KRONIKA Tacenski most vendarle dobi naslednika Kmalu brez tvegaoja čez Savo Ob prelomu stoletij je hudo narasla Sava odnesla brv v Tacnu. Leta 1910 je rajnka Av-stroogrska zgradila nov, železobetonski most. Višek tehnike in gradbenišlva, moderne kon-strvikcije. Za takratne čase, ko so čezenj hodili pešci in vozile konjske vprege! Ne pa tudi za današnje, ko kolone osebnih avtomobilov, to-vornjaki in avtobusi čakajo na obeh straneh mostu, da bodo prešli čez vodo. Ustvarja se prometni zamašek in kar je še huje: stari oča-nec pri svojih 67 letih ni nič kaj trdnega zdrav-ja. Rja ga je počasi žrla in ga razžrla do takš-ne mere, da strokovnjaki trdijo, da ga skupaj drži lc še navada. • In da ta navada ne bi postala katastrofa, so 10. maja 1977 začeli graditi nov most čez Savo v Tacnu. Najkasneje 1. julija prihodnje-ga leta naj bi Siškarji že dobili moderen most čez Savo, dolg 90 metrov, širok 12,70 metra, z dvema voznima pasovoma, od katerih bo vsak širok 3,85 metra, na vsaki strani mostu pa bo še hodnik za pešce in kolesarje, širok po dva metra in pol. • Investitor gradnje, ki bo veljala 29,5 mi-lijoma dinarjev, je Republiška skupnost za ce-ste, ki je v svojem srednjeročnem programu gradnje 21 mostov v Sloveniji postavila tacen-ski most na eno izmed prvih mest na prednost-ni lestvici gradnje. Že samo ta podatek pa do-volj jasno pove, kako potreben je bil novi most čez Savo! • Most bo stal 15 metrov zahodno od dose-danjega, kar je še posebej pomembno zato, ker bo s tem omogočen normalen promet prek sta-rega mostu vse do izgradnje novega. Novi most bo zgrajen iz jekla in betona, saj bodo v ma-riborski Metalni zgradili kovinske dele mostu, na te pa bodo nato položili 18 cm debelo tlač- no betonsko ploščo. Sicer pa je konstrukcija mostu izredno zanimiva, saj bo most zgrajeo iz treh enakih prostoležečih konstrukci.i. • Vsaka izmed teh prekladnih konstrukcij je sestavljena iz štirih jeklenih nosilcev. ki so med seboj povezani s štirimi prečnimi nosilci, na katere bodo nato položMi betonsko ploščo. • Posebna zanimivost pa bo prav gotovo gradnja mostu. Delavci SGP Gradbinec iz Kra-nja in Metalne iz Maribora bodo celotno jekle-no konstrukcijo mostu zvarili na »celini« in jo nato s pomočjo posebnih opornikov in valjčkov premaknili na njeno pravo mesto čez reko Sa-vo, nato pa bodo zabetonirali betonsko ploščo. • Izgradnja novega mostu, za katerega so načrte pripravili v Splošnem projektivnem bi-roju v Ljubljani, bo še posebej pomembna za celotno industrijo in kmetijstvo na levem bregu Save. Se possbej. če upoštevamo tudi nameravani rekonstrukciji ceste Vodice—Br-nik (še v letošnjem letu) in Vodice—Moste. S temi sodobnimi eestnimi povezavami pa bi prav gotovo razbremenili tudi štajersko vpad-nico v Ljubljano oziroma Titovo cesto. • Če pa ob vsem tem upoštevamo tudi dej-stvo, da bodo v konstrukciji mostu posebne odprtine za PTT kabel. električno napeljavo, da bodo zgrajeni posebni nosilci na konstruk-ciji niostu, na katere bo možno obesiti vodo-vodne in kanalizacijske cevi ter s tem rešiti akuten problem pomanjkanja vode v Smart-nem in Tacnu ter odpraviti problem kanaliza-cije v teh dveh krajih, potem ekonomske upra-vičenosti izgradnje novega mostu ni treba po-sebej dokazovati! Seveda pa ne smemo poza-biti na vso tisto množico občanov, ki se vsak dan vozijo na delo v republiško središče, ki bodo novega mostu še posebej veseli. In ta množica je res velika! Franee Kmetič