ZGOŠČEN PROMET V CENTRU Doslej že 133 nesreč Prlčakovali bi, da bo sprlčo bonov in dra-gega gorlva upadel tudi promet v mestu, a se je zgodilo nekaj povsem nasprotnega: Ljubljana je vse bolj in bolj polna avtbmobi-lov. Ljudje se mato vozijo na velike razdalje in več po mestu. Tako ni čudno, da nl parki-rišč in da vozila krožijo zlasti po Centru, da bi si naila kak izpraznjen prostor. In ker se to bolj poredkoma dogaja, parkirajo kjerkoli; na zelenicah, na prehodlh za pešce, plo-čnikih. Na Ijubljanski UJV menijo, da je dnevno 4000 avtomobilov preveč v Ljubljani - in to v primerjavi s parkirišči, zlasti tistimi v Centru. Brez parkirišč namreč niti nismo, kajti tisto v Tivoliju s prostorom za 600 vozil ostaja veči-noma prazno, čeprav je zastonj in je peš do mesta borih deset minut hoje. Spričo gostega prometa so tudi nesreče številne. Zanimivo je, da je njabolj nevarno v občini Vjč, za njo pride Šiška in na tretjem mestu po številu nesreč je Center, v devetih mesecih jih je bilo 133, v vsej Ljubljani pa 867. Potem je na vrsti Bežigrad in zadnje so Moste. Žal beležimo veliko smrtnih žrtev: le-tos so jih v Ljubljani našteli že 43, od katerih je bilo kar dvajset pešcev. Vzroke je treba naj- Promtt Y »redltču LJubtlan* akrin v no»0 mN vnto n»var- prej poiskati pri voznikih, ki so vse prevečkrat drzni, brezobzirni, nedisciplinirani, nestrpni. Prvi krivec za nesreče je prevelika hitrost, drugi je v izsiljevanju, tretji v alkoholu. Žalost-no je, da je vse več nevarnih prekrškov, ki nam strežejo po življenju na naših ulicah. Mi-ličniki si sicer prizadevajo, da bi ustvarili več reda, vendar sami pravijo, da s prisilo ni mo-goče kaj prida vpiivati na nevzgojene Ijudi. Žato trkajo na vest občanov, naj bodo na ce-sti bolj kultumi in obzirni. a. a.