Bodočnost našega slovenskega šolstva. Od sveh strani pretijo nevarnosti našemu spodnještajerskemu slovenskemu Ijudskemu šolstvu. Nikakor ni najmanjSa izmed nevarnostij ona, ki preti zaradi pomankanja slovenskih učiteljev in učiteljic na Spodnjem Štajerskem. Od leta do leta postaja število novih učiteljskih močij manjše. Posebno se krči število moških učiteljskih oseb. Ta nevarnost pa je dvojna. Naše šole bodo ostajale brez potrebnega števila učiteljev ter se ne bodo mogle razvijati, na drugi strani pa je nevarnost tudi za našo narodnost, ki bi se s tem zatirala.j Kako bi mogla nastati vsled pomanjkanja učiteljskih oseb nevarnost za našo narodnost, bo marsikdo vpraSal. V Gradcu resao premišljujejo, da upeljajo na učiteljiščih slovenski pouk za Nemce. Nemški učiteijiščniki se bodo potem naučili par slovenskih besedi, dobili bodo usposobljenje za slovensko poučevanje in na naše slovenske šole se bodo nastavljali nemški učitelji. In potem bomo s svojim šolstvom tamkaj, kjer so naSi koroSki bratje, na robu propada. Nemški učitelji bodo postali strastni agitatorji za kolikor mogoče nemški pouk po slovenskih šolah in ponemčevanje se bo razlilo po Spodnjem Štajerskem kakor povodenj. Nemci v zadnjem času načrtoma delajo za ustanovitev nemških Sol po Spodnjem Štajerskem. Trg za trgom, ki je dosedaj še imel vsaj dvojezično Solo, dobiva izključno nemške Sole. Le da se vrže zaslepljenim Ijudem pesek v oči, poučuje se v nekaterih takšnih šolah. še tudi slovenščina par uric. Nemci ne bodo mirovali v svojem hrepenenju, da ponemčiio spodnještajerske Slovence. Zato se je bati, da storijo Se tudi ta korak, da vzgojijo Nemce za učitelje po slovenskih šolah. Da onemogočimo to nakano poželjivih Nemcev, treba je o pravem času misliti na uspešna protisredstva. In najbolj uspešno bo, ako skrbimo za slovenski učiteljski naraščaj. Moramo priznati, da se je za to dosedaj med nami le malo zgodilo. So sicer mnogoštevilne izjeme, toda prepogosto se je dogajalo, da so se oglašali za učiteljišče le mladeniči, ki so iz tega ali onega vzroka morali zapustiti kako srednjo šolo. Naraščaj iz teh vrst pa je premajhen in prepičel. Skrbeti se mora tudi za naraščaj, ki bo že od vsega začetka namenjen za učiteljski stan, buditi je treba med mladino poklic za učiteljski stan. Predvsem je seveda naloga učiteljev, da budijo pri mladini poklic za učiteljski stan. A tudi drugi rodoljubi ne smejo v tem oziru mirovati, Se manj pa nasprotovati. Da se lahko mladenič oziroma mladenka oglasita za učiteljišče je treba najprej izpolnjenega 14 leta. Potem je treba napraviti skušnjo za vsprejem v učiteljišče. Kaj se vse zahteva, o tem lahko najbolj pouče Ijudi seveda učitelji. Na učiteljiščih pa je tudi posebna pripravnica za učence in učenke, ki hočejo vstopiti v učiteljišče. Marsikateri starisi bi radi preskrbeli svojemu otroku boljši kruh, Toda za študiranje po srednjih in višjih šolah nimajo potrebnih denarnih sredstev. Posebno pri takih otrokih naj gledajo stariši in rodoljubi na to, da dobijo otroci veselje in navdušenje za učiteljski stan. Študiranje za ta stan traja brez pripravnice le 4 leta, s pripravnico pet let. Mi potrebuiemo slovenskih učiteljev, za to skrbimo tudi za njihov naraščaj. Iz pomankanja slovenskih ueiteljskih moči pa bodo imeli le Nemci svoj hasek.