Pisma uredništva TOVARIŠ UREDNIK! 0 najbolj žgočem proble-mu Zelene jame ste v našem občinskem ghsilu pisali toč-no petkrat. Gre za parkira-nje tovomjakov - in v zad-njem času tudi osebnih avto-mobilov — na ,,zelenici" v križišču Zvezne in Kavči-čeve ulice. Tokrat - zagptavljam PO-SLEDNJIČ - javno vprašu-jem skupščinski oddelek za komunalne zadeve, postajo mUice Moste, mestno cestno in . sanitamo inšpekcijo ter poslovalnico Transport-komerca v Kavčičevi ulici. Lani smo o tem z uradrum dopisom obvestili vse ome-njene, toda popolnoma v ne-skladju s.splošno, upravno, moralno in politično prakso — nihče ni odgovoril (Op. p.: Vsi dopisi so imeli žig krajevne organiza-cije Socialistične zveze Zele-na jama in podpis predsed-ruka; kopije hranimo!) Na stotine kilogramov blata, zemlje in odpadkov so tovomjaki s prikolicami zri-nili na pločnike, nad pet-deset prijav je bik> zaradi umazanije, divje parkirišče je natanko nasproti naše mesnice, tudi postajo milice smo obvestili o jutranjem hrupu pri vžiganju. strojev, vozrdki opravljajo potrebo za bližnjimi okrasnimi gr-mički celo sredi dneva itd. -pa kaj bi našteval... Posebno vprašanje zastav-Ijam predsedniku občinske skupščine: Kaj je z zazidal-nim oz. ureditvenim načr-tom za kvadrat med Zvezno, Šmartinsko, Pokopališko in Kavčičevo ulico? Ne bom več poslušal pri-tožb občanov. Terjam svojo ustavno pravico javnega od-govora vseh vprašanih, in sicer takoj v naslednji števil-ki Naše skupnosti. V na-sprotnem primeru sem pri-moran odstopiti s svojih dolžnosti v krajevni organi-zaciji SZDL Zelena jama in v občinskem vodstvu. Hvala za odmerjen pro-stor v vašem mesečniku! JANEZ GRČAR, ZveznauL 21 Oddelek za komunalne ln gradbene zadeve občinske skup-ščine Ljubljana Moste-Polje je poslal uredništvu naslednje po-jasnilo: Po zazidalncm načrtu je pro-stor med Zvezno, Šmartinsko, Pokopališko in Kavčičevo ulico predviden za zelene povtšine in moida za objekt družbene pre-hiane. Kai se tiče parkiianja, smo poslovno zdiuzenje ceslnega prometa Transportkomerc Ljub-ljana napotUi na LUZ zaradi iz-delave lokacijske dokumentacije za parkirišče na povišini ok. 100x50m ob Zvezni ulici. Tako bi bil rešen že večletni pro-blem uničevanja zelenih površin in urejen režim paikiianja; to je tudi v interesu kiajevne skup-nosti, ki se z ureditvijo parki-rišča strinja. Združenje Tiansportkometc je z vlogo št. 109/Lj z dne 9.4. 1973 naročilo izdelavo loka-cijske dokumentacije. Takoj po izdaji pozitivne lokacijske doku-mentacije se bodo pristojni lotili ureditve parkirišča. V. D. NAČFXNIKA ODDELKA ZA KOMUNALNE IN GRADBENE ZADEVE inž. Jordan Stavanovid ODGOVOR TRANSPORT-KOMERCA Prejeli smo vaše pismo, v kate-rera nam prilagate pismo pred-sednika krajevne skupnosti Jane- za Gičarja. Dajemo naslednji od-govoi: Res je, da parkiramo na tem mestu že 6 let in sicer tam, kjer je bila prej Agiotehnika in z nji-hovim dovoljenjem. Res je tudi, da kamioni tja ob dežju nanašajo blato. Že štiri lsta pa tudi prosimo, da bi dobili prostoi, kjer bi lahko vsaj začasno parkirali, do-kler ne bodo urejena parkirišča v industrijski coni, kot je predvi-deno v urbanističnem načrtu. V začetku letošnjega maja se je stvar vendarle premaknila. Na občin^d skupščini so nam rekli, naj vložlmo na LUZ Ljubljana prošnjo za odobritev ureditve za-časnega parkirišča na tem rae-stu, s tem da ga na svoje stroške asfaltiiamo in za primemo od-škodnino uiedimo tei da ga imamo potem pravico rabiti ok. 5 let, ko bo urejena industrijska cona. Dne, 9. aprila, smo zato vložfli na LUZ primerno vlogo in sedaj čakamo na odobritev. Te-daj bomo prostoi takoj uredili. Odgovorni organi na občini dobio vedo, kolikokrat smo že prosili, da bi bil ta problem re-šen, na žalost se ni nič premak-nilo vse do začetka letošnje^ apiila. Zvezno in Kavčičevo uli-co smo že večkrat prali in tako bomo narediH tudi tedaj, ko bomo z deli gotovi, saj tudi nam ni do onesnaževanja okoliša. O tem, da šoferji hodijo na potrebo tam, kjer ne bi smeli, ne vemo ničesar. Sicer pa imajo za to piostoie polcg naše pisame. Vemo pa, da sta blizu bife in go-stilna, kjer se šoferji po navadi zadržujejo in tam so tudi sanita-rije. Ne izključujemo sicei kake-ga posame :nika, a to se lahko primeri tudi komu drugemu. Moramo pa poudariti, da imamo širom po Jugoslaviji 23 poslovalnic, pa nimamo nikjer toliko problemovs paikiianjem kot v LjubljanL Že pred štirimi leti, ko so uredili Kavčičevo idico, smo predlagali, naj nam omogočijo parkiianje na njej, s tem da bi jo razširili in smo bili za to pripravljeni dati tudi sred-stva. Na žalost tedaj s svojim ptedlogom nismo uspeli. Kot je nam vsem znano, so kamioni družbena lastnina in jih vozniki uporabljajo v inteiesu vse naše skupnosti. Zato so tudi potrebni prostomosti, ne pa pre-ganjanja - kar se je do sedaj go-dilo, ko so parkirali vozila. Mi smo s svoje strani napravili vse potrebne In možne korake, a na žalost se vse do letos ni nič pre-tnaknilo. Še enkiat poudarjamo: kakoi hitro dobimo odobritev, bomo takoj začeli z deli za ureditev tega problema. Vsekakor bo tako za vse bolje in tudi celoten okoliš bo lepši. V upanju, da smo vam odgo-vOTili, vas tovariSko pozdrav-ljamo. Direktoi filiale STEFAN HAJDIC IN ŠE MNENJE POSTAJE MI-LICE MOSTE Parkiranje na njivski površini med Pokopališko, Kavčicevo in Zvezno ulico v Zeleni jami je res-nično problem, kot ga ugotavlja Janez Grčai. Tako stanje je bilo uzpostav-Ijeno tedaj, ko je občSinska skup-sčina Ljubljana Moste-Polje iz-dala podjetju Transportkomeic v Kavčičevi ulici dovoljenje za od-prtje poslovalnice. Prvotno so tovorna motorna vozUa, katerih vozniki so prihajali v svojo po-slovalnico, parkirali na obmocju Kavčičeve ln Ražičeve ulice. To pa je bistveno motilo druge ude-ležence v cestnem prometu -predvsem na Kavčičevi ulici, ko je bila uvedena proga mestnega avtobusnega prometa. Zato je bila v tem predelu Zelene jame dopolnjena prometna signali-zacija, ki je tako parkiianje pie-povedovala. Od tedaj so se posa-mezni vozniki zatekali z vozili na druge ulice tega območja, ki pa niso grajene za tolikšne obre-menitve. Zato jim je bilo prepo-vedano parkiranje tudi na teh krajih. V skrajni sili so začeli -potem ko so podrli barako Agro-tehnike uporabljati ta prostor kot paikirišče in pri tem niso upoštevali niti prometnega reži-ma niti obstoječih zelenic okoli tega prostora. Ugotavljamo, da je danes, na teh površinah nasta-la dokajšnja škoda, v zimskih in deževnih letnih dnevih pa je pro-met ptav zaiadi vse vecjega na-nosa blata na cestišča že kar ogrožen. Tukajšnja postaja milice si je vse od pojave tega problema pri-zadevala uzpostaviti vsaj zado- voljivo stanje. Vendai ni uspela. Lanl in letos smo prav na tem kraju obravnavali številne vozni-ke tovornjakov, ki so tam parkj-rali, menjavali olje, oblatili cesti-šče in z vžganimi stroji ponoči povziočali dokajšen hrup. Ob upoštevanju, da so za take kršit-ve možni izreki denarne kazni takoj na mestu le v znesku 20,00 dinarjev, smo ta predpis uporab-ljali proti vsem kršilcem, ki smo jih dobili na kraju samem. Več voznikov pa se je celo plačilu take kazni upiialo s pojasnili, da jim tam dovoljuje parkiranje prav podjetje Transportkomerc ozitoma predstavnik te posloval-nice. Take voznikc smo prijav-ljali sodnikom za prekrške. Dru-ga kategorija voznikov, ki pa je zapustila vozila na tem paiki-rišču in nam ni bila dosegljiva, je takemu kaznovanju tako rekoč ušla, Največ vozil je namreč iz sosednih republik. Po registtski številki že ugotovimo lastnika, zelo težko pa je nato npr. v Ma-kedoniji ali Črni gori pri podjet-jih ugotavljati tudi podatke o vozniku, ki je napravil prekišek nekega dne v neki ulici v Zeleni jamL Prošnje po pravni pomoči v teh krajih so bile pri pristojnih organih v največ primerih za-man. Tako poslovanje pa je zve-zano z dokajšnjimi flnančnimi sredstvi - ob upoštevanju dej-stva, da je kišitelj lahko kazno-van za prekršek le z 20,00 dinar- Pomočnik komandirja postaje AVGUST KURNIK KAKO NAJ PRIDE DELAVEC DOSTANOVANJA? Spoštovani tovariš urednik! Berem Našo skupnost in že dalj časa ugotavljam, da je res-nično izvirno glasilo, ki obvešča občane naše občine o naj-pomembnejših vprašanjih, ki jih neposredno zadevajo. V zadnji številki sem se ustavil pri osrednjem prispevku, ki go-vori o osnutku srednjeročnega programa stanovanjske graditve v naši občini. Ne morem mimo tega, da ne oi jprožil reševanja stanovanjskih problcmov de—.• cev, ki so zaposleni pri zasebnih delodajalcih. Teh delavcev je v naši občini nad 500 (v Ljubljani pa nad 4.500). S kotektivno pogodbo o de-lovnih razraerjih med delavci in zasebnimi delodajalci na področ-ju obrti in gostinstva v SR SIo-veniji, ki je stopila v veljavo mar-ca 1972^-so tem delavcem v naj-večji možni meri zagotovljene pravice iz delovnih razmerij tako, kot delavcem v delovnih organizacij družbenega sektorja. Toda njihovi stanovanjski pro-blemi so še povsem odprti. Sam zakon o programiranju in finan-ciranju graditve stanovanj (Ur. 1. SRS, št. 5-11/72 z dne 9. 2. 1972 kakor tudi na tej osnovi spicjeti odloki mestne skupščine Ljubljana pa celo postavljajo de-lavce, ki so zaposleni pri zaseb-nih delodajalcih - kar zadeva reševanje stanovanjskih proble-mov - v primerjavi z delavci v družbenen delu, upokojenci in nczaposlen; uživalci invalidskih pravic v neenakopraven položaj. Sredstva, ki jih delovne orga-nizacije v Ljubljani iiloiajo v višini 6 % od bruto osebnih do-hodkov za stanovanjskb gra-ditev, rekonstiukcijo in dru-žbeno pomoč v stanovanjskem gospodaistvu, se nanvreč delijo na tri dele, in sicer: - 45 % teh sredstev ostane delovnim organizacijam, ki z njimi samostojno razpolagajo in tako tudi rešujejo stanovanjske probleme svojih delavcev, - 25 % združujejo delovne organizacije pri poslovni banki za kreditiranje stanovanjske gra-ditve tako, da imajo možnost delno izkoriščati tudi ta sred-stva; - 30 % sredstev pa prispevajo v solidarnostni stanovanjski sklad. Medtem pa se sredstva, ki jih zasebni delodajalci prav tako iz-ločajo v višini 6 % od bruto osebnih dohodkov pri njih za-poslenih delavcev, zbirajo v ce-loti v solidarnostnem stanovanj-' skem skladu za območje stano-vanjskih občin. Tudi pogoji za pridobitev na-jemnega stanovanja, ki jih do-Ioča odlog o debi nadomestitvi stanarine in drugidružbeni po-moči v stanovanjskem gospodai-stvu, so tako poostreni, da velika večina teh delavcev na ta način ne bo mogla rešiti svojega stano-vanjskega ptoblema. RADE MILOŠEVIČ