KAZALO : št.:2, leto: 1969, letnik: 15. Stezice so glasilo novomeških gimnazijcev in izhajajo enkrat mesečno. Tiska jih skupščina občine Novo mesto. Naklada je 500 izvodov, cena pa 80 par. Stezice urejuje uredniški odbor. Glavni urednik Odgovorni urednik:....... Člani uredniškega odbora: Tehnični urednik:........ Ilustratorji Poverjeniki na šolah:.- - Gimnazija: LSU . e o e o o o ŠCG: KSŠ:. o o e o o o Oooooooooo oooooooooo oooooooooo oooooooooo .....MILOVAN DIMITRIČ ....Rajko VUKADINOVIČ .....Meta LAVRIČ Fani PLEVNIK Radka VUTE Drago RUSTJa .....Matjaž VERBIČ .....Marin BSRGVIČ Tine FURLAN Brane SUHI .....Fani PLEVNIK 5-b ...„.Kostja VIRANT ...=.Milka KMETIČ . . . . .Lojze RaTaJC VSEBINA 2. ČTEVILKE: . 17: a : Gl-" ■ j . M.DIMITRIČ: 0 idejnosti pouka....................strem 5 2.SLAK: Umetnost ljubezni/po Erichu Frommu/......stran 5 Mladi literat:...................................stran 9 Pismo profesorja Ferbarja gimnazijcem............stran 14 Pisma uredništvu: Misli ob prvi številki Stezic..stran I? Odprto pismo Milovana Dimitriea Veri Primc.......stran 19 -REZERVIRANO Za GLAVNEGA UREDNIKA: O IDEJNOSTI POUKA V sedanjem času so začeli veliko polemizirati o i-dejnosti pouka, oziroma o splošni družbeni vzgoji mladih. Vprašanje je, če je to dokaz, da smo uvideli nujnost te vzgoje, oziroma poudarka na njej, ali je .to le nekaka modna muha'. Vsekakor, večina mladih, ki se vsaj delno zaveda sebe, kot člana naše samoupravne družbe, pozdravlja to in skuša čim več prispevati k napredku teh idej, oziroma k njihovi uresničitvi. Vidno je,da so se po dolgih letih le začeli premimi mladih v progresivni: smeri, vendar je nuj-no, da so tu mladi deležni dejanske podpore, ki jo obljubljajo starejši. Ta podpora je nujna zio, ker so se ti premiki začeli le v določenih skupinah ali šolah, niso pa splošni. Zato je nujno širiti te ideje. Pri vzgoji mladega človeka je vsekakor pomeinben faktor idejnost pouka, saj d., ravno šola mlademu človeku prve predstave o svetu, oziroma naj bi jih vsaj dala. V šolah pa je v zadnjem času opaziti vedno večji poudarek na eksatnih predmetih in to večinoma ravno na račun:družboslovnih predmetov. Vsa družbena vzgoja je tako reducirana v večini sol na tisto borzno mladinsko urico, ki pa jo običajno uporabi razrednik za svoje posle ali'pž1 je sploh•ni. Pouk sociologije, kot ene temeljnih ved v družbi, ■'je le v višjih razredih gimnazije, medtem, kojga' ost .le srednje šole, večinoma sploh nimajo. Podobno je’ s filozofijo, ki je nekak bav-bav za v cino gimnazijcev, za ostale srednješolce, ki tega predmeta nimajo, pi sploh "terra-inc ognit:11. Kje leže vzroki za to, je težko reči, vendar je velika krivda v prenatrpanosti učnega načrta in v premajhnem poudarku na: družbeni vzgoji. Osnovnošolec, ko z_.masti šolo, namreč nima osnovnih predsmv o naši družbi, saj je njegova vzgoja bil le kratek pregled ustave, ozirom^ "pif'1-.nje" posameznih datumov izdu.j ustav v okviru zemljepis,.., medtem., ko so pionirske ure en sam nered, saj im.jo učitelji popolnoma mačehovski odnos do njih. Tako osnovnošolec, ki ne nadaljuje šolanja, nima pojma o naši družbi in se torej ne more učinkovito vključiti vanjo. Tudi nL. srednjih šolah ni položaj veliko boljši. Aladinske ure so nujno zlo, tako za nezainteresiranega razrednima, kakor tudi za razred. Nekateri profesorji skušajo to rešiti z raznimi re-ferati, ki so zgolj register tedenskih časopisov, ali pa s predavanji o reumi. Sftem menijo, da so svoje poslanstvo izpolnili. Diskusij o tem/pa tudi sicer ni, saj običajno diskutira profesor le o znanju in disciplini, saj je to osnovno in zaradi tega hodiš v šolo, za ostalo pa je še čas. Marsikdo bo rekel, da so taki profesorji izjeme, teda takih je večina.. Vzrok je dirka za izpolnitev učnega programa , večkrat pa tudi nerazgledanost učnega kadra. Včasih je bil profesor simbol modrosti in človek širokih obzorij,, danes pa to ni več. Niso redki profesorji, ki sami imajo zmotne religiozne predstave, ali pa poznajo le ozko področje svojega predmeta in se zato ne morejo spuščati v kakršnokoli razpravo. Tako naj bi profesorji sociologije in filozofije dali pri svojih dveh urah na teden dijaku primerno znanje, predelali program in še znanje preverili. To je nemogoče, toda ostali profesorji si tu umivajo roke, češ to je vaša stroka, to nas ne briga. Nujno je, da prevzamejo nalogo družbenega vzgajanja vsi profesorji. To naj bi delali koordinirano, pa čeprav bi bilo treba zato skrajšati učni program. Tu sp nujne reforme ozko^glednih stališč vzgojiteljev m pr/slojfnih organov, če želimo karkoli doseči na področju družbene vzgoje. Delovanje mladih je trenutno večinoma omejeno na ozek krog ljudi, ki delujejo v humanističnem in podobnih krožkih. Teh krožkarjev je običajno pet do šest s cele šole in so tudi edini obiskovalci ostalih^ podobnih krožkov. Tofje treba čimprej spremeniti, saj si verjetno ne želimo v vrstah intelegence družbeno^ popolnoma nerazgledanih ljudi, kot se to dogaja sedaj. Žal je precej mladegatucno-vzgojnega kadra zelo nerazgledanega, oziroma kot sem že prej zapisal, nekateri celo nasprotujejo našim načelom. Tak kader seveda ne more dati mlademu človeku ustrezne vzgoje in bi ga bilo treba izobraziti ali pa, v drugem primeru, odstraniti, saj ima lahko zelo kvaren vpliv na mladega človeka. Z akcijo, če smem to tako imenovati, poudarjanja družbeno slovnih ved, bi bilo treba začeti takoj, če ne želimo zavoziti še nekaj generacij. kladi so željni znanja, toda treba ga jim posredovati in to' v ustrezni obliki, čest.r pa danes še ne znamo in bi bila zato ocena družbene vzgoje mladih v šolah danes: nezadostno. VABLJENI LJUBITELJI STRELSKEŠPORTA!!! Šolsko strelsko društvo gimnazije vabi vse dijake in dijakinje, ki jih veseli strelski šport, na treninge, ki bodo na hodniku gimnazije. Dnevi in ure treningov bodo objavljeni nakna