Predlog Na podlagi 45. člena zakona o sistemu državne upra-ve in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni list SRS, št. 24/ 79, 12/82 in 39/85) ter 82. in 105. člena statuta občine Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, št. 13/86) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na................ seji zbora združenega dela dne ................................................, na ................ seji zbora kra- jevnih skupnosti dne ................................................ in na ................ seji družbenopolitičnega zbora dne ................................................ sprejela ODLOK o organizaciji in delovnem področju sekretariata skupščine občine Ljubljana-Šiška I. SPLOSNE DOLOCBE 1. člen Sekretariat skupščine občine Ljubljana-Siška (v na-daljnjem besedilu: sekretariat), je strokovna služba skupščine občine, ki opravlja strokovna, administra-tivna. organizacijsko tehnična in druga opravila v zve-zi z delovanjem občinske skupščine, njenih zborov in delovnih teles, skupin delegatov in družbenih svetov. 2. člen Sekretariat opravlja svoje naloge v skladu s statu-tom občine Ljubljana-Šiška, poslovnikom skupščine ob-čine Ljubljana-Šiška ter na podlagi programov dela skupščine občine, njenih zborov in delovnih teles, druž-benih svetov in drugih organov. Pri tem se mora rav-nati po usmeritvah, sklepih in stališčih skupščine občine, kateri je za svoje delo odgovoren. 3. člen Sekretariat pri svojem delu sodeluje z delegacijami in konferencami delegacij temeljnih samoupravnih organizacij in skupnosti in delegati družbenopolitičnega zbora ter skrbi za njihovo pravočasno in ustrezno ob-veščanje o vprašanjih, ki jih obravnavajo ali o njih odločajo zbori občinske, mestne in republiške skup-ščine. Pri svojem delu sodeluje sekretariat tudi s sekretari-atom izvršnega sveta, upravnimi organi in strokovnimi službami občine, strokovnimi službami samoupravnih interesnih skupnosti in družbenopolitičnih organizacij, sekretariatom mestne in republiške skupščine ter s taj-ništvi krajevnih skupnosti in tajništvi organov uprav-ljanja organizacij združenega dela ter z drugimi samo-upravnimi organizacijami in skupnostmi. 4. člen Sekretariat skrbi za obveščanje delovnih ljudi in ob-čanov občine preko glasila občinske konference SZDL o vseh pomembnejših vprašanjih, ki jih obravnavajo ali o njih odločajo zbori občinske skupščine. II. DELOVNO PODROCJE IN ORGANIZACIJA DELA SEKRETARIATA 5. člen Seki-etariat v okviru svojih pravic in dolžnosti: — pripravlja strokovne podlage za določitev letnih in periodičnih programov dela skupščine in njenih zborov ter spremlja njihovo uresničevanje, — zbira gradivo za seje zborov in jih skupaj s skli-cem seje posreduje delegacijam in delegatom ter oprav-lja druga organizacijsko-tehnična opravila v zvezi s pri-pravo in sklicem sej zborov občinske skupščine, — vodi in piše zapisnike sej zborov, skupnih sej in skupnih zasedanj občinske skupščine ter opravlja dru-ga organizacijsko-tehnična opravila v zvezi z njihovo izvedbo, — daje strokovno pomoč predsedniku skupščine in predsednikom zborov pri opravljanju njihove funkcije, — zbira in vodi evidenco delegatskih pobud in dele-gatskih vprašanj, jih posreduje pristojnim organom ter skrbi za pravočasno dajanje odgovorov, —¦ analizira mnenja, stališča in predloge h gradivom, ki jih posredujejo temeljne delegacije, konference de-legacij ter družbenopolitične organizacije in jih posre-duje v obravnavo in odločanje pristojnim zborom ob-činske skupščine ali drugim organom, — zbira in pripravlja strokovna mnenja v zvezi s sprejemanjem aktov in drugimi nalogami občinske skupščine, — ureja delegatsko prilogo Javne tribune ter skrbi za njeno tiskanje in distribucijo, —• pripravlja letna in mandatna poročila o delu skupščine, njenih zborov in delovnih teles, —• opravlja protokolarne zadeve za skupščino, pred-sednika skupščine in predsednike zborov, — skrbi za obveščanje javnosti o delu občinske skupščine in njenih zborov, — opravlja druga tajniška opravila za zbore občin-ske skupščine ter tajniška opravila za družbene svete, statutarno pravno komisijo, komisijo za družbeno nad-zorstvo, komisijo za vloge in pritožbe in komisijo za odnose z verskimi skupnostmi občinske skupščine, — opravlja tajniška opravila za občasna in stalna delovna telesa zborov občinske skupščine, —• opravlja strokovna in tajniška opravila za skupine delegatov občinske skupščine za delegiranje delegatov na posamezne seje zborov mestne in republiške skup-ščine, — vodi, ureja in arhivira dokumentacijo za zbore občinske skupščine, delovna telesa in skupine delega-tov ter za družbene svete, — opravlja tajniška opravila za predsednika skup-ščine, strojepisna dela za potrebe skupščine ter druga dela in naloge po naročilu predsednika skupščine, pred-sednikov zborov in delovnih teles skupščine, predsed-nikov družbenih svetov in vodij skupin delegatov za mestno in republiško skupščino. 6. člen Dela in naloge posameznih delavcev sekretariata se določijo s pravilnikom o organizaciji in delu ter o si-stemizaciji del in nalog sekretariata, ki ga določi se-kretar občinske skupščine v soglasju s predsednikom skupščine in predsedniki zborov in po predhodnem mnenju delavcev delovne skupnosti. 7. člen Sekretariat ima letni program svojega dela, v kate-rem se opredeljujejo dela in naloge, ki jih je sekreta-riat dolžan opraviti v posameznem letu. Osnova za letni program dela sekretariata so pro-grami dela občinske skupščine ter njenih zborov in de-lovnih teles, družbenih svetov ter programi dela mestne in republiške skupščine. Na podlagi letnega programa dela sekretariata se-stavi sekretar skupščine finančni načrt sredstev za delo sekretariata. 8. člen Na podlagi letnega programa dela določa sekretar skupščine trimesečne delovne načrte sekretariata, v ka-terih se podrobneje določajo naloge in njihova vsebina, izvajalci, roki in pogoji izvedbe ter potrebno število delovnih ur po stopnjah zahtevnosti za izvedbo posa-mezne naloge. 9. člen Po preteku vsakega trimesečja izdela sekretar skup-ščine poročilo o delu sekretariata v preteklem trime-sečju in ga skupaj z mnenjem delovne skupnosti poda v potrditev predsedniku skupščine in predsednikom posameznih zborov. 10. člen Sekretariat je o svojem delu dolžan najmanj enkrat letno poročati vsem trem zborom občinske skupščine. III. VODENJE SEKRETARIATA IN OPREDELITEV ODGOVORNOSTI ZA DELO 11. člen Sekretar občinske skupščine vodi in organizira delo sekretariata. Sekretarja občinske skupščine imenuje občinska skupščina na predlog komisije za volitve, imenovanja in administrativna vprašanja za dobo 4 let z možnostjo ponovnega imenovanja. 12. člen V okviru funkcije vodenja in organiziranja dela se-kretariata je sekretar občinske skupščine dolžan: — redno spremljati in evidentirati dela in naloge z delovnega področja sekretariata, — usklajevati dela in naloge sekretariata z deli in nalogami upravnih organov in služb občine ter stro-kovnih služb samoupravnih interesnih skupnosti, — redno spremljati smotrnost in potrebnost posa-meznih delovnih opravil ter s svojimi navodili in ukre-pi večati učinkovitost dela sekretariata in zmanjšati potrebo po administrativnem delu, — zagotoviti, da število in strokovna sposobnost de-lavcev sekretariata ustrezata vrsti, značaju, obsegu, na-činu ter drugim pogojem za opravljanje posameznih del, — usklajevati obseg potrebnega dela z ustreznimi normativi in izkustvenimi kazalci upravnih organov in strokovnih služb občine. 13. člen Sekretar občinske skupščine je odredbodajalec za sredstva za delo sekretariata in ima tudi vse pravice in dolžnosti funkcionarja v zvezi z delovno skupnostjo, v skladu s pravilnikom o organizaciji ter o sistemizaciji del in nalog sekretariata. 14. člen Sekretarja občinske skupščine v primeru odsotnosti nadomešča tajnik zbora, ki ga določi sekretar v so-glasju s predsednikom skupščine z vsemi pooblastili in odgovornostmi. 15. člen Tajniki zborov občinske skupščine so vodilni delavci sekretariata. Tajnike zborov imenujejo posamezni zbori na pred-log sekretarja skupščine za vsako mandatno obdobje. Tajniki zborov odgovarjajo za svoje delo tudi pred-sednikom zborov občinske skupščine. 16. člen Vsak delavec sekretariata je za poverjena dela in na-loge osebno odgovoren. Vsak delavec sekretariata mora svoja dela in naloge opravljati skrbno, vestno, kvalitetno in učinkovito, tako da se zagotovijo vsi potrebni pogoji za normalno delo občinske skupščine in njenih organov. IV. PREHODNE IN KONCNE DOLOCBE 17. člen Določila odredbe izvršnega sveta občinske skupščine o skupnih načelih za notranjo organizacijo in sistemi-zacijo del in nalog, o enotni nomenklaturi nazivov za skupine istovrstnih del in nalog, o enotnih zahtevah glede strokovne izobrazbe in drugih pogojev za oprav-ljanje del in nalog smiselno veljajo tudi za sekretariat, v kolikor niso v nasprotju s tem odlokom ali drugim aktom občinske skupščine. 18. člen Sekretariat mora svojo organizacijo in delo uskladiti s tem odlokom do konca leta 1986. 19. člen Z dnem uveljavitve odloka prenehajo veljati določila odloka o ustanovitvi, organizaciji in delovnem področ-ju upravnih organov in skupne strokovne službe ob-čine Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, št. 31/81), ki se nanašajo na skupno strokovno službo. 20. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Urad-nem listu SR Slovenije. Predsednik skupščine Številka: občine Ljubljana-Šiška Datum: Rado Roter Obrazložitev: 1. Občinska skupščina je obravnavala in sprejela osnutek odloka o organizaciji in delovnem področju sekretariata skupščine občine Ljubljana-Siška na 4. seji zbora združenega dela, 3. seji zbora krajevnih skup-nosti in na 3. seji družbenopolitičnega zbora dne 26. ju-nija 1986. Delovni osnutek odloka, ki je služil kot osno-va za določitev osnutka je bil objavljen v delegatski prilogi Tribune za mesec junij 1986. 2. Na osnutek odloka je posredovala pripombe sta-tutarno-pravna komisija skupščine občine ter delega-cija KS Litostroj in konferenca delegacij DO LEK. Vse pripombe so v besedilu upoštevane, razen dveh, in to: a) da se naj iz delovnega področja sekretariata črta-jo druga tajniška opravila za zbore občinske skupščine ter tajniška opravila za družbene svete, statutarno-pravno komisijo, kornisijo za družbeno nadzorstvo, ko-misijo za vloge in pritožbe in komisijo za odnose z ver-skimi skupnostmi občinske skupščine, češ da te zadeve opravlja sekretariat za občo upravo (12. alinea 5. čle-na). Predloga ni mogoče sprejeti, ker teh nalog sekreta-riat za občo upravo ne opravlja, ker niso niti v njegovi pristojnosti niti v njegovem delovnem področju, saj gre za strokovna opravila delovnih teles občinske skup-ščine, ki spadajo v pristojnost sekretariata skupščine. b) da naj se črta besedilo 16. člena, ki opredeljuje odgovornost posameznih delavcev sekretariata za opravljanje poverjenih mu del in nalog, češ, da bi te določbe morale biti že v zakonu ali statutu občine. Čeprav se v načelu s pripombo strinjamo, pa me-nimo, da ni odveč da tudi v aktu, ki neposredno ureja delo sekretariata občinske skupščine to odgovornost, ki izhaja iz zakona in statuta konkretno opredelimo. 3. V skladu z danimi pripombami sta črtana prvi in drugi odstavek 6. člena osnutka, ki govorita o tem, da posamezna dela opravljajo samostojni izvajalci in s tem, da se pri posameznih izvajalcih združujejo med seboj povezana dela približno enake stopnje zahtevno-sti ter 5. alineo 12. člena, ki govori o zagotovitvi polne zaposlenosti delavcev sekretariata kot dolžnosti sekre-tarja skupščine. To določilo bo vseboval pravilnik o organizaciji in delu ter o sistemizaciji del in nalog se-kretariata. Na novo pa je dodan tretji odstavek 7. čle-na, ki določa, da je letni program dela podlaga za finančni načrt sredstev za delo sekretariata. 4. Ostale spremembe in dopolnitve besedila so re-dakcijskega značaja. Sekretariat za občo upravo SKUPSCINA OBCINE LJUBLJANA-SlSKA Izvršni svet Dodatna obrazložitev k osnutku odloka o spremem-bah odloka o proračunu občine Ljubljana-Siška za leto 1986, objavljenem v delegatski prilogi Javne tribune za mesec junij. Visoka stopnja rasti drobnoprodainih cen, osebnih dohodkov in drugih bblik porabe je imela za posledico večje prihodke skupne in splošne porabe od načrtova-nih v I. polletju 1986. Da bi uskladili splošno in skupno porabo z resolucijo za leto 1986 je skupščina Jugosla-vije dne 24. 6. 1986 sprejela »Priporočilo o usklajevanju rasti za splošne družbene in skupne potrebe z rastjo dohodka družbenega gospodarstva« (Uradni list SFRJ, št. 34/86). Na podlagi navedenega priporočila je skupščina SR Slovenije dne 2. julija 1986 sprejela »Zakon o začasni prepovedi razpolaganja z delom družbenih sredstev družbenopolitičnih skupnosti in samoupravnih interes-nih skupnosti s področja družbenih dejavnosti za po-rabo v letu 1986« (Uradni list SRS, št. 27/86). Upoštevaje navedena dokumenta je bil na seji ob-činske skupščine dne 26. junija 1986 umaknjen odlok o spremembah odloka o proračunu občine Ljubljana-Siška za leto 1986. Z republiškim intervencijskim zakonom je določeno, da bomo usklajevali splošno porabo z rastjo dohodka družbenega gospodarstva v SR Sloveniji ugotovljeno po periodičnem obračunu za obdobje januar—junij in januar—september 1986 ob 5 % zaostajanju po določilu republiške resolucije. Polletni rezultati gospodarstva kažejo, da je bila rast dohodka gospodarstva 97 % in je ob 5 % zaostajanju rasti možna rast splošne porabe 92 %. Glede na to, da ni bistveno odstopanje od ocenjene rasti, po kateri smo sestavili rebalans proračuna in realizirane rasti v I. pol-letju 1986, predlagamo: Odlok o spremembah odloka o proračunu občine Ljubljana-Šiška za leto 1986 v nespremenjenem obsegu in besedilu. Ob obravnavi rebalansa proračuna (Delegatska pri-loga za mesec junij za sejo skupščine dne 26. 6. 1986) so konference delegacij: Lek, Zdravstveni dom, TOZD osnovno zdravstveno varstvo Siška in delegacije: KS Medvode, KS Ljubo Šercer, KS Komandant Stane I, II in III, KS Koseze posredovale pripombe, mnenja in vprašanja. KS Medvode, KS Ljubo Šercer in KS Komandant Stane I, II in III postavljajo vprašanje, zakaj ni enako indeksiranje sredstev za delo upravnih organov občine in sredstev za izvajanje delegatskega sistema in kra-jevne samouprave v krajevnih skupnostih? Indeksi pozicije 40 osnutka rebalansa proračuna (124,85) z indeksi pozicije 1 (128,78) oziroma pozicije 1—4 (129,01) ter pozicije 5 (127,26) oziroma 5 in 6 (127,21) niso med seboj primerljivi. Sredstva za delo upravnih organov so po vrsti porabe navedena posa-mično na pozicijah rebalansa proračuna. Skupni zne-sek načrtovanih sredstev za financiranje krajevnih skupnosti se sestoji iz osebnih dohodkov, materialnih stroškov in amortizacije. Vpliv posameznih vrst porabe je v strukturi sredstev zelo različen. Sredstva za delo občinskega štaba teritorialne obrambe moramo izvzeti iz primerjave, ker je njihova poraba specifična. Osnovo oziroma realizacijo za leto 1985 smo enako indeksirali, tako za potrebe upravnih organov občine, kakor tudi KS. Iz tabele je razvidno, da so načrtovani osebni do-hodki večji pri krajevni skupnosti za 80,3 % in pri upravnih organih za 79,5 % glede na leto 1985 ter za 29,3 % pri krajevnih skupnostih oziroma za 28,8 % za upravne organe glede na veljavni proračun. Materialni stroški so glede na leto 1985 v obeh primerih večji za 80 %, glede na veljavni proračun so večji pri KS za 28,5 % in pri upravnih organih za 27,3 %. Minimalna odstopanja so posledica le manjših korektur pri razpo-reditvi teh sredstev na posamezne KS. Bistveno več zagotavljamo skladu skupne porabe krajevnih skupno-sti glede na leto 1985 po sklepu odbora podpisnikov R ,., Izhodišcna strukt Veljavni Strukt. Rebalans Strukt. Indeks tseseano realiz 1985 delež Proračun delež proračuna delež 4:2 4:3 1____________________________ 2___________________3___________________4________________5________6 Osebni dohodki 63,774.700 74,0 88,899.000 73,0 114,985.000 73,3 180,3 129,3 Sklad skupne porabe 125.300 0,2 1,644.400 1,4 1,799.900 1,1 1436,5 109,5 Regres za topli obrok 2,382.400 4,474.100 4,804.600 201,7 107,4 Obratovalni stroški 7,854.100 10,600.100 13,724.200 174,5 129,5 Drugi materialni stroški 12,030.600 16,105.400 21,543.200 179,1 133,8 SKUPAJ MATER. STROŠKI 22,267.100 25,8 31,179.600 25,6 40,072.000 25,6 180,0 128,5 SKUPAJ ZA KS (brez amortizacije) 86,167.100 100 121,723.000 100 156,856.900 100 182,0 128,9 Osebni dohodki 279,877.000 76,0 390,134.000 76,0 502,427.000 76,1 179,5 128,8 Sklad skupne porabe 15,360.500 4,2 19,860.000 3,9 26,113.000 4,0 170,0 131,5 Materialni stroški 72,784.000 19,8 102,946.000 20,1 131,011.000 19,9 180,0 127,3 SKUPAJ ZA UPRAVNE ORGANE (brez amortizacije)______________368,021.500 100 512,940.000 100 659,551.000 100 179,2 128,6 sporazuma. Podatki o amortizaciji niso primerljivi, ker je njen delež v strukturi sredstev za delo zelo različen. Osebni dohodki voljenih in imenovanih funkcionarjev so prav tako izračunani na izhodiščno osnovo (100 % rast osebnih dohodkov v letu 1985 glede na leto 1984) povečana za 70 %, ob upoštevanju družbenega dogovora o osnovah in merilih za oblikovanje in delitev sredstev za osebne dohodke funkcionarjev v občinah in mestu Ljubljana in števila funkcionarjev. Podrobna obrazložitev in odgovor na pripombe k re-balansu proračuna KS Komandanta Staneta I, II in III ter delegacije Lek bo dana delegacijam neposredno na sestanku v mesecu septembru tega leta. Predlog sklepa: 1. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška je na 5. seji dne 21. 5. in 18. seji dne 25. 8. 1986 obravnaval in določil osnutek odloka o spremembah odloka o pro-računu občine Ljubljana-Siška za leto 1986 in predlaga skupščini, da ga obravnava in sprejme. 2. Izvršni svet ugotavlja, da je rebalans proračuna usklajen z osnutkom dogovora o spremembah in do-polnitvah dogovora o oblikovanju in razporejanju sred-stev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1986. 3. Izvršni svet predlaga skupščini, da v primeru ne-bistvenih pripomb k osnutku rebalansa proračuna ta osnutek preoblikuje v predlog in ga sprejme. Izvršni svet