Za Evropo $3.00. V šoli presv. Marijinega Srca. H. B. h) Marija je trdno verovala. Morda si kdo misli, da to za Marijo ni kaka posebna odlika, ker je imela začetnika naše vere pred seboj, ga gledala z lastnimi očmi, z lastnimi ušesi poslušala njegov božji nauk. To je že res, prijatelj, da je Marija z lastnimi očmi gledala začetnika naše vere in z lastnim ušesi poslušala njegov božji nauk. To da vera ne obstoji v gledanju in poslušanju. Ali niso judovski pismar-ji in farizeji tudi s telesnimi očmi gledali Gospoda in poslušali njegov nauk ? So mar radi tega trdno verovali? Hudiča ima, so dejali. Ne, tistega, kar je predmet naše sv. vere, Marija prav tako ni videla, kakor mi ne. Ko bi bila to videla, bi o veri sploh ne mogli govoriti, ker vera in gledanje se izključujeta. Zato se vera v tistem trenutku, ko blaženi v nebesih zagleda božje obličje, sto-P1 v ljubezni. Jaz pa pravim, ko bi bili mi vse videli na Jezusu kar je gledala Marija, bi bili zgubili vero vanj.Marija jo ni.Ona ni niti najmanj dvomila o njegovem božanstvu, tudi takrat ne, ko še človeku ni bil podoben, kar že Bogu. Poglejmo malo, kake poskušnje je prestala njena vera, pa se bomo prepričali, da jo po pravici stavimo za vzor trdne vere. Recimo, da bi bila tebe prvo sveto noč pot vodila memo betlehemskega hlevčka. Iščoč zavetišča in nočnega počitka, bi bil stopil vanj v trenutku, .ko sta Marija in Jožef pokleknila pred novorojenega Odrešenika. Kaj bi naredil? Pogledal bi dete in ko bi videl, da leži v jaslih drobna stvarca, po vsem zunanjem taka kakor tisoč in tisoč drugih, bi kvečjemu vzdihnil: Vboga mati, ki ne moreš svojega deteta položiti v boljšo posteljico, potem se pa stisnil v dru-ki kot in zaspal. In ko bi te Marija in Jožef vzbudila ter povabila, da poklekneš tudi ti in moliš Boga, bi *ju morda pomilovavno pogledal, se obrnil in zopet zaspal. Meniš da ne? Samo po tem sodeč, kar je betlehem-ski hlevček nudil očem, bi tvoje obnašanje ne bilo nič posebno čudnega. Slabotno dete, rojeno v čredni staji, položeno v zibko njenih jasli, v takem skrajnem vboštvu rojeno dete naj bo kralj-osvoboditelj, ne samo svojega ljudstva, ampak vesoljnega človeštva? Tega niso mogli verjeti ne Judje, ne pagani. Judje so ga pričakovali v kraljevskem sijaju, modri so ga najprej iskali na Herodovem dvoru. Marija pa ni niti za trenutek dvomila, da je ta njen, navidezno tako reven sin, obenem Sin božji. Ko ga je povila v plenice in ga položila v jasli, je pokleknila in ga molila. Huda preiskušnja Marijine vere je bila to, a ona jo je izvrstno prestala. Njena vera je bila pregloboka in pretrdna, da bi jo mogla na videz nasprotujoča ji zunanjost omajati. Poglejmo jo v onih tridesetih letih, List v obrambo sv. vere med ameriškimi Slovenci. ŠTEV. (No.) II. JUNE 1, 1922. LETO (VOL.) XIV. Naročnina za pol leta za Ameriko $1.50. Naročnina za celo leto za Ameriko $2.50. ki jih je preživela s svojim sinom v nazareški hišici! Ali kaj vemo o ka-kili izrednih znamenjih njegovega božanstva? Ničesar! Evangelist Luka je edini, ki nam nekaj poroča o njegovi mladosti. Razlagavci sv. pisma menijo, da mu je dotično Marija sama povedala. A mej tem ni ničesar, kar 1>i jo nekako sililo priznati : Resnično, ta je Sin božji! Njegova učenost, ki je z občudovanjem napolnjevala judovske pismouke v tepelju, je sicer kazala nekaj izrednega, a Marije takrat ni bilo zraven. O kakih čudežih ne vemo ničesar. Nasprotno! Sv. pismo izrecno pravi, da je njegov čudež v Kani galilejski prvi. Kot dober, recimo svetniški sin je preživel Jezus dobo svojega skritega življenja. A mej dobrim. svetniškim sinom in Rogom je neskončna razdalja. Samo trdna živa vera jo je mogla premostiti. Ker je Marija imela tafco vero ni nikoli dvomila,, da je mati božjega Sina. Najhujšo skušnjo je pa prestala Marijina vera v dnevih njegovega trpljenja, zlasti na Kalvariji. Takrat so se vsi pohujšali nad njim, celo njegovi učenci. Kar niso mogli za-popasti, kako bi se mogel božji Si.i tako ponižati, da bj se dal za igračo najpropadlejšim dušam. Vse. kar so si mogle izmisliti, sb i^očele z njim, on se je pa vedel, kakor človek, ki je zgubil vsako upanje, da bi se mogel rešiti iz rok svojih sovražnikov. Njegovi učenci so mislili, da bo v odločilnem trenutku v prah potrl vso judovsko bando, ki ga je prišla aretirat. da ga popelje k sodbi in obsodbi na križ. A ko so videli, kako se je voljno grešnikom v roke dal. ki so ga zvezali, so prestrašeni zbežali od njega. Ko je po triurnem trpljenju, mej katerim so ga ostentativ-no izzivali naj pokaže, če je res to kar je dejal, da je, Sin živega Roga. mej razbojniki umrl. je bilo vse poparjeno. Dva njegovih učencev, ki sta šla v Emavs sta nam ovekove-čila to splošno malodušnost: Upali smo, tako sta dejala, da bo on Izrael rešil. Z drugimi besedami: Upali smo, do zadnjega smo upali, a zdaj vidimo, da smo 7-astonj upali, Vera in z njo upanje v njega se jim je omajalo. Le Marija tudi takrat ni obupavala, ker njena vera vanj ni niti za las klonila. Kakor boječi otroci okrog matere, tako so se zbirali apostoli po Gospodovi smrti okrok Marije, edine močne, edine neomajne v veri. Poglejmo še njeno pot skozi življenje. Več kot polovica jo je s trnjem posute. Najnedolžnejša je postala Mati sedem žalosti. Kraljica mučencev. Svojega edinega sina je videla umirati strašne in sramotne smrti. Kako rada človeku v trpljenu klone vera, zlasti če v svojem življenju ne najde vzroka zanje. Trp-ljenje-nedolžnih je še vedno uganjka za človeka, naj si je še toliko prizadejal. jo popolnoma rešiti. Koliko jih je radi nje omahnilo v veri, koliko jo zgubilo! Marija, najnedolžnejša in vendar kraljica mučencev, je stala v veri močnejša kot cedra na Libanonu. Ceclra se viharjem prej da zlomiti, kot izruvati. Cedre Marijine vere vsi viharji trpljenja niso mogli ne izruvati, ne prelomiti, da niti vpogniti. Zato njo lahko imenujemo visoko šolo vere. Kako je pa z našo vero? Ali je tudi ona trdna in neomajliva? Lahko bi bila in morala bi biti. Kdo bolj zasluži, da mu verjamemo, če nam kaj pove. kakor Rog. Noben vir ni tako verodostoj en. kot on, vir resnice. On nas ne le ne goljufa, ampak nas tudi ne more goljufati. Ko bi nas le mogel, četudi ne hotel, bi ne bil Rog. A kaj se godi okrog nas? Časopis, ki je že znan po svoji laž-njivosti, prinese vest s pripombo: Iz verodostojnega vira. Vse verjame. Od ust do ust gre kot čisto zlato resnice. Če pa jaz pravim, da je to ali ono iz veronajdostojnejšega vira iz katerega še ni kanila kapljica laži in ne bo, ker ne more, tega nekateri sploh ne verjamejo, drugi dvomijo, tretji morebiti verjamejo, a samo toliko časa, dokler jim kak "verodostojen" živ ali tiskan apostel kaj nasprotnega ne pove. Splošno ima vera danes čuda slabe korenine. Vsaka sapica, naj pri-veje odkoderkoli, jo omaja. Jaz pra- vim : Rog je, eden troedini. Nihče mi ne ugovarja. Pride drugi, pa pravi : Ni ga, ne enega, ne troedinega in navrže par navidezno učenih, v resnici pa praznih fraz. Vera je o-majana. Eden ali drugi bo rekel: Saj morebiti ga pa res ni. Jaz pridigam : Rog je naš najboljši oče, ki nam tudi takrat dobro hoče, ko nas tepe. Slab oče, ki svojih porednih otrok ne. kaznuje. Pride drugi, ki trdi: Ni res! Ko bi bil dober, bi ne gledal tako brezčutno gorja in solza svojih otrok. Že začne črv dvoma glodati ob korenini vere. Ne bom našteval nadaljnib posameznih slučajev. Poprečno lahko rečemo, da je današnja vera, kakor cvetlica v rast-ljinjaku, ki jo je pomladno solce toliko časa klicalo izpod gorke odeje, da je morala ven pokukati. Kako je to nežna stvarca. Zvečer, ko jo je nehalo solce objemati, jo malo ven postavi, pa bo po njej. Tako je z današnjo vero mnogih. Strašno so sprejemljivi za protiverske vplive. Kajne kak razloček mej Marijino in našo vero! In vendar je vsem enako rečeno: Kdor ne veruje bo pogubljen. Kdor nima tiste žive, z ljubeznijo združene vere. ki je pripravljena žrtvovati rajši premoženje ui življenje, kakor se klanjati in kaditi katerimkoli malikom, ta je zgubljen. Ali vidite zdaj, kako potrebno je, da mi otroci-abecedarji pridno zahajamo v šolo b Devici verni? Naš čas še posebno potrebuje mož in žena vere, ne pa otrok, ki so pripravljeni pred vsakim malikom pasti na kolena, če se jih le s kakim bavbav malo postraši, ali kaj sladkega obljubi. Mi gremo mučeniški dobi nasproti. Doba nekrvavega mučeništva ie že nastopila. Rog ve, če nas ne čaka še krvava. Ne recite, da je to samo prazen strah, da je doba krvavega preganjanja danes izključena. Poglejte v Rusijo! Več krščanske krvi je preteklo v tej kratki dobi, odkar tam gospodarijo Neroni II., kakor jo je prelil Nero I. >Z občudovanjem moramo priznati, da je pravoslavna ruska cerkev to krvavo dobo dobro prestala, ker je ruska duša globoko verna. Jaz dvomim, če bi jo mi ta- ko, ako hi bila na naš prišla taka pogkušnja. Ker pa pri sedanjih znamenjih, zlasti za Evropo, ni izključna, že naš katoliški ponos zahte- M. Elizabeta. Ze prvi dan srečnega svidenja z domačimi, je bil naši Marici, ki jo hočemo odslej imenovati Mary, ma-zagrenjen. Pred kosilom, ki je bi-seveda prazniško, je čakala, ke-^aj bo začel gospodar moliti, kakor bila od doma vajena. Zastonj je c-i ti;n pre'e šlo, poživljamo tu rojem slovtnska dekleta, ki mislijo na samostan, da vstopajo v njih kongrega-cijo 1 t j ■ naše gore list. C i m več tu rojenih ni vzgojenih učnih moči bodo dobil' tim nrei se 1) <1 • lahko opomogle in dvVnile. Ako bi katera ž.-lela vstopiti. • i se zglasi na naslov: Sisters of the 111. of St. Francis. 906 Broadway, Joliet, 1 llinois. Vzccna mešana župnija. Tako vzornih mešanih župnij, kakor je župnija sv. Pa-trika v Cannonsburg, Pa., je malo. Irci, Slovenci, Slovaki in še nekaj drugih narodnih manjšip, tako lepo skupaj deluje, da nima župniia, čeravno ni stara, niti centa dolga. Zadnjih 2000 dolarjev so ored kratkim v teku enega tedna plačali. Največ zaslug za to ima g. župnik Rev. 'i'. Zacharski. On ie rodom. Poljak, a tukaj vzgojen. Ker ni nikak narodni pre-napetež, ampak skuša po zgledu sv. Pavla vsem biti vse, vedoč, da je veliki du-'' vnik lezus Kristus za vse enako umrl. ga ima vse rado. kar ima sploh kaj smisla za cerkev in sodeluje z njim. Ker župnija še nima svoje katoliške šole, a ;o bo v najbližjem času dobila, si je iz-mej vseh narodnosti izbral večje število katehistinj. ki otroke svoje narodnosti poučuiejo v krščanskem nauku. Tako noučuie slovenske otroke na Aleksandru Her ie središče slovenske naselbine, naša vneta sotriu'nica Miss Francka Mo-horič in menda še n-u- drugih. Ko bi bilo -- '-srh mešanih župnijah tako. bi nn-i-oHnnstne manjšine ne bile taka rdeča ^"ezda. kakor so. JUGOSLOVANSKE NOVICE. Kulturobo'ne cvetke v naši vb-.'gi domovini vedno bujneje poganjajo. Zdaj i""ajo v delu načrt, kako bodo popaganili šole. Po. tem načrtu bodo odpravljena vsa katehetska mesta na vseh šolah, od ljudske do vseučilišča. V ljudskih šolah in nižji gimnaziji se bo sicer še poučeval nekak krščanski nauk, a ne od duhovnikov .ampak od laiikov. Ko bi bili to kaki navdušeni katehisti, kakor so po misijonskih deželah, bi nazadnje še nekaj bilo. Toda na to niti misliti ni. Sicer pa naj- brž ni mišljen krščanski nauk v katoliš-h- 1 smislu, ampak kaka moderna verska meneštra in takozvana lajiška morala, ki so io taki ki jim rnrzi krščanski nauk tudi v čeških šolah vpeljali. Škofje so izdali skupno spomenico na vlado, v kateri jo v njenem lastnem interesu svare, naj se prej dobro premisli, predno preide do dejanj. Ako ne, naj si posledice sama pripiše, ker drugič ne bodo govorili z njo sami, ampak ljudstvo. Če je sedati ia vlada sploh še zmožna česa pametnega ne bo mogla memo tega protesta, kakor memo toliko drugih. Narodna cerkev je zopet na obzorju. Kmalu po prevratu, je peščica duhovnikov češke reformistične šole, hotela pod krinko narodne cerkve priti do svojega vzora-ženske. Takrat so druga važnejša politična vprašanja kulturnobojni načrt vlade malo v ozadje potisnila. Z njim je tudi vprašanje narodne cerkve za nekaj časa prešlo z dnevnega reda dasi se je na tihem tem intenzivnejše na to delalo. Zdaj pa. do je vlada svoj kulturobojni načrt zopet spravila na dnevni red, se je tudi to reformistično gibanje na novo in močneje pojavilo. Odločni nastop zagrebškega nadškofa ni nič pomagal. Sklicana je bila splošna škofovska konferenca, da se posvetuje, kaj treba storiti proti temu oojavu, ki je v teh časih, ko bi moralo vse katoliško posebno duhovni kakor en mož stati na straži za svoje pravice, tem večjega obžalovanja vreden. To so še grenki sadovi mažaronstva, ki je vrednost duhovnika merilo po kolikosti ma-žaronskega duha, ne pa po duhovniških lastnostih. Vladi so. kakor je videti, ti Tudeži dobrodošli. Z njih pomočjo upa lažje izvesti svoj kulturnobojni načrt. Zdi se. da gre vse čisto po češkem vzorcu. Dr. Sušteršič se zagovarja. Ni dolgo tega. kar smo poročali, da se misli bivši voditelj Slovenske ljudske stranke, vrniti v Slovenijo in morda stopiti na čelo novi radikalno katoliški stranki. Tako so vsaj nekateri starokraiski listi namiga-vali. A v svoii obrambni knjižici, ki jo ie za piruhe podaril Slovencem, je pokazal. da ni mož za to. Po pravici povemo. da smo ga mi prej predno smo brali to njegovo knjižico, višje cenili, več zidali n&ni. 7. njo si je podrl most nazaj v naš tabor, ki so mu ga razmere že deloma popravile. Gotovo gonja, ki jo je stranka ob prevratu nasprbti njemu v prizorila, ne tvori najlepšega poglavja njene zgodovine. Umazano delo je bilo to. nevredno katol stranke, oziroma tistih strankarjev, ki so to gonjo vodili, Iz katoliškega in neka-toliškega sveta. Težka poskušnja je bila to za Dr. Šu-štcršiča, poskušnja, ki zahteva celega katoliškega moža. Teposkušnje pa on, kakor priča njegova obrambena knjižica, ni srečno prestal. Vrnil je nemilo za "edrago in sicer ne samo svojim političnim morivcem, ampak tudi svojim usmiljenim samarijanom, ki so mu v lastno skodo do zadnjega ostali zvesti. Ko bi bil molče nosil krivico in si jo izkoristil, ^a bi se dvignil nad sebe, bi se bil prej a'i slej s častjo vrnil. Te moči pa ni imel, ]e bil preveč jaz in jaz in zopet jaz. ka-,0r vsaka stran njegovega zagovora ka-2e- Da umije sebe, je celo stranko z Rll°jnico oplil. To ravnanje je, kakor če fant dekle, ki je zavrnilo njegovo ljube: 2e'i ustreli, češ, če ne boš moja, te pa tudi drugim ne privoščim. Tako Šušter-Če nisem in ko več nisem jaz vodja stranke je za nič, nima več eksistenčnega prava, v grob z njo. Delo, ki sloni 11a Pretirani veri in zaljubljenosti v se, še "'koli ni imelo trajnega vspeha. Navad-"o že dotičnega samega pokoplje pod Razvalinami. To je glavni vzrok Dr. Šu-steršičeve politične smrti za nas. Pravzaprav si je zadnji smrtni udarec sam 2adal, s svojo knjižico. S. L. S. naj pa njegovem grobu pregleda svoje vr-ste, če nima še kaj tacih malikovavcev Sv°jega "jaz" v svoji sredi, ki quae sua Sl"U quacrit, noil quae Jesu Christi. ki Spbe svoio čast išče, ne Kristusove. Čim prej kaka stranka vrže iz sebe take elemente, tim bolje. Novi apostoljski nuncij pri jugoslovan-vladi ie postal monsg. Pelegrini, do-Sedanji upravitelj poljske nuncijature. ''■"ej.šnji nuncij v Belgradu. msg. Clieru-"'ni jc bil poklican k rimski kuriji. Sogoslovci morajo k vojakom. Vojno "itnisterstvo jc kar na svojo roko odredilo, da morajo z augustom oni bogoslov-J-1' ki so končali svoje študije, k vojakom. Tisti, ki so že posvečeni, bodo priseljeni bolnišnicam, da napravijo cnolet-111 bolniški kurz, oni pa, ki še niso maš-J'ki, morajo k svojim kadrom, kjer jih 'odo kaki srbski analfabeti vojaško uri-j1. Kak udarec je to za duhovščino ve e tisti, ki pozna kasarniško življenje sP'oh in jugoslovansko posebej. Da ka-sariie niso božje hiše, kamor duhovnik sPada ,ampak hudičeve, te ve vsak četudi ni bil vojak. Kako je v srbskih vojašnicah na lahko razberemo iz raznih nr'tožb vojakov in poslancev v njih ime-Poslanec Žebot je v poslanski zbor-n,ci povedal, da morajo slovenski fantje Vse pravoslavne praznike praznovati, Sv°jih katoliških pa ne smejo in se jim ne da prilike, da bi zadostili svojim yerskim dolžnostim. Ker so jim tudi na-Sl 'isti prepovedani, se še z njimi ne mo-reJo krepiti svojega verskega prepriča-11Ja. Kateri izmej neposvečenih bogo-' '°vcev si bo v takem ozračju ohranil Sv°j idealizem, ta ima ne samo navaden, izreden poklic za duhovski stan. ^fednj poklici pa niso vsakdanji, Lavantinski škof Dr. Mihael Napotnik — umrl. Že dolgo jc vedel sam in jc vedela javnost, da mu po naravni poti ni več pomoči. Imel je raka v črevesju, kar mu je provzročalo hude bolečine in sko-ro ničesar ni mogel več uživati. Dne 28. marca, popoldan ob dveh, je bila njegova križeva pot končana, potem, ko se je genljivo Jepo pripravil za zadnjo postajo. Prav za prav ni bila samo njegova dolga bolezen," ampak cela dolga doba, skoro 32 let odkar jc bil lavantinski škof, križeva oof. Lavantinski škof biti v Avstri-ii. ki je pod palirstvom Nemčije preko slovenske Štajerske že pridno gradila nemški most do Adrije, to pomeni za Slovenca izredno težak položaj. Na to so tisti, ki so rajnemu očitali nemčur-stvo. nremalo mislili in ga preslabo sodili. Ko bi se bil pokazal tacega izrazitega narodnjaka kakor so navadno obmejni narodni stebri bi najbrž ne bil toliko časa lavantinski škof. Mož na takih 'lasnih oostojankah se ne sme nikoli ■esoiati z ozkega osebnega stališča, če se mu hoče biti pravičen. Njegov osebni značai ie bil bolj vojaški, deloma radi bolezni, ki ie skrito že dolgo glodala ob njegovem zdravju, deloma morda tudi, ker je bil za časa bosanske okupacije vojni kurat. Zato so se ga bolj bali, kakor ga ljubili. A pod to na videz trdo skorjo, jc bilo plemenito srce skrbnega višiega pastirja, kar se je pokazalo posebno ob priliki njegovega slovesnega previden ia. Genljivo se je poslovil od svoje duhovščine, priznal, da je bil včasih malo pretrd in prosil vse prizadete, nai mu onroste. Pokopan jc bil v krasni frančiškanski baziliki Matere milosti v Mariboru, kier si je že takrat, ko se je trradila. v kripti pod velikim altarjem izgovoril grob, Bog mu bodi plačnik! Iz celega srca se zahvaljujem Mariji in sv. Antonu, ker sem srečno- prestala nevarno operacijo in prejela še več drugih . milosti, za katere sem prosila. Prilagam $3 za razširjanje Marijine slave po njenem listu. Mrs. Marija Pazdertz, Joliet. Hvaležnega srca spolnujem s tem svojo obljubo, da se bom Kraljici maja javno zahvalila v njertem listu, ako mi izprosi ljubo zdravje. Hudo me je noga bolela, a na njeno priprošnjo se mi je obrnilo na bolje. Za razširjanje Marijine slave darujem $1. Rosi Žnajder, Rothbury, Mich. T,risrčna hvala Majniški Kraljici za 11 ?-lišane prošnje. Za razširjenje njene slave po Ave Mariji, darujem $1. I. R., Aurora. Pošljem $1 za eno sv. mašo. Že pred enim letom sem obljubila, da se bom Mariji javno zahvalila, ker je uslišala mojo prošnjo v veliki stiski. Na potu v Ameriko sem močno (»bolela. Že sem mislila, da me bodo na potu pokopali. Goreče sem prosila Presv. Srce Jezusovo, Marijo Pomočnico in sv. Antona, da bi vsaj na svoie mesto prišla. In res sem po božji dobroti zopet pokrevala. Prisrčna hvala Mariji in sv. Antonu, ki sta dobrote in ljubezni polno Srce Jezusovo h temu nagnila. ZAHVALE IN PRIPOROČILA. Kakor še nikoli, se tudi topot nisem zasloni obrnila v svoji bolezni na Mariio Sedem žalosti. Uslišala me je in izprosila linbo zdravje. Ker sem ji obljubila, da se ii bom javno zahvalila, s tem rada spol-nniem svoio obljubo in prilagam za list, ki širi nieno slavo $2. Mrs. Angela Pristow, Johnstown. Tisočera zahvala Kraljici majnika, za ozdravljenje moje matere, za kar sent jo prosila, z obljubo, da se bom* javno zahvalila. Naj s tem spolnim to prijetno dolžnost. Pošljem za majniški altarček $1. Mrs. Paulina Sebenik, Cleveland. Zelo sem bila bolna. S polnim zaupanjem sem se obrnila na Kraljico maja, ki ima zdaj ključe do nebeških milosti. Res sem bila uslišana. Bodi .ii s tem izrečena naiprisrčnejša javna zahvala, ki sem io obljubila. Prilagam $2 v pomoč njenemu listu. K. P. Prisrčna hvala Presv. Srcu Jezusovemu in Marijinemu, ter sv. Antonu za u-,slišano prošnjo v važni zadevi. Darujem za prospeh lista. Mrs. Mary Kičič, Pueblo. DAROVI ZA AVE MARIJO: 1.) Agnes Hotujec, Ambridge je darovala $7. 2.) Po $5 so darovali: Rev. Al. Pirnat, Duluth, John Smaj-dek, Lakewood, Mary Tomcc, Johnstown. 3.) Po $3 so darovali: Mary Pazdirtz, Joliet, Mary Klemcnčič, Collinwood. 4.) Po $2 so darovali:: Mary Zore, Olyphant, Kati Permc, Cleveland, Mary Pristavec, Johnstown, Frank Sajovic, Cleveland. 5.) Anton Mervar, Cleveland je daroval $1.40. 6.) Po $1 so darovali: Mrs. Starec, Lorain, Mary Rozman, Brooklyn, Mary Svete, Forest City, Jakob Vesel, Cleveland, Anton Kranjc, Barberton, Neimenovana, Milwaukee, M. Nemanich, Johnstown, Kati Pristopec, Staunton, Marija Dolenc, Cleveland, Agnes Kos, New York, John Pelhan, Alexander, Pa., Mary Kržišnik, Frances Stanger, Doglestown, Rosi Znajder, Rothbury. Mich., Ivana Račič, Aurora, Ivana fakopič, Rice, Helen Zore, Olyphant. Mary Pelhan, Houston, Pa., Ivana Kres. Forest Citv, Mary Kirkič, Pueblo, Pavlina Sebenik, Cleveland, Neimenovana, Milwaukee. Andrej Tomec. Johnstown, Mrs. Šustaršič, Lorain, Agnes Debevec, La Salle, Marjeta Zaletel, Lorain. Po 50c. ste darovali: Frances Jenko. Cleveland, Frančiška Vrabčič, Milwaukee. Rozi Russ, Dorset, O., je darovala 25c. Canon City. Colo. — Dragi stričck: — Naj parvo Vas lepo (' 1 avim; 111 o j a mama je naročena na vaše liste tudi jest berem Ave Maria pa se mi poseb-tno dopade otročji korner ko boys in girls vam pišejo jest sem stara 13 let, sem v 7 grade. Zadni mesec smo imeli 40 hours devotion. Father Peter Zupan iz Pueblo so bli tukaj je blo zlo lepo vam pošlem 50c v štempsih za 25c za list "Orlič" se naročim in kvoder nej bo za dar 'Ave Maria jest bi rada pršla na vaš korner pa ne znam dost slovensko pisat malo sem se naučila če bote mogli prebrat to je moj ta prvo pisem ga nej treba vrčt v koš vam želim lepo veliko nočne praznike in dosti pirhov. Good bye. Jennie Sušteršič. Dtraga Jennie: — Kako bi naj jaz vrgel kako pismo mojih "darlings" v koš, kc sem pa vesel, da mi kdo piše in ko vsi moji boys in girls tako radi čitajo ta pisma. Pa tudi veliki mi pišejo, da radi pogledajo na naš korner, kakose kaj i-mamo. Le še večkrat mi piši. Pozdravlja Te Tvoj striček. Cleveland, Ohio. — Dragi striček: — Že dolgo nisem na vaš korner pisal. Mi-nu je postni čas. Kmalu bo prišel mani-kov čas, bomo šli spel u cerkev zato imamo tako dobre duhovne ki se za nas tako trudijo da bi Marija dala zdravje in moja mama gre k maši in k svetemu obhajilu vsak dan in sprejme sv. obhajilo za vas. In tudi jaz bom eno obhajilo za vas darovala za Easter time. In vas zelo lepo pozdravim. Dragi striček. Magdalena Tekaučič. Dcaga Magdalena: — Kako sem se zveselil tvojega lepega pisma. Kako moraš biti Bogu hvaležen, da ti je dal tako dobro mamo, da gre vsaki dan k svetemu obhajilu. Kako moraš za njo pridno moliti. Taka mama je dar božji. Le povej ji, da se ji prav lepo zahvalim za njeno sveto obhajilo. Tudi tebi se zahvalim za to, da si še ti šla. Le še kaj mi piši. Bog te blagoslovi in tvojo mamo. Tvoj striček. Valley, Wash. — Dragi striček: —Spet sem prišel na vaš korner ker me jako veseli, ko dobimo Ave Maria koj pogledam kaj ie novega naj prej pa pogledam korner. Vas lepo pozdravim, dragi striček se vam lepo zahvalim za vaše številke "Orlič" se mi jako dopadejo, če jih imate še kej mi jih še pošlite in Vam tudi pišem de boma šli za velikonoč moji bratci in sestrice k spovedi in k svetem obhajilu za vas in smo jako veseli ko bo sneg od nas slovo vzel. Zdaj Vam vo-šim vesele velikanočne praznike. Z Bogom, dragi striček. Andrew Tomsha. Dragi Andrew: — Prav lepa Ti hvala za Tvoje sveto obhajilo. Tudi vsem Tvojim brateom in sestricam to sporoči. S tvojo dobro mamo sva že stara prijatelja in tvoja mama je že veliko storila za list Ave Maria. Bog vas vse skupaj blago slovi! Tvoj striček. ZAHVALE. Na očeh sem obolela, da eno leto nisem mogla nič brati. Šest zdravnikov me je zdravilo, a nobeden me ni ozdravil. Zaupljivo sem se obrnila k Materi božji 111 sv. Luciji za' pomoč in sem jo tudi dobila. Zopet lahko berem. V zahvalo za to milost darujem $2 v podporo lista. Ivanka Jakopič, Rice, Minn. Lepo- se zahvaljujem Materi božji in sv. Družini za mnoge milosti in dobrote, ki smo jih jaz in moja družina že prijeli 11a njih priporošnjo. V ta namen darujem za dober tisek $3. M. P. V zahvalo za uslišano prošnjo pošljem $1 za eno sv. mašo. Za okrasitev majniš-kega altarja pa $5 da bi bila Marija še zanaprej moja varhinja in priprošnjica. Neimenovana po Mr. F. S. Cleveland. Marijina Dolenc, Cleveland. Vsem bravcem Ave Marije priporočam svojega sina, ki je ne samo naju z očetom, ampa kakor se zdi tudi cerkev, popolnoma zapustil. Ljuba nebeška Mati, Pribežališče grešnikov, naj se ga usmili in ga pripelje nazaj na pravo pot. • I, K., Milwaukee, Calumet. Mich. — Dragi striček: — Tukaj vam pošilam tolar za Mrs. Ana Brula za Glasnik presvetega Srca Jezusovega ona pravi, de ne ve komu dat pa sem jest rekla, da čem jaz poslat. Dragi striček le počakajte de bom jest večja bom jest kolektala Vi ste pisali, da ste poslali rožni venec moji mami ali oni ga niso dobili tudi vam dam znat da je mene nesreča zadela 24th sem šla v šulo in sem tako pala da mi je dohtar dal 2 stiches na nogo. Tako mlada komaj 12 let stara pa morem pokusit doh-tarske šivanke naj zadostuje vas % lepo pozdravem jest moj papa in mama. Ana Klobuchar. Draga Ana: — Kako se nam 1 smiliš, ko si imela toliko nesrečo. Vidiš nesreča nikjer ne počiva. Upam, da si sedaj že popolnoma zdrava, kaj ne? Vsi moji boys in girls so žalostni s teboj in ti vsi želimo, da bi ozdravela. Lepo se ti zahvalim, da si poslala naročnino in me posebno veseli, ko mi obetaš, da boš pomagala pri listih in jih boš razširjala. To kaže, da si dobro dekle. Naj te Bog blagoslovi. Tvoj striček. Willard, Wis. — Hello Striček! — Vi neveste, kako sem jest bla vesela, ko ste Vi mene pohvalili zdej sem pa korajža dobila bom pa še pisala. Zadja rajža sem rekla da bom plača dobila u šoli da bom mašne bukvice kopila zdaj vam pošlem en tolar ali tele bukvice bodo za mojga papa pa jih pošlite z velikim drukom jest sem jih za perhe kupila. Druga rajža jih bom pa za mene kupila pa ene bolj majhne. Pri nas je zdej lepa spomlad bodo kmaf rožce prišle ali bo zdaj lušno ki boma za majnik rošce naberal. Zdaj se pa še ve punčke oglasite, moje sestrične iz Springfielda, 111. Saj sem se jast tudi bala pisat ali zdaj sem pa korajža dobila zdaj pa rada pišem po krajnsko. Jest sem se že fajn naučila po krajnsko posebno brat res kira beseda ne znam ali mama uprašem koga pomeni pa gre. Pozdravem vas striček in uso našo družina. Te le bukvice precej pošlite bom pa-patu dala za Perhe. Good bye. Frances Petkovšek. P. S.—Dam vam vedet da smo dobi'1 vaše pismo če moremo dobit kaj naročnikov. Pa ne moremo dobit nobenega-Kdor če brat je že naročnik, kdor pa noče brat pa ne moremo ga prisilit. Draga Frances: — Tako je prav. To se mi dopade, da si korajžo dobila. Kaj bi se človek bal? Saj se vsak človek lc počasi nauči vsake reči. Saj to ni sramota, če kak otrok tukaj v Ameriki ne zna dobro slovensko pisati ali čitati. Vidiš, kako dobro si se že ti naučila. Sedaj Pa pričakujem od tvojih sestričen iz Springfielda ,da se bodo oglasile. Pozdravi prav lepo Tvojega ata in mamo. Tvoj striček.