Nadvoz Ižanske ceste — čigav ponos? Te dni dobiva nadvoz Ižansk-e ceste preko Ijub-Ijanske južnc obvoznice dokončno podobo. kar jc bilo že omenjeno v javriih občilih. Dela na njem potekajo pospcšeno. Kakšna pridobitev je ta nadvoz za Ljubljano m njeno širšo okolico, o tem lahko dvomimo. Sigur-ni pa smo v finančno potrato. saj imamo na ob-voznici v obe smeri v oddaljenosti približno po 1 km dva er\aka nadvoza: Peruzzijeva na eni strani in na drugi Rakova Jelša. Oba ta dva sta z detelji-cama povezana z avtocesto in oba zgrajena v ne-naseljenem okolju. Z gradnjo Obvoznice smo posegli v naravno barjansko okolje. Porušili smo ravnotežje podze-meljskih vod, za kar bo potrebna trajna in draga regulacija. Z Obvoznico smo presekali Barje na dva dela, ki sta povezana mcd seboj samo s strmi-mi nadvozi. Te bo moč prevoziti le z avtomobili. Problem bo nastal za vozove s konjsko vprego (Ižanci, Štepanjci, Dobrunjčani. Šmarčani). Tudi za običajne sprehajalce tja do Plečnikove cerkve na Barju in za rekreativne kolesarje. ki so se podajali v kraje pod Krimom. Ižanska cesta ne bo več to, kar je bila. Ko smo prebivalci v bližini videli začetek del na avtocesti smo se začeli zanimati za projekte, ki nam niso bili nikoli predloženi in o njih nismo soodločali. Preko KS Barje smo s pomočjo stro-kovnjakov zahtevali spremembo projekta nadvo-za Ižanske ceste in sicer tako, da bi Ižanska cesta prečkala Obvoznico v podvozu. S tem bi prihrani-li vcliko denarja in bistveno manj posegli v gosto naseljeno območje ob Ižanski cesti. Toda odgo-vorni projektant nas je zavrnil, češ da nivo bližnje-ga novega mostu čez Ljubljanico ne dovoljuje potrebnega dviga trase južne Obvoznice. Višina mostu pa se je izkazala s strani vodnega prometa po Ljubljanici tako ali tako prenizka. Javno postavljam projektantom nadvoza Ižan-ske ceste naslednja vprašanja: 1. Zakaj so potrebni v razmaku tnanj kot 3 km na Južni obvoznic trije nadvozi (varnost prometa na avtocesti), 2. Ali je bilo res potrebno spraviti ob normalne bivalne pogoje ca 25 družin v stanovanjskih hišah s takim »mostodontom« kot je Ižanski nadvoz, 3. Ali ne bi bodočemo rečnemu prometu na Ljubljanici bolj ustrezal višji nivo mostu. ki bi istočasno tudi omogočil naravnejšo izpeljavo pro-fila avtoceste? TJAŠA DRNOVŠEK Ižanska c. 180, Ljubljana