30 Didakta junij∑julij 2013 Komunikacija v šoli  didaktična igra most / Danica Bricman / VVZ Slovenj Gradec  V prispevku opisujem didaktično igro z naslovom Most. Otroci z njeno pomočjo prepoznavajo sicer v igri točno določene črke, hkrati pa jim igra omogoča prepoznavanje in poimenovanje likov ter barv. Z aktivnim sodelovanjem se navajajo na igre, kjer je potrebno upoštevati določena pravila. most most Šolska praksa Uvod Takšne in drugačne igre so nujno potrebne za razvoj otroka na vseh področjih. V svoji skupini jim dajem velik poudarek. Igra je nastala iz potrebe po ustvarjanju in iz te- žnje, ki mi jo je narekoval zastavljeni sklop z naslovom Mostovi Selčnice od nekdaj do danes. V odkrivanju mostov naše bližine mi je le nekaj manjkalo. Otroci se zelo radi lovijo in zakaj ne bi lovili črk, ki sestavljajo besedo most, obenem pa bi pri igri lahko usvajali še like in barve. Najrajši uporabljam igre, ki niso ozko usmerjene, ki omogočajo več dejavnosti in tako sem pri igri stremela tudi za tem vidikom. Začetek Igra je nastala za točno določen tematski sklop, lahko pa jo igramo tudi ob drugih priložnostih. Odkrivanje mostov sem hote- la popestriti še s kakšno družabno igro in tako je nastala ta igra. Njen glavni cilj je čim prej sestaviti besedo most. Igra je primerna za otroke od tretjega leta naprej. Igrajo jo štirje igralci, ki imajo polja z besedo most v osnovnih barvah. pravila igre  igrajo štirje igralci v smeri urinega kazalca;  z metom kocke določijo začetnika igre – začne tisti z najmanjšim številom pik;  kocko se meče na igralno ploščo  če kocka pade na črto, se meče še enkrat;  če kocka pade izven igralne plošče, se met ponovi;  če pade izven dvakrat zaporedoma, igro nadaljuje naslednji igralec;  na poljih brez črke se upoštevajo dana navodila;  ulovljeno črko položiš na svoje igralno polje;  ob ulovljeni črki za nagrado mečeš še enkrat;  zmaga tisti, ki prvi sestavi besedo. Didakta junij∑julij 2013 Komunikacija v šoli 31 most most most most T m En krog počivaš Naslednjo črko podariš prijatelju z manj črkami Mečeš 2x Sprememba smeri O O S S m Šolska praksa pomen polj brez črk:  moder pravokotnik – en krog počivaš;  rumen trikotnik – naslednjo ulovljeno črko podariš prijatelju z najmanj črkami;  zelen kvadrat s krogom na sredini – dvakrat mečeš;  zelen kvadrat – spremeni se smer igre. Igramo se igro Most Prinesem igro in izzovem otroke, če bi se z mano igrali igro lovljenja. Pričakujejo veliko gibanja, a jim tisti karton v moji roki ne da miru. Zanima jih, kaj imam. Igro jim seveda pokažem. Opazujejo jo in jo povsem spontano začnejo opisovati, prepoznavati barve, črke in like. Izrazijo zanimanje, kako se jo igra. Starejši preberejo naslov in ugotovijo, da bomo lovili mostove. Okrog igre nastane gneča, veliko otrok bi jo rado takoj preizkusilo, nekaj otrok pa bi samo opazovalo. Stoli okrog mize so pol- ni, igralci pričakujejo začetek. Igramo. Sproti razlagam pravila. Sodelovali bi lahko v nedo- gled. Igro so kasneje preizkusili tudi prvotni opazovalci. Na začetku so me potrebovali, da sem jim razložila pravila, a je kmalu moja prisotnost postala povsem odveč. Z legendo sem jim omogočila lažje prepoznavanje pravil in dosegla, da so jo hitro usvojili. Zaključek Igra nas je družila v sproščenem sodelova- nju, prepoznavanju barv, črk in likov. Vsaka zadeta črka je pomenila uspeh, vsako pravilo je bilo pozitivno sprejeto, tudi tisto, kjer so morali črke podarjati. Zanimivo je bilo opazo- vati starejše, ki so pravila izredno hitro usvo- jili in svoja spoznanja prenašali na mlajše. Vesela sem, da jim je moja ustvarjalnost in inovativnost omogočila to doživetje.