KATOLJSK JjJCST« l»*«iveški razum bi se toraj brez jezika nikakor ne mogel razviti, vse misli bi bile nekako otročje. Le če človek to, kar v serci čuti, in kar ga zdrava pamet uči, zamore z besedami jssneje povedati, postaja človeški duh vedno bolj živ, razum je bistreji, tako da spoznava vedno veči resnice, katere bi brez jezika težko spoznal. Človek, postavim, ki je od rojstva rnutest, poštene vedno bolj slabega uma; on ne moro nikoli kake reči tako dobro razumeti, in to zato ne, ker ee ne more z drugimi pogovoriti. Tudi pri otrocih opazimo, da oni postajsjo toliko razumneji, kolikor bolje snsjo govoriti. Človek ima eploh že od narave željo, da svoje misli tndi s besedami izrezuje. To vidimo pri mutcu, zi ali z rokami, obrazom ali s celim životom hoče povedati svoje mudi. In kako bi se sploh mogli učiti po šolah, ko bi ne znali govoriti? Res, ds človek včasi nekaj misli, kar še z besedami povedati ne more. Pa take misK eo ali težko razumljive, ali pa šumi človeku po glavi naenkrat toliko misli,' da jih razverstiti ne more. Torej glejte, keks težava bila bi za učenike, ko bi mtM on ssm moteč zopet mutaste otroke podučevetL Morali bi otroci še veliko delj v šolo hoditi, da M se sploh kaj naučili. Zato pa hvalisre Boga, da asm je del ta predragi dar. In kake gibčen je človečki jezik! Ž njim lahko razodevamo svoje veselje svojemu bližnjemu, in tndi on se s nami veseli. Z baeedami razodevamo svojo otročjo ljubesen do očeta in matere in prijete^. Z jezikom poto&geoM svoje reve in nadloge, ia precej je ložje pri in ko M človek no snel govoriti, kake pote hip bi ne svetni Vse bi bOo nekake msrtvo, kakor strahoti lazili bi ljudje po sesslji. No moremo si misliti brea jezike kratkočasim družbe, kjer bi se prijetelj samski pogovarjati o raznih rečeh. Človek pe si je tadi izmielil znamenja, e katerimi on svoje misli, ki jih je povedal s beeedsmi, tadi lehko zaznamuje; človek namreč naučil se je piseti. Ne hI bilo še dosti, ko bi človek tog premislil in petem drugemu povedel, ker obe lehko possbits. Toraj, da so ne pozabi, zapiše se ne pepir, teko da se še čez več let lahko bere in učL Le stopimo v keko knjigarno; eelo skledavnice knjig je nakopičenih od verha do tal Male, velike, učene in lahke umljive; človek bi moral sto in sto let živeti, ko bi hotel vse prebrati. In vee to naredil je človek s svojim duhom. (Dag. pA.) Ogled po Slovenskem in dopisi V Ljubljani, 16. novembra. (Anodj serij V neke hišo v Ljubljani je prišel angelj vara. Kaj msaite, v ktero in kako? To je prav lahko uganiti. Aags$ verh ime prav rad otrečiče, zato, ker so nedolžni in pa njegovega varstva najbolj potrebni. Nekje v Ljubljani imajo prav obilno družino, znte so želeli, da bi angelj verh sprejel jo v svoje posebno verstvo. Ksj so tedaj storili? Angelj verh ssm ni ne* koren ljudem, ker je on čist duh in veliko bolj popolno bitje, kakor smo ljudje. Zeto so si mislili v tisti hiši, da je najbolje, ako skažejo angelju varhu posebno čast, se priporočajo njegovemu varstvu, ga prosijo posteči, in da bi to naznanili tudi očitoo v djanji, dali so napraviti prav lep kip (štatuvo) angelja varha, in ga ne* menili postaviti v za to odločen prostor v hišnifveži. In res, prišel je angelj varh v podobi, kaj lep angelj varh, da ga je bilo veselje gledati. Toda otročičem ga ie niso hoteli pokazati, le neko šepetanje ee je slišelo, da je prišlo nekaj v hišo. I kedaj se bode vendar poka* zalo? tako se je popraševala otroška radovednost in mislila si, da dolgo to ne bode meglo ostati skrito, ker se je v saboto v veži nekej pripravljalo. Prišle je nedelja in med mašo ao v pridigi zvečali, da je ta dna za hišo nekak praznik —- spemin angelja varha. Po av. maši pa se je vse razjasnilo. V veliki sobi ee ga videli pred seboj postavljenega na tpogerajeni srisi, neznano milega a resnobnega lice, s psfieo v roki, s poroti — kot pravi krttatec, in pred eeboj iam ljubeznivega dečka. To je bilo gledanje! Ravno tega smo «i mislili sramna angelja varim, samo malo lepši je ta, to je res. — Taka menda se je govorilo, doMer (jim ni negpvor pojasnil, kaj da pomenijo vse te stvari. Opominov sonda ni isaojlndo, kakor je ie Bog opominjal svoje ljudstvo, da nsj gleda na svojega angelja in pssluia njegov glas (2. Moz. 23, 81). Na Is so dvignili lepe podobe, in kaneta je stala blagoslovljena ma določenem .prestam, kjer vlada nekako nad hiše, posdravijajoč frihajajeio k poelovjajoč ee ed odhajajočih. Kak iiv nank bede to za miadino 1 O da bi le veselje debla svojemu angelju vashu, potem ise »bode tudi spolnile nadsjo sveto-pissmshe 'besede: „Ahe jposMeš njegov glas in stasM ase, ker rečem, tem eovsažnak tvqgim sovsatsikom in jih bom topel, ki rtebe tepejo. In mej angelj p*de pred teboj 0. c. v. 22, 23). <0 da bi angelj varil čuval, vm-roval mlade mihnšieii duše, in jih branil vseh nspadsv ter assnnmsti, ki prihoftjo ad hudobnega duha* To eo fcfle želje onih, ki eo ai^^ja verhu priporečaU nsfce in o 4 f " 272 — pa dnge inale. Gotovo bodo uslišane, ako bodo tudi sami podpirali aogelja varha". Tak angelj varh in pa tako je prišel v hišo. Videti ga zamore vaikdo, kdor ae ga ue boji. Prej pa ga je treba poiskati in najti. Tega sicer ne nakladamo nobenemu, ?>ač nakladamo ?sem to dolžoost, da naj se varujejo pob niša t i kterega teh malih, kterih angelji vedno gledajo obličje uebcškega Očeta. V Horjulu ao l ile preteklo nedeljo, 8. liatopada, blagoslovljene nove orgije, izveratno delo g. Goršiča. K slovesnosti sta bila povabljena prečast. gg. ljubljanska, kanonik dr Kolavic in profesor Marn. pervi je imel slovesno sv. mašo. dngi pridigo o soglasji vernikov med seboj, r gosp. duhovnim pastiijem in z Bogom. Iz Sent Vida nad Ljubljano. (Konec 8001et-nice in misijon ) V ponedeljek zjutraj jela je, cerkev zne-bivati se svoje praznične obleke. V teku dopoldneva odstranjen je bil ves kinč, kajti v kratkem imel je nastopiti s pokorni čas, kateremu se spletajo pa notranji, duhovni venci in olepšave. Cerkev postala je resnobna in k pokori vabeča. Proti poldnevu pripeljejo se preč. oo. Lazaristi iz Ljubljane prav na tihem m brez vsacega sprejema, ker so sami želeli, in sicer častiti gospodje: Ignacij Bdhm, Adolf Pogorel* c. Anton Geršak (iz Celja), in pozneje došel je še Č. P. Jožef Meglič. Popoldne ob dveh je bil keršanski nauk za otroke, in v torek 20. okt. zjutraj ob šestih prijel se je sv. misijon. z navadnimi obredi. Ker je obhajanje sv. misijona več ali menj povsod i enako, zato ne bom posameznosti popisoval, ljudstvo se je jako obilno vdeleževalo misijonskih govorov, in pritisk k spovednicam je bil zelo obilen, ter so gospodje spovedniki komaj zmagovali. Spove-dovati prišli so pomagat več ali manj naslednji častiti gospodje: očeta frančiškana Jožef Bizovičar in Angelik Hribar iz Ljubljane. Jurij Dernovšek iz Želimelj, župn. France PovSe iz Ježice, in več dni zapored tudi č. g. Anton Kukelj, kaplan iz Vodic. Ljudje so navadno spovednice že o poli noči ali pa še prej oblegli, in veliko jih je bilo, ki so od enega večera do druzega v cerkvi Čakali, da so zamogli spoved opraviti. Koliko neizmerno da je koristil sv. misijon, o tem ne bom nič govoiil, ker mi je namen vse dogodke osemstoletnice 16 po vnanje popisovati. Dobrote sv. misijona ved6 le tisti prav ceniti, ki so se sv. misijona v svoj dušni mir poslužili, in teh bilo je ogromno število. Obrodil je premnogo dobrega sadfi, katerega bo »spomin na sv. misijon" zaupljivo tudi ohranil. V petek, 30. okt , dopoldne ob desetih je bil slovesni sklep sv. misijona z blagoslovom misijonskega križa, s sklepnim govorom, slovesno včliko sv. mašo iu zahvalno pesmijo: „Te Deum*. Kakor so preč. očetje misijonarji, ki so zgoli sama ponižnost, tiho in brez šuma prišli v Sent-Vid, ravno tako tiho in brez zunanjega slavljenja so mirno odšli, v sladki zavesti, da so svoje poslanje na vso moč vestno in prevredno doveršili, ki gotovo ne bode ostalo brez prav obilnega blagoslova Božjega. Bog naj prav obilno poplača preblagim gospodom misijo-naijem njihov obilni trud. Tako tedaj bila je prečastitljiva slavnost osemstoletnice tudi s tem svojim spokornim oddelkom končana. Ukljub mnogoverstnim slovesnostim in večkrat pri obilnih množicah ljudstva se vender ves čas ni v cerkvi primerila nobena nezgoda, ampak vse se je veršilo v najlepšem, pač da, v izglednem redu. Slavnostni odbor, sostavljen po č. g. župniku Andreju Volcu, rešil je svojo častito pa zelo težko nalogo častno in pohvalno. V tem odboru bili so pod predsedništvom č. g. župnika gg.: kaplan Leopold Zaletel, Miroslav Tomec, Anton Belec in Valentin Zakotnik. Častita gospoda župnik in kaplan imela sta skerb za cerkvene svečanosti. G. Tomec imel je nalog sostaviti program, skerbeti za dostojno cerkveno petje, kritiko vati itd. G. Belec prevzel pa je skerb za olepšavo eerkve, kateremu je verlo pomagal g. Zakotnik. Najtežavnejši posel tedaj je imel g. Anton Belec.-Z neumorno, stalno pridnostjo in z bistro glavo, olepšal je cerkev od tal do verh zvonika tako krasno in tako veličastno, da ni bilo moč nagledati se tolike lepote. Kakor veverica spenjal se je po zvonikovi strehi, obe-šaje vence in priteijevaje zastave in zastavice. Koliko truda je pa še le imel pri razsvitljavi pervo in zadnjo nedeljo osemstoletnice, ko je s svojimi dela. ci zastavljal toliko stotin lučic po pročelji cerkve, po oknih in na zvoniku! Zares, veri in preblag je g. Anton Belec, dika in ponos cele fare. Očitno pohvalo zasluži pa tudi g. Val. Zakotnik, ki je g. Belec-u pri olepšavi cerkve veliko pomagal, in se tudi sam mnogoverstno in vsestransko trudil, da se je zamogla cerkev pokazati v tako redki sijajnosti. Pevski mešani kor farne cerkve deržal se je skoz ves čas prav možato pri vseh slovesnih sv. mašah strogo cerkvenih doloiil. Bilo je do dlake vse tako, kakor tiij&jo dotična določila za petje pri slovesni službi Božji (za kar se vč, gre zahvala g. Tomcu. Vr>) Tako tedaj sem popisal, se v6, da le poveršno, veličastno slavljenje šentviške osemstoletnice. Zares veliko slave vživala je v tem po ss. odpustkih posvečenem Času šentviška duhovnija; toda vsa čast in hvala naj veljš, le Bogu in njegovemu pričevalcu sv. Vidu, našemu farnemu patronu. Iz Loškega potoka, 14. novembra 1885. (Slovesnost in cerkvene naprave.) — Veliko svečanost imeli smo pri nas preteklo nedeljo Obhajali smo sv. Leoarta, varha naše farne cerkve, zahvaljeno nedeljo, in blago-slovljenje novega velikega oltarja. Dasirsvno je bilo silo slabo vreme, ae je vendar te svečanoati vdeležila nenavaduo velika množica pobožnega ljudstva. Kar naa je pa še naj bolj veselilo, bilo je to, da se pri tako slabem vremenu in tako »labih in razoranih potih niso ustrašili preč. g. stolni dekan in kanonik Anton Urbas na naše povabilo priti blagoslovit novi oltar, pri kateri priliki so imeli trojnemu praznovanju jako primčren in ginljiv govor. Za to, čast, katero so nam s svojim prihodom skazali in na ta način vso svečanost jako zdatno povekšati blagovolili, vč jim cela fara aerčno zahvalo. Enako tudi preč. gg. župnikoma iz Blok in Sodrašice, katerih tudi niso zaderževale vso neprilike, da ne bi prijazno počastila naše fare s svojo navzočnostjo. Preč. gosp. Ribniški dekan, ki so nam bili obljubili priti, so bili zarad neprevidene bolehnosti zaderžani; zaderžani so bili tudi nekteri drugi gospodje, ki bi naa Jt>ili radi razveselili. Krono vsem dosedsnjim obširnim in na več tisoč stoiečim delom, katere smo pri fari v dobrem poldrugem letu doveršili, postavili smo z novim velikim oltarjem iz angleškega cementmramoija, ki ga je tako mojstersko izdelal g. Matija Ozbič iz Kamnika, da to najnovejše njegovo delo občuduje vsak, ki ga vidi. Ravno tak6 lični in terpežni ao tudi cerkveni tlaki, ki jih izdelqje g. Ozbič, kakoršni tlak je on že pod preč. g. Martinom Poč em naredil za našo farno cerkev. Ne čudimo 80 toraj, da je g. Ozbič tudi iz Bohinjske BiatriOf, kjer je še večji oltar memo našega izdelal, ravnokar od tamošnjega cerkvenega predatojništva v ^Slovenci" in »Danici" prejel prav lepo pohvalo in priporočilo, kateremu se v popolni mšri pridružujemo tudi mi, ki želimo, da bi g. Ozbiču to mojstersko delo pridobilo še veliko v njegovo stroko spadajočih naročil. Anton Žgur, Janez Gregorič in Jak. Kordiš, šapnik. klja&ija. Z Brezovice, 12. nov. (Ponavljanje sv. misijona.) Pred 2 letoma, namreč od 3. do 13. nov. 1883, smo imeli v naši fari sv. misijon. Vodili so ga čč. gg. la-zaristi v tukajšni farni cerkvi. Obilni vapeh in prelepi sad sv. misijona, ki se je potem kszal, kakor tudi po-praševanje faranov, kedaj bomo spet to prelepo slovesnost obhajali, je nagnilo našega občespoštovaoega in za blagor faranov silno vnetega gospoda župuika, da so sklenili letos sv. misijon ponavljati. V ta namen so torsj naprosili čč. oo., ki so radi in z veseljem sprejeli delo. Pripeljali so se v našo faro 2 nov. dopoldne, in precej ta dan popoldne je bil govor i o poduk za šolarje iz vsakdanje in nedeljske šole, potem so spoved opravili, drugi dan je bil zanje še en govor in potem so bili obhajani. Potem so prišle na versto dekleta, ktere so bile v četertek dopoldne obhajane. Za dekletami pa žene, ki so prejele sv. obhajilo v nedeljo zjutraj. V nedeljo popoldne pa se je pričel misijon za mladenče in možč, ki je terpel do četertka dopoldne. Tudi rnožki so se prav pridno vdeležili in so se dotične 4 dni pri vseh pobožnostih v resnici pobožno in spodbudno obnašali. Vsak dan je bilo pet *v. maš med 5. in 7. uro, ona je bila z blagoslovom. Potem je bil pervi govor, nato duhovno branje in rožni venec; ob 10 drugi govor, od 11 do drage ure popolune jo bil prosti čas. Ob 2 popoldan je bila molitev rožnega venca in križevega pota, potem tretji govor in duhovno branje. Ob 5 popoldne četerti govor in litanije -s blagoslovom. Potem je šlo ljudstvo domu. Vseh govorov je bilo 38. Spo-vedovalo se je od 4 zjutraj do 8 zvečer. Vsa pobožnost se je obhajala 10 dni, in sicer od 2. do 12. novembra, in soočala se je 12. novembra s prelepo procesijo s sv. Reš. Telesom, pri kteri je bila pričujoča vsa fara. Svest sem si, da govorim iz serca mnogoštevilnih obiskovalcev sv. misijona. ako se tu očitno zahvalim čč. oo. lazari-stom za njih darežljivi trud, ki so ga imeli z nami, in za nauke, ki so nam jih delili v toliki meri. Vsem obiskovalcem sv. misijona pa Bog daj moč in gnado, da bi se zamogli ves čas svojega življenja ravnati po naukih sv. misijona, kar jim bo gotovo zaleglo v dušni in telesni blagor! — Iz Hrenovic. (Nova maša.) 15. t. m. je tukaj obhajal svojo novo mašo č. g, Janez Slavec, iz ter-žaške škofije, ki je v preteklem šolskem letu tretje in četerto leto bogoslovja dokončal. Ima tukaj svoje poštene stariše v cesarjevi službi. Slovesnost je ob enem veljala sv. Martinu, farnemu. patronu in povzdigovalo jo je: mirno vreme, da se je zbralo ljudstva silno mnogo; prelepi cerkveni govor preč. gosp. profesorja in vodja Janeza Legat-a iz Tersta; cerkveno nenavadno petje ped vodstvom č. g, Mihaela Arkota, Hrenoviškega kaplana; spodbudno opravljanje naj svetejše daritve po gospodu novomašniku pri obilni azistenciji preč. gosp. duhovnih • sobratov v krasni cerkveni obleki in v oialjšani cerkvi. Pri kosilu je bilo svatov pol stotine in veršilo se je vse prav lepo ih Tedno. Napitnice so veljalo naj višjemu pastirju sv. Cerkve in presvitlemu cesarju; premilostjjivima škofoma teržaške in ljubljanske škofije, g. novomašniku, preč. g. govorniku in drugim raznim svatom, posebno pa preč. g. Edvardu Legat-u, e. k. kaplanu v Lipici, ki jo malega dečka podučeval 4n v šolo spravil ter mu ostal veden podpornik in prijatelj, dokler ni deček postal mašnik. Tako je bil pri kraji »dan, ki ga jo Gospod napravil;" dan dušnega veselja ic serčnega rad o vanja. Vas pa, č. g. novomsšoik, naj Bog blagoslovi in ohrani na mnogaja leta v svojo čast in vernim v zveličanje! — Theologisch-praktische Qnnrtnlschrift v Lincu, IV. zvezek, ta preizverstni četertletnik obsega nasledoje tvsrine: (Konec.) XII. Literatur: 1) Hiptmair, Geschichte des Bis-thums Liuz, lur ersten S&cular Feier herausgegeben. 2) Hettinger, Aus Welt und Kirche. 3) Polzi, Kurzgefass-ter Commentar zu den vier hI. Evangelien, 3. Bd. 2. The'1]. 4) Schmid, De Inapirationis Bibliorum vi et ra-tione. 5) Fabriciua. Gattin und Mutter im Heidenthum, Judenthum und Christenihum. 6) Zenottj, Die Zeitge-nossen: Der hI. Ordenastifter Ignatius und der Professor Martin Luther. 7) Katschthaler, Theologia dogmatica specialis. Liber HI. Para. II. De saeramenti*.; 8) Vvky-dal, Sbornik Velehradsky. 9) Kaderivek, Die christliche Philosophie, verglichen mit einigen philosophischen Sj-fttemen der Neuzeit. 10) Le fondsteur de Tlnatitut des Freres des ecoles thrčtiennes 11) Jungmaun. Aesthetik, 2. Aufi. 12) Mally, Des Bischofs Victor von Vita Ver-folgung der africanischen Kirche dorch die Vandaleo. 13) Kn6|.fler, Abbč Rohrbacher's Universalgeschichte der katholisehen Kirche, 23. Bd. 14) Schuater. Kurze bibli-sche Geschichte. 15) Der Clerus und die Wshlen. 16) Persud, Oeuvres pastorales et oratoires. 17) fluck, Der erste Bussunterricht. 18) Berardi'* moraUbeologische Werke. 19) Schepers. Der hochw. P. Bernard Haakeo-scheid, der erste hol&ndische Redemptorist. 20) We-ninger, Exercitia spiritualia. 21) Bosko. Einfuhrurig der Jugend in's Tugendleben. 22) Kčrber, Msria im System der Heilsdconomie. 23) Enec Prih ). Glnhomntec v Lnrdn. »Univers* pripoveduje naslednjo dogodbo: Mladeneč It fttfeb blizo baiartkO *4je, ttar 18 Wt, je bil gluh in mdtast oft rojstva. Vodil je čadeže Naše Goapč Lurške iurlekla n je attftna jmoCproti Pire-nejem k Matiji DSVici. MIH dih kljtibu iraiproto-vanju trojih domačih i pfcfico i roki naprati na pot Na parnih in na herbtu jo imel napia: »Glnhomutec — grem t Lurd; pokažite mi pot*.— Bilo je dni rožnika, dva mesca je bo^jepotnik hodil prtiti z dežele v deželo, prenočevaje, kjer tau ie alfcičaj VelifcoveČ Previdnost prenočevanje oskerbela. Ko-nočno doopč t aveto jamo a palico v roki, z oprašenimi čevlji, z napol prehojeno obleko. Tndi napia, govorivši za mutca, je bil zginil: pa ae tudi ni imel več prikazati, kajti mutcu je bflo govoriti. Pil jo vodo, ae umil pri Studencu, potem ae je zagnjetel med množico romarjev, ki ao ondi molili, pogosto na kolenih, pogosto z rokami aaakrižem. Zdaj pa sdaj ae je molitev izlivala v peani, fal množice ao v zboru ponavljale aklepnico lurške peani: Avo Maria. Kar na enkrat gluhec sliši in ttntee poje kakor vai drugi: Avo Maria. Bil je ozdravljen. Bil je Bog z jasnim čudežem poplačal vero keršanskega mladenča. Kteri M radi merliče smodili. V MIlanu je čaat g. Jakop Skurati dal na avitlo knjigo: .Ca je dopušeno merliče žgati*. (Se ala lecfto abbruciare i morti; an licoat mor-tuoa comburore?) Delo je dal na avitlo le, ker ao ga učeni bogoolovni možje in škofie k temu priganjali. Pisanje ae bolj odra na Laško, kajti ravno v Milanu imajo tako amodnico sa mertve, kterih ao pa menda Se le kake tri dobili V avojo merliško »pajštvo*. 8v. Cerkev akcr o žganji morilčev ni še izrekla todbe, vender tega ie poterjuje, in bo morebiti o svojem časa spregovorila in sodbo izrekla. Omenjeno delce ima 294 strani v oamerki in pro-iakovanje jo ločeno v 3 dele, pisavec namreč skazuje: 1. sežiganje mertvih se po natori studi; 2. nasprotno Jt šegi sv. Cerkve; 3. žganje merliče v zahtevajo frama-aoni in njihovi pajdaši. — Knjigo priporoča teržaški škofijski list takim, ki umevajo italijanščino. Cena pri |a^^SMHmMp|>e t Milanu atane 1 gld. 25 ald. (Via Drobiž. (Jeaenaka alika.) „V«e Vsbi slo«." (Ps. 11B, ti.) . (Dati*) »Kraljestvo božje ni jod in pijača, temuč praVit-ttost, mir in ve*(291 do 210 pr. Kr.) mi mogel najti poti do čudodelnega drevesa. Ta največi kineški vladar, ki je dal sezidati veliki kineški zid in prekopati cesarski kanal, stal je nekdaj na morskem bregu in ssrl je tje po nsirarrrsi gladini. Neki duhovnik v spremstvu ousaijsv— pravi: Tam daleč na vzhodnjih otokih raste zelišče, ki neumerjočega stori človeka, ko bi jedel ono zelišče. Nemudoma ukaže ceoar pripraviti ladije in zapove — nekim mladim, da naj se hitro odpeljejo iskat zelišče nonmerjočnosti. A ko se odpeljejo« kmalo nastane hud vihar in razkropi vse ladije, le ena je nazaj prijadrala. Druge so morda prišle v Ameriko, ali zelišča zaželje-negs, se vč, niso našle." (J. B. Weiss. Weltgeschiehte I. str. 43.) Človek je na svetu za nekaj trenutkov. Godi oe mu kakor onemu vrabčeku, ki je v hodi zimi priferčal v sobano angleškega kralja Edvjna. Dobro se je tičku godilo, ki jo zletaje po topli dvorani iz kota v kot še kako sladko msrvico pozobal. Pa kmalo odpre nekdo veliko okno in vrabca izpodi. To opazivši, reče eden kraljevih velikašev: „Sviui kralj! nam se ravno tako. godi kot temu ptičku. Iz pustobnega, merzlega sveta pridemo sem na vaš kraljevi dvor, ter se malo časa grejemo pri vaši milosti, dokler nas kak skrivni zoper-nik ne spodjč in vi nas izpodite." Pa to ne velja le za kraljeve služabnike, ampak za vse ljudi na svetu. Tudi mi pridemo na ta, ako ne najboljši, vendar primeroma lepi svet, in ko se zavemo, se nekako prebudimo. Malo časa letamo iz kota v kot, ter si privoščimo včasi kako drobtinico, a nadloge, težave, bolezni nas stisksjo in podč iz sveti, dokler se ne odpre tisto temno okno, skoz ktero je treba iti ven, proč v neznani oni svet Ljudovik pobožni, sin cesarja Karola velicega, je ▼ poslednjih trenutkih življenja na smertni postelji rekel : „Ven! ven !u Resnično ven! kajti tnkaj ne moreš po smerti več hiševati. Ven! Kam pa? Kje se bo vsedel prepodeni vrabček? Kje bode razprostiral svoje peruti nadaljnega mišljenja, hrepenenja in hotenja? Kaj? Je-li naše življenje kakor neki v raznih barvah leskeči se ngilov berbunček? Ko se ta razpoči, se zrak, ki je v njem bil, zopet združi z drugim svetnim zrakom in kapček mali pade na tla in zemlja ga pobije. Tako so mislili indijški brahmini, da so človeški duh po smerti izkadi v vesoljni svet Taki in tem enaki nauki pa naravnost nasprotujejo besedam večnega Učenika: „Kdor od te vodo p|je, njega ne bo žejalo vekomaj" — in voda, ktero mu bom jaz podal, bodo v njem studenec vode, ktera teče v večno življenje" (Da|je prihod.) Razgled po svetu. Zagreb. 8. t m. umeri je Djuro Križanič, hišni prelat Nj. Svetosti, kanonik pervostolne cerkve itd., v 94. letu svojega življenja. Rojen je bil namreč 1. 1792, iz plemenite rodovine Križaničev. — Predzadnjo nedeljo je škof Janko Pavlešič posvetil novi včliki oltar v stolni cerkvi. Pričujoči so bili tudi kardinal nadškof Mihalovič in ban gr. Khuen-Hodervarj, civilno in vojaško načelništvo. Persti lačna Serbija ni mogla jeujati, da je Bul-gariji vojsko napovedala in se torej bratje že koljejo med saboj! Vidi se, ksj je tem ljudčm razvpivana narodnost! Kakošen bode konec tega bratomoratva, kdo to vč? Že zdaj je precej kervf teklo in viditi je, da 6erbija nadvladuje. — Po poslednjih naznanilih so Serbi skupili, kar so iskali: Bolgari so jih otepli, pa tudi petč jim nabrusili, da so s kervavimi glavami se verni li in tekli. V Iaomosta so 16. t m. obertniki in delavci imeli velik shod, v kterem so se poganjali za posvečevale nedelj in praznikov. Obravnava je bila prav živa. Zlagali so se s prošnjo dunajskega. „Reformverein-a* in sklenili so še posebno peticijo za posveče- vanje nedelj in praznikov. (Tndi v Ljubljani bf bilo potrebno ksj tacega.) Is Sadana naznanjajo, da Sudanci tišč proti egip tovski meji. Mahd|jev grob pri Hartumu je postal ogromno zbirališe prenapetežev in njegova veljava nezmerno raste. Njegov plsjš (oblast) jo dobU kalifa Abdullah Taaši, ia le-ta skazuje oblast kakor dedič Mobammeda Ahmet-a (Mahdija). V hartumski orožarni je dobil silo streliva in orodja pa tvarino za izdelovanje parnikov z rokodelci vred, ter parniki vozijo in ae novi delajo. Zraven tega imajo silo kamel v oblasti, kakor tudi vse lad|ie na Nilu do Abu-Fatmeh itd. Koliko je v tem resnice in koliko presiljave, ni lahko razločiti, kaže pa, da tadi tam utegne biti dober kos igre za leto 1886, ia bati se je, da katoličanstvo ne dobi tako naglo v Sudanu zopet prostora, ako previdnost Bo^ja neprevidoma močno vmčo ne seže. Novi Jork. Sv. Oče Leon XIII oo poterdili sklope cerkvenega zbora Baltimorakega. Nesla sta jih bila v Rim Škota iz Klevelanda in Wayne-a. Pri slovesu teh dveh vitjih pastirjev so sv. Oče razodevali Toliko sado-voljnost z delom tega zbora, kakor tndi znrad napredovanja katoliškega življenja v Ameriki. V meliteT priporočeni: Na milost|jivo priprošnjo N. lj. G. presv. Jezusovega Serca, sv. Jožefa, sv. Nikolaja, ss. Hersugora in Fortunata, naših angeljev varhov in vsih naših patronov Bog dobrotno od verni od naše dežele poboje^ umore in samomore, odpad in brezveratvo, prešestvanja in vse nečistosti, sovraštva, preklinjevanja in vse pošastne pregrehe in velike nesreče. — Neka huda pritežnost — Mladeneč, ki mn svojci spreobernjenje obtežtriejo. — Dober pr|jate|j se priporoča v neki zadevi, da bi se dobro izšla. — Zatresle nekega velikega pohujšanja in sramote celo občine. — Več bolnih sorodovineov priporočajo oseba sa pomoč aa priprošnjo N. |j. G. presv. S. in sv. Jožefa. — Nevarno bolna za pomoč na prošnjo N. lj. G., ov. Jožefa in sv. Antona. Oseba za posebno dušno in telesno pomoč — ravno tako. Zahvale. Žena priserčno zahvalo naznanja N. |j. G. presv. Serca, da se je po opravljeni devetdoevnici njen mož od hude bolezni ozdravil, pa tudi hudo navado opuotil ter zdaj zredoma domu prihaja. Bodi pa šo dalje sa stanovitnost v dobrotno bratovsko molitev blagim udom priporočen. Soproga. Po priprošnji prebl. Devico Msr|je prejela oem de sedaj brezštevilne dobrote, v vsaki aili mi je milost-ljivo pomagala, posebno je meni in moji sestri ta nebeška Pomočnica pri najnih skušnjah očitno pomagala; pripomogla nama je tndi potem, ko sva skušnje spolnOe, hitro k dobrim službam: zatoraj si štejeve v sveto dolž-nost, na tem mestu se preoerčno zahvaliti presv. Sercu Jezusovemu, prebl. Materi Bc^ji in sv. Jožefu. Bodi Njim tisuč in tisučkrat vroča zahvala I Prosiva pa še tudi v sadanji neki zadregi, da bi nama ta sv. Družina milost|jivo pomagala, in prosiva pri vseh ljubljencih teh presv. Sere, pripomogajte nama s svojimi priprošnjami, da bodeva uslišani. J. S. Koledar n prihodnji teta: 23. listop. S. Felicita. — 24. S. Krizogon. — 25. S. Katarina. — 26. S. Maver. — 27. S. Valenjan. — 28. S, Noe. — 29. Perva nedelja v Adventu. Praznik vsih svetnikov serafiškega reda. — Is rimskega zapisnika mnčenikov. 21. prosinec. Sv. Anastazij, menih in mučenik, je bil po rojstvu Perzijan, in ko je bil zadosti podučen v sv. keršanski veri, se je dal kerstiti v Jernzalemn. Kmalo je vstopil kot rodovnik v neki samostan blizo tega mesta. Sedem let je tam svet«) preživel, potem šel n& neko božjo pot Marije Device v svojo domovino. Tam so ga spoznali sorodovinci in si veliko prizadevali od sv. vere ga od-verniti. Tudi Perzijski kralj Kozroes sam ga je odvra-čoval z lepo in s hudo od kerščanstva, ko pa nič ni opravi), ga je obaodil k smerti. Sedemdeset stanovitnih kristjanov so vpričo njega zadavili, na zadnje pa njemu samemu odsekali glavo, katera je bila pozne e s podobo svetnike vo vred v Rim prenešena in so se mnogi čudeži pri njej godili. Sv. Blezila, vdova, učenka sv. Jeronima. Živela in umerla je v Rimu v 4. veku. Sv. Dominik, opat samostana „St. Dominik" blizo Sore na Neapolitanikem. 2e v mladosti je pokazal, da bo enkrat postal velik svetnik. Stopil je v red sv. Benedikta; če i nekaj č«ua samostanskega življenja je proeil svoje predatojoiko dovoljenja, da am6 živeti kot puščavnik zunaj aamostana. Po prejetem dovoljenju si izvoli v stanovanje najpervo neko zapuščeno skalnato duplo, potem pa verh nekega hriba. Proti koncu svojega življenja šel je v samostan blizo Sore, kjer je tudi umeri 1. 1031. Na njegovem grobu se je zgodilo mnogo čudežev. - Sv. Gavdencij, škof Novarski v gorenji Italiji, je bil že kot otrok silno pobožen in zglednega obnašanja. Sv. Ambrož mu je prerokoval, da bode enkrat postal škof, kar ae je tudi res spolnilo. Umeri je 1. 418. Sv. Irena. vdova sv. mučenika Kavtula. Ko so bili rabeljni av. Sebastaoa na pol mertvega na morišču pustili, ga je ta usmiljena vdova vzela v svojo skerb, in imela še veselje, da je sv. mučenik po njeni skerbni postrežbi in s-pomočjo božjo zopet okreval. Ne vč se, ali je tudi ona umerla mučeniške smerti ali ne. Zvd. Teoddinda, soproga longobardskega kralja Avtariv-a. Velike zasluge za kerščansko vero si jo pridobila s tem, da so po njenem ptizsdevaoju Longobardi odstopili od krive vero Arijancev in preotopili k katoliški veri. Si. Vtncendj, mučenik in dijakon (duhoven niže vorste) na Španjakero. Od svojega škofa je bil odločen za oznanovanje sv. vere, ktero nalogo je svetnik vestno spolnoval. Nakopal si je fe s tem jezo deželnega poglavarja Dacija, kteri ga je po strašnih in dolgih mukah dal v ječo vreči, kjer je svojo blago došo izdihnil. Zvd. VdUer, plemenitaž is Brabaota, si je izvolil red Cistercijenzev, je tedsj umeri kot ponižeo, svetu nesnag menih l. 1222. ' Listek za raznoterosti h Ljubljane. Kapela v Marijenišči blagoslovljena bode 26. t m. zjutraj ob 8. Blagoslovili jo bodo premil. gospod koesoškof in potem darovali sv. mašo. Nameravano je bilo sicer blagosloviti jo 19. t. m., to je, v praznik sv. Elizabete, ker je več razlogov bilo sa ta praznik. Toda delo se ni moglo doveršiti zaradi preveliko zapršk in težav. Tudi sedaj bode do-veršeno samo najpotrebniše, drugo se bodo napravljMo polagoma, kakor bodo dopuščale okoliščino. Dopoldanska slovesnost bode bolj v domačem krogu, p o p o 1 d o e bode pa vsakemu prosto priti v kapelo.ter bode ob 4 pridiga, potem pete litanije z blagoslovoma in darovanje za kapeline potrebe. Vhod je skozi velika hišna'vrata. Povabljeni so prav vljudno prijatelji hiše božje in ljube mladine. • . Pomagajte zidati! Č. g. katehet Anton Keržič bo prihodnjo nedeljo zveččr ob šestih v sobani „katoli ške družbe* na atarem tergu pričel versto govorov v prid zidanja nove hiše za katoliško rokodelsko družbo v Ljubljani. Za to bode vstopnina 20 kr. (Če pa kdo d& 20 groftev bo po naših mislih tudi ve-lialo!) Od g. Keržiča smč občinstvo kaj dobrega pričakovati, zlasti ker govoril bode o: človeški sreči, in ker se sreča ne da rada vjeti, bo govore nekaj nedelj •nadaljeval. Bog daj tudi k temu početju srečo in obilno poslušavstva. Prošnja. Ker mladina rada bere in ker je potrebno dati ii dobrega berila v roke, zato č. g. dr. Fr. Lampe, vodja v Marijaui^či, želi napraviti domačo knjižnico, ki bi pa h krati služila tudi udoiu Vincencijeve družbe: tedaj prosi vse prijatelje mladi ue, da bi mu postregli in pomagali s pripravnimi knjigami, za ktere bode on ter gojenci prav arčno hvaležni. Zlasti bi mu. dobro došla .Cecilija6 sv. Mohora, da se bodo dečki lože prifadili petja. Brezverci na brezverce. Nedavno je bil napaden danski zdaj pa francoski načelni minister od brezvercev, Kolikor gospodje pri vladi s svojim vplivom na to delajo, da se vera iz ljudstva iztrebljuje, si sami nabijajo rO-volverje, ki ae zoper nje sprožujejo, pravi „Missbl'u K. Popotnik, usmiljeni brat iz St Vida na Koroškem, je stojo biro za bolnišuico vspešno končal in se vsem dobrotnikom serčno zahvaljuje, posebno čast gg. duhovnom, za prijaznost in gostoljubnost — Duhovske spremembe. V Kerski škofiji: Č. g. Janez Šavbah, dozdaj provizor v Innerteuchen, je postal župnik v Sraarjeti pri Velikovcu; č. g. Matija Ran del j, dozdaj provizor na Suhi, pa pride za župnika v Švabek. V Lavantiuski škofiji: C. g. Andrej Lorončič postal je provizor na Hajdinju; č. g. Filip Vihar, kaplan pri sv. Martinu pod Vurbergom. Umerli so č. gg.: Andrej Vuk, župnik na Hajdinju v 58. 1,; Vinko Sišek, zlatomašnik in duhoven v pokoju, v 79. lotu, in Martin Napast, župnik pri Veliki nedelji, v 40. lotu svoje dobe. Naj počivajo v miru! Dobrotni darovi. Za Oudentoosko kuhinjo: Po preč. g. župn. J. Rozmanu dobrotnica i gld. — C. g. župn. J. Novak 10 gld. — Č. g. duh. pastir L. Rožman 10 gld. — Preč. g. dok. M. Kožuh 10 gld. — C. g. kapi. J. Kobilica 1 gld — lz Istro pod imeoom: „Josepho pauperum Studiooorum" 1 gld. 50 kr. — C. g. župn. T. Ksjdiž 2 gld. — C. g. kapi. A. Kokelj 2 gld. — Dvč dobri sestri 50 kr. — C. g. kapi. J. Zevoik 1 gld. 50 kr. — Preč. g. župn. A. Zarnik 2 gld. — C. g.. Fr. Tavčar 2 gld. — C. g. župn. Jan. M. Jereb 3 gld. — G. L. Rovnik 1 gld. Za poškodovane po povodnji na Gorenjdcem: Stara Loka po preč. g. dok. Kožuhu: Za na Dovjem 20 gld., za v Kranjski gori 15 gld., za v Ratečah 10 gld., sa v Beli peči 15 gld. (Bregt dar. prih.) Odgovorni vrednih: Laka — Tiskarji in založniki: Jeief Blaznikevi nasledniki v Ljubljani