POPOTNIK PEDAGOŠKI IN ZNANSTVENI LIST i LETNIK L. 1928./29. UREDILI Dr FRAN ŽGEČ, ANTON OSTERC in ERNEST VRANC LAST IN ZALOŽBA ..UDRUŽENJA JUGOSLOVENSKEGA UČITELJSTVA' ' POVERJENIŠTVO LJUBLJANA TISK UČITELJSKE TISKARNE V LJUBLJANI. PREDSTAVNIK FRANCČ ŠTRUKELJ Kazalo letnika L I. Razprave. Stran B—n V.: Tolstoj med svojimi učenci . 182 čiček Franjo: Pomen narodnih prav* Ijio iz domače zgodovine.....241 Doberšek Karel: Socialne sličice iz otroškega življenja . . . . 19, 80, 139 Doberšek Karel: Popotnikov jubilej . 297 Dolgan Josip: Časopis za šolo . . . 129 Dolgan Josip: Izobrazba kmetske mladine ........ 161, 193, 225 Dolgan Josip: V zarji bodočnosti . 278 Dolgan Marija: Montessorin dečji dom na Dunaju..........312 Faganeli Anton: Muzikalna vzgoja na Dunaju...........283 Fink Fr.: Naš Popotnik.....304 Grampovčan Janko: Popotnik in starši 294 Hočevar Ciril: Telesna vzgoja na Du* naju ............286 Hribemik Franc: A. Praprotnik . . . 302 Jurančič J.: Miklavž prihaja...... 96 Jurančič J.: »Kmetska šola na Remš« diikiu« ......... . 146 Jurančič J.: Človek v številkah . . 217 Jurančič J. L.: Uboga deca .... 46 Jurančič L.: Vseh mrtvih dan ... 21 Juvančič Olga: Učiteljske delovne za« jednice ...........315 Karbaš F.: Popotnik, naš zvesti pri* jatelj............290 Kosi Anton: Kako sem postal »Popot« nikov« sotrudnik ....... 307 Kosova L.: Kulturni razvoj in žena 39, 113 Kostanj evecJos.: Popotnik 1879—1929 306 Kukovec Eliza: Velika tiskana abeceda kot izhodišče . .1......200 Martine Franc: Malo kritike s tremi primeri iz prakse . . . 152, 179, 250 Mencin Rudolf: O kmetskem nadalje« valnem šolstvu........70 Mihajlovič Dragiša: Učiteljeva samo« izobrazba ...... 197, 230, 257 Mlinaric Josipina: Šolski časopis in prosto spisje ........38 Osterc Anton: Učiteljeva samoizo« brazba .........141, 267 Osterc Anton: Kakšnih knjig nam je treba? . ..........237 Ozvald K. dr.: Depolitizacija šole in politična vzgoja........ 4 Stran Pahor J.: »Martin Kačur« in »Hlapci« 109, 155, 186 Pibrovec Leo: Moderna šola in disei« plina............ 9 Pibrovec Leo: Božič — veselje mladine 96 Pibrovec Leo: Govoreči zbor v šoli 168 Pibrovec Leo: Ob 501etnici Popotnika 292 Pučelik Miroslav: Reminiscenee o M. Neratu ...........309 Robič Maks dr.: J. J. Rousseau . . 7, 67 Rupnik Fr.: Obrisi glavnih tipov nove šole ...........233 Skala Anton: Iz življenja duševno za« ostalih otrok......12, 76, 136 Slak L: Samoizobrazba učiteljstva . 35 Spreitz Albin: Donesek k psihologiji učiteljstva....... 24, 82, 178 Spreitz Albin: Pozdravljen, Popotnik! 291 Šuligoj Avgust: Stanovanjske razmere in njih vpliv na otroka.....89 Šuligoj Avgust: Vpliv gospodarskih in stanovanjskih razmer na razvoj otroka ...........210 Šumer Hinko: Splošni vtisi dunajske ekskurzije .........274 Uredniški odbor: Smernice za nadalj« nje delo Popotnika...... 1 Uredniški odbor: Poziv vsemu učitelj« stvu Slovenije ........ 3 Vauda Mirko: Šolski novinci, dom in šola ....... 29, 83, 2tf5, 265 Vrane Ernest: Sodobna ruska osnovna šola ............ 15 Vrane Ernest: Vseh mrtvih dan . . 22 Vrane Ernest: Tri ure v elementarnem razredu........... 31 Vrane Ernest: Novo leto.....105 Vrane Ernest: »Črkovci«.....107 Vrane Ernest: Moji vtisi na Dunaju 149, / 172, 207 Vrane Ernest: Proti veliki tiskani abe« cedi? ...........244 Vrane Ernest: Ob desetletnici šolske reforme na Dunaju ...... 272 Vrečko Franc: Spomini in želje . . . 300 Vuzeničan Drago: Tolstoj kot pedagog 85 Zmagoslav: Nekaj misli Tolstoja o vzgoji in izobrazbi......88 Stran Zupančič Ivanka: V Hamburgu in L1U beoku ......... 245, 260 Žerjav Albert: Slovenska knjiga v ra» čunskem pouku........26 ■Žerjav Albert: Nekaj o lepopisju in izboru lepopisne snovi.....91 Stran Žerjav Albert: Na pomoč...! ... 213 Žerjav Albert: Naš študijski program 283 Žgeč Fran dr.: Vprašanje višje peda= goške šole..........65 II. Razgled. Ali naj otroci čitajo časopise? (L—e) 120 Cvetke vprašalno»odgovarjalne metode 188 Celo orožniki kažejo razumevanje za mladino ..........222 Čemu kaznujemo (J. M.).....53 Delovni princip v zemljepis ju (L—e) 121 Dom slepih kralja Aleksandra v Ze* imunu (R)..........57 Doživljanje v delovni šoli (L—e) . 121 Grehi staršev (F. M.)......253 Iz Francije (F. H.).......254 Jackie Coogan (O.).......229 Kaj lahko povzroči učiteljeva strogost 199 Kako razvijemo v otroku ustvarjalne sile (L—e) .........158 Knjiga tekom tisočletij (L—e) ... 60 Krajevna imena v pouku (L—e) . . 159 Kulturni dokument (Osterc) . . . 212 Literatura dunajske šol. reforme (E. V.) 60 Moralni kodeks v mehikanskih šolah (F. M.) ..........59 Montessorina šola in delovna šola (L—e) ...........123 Moč zaupanja.........204 Mladinska naselbina v Litomericah (M.) 58 Nova pota razumevanja (J. M.) . 160 Nova vzgoja v Meksiki (M.) ... 58 O otroškem pozdravljanju (F. M.) . 54 Od statističnih podatkov do zemlje* vida (L—e) .........56 Oj pedagogi! (Osterc)......236 Otrok _ len? (O.) . •......232 Potreba po novih šolskih smotrih (L—e) 55 Pravo čitanje (L—e) ......52 Programationa pedagogika in praksa (L—č) ......... • • • 55 Radio in mladina (L—e) ..... 59 Samostojnost in samozavest (L—e) . 160 Samozavest in duševno ravnovesje (F. M.)...........253 Šaijlivi pouk (L—-e).......52 Šola bodočnosti (L—e)......51 Šolstvo v Ameriki (Osterc) 189, 220, 252 Telesna kazen.........222 Tudi učitelj jo včasih »polomi« . . 185 Uprizarjanje pravljic v 1. in 2. šol. letu (L—e) .........159 Ustvarjajoče otrokove sile (Ml.) . . 119 Ustroj pouka (L—e).......122 Vzgojnoznanstveni zavod v Jeni (Ml) 119 Zadružna disciplina (L—e) ... 54 Zdravstvena pedagogika . . . #. , 167 Zložljivi meter pri računstvu (L—e) 122 • III. Ocene. Bregant Z.: Elementarni razred (Ur.) 223 Čebul ar A.: Prijateljčki v ugankah (Žerjav)...........191 Gorinšek D: Naokrog (S. B—r) . . 256 HorvatsBcer: Čitanke (Osterc) . 128 Kosi Ant.: Lastni želji... (Žerjav) 255 Korban Jos.: Koča v Globeli (Roš) 255 Ljubunčič P.: Metodika rac. obuke (Osterc) ..........318 ?>Ogenj« (Žerjav)*..............128 Poljanec Ljudm.: Orač na Topoli (Roš) 255 Pregelj C.: Troglasni zbori .... 63 Strniša F.: Dedek Ježek (Žerjav) . 255 »Skolska praksa« (Žerjav) .... 62 »Učit. Iskra« (E.V.).......62 Biihler Ch.: Kindheit u. Jugend (Čibej) 125 Becker M.: Graphologie der Kinder« schrift (Čibej) ........ 191 Giese F.: Psychologisches \V6rterbuch (Čibej) ...........127 Hahn E.: Die Padagogik der Gegeais wart in Selbstdarstellungen. (Čibej) 319 Hellpach W.: Pragung (Čibej) ... 192 Hoffman a Stern: Sittlichkeitsvergehen (Čibej) ...........125 Jaensch E.: Neue Wege der Erziehung (Čibej) ...........224 Jahrbuch der Erziehungswissenschaft (Čibej) ...........256 Katt W.: Kind u. Schule (Čibej) . . 64 Katz D.: Gesprache mit Kindern (Čibej) 125 Stran Kautz H.: Im Schatten der Schlote (Čibej) ...........63 Klaitt F.: Sinn u. Bedeutung der Ju» • gendbewegung (Čibej) ..... 224 Liitt T.: Grenzen der Padagogik (Čibej) 63 Lindworsky J.: Experim. Psychologie (Čibej) ...........127 Messer A.: Einfiihrung in die Psycho« logie (Čibej).........126 Miehle A.: Die kimdl. Religiosrtat (Č.) 224 Nohl H.: Jugendwohlfahrt (Čibej) . 64 Pefersen P.: Grundfragen (Čibej) . . 224 Prinzhorn H.: Das Problem der Fiih* rurag (Čibej).........224 Rundfunk u. Schule (Čibej) .... 127 Saupe E.: Einfiihrung in die Psycho» logie (Čibej).........126 Spranger E.: Kultur u. Erziehung (Č.) 126 Spranger E.: Bildungsideal (Čibej) . 126 Strare Stahlin W.: Die religiose Lage des jungen Menschen (Čibej) .... 224 Stern E.: Die Erziehung und die se» xuel« Frage (Čibej)......319: Stern W.: Probleme der Schiileraus* lese (Čibej) .........64 Schneider F.: Das geschlechtliche Rei=> fen (Čibej) .........223 Tangsley A. G.: »Die neue Psycho« logie« (Čibej).........64 Wagner J.: »Die iRichtungen der ge« genwartigen Padagogik« (Čibej) . . 224 Weidel K.: »Die neue Lehrerbildung in Preuficn (Čibej)......224 Worsch H.: SymboI u. Erziehung (Č.) 192 Zeidler K.: Die Wiederentdeckung der Grenze (Čibej)........192 Zeitschrift f. psycboanalit. Padagogik (Čibej) ...........12T