Iz Zveze državnih nameščencev za Slovenijo. INTENZIVNI NAPOR ZVEZE, DA SE ZBOLJŠA GMOTNI IN MORALNI POLO* ŽAJ DRŽ. NAMEŠCENCEV. Začetkom meseca marca in še preden je Narodna skupščina vzcla v pretres finančni zakon za proračunsko leto 1928./29. je poslala Zveza obema slovenskima parlamentarnima kluboma, dalje še posebej poslancem gg. Pu= šenjaku, dr. Kramerju, dr. Pivkotu in Vese^ njaku, potem Glavnemu Savezu in vsem ¦osta« lim pokrajinskim Zvezam važno Spomenioo. Iz nje naj izvolijo člani Zveze povzeti, da je sborila Zveza v polni meri svojo dolžnost, to pa v odločilnem času. Finanoni zakon je sedaj že pod streho. Krivda, da se niso upo= števale vse naše zahtevc, je pripisati pač na< šim političnim pa tudi finančnim razdrapa« nim razmeram, največ pa seveda neuvidevs nosti naših merodajnih, ki nimajo menda drugega p^osla, ko da se bore za nadoblast. Spomenica, ki navaja v kratkih stavkih vse najvažnejše zahteve drž. nameščencev, se glasi doslovno: »Zveza je načeloma proti ukoreninjeni praksi, da se zakon o civilnih uradnikih in ostalih državnih uslužbencih izpreminja ali dopolnjuje z uredbami, čeprav imajo te ured« be na podlagi finančnih zakonov in člena 94. ustave moč zakonov. Prav tako bi bilo prenehati s prakso, da se posamezni členi uradniškega zakona izs preminjajo, dopolnjujejo ali ukinjajo s fi« nančnimi zakoni, ker trpi vsled tega pregled prvatnega zakonskega besedila in nastajajo nesoglasja, ki so dostikrat v nepopravljivo škodo drž. nameščenstvn. Ker pa ukinjajo finanoni zakoni že nekaj let sem z vso doslednostjo samo dobrine, pridobljene z uradniškim zakonom, in ker z revizijo tega zakona v doglednem času še ne moremo računati, bi drž. nameščenstvo naj^ topleje pozdravilo, ako ibi finančni zakon iza leto 1928./29. izjemoma in prvič obsegal do^ loobe, ki bi vsaj začasno, t. j. do revizije uradniškega zakona, ki si je s tem nikakor ne odrekamo, blažile mizerno stanje državs nega nameščenstva. Zato si dovoljujemo staviti k predlogu finančnega zakona za Jeto 1928./29. sledeče amandmane: Črtajo naj se: 1. člen 27., ki se tiče centralizacije kre? dita in s tem združenega postopka za izpla* čevanje posmrtnin drž. nameščencem. {Glej predlog pod II., fočka 7.). 2. člen 40., s katerim se ukinja ¦odstavek v) »pravilnika o naročitim dodacima na platu, u novcu ili naturi, državnim službenicima gradjanskoga reda, saobrazino popisu čl. 40. zakona o činovnicima i ostalim državnim službenicima gradjanskog reda •— u resoru Ministarstva Pravde«, ki se glasi: »stražar^ sko osoblje, za vreme nočne službe računajuči vreme od 20 do 6 časova po 1 Din na puni sat nočne službe. U tu službu računa se vre= me provedeno na smeni u stražarnici«; iz člena 65. recipirani členi finančnega zakona za leto 1927./28., in sicer: 3. člen 297., s katerim se določa enoletna čakalna doba za pridobitev pokojninske pra> vice v višji skupini; 4. Člen 302., ki določa podaljšanje služ« bene dobe za dosego pokojnine od 10 na 15 let; 5. člen 303., ki razveljavlja čl. 123. za» kona o civilnih uradnikih in ostalih državnih usluzbencih glede brczobrestnih posojil dr« žavnim uslužbencem ter /zadnji odstavek člena 137. 1. c. glede prištetja 10 let k pokojs ninski osnovi v primeru nezgode v službi ali radi nje; 6. člcn 309., ki nalaga izpitnim kandida« tom breme hociorarjev iza izpraševalne ko» misarje. Za takšne nagrade naj se odobre pri do< tičnih razdelih oziroma glavah posebni de* legirani krediti. Črtajo naj se nadalje: 7. člen 66. predloga finančnega zakona za leto 1928./29., ki daje pooblastilo za pre^ vedbo zvaničnikov in služiteljev na položaj dnevničarjcv; 8. člen 67., ki se tiče nepriznanja selit= venih stroškov, izvzemši kadar gre za pre= mestitev iz kazenskega razloga.