ Datum: _______ Mag. Stanko GLAŽAR župan Občine Hajdina Številka: _______ Datum: _______ Alojz KAUČIČ župan Občine Juršinci Številka: _______ Datum: _______ Anton LESKOVAR župan Občine Kidričevo Številka: _______ Datum: _______ Dr. Darinka FAKIN županja Občine Majšperk Številka: _______ Datum: _______ Milan GABROVEC župan Občine Markovci Številka: _______ Alojz SOK župan Občine Ormož Datum: _______ Številka: _______ Datum: _______ Marko MAUČIČ župan Občine Podlehnik Številka: _______ Datum: _______ Jurij BORKO župan Občine Središče ob Dravi Številka: _______ Datum: _______ Bojan KIRBIŠ župan Občine Starše Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 8 Številka: _______ Datum: _______ Franci KREPŠA župan Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah Številka: _______ Mirko CVETKO župan Občine Sveti Tomaž Datum: _______ Številka: _______ Datum: _______ Alojz BENKO župan Občine Trnovska vas Številka: _______ Datum: _______ Friderik BRAČIČ župan Občine Videm Številka: _______ Datum: _______ Miran VUK župan Občine Zavrč Številka: _______ Datum: _______ Anton BUTOLEN župan Občine Žetale III. OBRAZLOŽITEV Občina Ormož, Občina Središče ob Dravi in Občina Sveti Tomaž so izrazile interes za pristop k Skupni občinski upravi občin v Spodnjem Podravju z namenom skupnega izvrševanja nalog na delovnih področjih Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju, pisne pobude za pristop pa so potrdili tudi občinski sveti navedenih občin. Skladno z določbo 22. člena Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju (Uradni list RS, št. 22/10) lahko nova občina pristopi k skupni upravi, če sklep o tem sprejme na pristojnem organu občine in se s pristopom strinjajo vse občine ustanoviteljice, zato je Skupna občinska uprava občin v Spodnjem Podravju pripravila gradivo za vse občine ustanoviteljice, da bodo s sklepom lahko potrdile svoje strinjanje s pristopom novih treh občin ustanoviteljic. Skladno z 21. členom veljavnega odloka se vsaka sprememba ustanoviteljstva izvede s spremembo ustanovitvenega akta, ki mora biti skladno s 25. členom sprejet v enaki vsebini v vseh občinah ustanoviteljicah. Osemnajst občin ustanoviteljic Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju je v začetku leta 2010 sprejelo Odlok o ustanovitvi skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju (Uradni list RS, št. 22/10), ki je pričel veljati 20. 3. 2010, vanj pa je bila prenesena vsebina prvotnega ustanovitvenega akta iz leta 1999 s spremembami in dopolnitvami iz leta 2009, po strukturi in dodatnih vsebinah pa je bil usklajen z vzorcem, ki ga je predlagala Služba vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko. 5.5.2011 Ob pristopu novih občin ustanoviteljic mora biti ustanovitveni akt Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju sprejet v vseh občinah ustanoviteljicah v popolnoma enaki vsebini, zato je bil pripravljen predloženi osnutek akta, za katerega je do sedaj veljaven ustanovitveni akt Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju dopolnjen samo z navedbo novih občin v preambuli odloka, v 2. členu in pri podpisnikih odloka, v 27. členu pa je navedeno prenehanje veljavnosti predhodnega odloka. Vse spremembe v tekstu so potemnjene. Občina Ormož, Občina Središče ob Dravi in Občina Sveti Tomaž vidijo svoj interes pri vključitvi v Skupno občinsko upravo občin v Spodnjem Podravju predvsem v zmanjšanju stroškov za izvajanje nalog iz svoje pristojnosti in povečanju strokovnosti pri izvajanju nalog s specializiranimi kadri ter prenosom izkušenj med zaposlenimi, ki opravljajo enake ali podobne naloge, zato bi se v letu 2011 želeli vključiti predvsem na področju občinskega redarstva, možna pa je tudi vključitev na področju občinske inšpekcije. V naslednjih letih bi občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž dogovorjeni obseg nalog določale tako kot ostale občine ustanoviteljice z vsakoletnim programom dela s priloženim finančnim načrtom, ki ga vse občine ustanoviteljice potrdijo za naslednje proračunsko leto. Pristop novih občin ustanoviteljic je tudi v interesu dosedanjih občin ustanoviteljic, saj se s tem zmanjšuje delež njihovih stroškov za delovanje Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju, kakovost izvajanja nalog in organiziranje dela pa bo tudi po vključitvi dodatnih treh občin ostala na ustrezni ravni, saj se medobčinsko redarstvo v letu 2011 kadrovsko dopolnjuje z novimi zaposlenimi (planirana zaposlitev dveh oseb). PRIPRAVILI: Alenka Korpar, direktorica Skupne občinske uprave Občinska uprava Občine Ormož Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 9 5.5.2011 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž«-skrajšani postopek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Mateja Zemljak, Tajnica občinske uprave Ormož, dne 5.5.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 5. Odlok o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž«- skrajšani postopek I. UVOD Ocena stanja Občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž so z Odlokom o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/07, 12/08, 19/08, 21/08-popravek) ustanovile medobčinsko upravo, ki v skladu s 4. členom odloka opravlja naloge na naslednjih področjih: 1. inšpekcija: naloge občinske inšpekcije, službe nadzora občinskih cest in občinskega redarstva; 2. urejanje prostora: strokovne naloge na področjih urejanja prostora, katerih izvajanje je po določilih zakona v pristojnosti občin, naloge občinskega urbanista, ki jih določa zakon o urejanju prostora, strokovne naloge na področju zagotavljanja in izvajanja gospodarskih javnih služb, pripravlja projekte, vodi investicije in opravlja nadzor nad investicijami. 3. notranji finančni nadzor: naloge notranjega finančnega nadzora. Občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž kljub zakonski dolžnosti o opravljanju nalog občinskega redarstva, redarstva nimajo organiziranega. Naloge notranjega finančnega nadzora pa opravljajo preko zunanjega izvajalca. Razlog za sprejem dopolnitve odloka Občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž se s sprejemom Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju vključujejo v Skupno občinsko upravo občin v Spodnjem Podravju, predvsem na področju občinskega redarstva, možna pa je tudi vključitev na področju občinske inšpekcije. Razlogi so predvsem v zmanjšanju stroškov za izvajanje nalog iz svoje pristojnosti in povečanju strokovnosti pri izvajanju nalog s specializiranimi kadri ter prenosom izkušenj med zaposlenimi, ki opravljajo enake ali podobne naloge. Cilj za sprejem dopolnitve odloka Z Odlokom o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« medobčinska uprava s sedežem v Ormožu zagotavlja upravljanje nalog tudi na področju inšpekcije. S pristopom občine k skupni občinski upravi občin v Spodnjem Podravju je možno zagotavljati naloge na področju inšpekcije na ugodnejši način. S sprejemom dopolnitve odloka je občinam ustanoviteljicam medobčinske uprave dopuščena možnost, da če je izvajanje posameznih upravnih nalog iz 4. člena odloka mogoče zagotoviti na ugodnejši način, se v medobčinski upravi izvajanje teh upravnih nalog in pristojnosti ustavi in se lahko prenese na drug organ skupne občinske uprave. Ocena finančnih posledic Predlagana dopolnitev odloka ne bo imela finančnih posledic. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 29. in 49.a člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10), 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo), 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07) in 23. člena Statuta Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 10 občine Sv. Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07) so: - Občinski svet občine Ormož, na svoji ___ seji, dne _________, - Občinski svet občine Središče ob Dravi, na svoji ___ seji, dne _____ - Občinski svet občine Sveti Tomaž, na svoji ___seji, dne __________ sprejeli 5.5.2011 2. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 007-4/20011 07/9 Ormož, dne _______ ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Alojz SOK l.r. Odlok o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« 1. Številka: Središče ob Dravi, dne __________ ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI Jurij BORKO l.r. člen Za 25. členom Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinska uprava Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž« (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/07, 12/08, 19/08, 21/08-popravek) se doda 25. a člen, ki glasi: »25. a člen (1) V kolikor vse občine ustanoviteljice presodijo, da je izvajanje upravnih nalog in pristojnosti na posameznih področjih iz 4. člena tega odloka mogoče zagotoviti na ugodnejši način, se v medobčinski upravi izvajanje teh upravnih nalog in pristojnosti ustavi in se lahko prenese na drug organ skupne občinske uprave. (2) Za izvajanje upravnih nalog in pristojnosti na področjih iz 4. člena tega odloka, ki so prenesene na drugi organ skupne občinske uprave, se ne uporabljajo določila tega odloka. (3) Pred prenosom upravnih nalog in pristojnosti na drug organ skupne občinske uprave morajo biti poravnane vse obveznosti občin ustanoviteljic do medobčinske uprave.«. Številka: Sv. Tomaž, dne _____________ ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ Mirko CVETKO l.r. III. OBRAZLOŽITEV - k 1. členu: S predlagano dopolnitvijo odloka lahko občine ustanoviteljice izvajanje upravnih nalog in pristojnosti na posameznih področjih iz 4. člena tega odloka ustavijo, v kolikor presodijo, da jih je mogoče zagotoviti na ugodnejši način in prenesejo njihovo izvajanje na drug organ skupne občinske uprave. Pred prenosom upravnih nalog in pristojnosti na drug organ skupne občinske uprave morajo občine ustanoviteljice poravnati vse obveznosti do medobčinske uprave. - k 2. členu: V tem členu je določen način objave in rok začetka veljavnosti predlagane dopolnitve odloka. OBČINSKA UPRAVA Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 11 5.5.2011 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o spremembi Odloka o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Ormož-predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Mateja Zemljak, Tajnica občinske uprave Ormož, dne 5.5.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 6. Na podlagi 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 – uradno prečiščeno besedilo) in Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, štev. 33/07) je Občinski svet Občine Ormož na svoji ___. redni seji, dne ______ sprejel ODLOK o spremembi Odloka o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Ormožpredlog 1. člen V Odloku o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 17/08 – uradno prečiščeno besedilo) se v prvi alineji 5. odst. 4. člena (Splošna merila za odmero komunalnega prispevka) za besedo »kulturnih« doda vejica in besedilo »humanitarnih, verskih«. Šesta alineja se spremeni tako, da se glasi: »Če želi investitor zgraditi industrijski ali obrtni objekt, ki bo ustvaril nova delovna mesta, lahko občinski svet sprejme sklep o znižanju faktorja dejavnosti, vendar največ za polovico.«. 2. člen Sprememba tega odloka začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 007-00012/2010 0007 9 Ormož, dne Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ OBRAZLOŽITEV Občinski svet Ormož je na 33. redni seji dne 31.5.2010 sprejel osnutek predlaganega odloka ter občinski svet v novi sestavi na 3. redni seji dne 10.1.2011 sklep, da nadaljuje z obravnavo predloga odloka, ki ga je pričel občinski svet Ormož v prejšnjem mandatnem obdobju 2006-2010. Veljaven Odlok o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Ormož določa, da lahko občinski svet sprejme sklep o znižanju faktorja dejavnosti oziroma oprosti plačila komunalnega prispevka investitorja, v kolikor želi ta zgraditi industrijski ali obrtni objekt, ki bo ustvaril nova delovna mesta. Na občinski svet so bili podani različni predlogi za znižanje faktorja dejavnosti ali za celotno oprostitev komunalnega prispevka. Komunalni prispevek je namenski vir financiranja gradnje komunalne opreme. Na podlagi Zakona o prostorskem načrtovanju mora občina oproščena sredstva v enaki višini nadomestiti iz nenamenskih prihodkov občinskega proračuna. Celotna oprostitev plačila komunalnega prispevka investitorjev pomeni prevelik primanjkljaj za občinski proračun. Predlagani odlok se od faze osnutka do predloga ni bistveno spremenil. Pripombe, ki so bile dane v fazi obravnave osnutka odloka so se nanašale na določitev meril in dodatnih pogojev za oprostitev plačila komunalnega prispevka. Cilj oprostitve plačila komunalnega prispevka je večanje gospodarske moči občine in s tem zaposlitvenih možnosti. Pogoji za oprostitev glede na delovna mesta so določeni v spremembah in dopolnitvah Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož, ki bo obravnavan na isti seji. Predlagani pravilnik določa, kdo so upravičenci do oprostitve komunalnega prispevka ter da občinski svet odloča o oprostitvi plačila komunalnega prispevka glede na število novih delovnih mest ter višino investicije na območju občine Ormož. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 12 5.5.2011 Dodatno se v fazi predloga odloka predlaga širitev oprostitve plačila komunalnega prispevka na humanitarne in verske objekte, s čimer je podana možnost za širitev kroga investitorjev za oprostitev plačila komunalnega prispevka. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bosta pri obravnavi pravilnika sodelovala: - mag. Karmen Štumberger, vodja Oddelka za gospodarske dejavnosti - Mateja Zemljak, Tajnica Občine Ormož Ormož, dne 5.5.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 7. Razlog za sprejem sprememb pravilnika Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož I. UVOD Ocena stanja Pravilnik o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 12/II/07) določa pogoje in postopke za dodeljevanje sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož po pravilu »de minimis«. Kot ukrepi za pospeševanje malega gospodarstva so navedeni naslednji trije ukrepi: nepovratna finančna pomoč (subvencija) za pospeševanje zaposlovanja, nepovratna sredstva za pospeševanje poklicnega izobraževanja in krediti pod ugodnimi pogoji. Pravilnik določa cilje posameznega ukrepa, kdo so upravičenci, obliko pomoči, višino sredstev, ki je za posamezen ukrep na voljo, pogoje za pridobitev razpisanih sredstev, vsebine, ki jih mora javni razpis vsebovati, seznam dokazil, ki so priloga k vlogi na javni razpis ter način obravnave prispelih vlog. S strani Ministrstva za finance smo prejeli predlog dopolnitve pravne podlage za presojo »de minimis« sheme glede na Uredbo Komisije (ES) 1998/2006 v splošnih določbah Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 12/II/07). Poleg tega nam je to ministrstvo potrdilo, da je oprostitev komunalnega prispevka ukrep, ki sodi v okvir državnih pomoči po pravilu »de minimis«. Predlagalo pa je, da se kot dodaten ukrep doda k ukrepom za pospeševanje razvoja malega gospodarstva, ki so že navedeni v Pravilniku o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož. To pomeni, da je omenjeni Pravilnik pravna podlaga k obrazcu priglasitve pomoči, ki se dodeljuje po pravilu »de minimis«, ne pa Odlok o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, 17/2008). V skladu z 11. členom Zakona o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, 37/2004) namreč Ministrstvo za finance svetuje upravljavcem državnih pomoči pri pravilni uporabi in tolmačenju pravil na področju državnih pomoči, nudi pomoč Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 pri pripravi pravnih podlag za dodeljevanje državnih pomoči ter opozarja in predlaga ukrepe pri odpravi morebitnih nepravilnosti in odstopanj pri dodelitvi državnih pomoči. Zato smo kot dodaten ukrep za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož uvedli še ukrep Oprostitev komunalnega prispevka. Zaradi ugotovljenih potreb s strani malih in mikro podjetij ter samostojnih podjetnikov posameznikov in zaradi pobude Območne obrtno-podjetniške zbornice Ormož in Javne razvojne agencije občine Ormož smo kot dodaten ukrep vključili še Promocijo izdelkov in storitev podjetij, s katerim želimo spodbuditi sodelovanje upravičencev na sejmih in razstavah v Sloveniji in tujini. Pravilnik je poleg drugih aktivnosti, ki jih na področju spodbujanja razvoja malega gospodarstva izvaja občina Ormož (npr. sodelovanje pri vodenju postopkov za ustanovitev Mrežnega podjetniškega inkubatorja, podpora promocijskim dejavnostim Območne obrtno-podjetniške zbornice Ormož, podpora delovanju Javne razvojne agencije občine Ormož, vodenje aktivnosti za razvoj poslovne cone Ormož, razvoj komunalne in cestne infrastrukture, podpora razvoju turistične dejavnosti ipd.), hkrati tudi izvedbena podpora Aktu za mala podjetja, s katerim želijo predlagatelji s pomočjo določitve prednostnih aktivnosti doseči splošno naravnanost v družbi, ki spodbuja posameznike k odpiranju lastnega podjetja in izboljšati makroekonomski prispevek malih in srednje velikih podjetij (MSP) k ustvarjanju delovnih mest ter gospodarski blaginji. 13 5.5.2011 enaki višini nadomestiti iz nenamenskih prihodkov občinskega proračuna. V proračunu Občine Ormož za leto 2011 smo za ta namen že oblikovali novo proračunsko postavko Oprostitev komunalnega prispevka ter zagotovili 150.000 EUR. Za ukrep Promocija izdelkov in storitev podjetja nameravamo v proračunu za leto 2012 zagotoviti 10.000 EUR. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Ormož na svoji ___. redni seji, dne ______ sprejel Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož 1. člen V celotnem besedilu Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 12/II/07 – uradno prečiščeno besedilo) se besedilo »Republiški zavod za zaposlovanje – Urad za delo Ormož (v nadaljevanju: RZZ) nadomesti z besedilom »Zavod RS za zaposlovanje - Območna služba Ormož (v nadaljevanju: ZRSZ)« ter besedilo »Obrtna zbornica Ormož« nadomesti z besedilom »Območno obrtno-podjetniška zbornica Ormož«, v ustreznem sklonu. Cilj za sprejem sprememb pravilnika Cilj za sprejem sprememb pravilnika je uskladitev pravilnika s predlogom dopolnitve pravne podlage za presojo »de minimis« sheme, ki smo ga prejeli s strani Ministrstva za finance ter dopolnitev obstoječih ukrepov za pospeševanje razvoja malega gospodarstva z dodatnima dvema ukrepoma. Namen dodatnih dveh ukrepov pa je vzpostavitev še ugodnejšega okolja za pritegnitev novih investitorjev ter podpora pri promoviranju izdelkov in storitev podjetij na sejmih in razstavah v Sloveniji ali tujini z namenom sklenitve novih poslov ter hkratni predstavitvi turističnih danosti občine Ormož. Ocena finančnih posledic Dopolnitev pravne podlage za presojo »de minimis« sheme ni povezana z dodatnimi stroški. 2. člen V 1. členu se doda nov drugi odstavek, ki se glasi: »Pomoč se dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije (ES) 1998/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti za državno pomoč »de minimis« (Uradni list EU L 379, 28.12.2006, str. 5 – 10) - (sklic na Uredbo Komisije ES).«. 3. člen V 3. členu se za tretjo alinejo pika nadomesti z vejico in dodata nova četrta in peta alineja, ki se glasita: « - oprostitev plačila komunalnega prispevka, - promocija izdelkov in storitev podjetja.«. 4. člen Pri dodatnemu ukrepu Oprostitev komunalnega prispevka pa mora občina sredstva, ki so bila oproščena pri plačilu komunalnega prispevka, v 3.b člen se spremeni tako, da se glasi: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 14 5.5.2011 »3.b člen Če je prejemnik za iste upravičene stroške prejel ali namerava prejeti tudi drugo državno pomoč, skupni znesek prejete pomoči ne sme preseči dovoljenih intenzivnosti državnih pomoči. Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu podjetju na podlagi pravila »de minimis«, ne bo presegla 200.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči (v primeru podjetij, ki delujejo v cestnoprometnem sektorju, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR). Priglasitelj bo od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobil pisno izjavo o: 1. že prejetih »de minimis« pomočeh, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidiral za »de minimis« pomoč, 2. drugih že prejetih ali zaprošenih (v kakšni višini in pri katerem dajalcu) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih. e. ii. če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce podjetja v težavah Pomoč ne bo namenjena izvozu oz. z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo. Pomoči ne bodo pogojene s prednostjo rabe domačega blaga pred rabo uvoženega. Pomoči dodeljene podjetjem, ki delujejo v cestnoprometnem sektorju, ne bodo namenjene za nabavo vozil za cestni prevoz tovora.«. 6. člen Dajalec pomoči bo pisno obvestil prejemnika, da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis.«. Prva alineja 7. člena se spremeni tako, da se glasi: « - delodajalci - mala podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 50 zaposlenih ter njihov letni promet in/ali bilančna vsota ne presegata 10 milijonov EUR, mikro podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 10 zaposlenih in njihov letni promet in/ali bilančna vsota ne presegata 2 milijona EUR ter samostojni podjetniki posamezniki, ki so v obdobju določenim z razpisom zaposlili brezposelno osebo iz 6. člena tega pravilnika;«. 5. člen 7. člen 3.c člen se spremeni tako, da se glasi: »3.c člen »Do »de minimis« pomoči niso upravičena podjetja iz sektorjev: a. ribištva in ribogojstva, b. premogovništva, c. primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti, d. pomoči, dodeljene podjetjem, ki delujejo na področju predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih: i. če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, V 12. členu se na koncu šeste alineje beseda »in« nadomesti z vejico, sedma alineja se spremeni tako, da se glasi: »- izjavo o že prejetih »de minimis« pomočeh, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidiral za »de minimis« pomoč in«. Za sedmo alinejo se doda nova osma alineja, ki se glasi: »- izjavo o drugih že prejetih ali zaprošenih (v kakšni višini in pri katerem dajalcu) pomočeh za iste upravičene stroške.«. 8. člen V 15. členu se besedilo «v roku 30 dni« nadomesti z besedilom «30. dan«. 9. člen 21. člen se spremeni tako, da se glasi: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 15 5.5.2011 »21. člen 13. člen Upravičenci do sredstev iz 20. člena tega pravilnika so delodajalci - mala podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 50 zaposlenih ter njihov letni promet in/ali bilančna vsota ne presegata 10 milijonov EUR, mikro podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 10 zaposlenih in njihov letni promet in/ali bilančna vsota ne presegata 2 milijona EUR ter samostojni podjetniki posamezniki in so v obdobju, določenim z razpisom, sklenili učno pogodbo za sklenitev vajeniškega razmerja.«. Za 44. členom se dodata novi poglavji IV.A in IV.B, ter novi 44.a do 44.o člen, ki se glasijo: 10. člen V 26. členu se na koncu pete alineje beseda »in« nadomesti z vejico, šesta alineja se spremeni tako, da se glasi: »- izjavo o že prejetih »de minimis« pomočeh, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidiral za »de minimis« pomoč in». Za šesto alinejo se doda nova sedma alineja, ki se glasi: »- izjavo o drugih že prejetih ali zaprošenih (v kakšni višini in pri katerem dajalcu) pomočeh za iste upravičene stroške.«. 11. člen Prva alineja 32. člena se spremeni tako, da se glasi: »- mala podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 50 zaposlenih ter njihov letni promet in/ali bilančna vsota ne presegata 10 milijonov EUR, mikro podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 10 zaposlenih in njihov letni promet in/ali bilančna vsota ne presegata 2 milijona EUR ter samostojni podjetniki posamezniki,«. 12. člen V 37. členu se točka 9.i) spremeni tako, da se glasi: »i) izjavo o že prejetih »de minimis« pomočeh, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidiral za »de minimis« pomoč,«. Doda se nova točka 9.j), ki se glasi: »j) izjavo o drugih že prejetih ali zaprošenih (v kakšni višini in pri katerem dajalcu) pomočeh za iste upravičene stroške.«. «IV.A OPROSTITEV KOMUNALNEGA PRISPEVKA PLAČILA 44.a člen Cilj oprostitve plačila komunalnega prispevka je večanje gospodarske moči občine in s tem zaposlitvenih možnosti, s ciljem preprečiti demografsko praznjenje podeželja ter vzpostavljati ugodnejše okolje za pritegnitev investitorjev in razvoj podjetništva. 44.b člen Upravičenci do oprostitve komunalnega prispevka so: - velika podjetja, so podjetja, ki po spodaj navedenih opredelitvah niso srednja, mala ali mikro podjetja, - srednja podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 250 zaposlenih ter njihov letni promet ne presega 50 milijonov EUR in/ali letna bilančna vsota ne presegata 43 milijonov EUR, - mala podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 50 zaposlenih ter njihov letni promet in/ali bilančna vsota ne presegata 10 milijonov EUR, - mikro podjetja, ki imajo v zadnjem poslovnem letu manj kot 10 zaposlenih in njihov letni promet in/ali bilančna vsota ne presegata 2 milijona EUR ter - samostojni podjetniki posamezniki. 44.c člen Odlok o merilih za odmero komunalnega prispevka in programa opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, 17/08- uradno prečiščeno besedilo) v tretji točki 4. člena opredeljuje faktorje dejavnosti, ki so odvisni od vrste objekta, ki je predmet odmere komunalnega prispevka glede na pretežno dejavnost. Peta točka 4. člena Odloka o merilih za odmero komunalnega prispevka in programa opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, 17/08 - uradno prečiščeno besedilo) določa, da lahko občinski svet sprejme sklep o znižanju faktorja dejavnosti, vendar največ za polovico v primeru, če želi investitor zgraditi industrijski ali obrtni objekt, ki bo ustvaril nova delovna mesta. Občinski svet odloča o oprostitvi plačila komunalnega prispevka glede na število novih Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 delovnih mest ter višino investicije na območju občine Ormož. Delovna mesta morajo biti povezana z izvajanjem projekta začetne investicije in biti ustvarjena in zasedena najkasneje v treh letih po dokončani investiciji. Nova ustvarjena delovna mesta morajo biti ohranjena - zasedena najmanj 3 leta. Izhodiščno stanje za novo ustvarjena delovna mesta je število zaposlenih na dan oddaje vloge za oprostitev plačila komunalnega prispevka. Investitor, ki ne zgradi objekta v skladu s projektno dokumentacijo, na podlagi katere je bil oproščen plačila komunalnega prispevka ter investitor, ki z izgradnjo poslovnega objekta ne zagotovi novih delovnih mest, mora plačati komunalni prispevek, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva zapadlosti plačila. Izpolnjevanje teh pogojev se preverja po preteku rokov, navedenih v prejšnjem odstavku tega člena. 44.č člen Občina mora oproščena sredstva v enaki višini nadomestiti iz nenamenskih prihodkov občinskega proračuna. Občina komunalni prispevek upravičencu do oprostitve komunalnega prispevka obračuna, hkrati pa v skladu s potrjeno shemo pomoči, ki se bo dodeljevala po pravilu »de minimis«, odobri pomoč oz. oprosti plačilo komunalnega prispevka. Sredstva za oprostitev plačila komunalnega prispevka se kot subvencija knjižijo v breme proračuna. 44.d člen Vsi prosilci morajo k vlogi predložiti naslednja dokazila: - dokazilo o registraciji: - za gospodarske družbe: fotokopija izpisa iz sodnega registra z vsemi prilogami in naknadno vpisanimi spremembami, ki ne smejo biti starejše od 3 mesecev, - za samostojne podjetnike: fotokopija izpisa iz Poslovnega registra RS izdanega s strani AJPES- a z vsemi prilogami in naknadno vpisanimi spremembami, ki ne smejo biti starejše od 3 mesecev, - v kolikor prosilec opravlja obrtno dejavnost, mora predložiti še fotokopijo obrtnega dovoljenja, - poslovni načrt oz. investicijski program, iz katerega sta razvidna vrsta in višina investicije ter število predvidenih novih delovnih mest za najmanj prihodnja tri leta, - podatki o novo ustvarjenih delovnih mestih (naziv delovnega mesta, predvidena dela in naloge ter 16 5.5.2011 predviden čas zasedbe novo ustvarjenega delovnega mesta), - analiza kadrov: povprečno število zaposlenih v preteklih 12 mesecih (računano od dneva oddaje vloge), število zaposlenih na dan oddaje vloge, predvidene nove zaposlitve v okviru projekta začetne investicije, - izjava o že prejetih »de minimis« pomočeh, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidiral za »de minimis« pomoč, - izjava o drugih že prejetih ali zaprošenih (v kakšni višini in pri katerem dajalcu) pomočeh za iste upravičene stroške. 44.e člen Vloge za oprostitev komunalnega prispevka se zbirajo do doseganja predvidene kvote v posameznem proračunskem letu na Občini Ormož in se posredujejo v potrditev na občinski svet. Občinski svet sprejme sklep o znižanju faktorja dejavnosti ali o delni oprostitvi komunalnega prispevka. IV.B PROMOCIJA IZDELKOV IN STORITEV PODJETJA 44.f člen Cilj ukrepa Promocija izdelkov in storitev podjetja je spodbuditi sodelovanje podjetnikov in obrtnikov na sejmih in razstavah v Sloveniji in v tujini z namenom predstavitve izdelkov in storitev, promoviranja turističnih danosti občine ter sklenitve novih poslov. 44.g člen Sredstva za promocijo izdelkov in storitev se zagotavljajo iz sredstev proračuna občine Ormož in drugih sredstev. 44.h člen Pogoji za pridobitev sredstev: - upravičenci so mikro in mala podjetja ter samostojni podjetniki posamezniki, ki so se udeležili sejma ali razstave doma ali v tujini, - navedeni upravičenci morajo imeti sedež dejavnosti na območju občine Ormož, - upoštevajo se le računi in pogodbe z datumi, določenimi v javnem razpisu v posameznem proračunskem letu. 44.i člen Intenzivnost pomoči: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 - dotacija v višini do 50% upravičenih stroškov promocijskih aktivnosti. Upravičeni stroški: - najem, postavitev in delovanje razstavno prodajnega prostora na določenem sejmu ali razstavi v Sloveniji ali v tujini, - ne upoštevajo se potni stroški, dnevnice in stroški prenočišč udeležencev na sejmu ali razstavi. 44.j člen Sredstva se dodelijo na podlagi javnega razpisa, ki se objavi v sredstvih javnega obveščanja. 17 5.5.2011 izvedenem nastopu in promociji) in stroškovno izdelana konstrukcija nastalih stroškov (navesti je potrebno specifikacijo posameznih promocijskih stroškov in skupno vrednost vseh stroškov brez in z DDV). e) dokazila o izvedbi promocije na sejmih in razstavah ter stroških, ki so nastali in bili plačani v obdobju, določenim z javnim razpisom: kopije računov in kopije dokazil o plačilu računov. f) izjava o že prejetih »de minimis« pomočeh, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidiral za »de minimis« pomoč, g) izjava o drugih že prejetih ali zaprošenih (v kakšni višini in pri katerem dajalcu) pomočeh za iste upravičene stroške. 44.k člen 44.m člen Javni razpis o dodeljevanju sredstev za promocijo izdelkov in storitev mora vsebovati: - skupen znesek sredstev namenjenih za promocijo izdelkov in storitev, - namen, za katerega se dodeljujejo sredstva ter upravičene stroške, - upravičence, ki lahko zaprosijo za pridobitev sredstev, - višino dotacije, ki jo po tem razpisu lahko pridobijo upravičenci, - pogoje, ki jih morajo prosilci izpolnjevati, - pogoje, pod katerimi se sredstva dodeljujejo, - navedbo, kaj mora vloga vsebovati in dokumentacijo, ki jo morajo prosilci priložiti, - naslov, na katerega se vloge vložijo, - rok za vložitev vlog, - rok za sprejetje in posredovanje sklepa o odobritvi sredstev. Vloge na podlagi razpisa sprejema organ občinske uprave, pristojen za gospodarstvo. Vloge praviloma enkrat mesečno pregleda posebna komisija za dodeljevanje sredstev za promocijo izdelkov in storitev podjetij, ki jo imenuje župan v sestavi: Predsednik: - predstavnik občinske uprave občine Ormož, Člani: - predstavnik odbora za razvoj malega gospodarstva, - predstavnik Območne obrtnopodjetniške zbornice Ormož. 44.n člen Sklep o dodelitvi sredstev za promocijo izdelkov in storitev podjetja sprejme župan na podlagi predloga komisije. 44.l člen 44.o člen Vsi prosilci morajo k vlogi predložiti naslednja dokazila: a) prijavni obrazec, b) izjava o izpolnjevanju razpisnih pogojev, c) dokazilo o registraciji: - za gospodarske družbe: fotokopija izpisa iz sodnega registra z vsemi prilogami in naknadno vpisanimi spremembami, ki ne smejo biti starejše od 3 mesecev, - za samostojne podjetnike: fotokopija izpisa iz Poslovnega registra RS izdanega s strani AJPES- a z vsemi prilogami in naknadno vpisanimi spremembami, ki ne smejo biti starejše od 3 mesecev, - v kolikor prosilec opravlja obrtno dejavnost, mora predložiti še fotokopijo obrtnega dovoljenja, d) podroben opis izvedenega promocijskega nastopa na posameznem sejmu ali razstavi (katerega sejma ali razstave se je prosilec udeležil, razlogi za udeležbo, datum udeležbe, poročilo o Upravičenec na podlagi sklepa župana sklene z občino Ormož pogodbo o sofinanciranju promocije izdelkov in storitev podjetja.«. 14. člen Spremembe in dopolnitve tega pravilnika začnejo veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: Ormož, dne Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 III. OBRAZLOŽITEV - k 1. členu: V celotnem besedilu Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 12/II/07 – uradno prečiščeno besedilo) se besedili »Republiški zavod za zaposlovanje - Urad za delo Ormož (v nadaljevanju: RZZ) in »Obrtna zbornica Ormož« ustrezno nadomestita. - k 2. členu: Doda se nov drugi odstavek, ki določa, da se pomoč dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije (ES) 1998/2006. - k 3. členu: K ukrepom za pospeševanje razvoja malega gospodarstva se dodata še dva ukrepa, in sicer oprostitev plačila komunalnega prispevka ter promocija izdelkov in storitev podjetja. - k 4. členu: Dopolni se pravna podlaga za dodelitev pomoči po pravilu »de minimis«, in sicer iz vidika kumulacije pomoči in intenzivnosti pomoči, t.j. najvišje skupne vrednosti pomoči v obdobju zadnjih treh proračunskih let. Doda se tudi, da bo priglasitelj od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobil pisno izjavo o že prejetih pomočeh ter ga obvestil, da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis. - k 5. členu: Navede se seznam sektorjev, iz katerih podjetja niso upravičena do »de minimis« pomoči. Doda se tudi, da pomoč ne bo namenjena izvozu oz. z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, da pomoči ne bodo pogojene s prednostjo rabe domačega blaga pred rabo uvoženega ter da pomoči dodeljene podjetjem, ki delujejo v cestnoprometnem sektorju, ne bodo namenjene za nabavo vozil za cestni prevoz tovora. - k 6. členu: Seznam upravičencev do sredstev se uskladi s Prilogo 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, ki v 2. členu opredeljuje število zaposlenih in najvišje finančne vrednosti, ki določajo vrsto podjetja, saj Uredba o namenih in pogojih za dodeljevanje državnih pomoči ter določitvi pristojnih ministrstev za upravljanje posameznih shem državnih pomoči (Uradni list RS, št. 59/2000) ni več v veljavi. - k 7. členu: Glede na to, da mora priglasitelj od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo o že prejetih pomočeh, se ustrezno dopolni 18 5.5.2011 seznam dokazil, ki jih morajo prosilci priložiti k vlogi na javni razpis. - k 8. členu: Rok nakazila sredstev na račun prosilca se v skladu z Zakonom o izvrševanu proračuna RS ustrezno popravi - rok 30 dni se nadomesti z besedilom 30. dan. - k 9. členu: Seznam upravičencev do sredstev se uskladi s Prilogo 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, ki v 2. členu opredeljuje število zaposlenih in najvišje finančne vrednosti, ki določajo vrsto podjetja, saj Uredba o namenih in pogojih za dodeljevanje državnih pomoči ter določitvi pristojnih ministrstev za upravljanje posameznih shem državnih pomoči (Uradni list RS, št. 59/2000) ni več v veljavi. - k 10. členu: Glede na to, da mora priglasitelj od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo o že prejetih pomočeh, se ustrezno dopolni seznam dokazil, ki jih morajo prosilci priložiti k vlogi na javni razpis. - k 11. členu: Seznam upravičencev do sredstev se uskladi s Prilogo 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, ki v 2. členu opredeljuje število zaposlenih in najvišje finančne vrednosti, ki določajo vrsto podjetja, saj Uredba o namenih in pogojih za dodeljevanje državnih pomoči ter določitvi pristojnih ministrstev za upravljanje posameznih shem državnih pomoči (Uradni list RS, št. 59/2000) ni več v veljavi. - k 12. členu: Glede na to, da mora priglasitelj od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo o že prejetih pomočeh, se ustrezno dopolni seznam dokazil, ki jih morajo prosilci priložiti k vlogi na javni razpis. - k 13. členu: V Pravilnik se dodata dve novi poglavji. V poglavju Oprostitev plačila komunalnega prispevka so navedeni cilji oprostitve plačila ter upravičenci do tega ukrepa. Opredeljeno je tudi, da občinski svet odloča o oprostitvi plačila komunalnega prispevka glede na število novih delovnih mest ter višino investicije na območju občine Ormož. Za kriterij število delovnih mest je navedeno, da morajo biti delovna mesta povezana z izvajanjem projekta začetne investicije, v kakšnem času morajo biti ustvarjena in zasedena, koliko časa morajo biti ohranjena - zasedena ter katero je izhodiščno stanje za novo ustvarjena delovna mesta. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 19 Naveden je tudi način preverjanja izpolnjevanja omenjenih pogojev ter sankcija za investitorja, ki ne zgradi objekta v skladu s projektno dokumentacijo, na podlagi katere je bil oproščen plačila komunalnega prispevka oz. ki z izgradnjo poslovnega objekta ne zagotovi novih delovnih mest. Določen je tudi postopek nadomestitve oproščenih sredstev iz nenamenskih prihodkov občinskega proračuna ter knjiženje oblike pomoči v breme proračuna. Naveden pa je tudi seznam dokazil, ki so priloga k vlogi na javni razpis ter način obravnave prispelih vlog. V poglavju Promocija izdelkov in storitev podjetja so prav tako navedeni cilji ukrepa, pogoji za pridobitev sredstev, intenzivnost pomoči, upravičeni stroški. Poleg tega je navedeno tudi, kaj mora vsebovati javni razpis o dodeljevanju sredstev, dokazila, ki jih morajo prosilci predložiti k vlogi ter način obravnave prispelih vlog. - k 14. členu: V tem členu je določen način objave in rok začetka veljavnosti predlagane spremembe pravilnika. OBČINSKA UPRAVA Besedilo členov, ki se spreminjajo: 1. člen S tem pravilnikom se določijo pogoji in postopki za dodeljevanje sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Ormož. 3. člen Ukrepi za pospeševanje razvoja malega gospodarstva so: - nepovratna finančna pomoč (subvencija) za pospeševanje zaposlovanja, - nepovratna sredstva za pospeševanje poklicnega izobraževanja, - krediti pod ugodnimi pogoji. 3. b člen Kumulativna višina državne pomoči, ne glede na to, iz katerih javnih virov je dodeljena, ne sme preseči zgornje meje intenzivnosti pomoči. 3. c člen Do pomoči po tem pravilniku niso upravičena podjetja v težavah in sektorji kmetijstva, ribištva in transporta." 5.5.2011 7. člen Upravičenci do sredstev so: - delodajalci - majhna podjetja in podjetniki posamezniki, ki izpolnjujejo pogoje za mala podjetja iz 6. člena Uredbe o namenih in pogojih za dodeljevanje državnih pomoči ter določitvi pristojnih ministrstev za upravljanje posameznih shem državnih pomoči (Uradni list RS, št. 59/2000) in so v obdobju določenim z razpisom zaposlili brezposelno osebo iz 6. člena tega pravilnika; - brezposelne osebe, ki v obdobju določenim z razpisom uresničujejo samozaposlitev. 12. člen Vsi prosilci morajo k vlogi predložiti naslednja dokazila: - potrdilo RZZ, da je bila oseba za katero uveljavljajo subvencijo registrirana kot brezposelna oseba oziroma dokazilo, da se oseba prvič zaposluje (fotokopija delovne knjižice ali overjena izjava prositelja), - potrdilo organa za notranje zadeve Upravne enote Ormož o stalnem prebivališču v Občini Ormož - dokazilo o zaposlitvi (obrazec M2) delodajalci pa še: - odločbo o izpolnjevanju predpisanih pogojev za opravljanje pridobitne dejavnosti in priglasitveni list (za s.p.) oziroma - odločbo o izpolnjevanju pogojev za opravljanje registrirane dejavnosti (za druge gospodarske družbe), - izjavo družbe, potrjeno s strani Agencije za plačilni promet o razvrstitvi družbe in - izjavo o višini prejete državne pomoči za ta namen iz drugih javnih virov. 15. člen Delodajalec oziroma samozaposlena oseba na podlagi sklepa župana sklene z Občino Ormož pogodbo o sofinanciranju zaposlovanja. Občina Ormož sredstva nakaže na žiro račun prosilca, v roku 30 dni po predložitvi dokazila o zavarovanju za vrnitev sredstev v primerih: - prenehanja opravljanja pridobitne dejavnosti iz 16. člena tega pravilnika. 21. člen Upravičenci do sredstev iz 20. člena tega pravilnika so delodajalci - majhna podjetja in podjetniki posamezniki, ki izpolnjujejo pogoje za mala podjetja iz 6. člena Uredbe o namenih in pogojih za dodeljevanje državnih pomoči ter določitvi pristojnih ministrstev za upravljanje posameznih Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 4 20 shem državnih pomoči (Uradni list RS, št. 59/2000) in so v obdobju določenim z razpisom sklenile učno pogodbo za sklenitev vajeniškega razmerja. 5.5.2011 9. a) b) 26. člen Vsi prosilci morajo k vlogi priložiti naslednja dokazila: - učno pogodbo o sklenitvi vajeniškega razmerja, - potrdilo organa za notranje zadeve Upravne enote Ormož o stalnem prebivališču v Občini Ormož, - odločbo o izpolnjevanju predpisanih pogojev za opravljanje pridobitne dejavnosti in priglasitveni list (za s.p.) oziroma, - odločbo o izpolnjevanju pogojev za opravljanje registrirane dejavnosti (za druge gospodarske družbe), - izjavo družbe, potrjeno s strani Agencije za plačilni promet, o razvrstitvi družbe in - izjavo o višini prejete državne pomoči za ta namen iz drugih javnih virov. c) d) e) f) g) - 32. člen - Za kredit pod ugodnejšimi pogoji lahko zaprosijo: - majhna podjetja in podjetniki posamezniki, ki izpolnjujejo pogoje za mala podjetja iz 6. člena Uredbe o namenih in pogojih za dodeljevanje državnih pomoči ter določitvi pristojnih ministrstev za upravljanje posameznih shem državnih pomoči (Uradni list RS, št. 59/2000) - občani, ki so pri pristojnem organu vložili zahtevo za vpis v vpisnik samostojnih podjetnikov posameznikov ter priložili vse potrebne dokumente oziroma na pristojnem sodišču priglasitev za vpis v sodni register in priložili vse potrebne dokumente za ustanovitev podjetja. - h) i) navedbo dokumentacije, ki jo mora prosilec priložiti prošnji: poslovni načrt oz. investicijski program; za s.p. fotokopija priglasitvenega lista, obrazec 1/1, 1/2, potrjen od krajevno pristojne DURS, ali potrdilo, da je občan pri pristojnem upravnem organu vložil zahtevek in priložil vse zahtevane dokumente za izdajo dovoljenja za opravljanje določene dejavnosti; za gospodarske družbe fotokopija sklepa o vpisu podjetja v sodni register z vsemi prilogami; za prosilce, ki opravljajo obrtno dejavnost, fotokopija obrtnega dovoljenja; za samostojne podjetnike posameznike potrdilo o plačanih vseh zapadlih davkih in prispevkih; za gospodarske družbe dokazilo o boniteti podjetja (BON 3); dokazilo glede na namen kredita: kupoprodajno pogodbo o nakupu zemljišča oziroma poslovnega prostora, predračun za urejanje in opremljanje zemljišča, za graditev poslovnih prostorov, za graditev in adaptacijo poslovnih prostorov, predračun ali kupoprodajno pogodbo za nakup opreme, predračun za generalno obnovo obstoječe opreme za proizvodnjo, enotno gradbeno dovoljenje oziroma priglasitev del za gradnjo in adaptacijo poslovnih prostorov, dokazilo o kreditni sposobnosti prosilca; izjavo o višini prejete državne pomoči za ta namen iz drugih javnih virov. Sedež prosilca mora biti na območju občine Ormož. 37. člen Razpis sredstev za kreditiranje malega gospodarstva vsebuje: 1. določbo tega pravilnika, na podlagi katerega se objavi razpis; 2. skupen znesek razpisanih sredstev namenjenih za kreditiranje malega gospodarstva v občini; 3. namene za katere se dodeljujejo sredstva; 4. subjekte, ki lahko zaprosijo za kredit; 5. dobo vračanja kredita; 6. višino obrestne mere; 7. rok za vložitev prošenj, ki ne sme biti krajši kot 15 dni od dneva objave, in naslov, na katerega se vložijo prošnje; 8. navedba, kar mora prošnja za kredit vsebovati; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana