Uskladili potrebe in možnosti Predsedsfvo občinskega sveta ZS je na svoji 9. seji 17. februarja obravnavalo poročilo o spremembi de-lovnega časa po priporočilu RS ZSS ter osnutek družbenega dogovora o urejanju delovnega in obratoval-nega časa, ki je v javni razpravi do 10. marca letos. Ker o dosedanjih spremembah delovnega časa v na.ši ob-čini pišemo v posebnem članku na 3. strani Naše skupnosti, naj tu zapisemo ugolovitve in stališča o osnutku družbenega dogovora, ki naj bo sprejet do premaknitve ure v SFRJ za 60 minut naprej. Člani predsedstva so po-drobno razčlenili usmeritve iz osnutka družbenega dogovora, katerega cilji so boljša izkorišče-nost delovnega časa in delovnih sredstev, večja prilagojenost obratovalnega časa potrebam delavcev, predvsem pa pogoj za boljšo organizacijo dela in de- lovno disciplino. Sočasno pa mo-ramo v ozdih izkoristiti neenako razporeditev delovnega časa med letom, ureditev prometa, tr-govine, gostinstva, turizma in obrti, tako da bo ureditev obra-tovalnega časa čimbolj prilago-jena novemu delovnemu času. Osnutek družbenega dogo- vora izhaja in konkretizira zvezni zakon o računanju časa, s tem da bomo jugoslovanski čas prilago-dili evropskemu času. To pome-ni, da bomo 27. marca letos v Ju-goslaviji premaknili ure za 60 minut naprej. Osnutek torej za-vezuje delavce v enoizmenskem delu. da začetek dela pomaknejo čimbolj proti 8. uri, najmanj pa za eno uro. V Sloveniji dela v eni izmeni pri-bližno 70% vseh zaposlenih. Zato moramo pričakovati, da bi ob neu-poštevanju osnutka dogovora de-lavci vstajali še bolj zgodaj, slabšale bi se možnosti za produktivnejše delo, potencirale bi se slabe prehra-njevalne navade, predvsem pa bi neupoštevanje dogovora škodilo otrokom, ki bi morali še za uro bolj zgodaj hoditi v VVO. Za delavce, ki delajo v več izme-nah, pa preučujejo možnosti pre-maknitve delovnega časa, vendar bomo o teh razpravljali šele po opravljeni analizi. Člani predsedstva so sklenilli, da so: — OO ZS odgarornu r.a izvedbo razprave in morajo biti hkrati z občinskim svetom ZSS in drugimi DPO, predvsem SZDL, in izvršnim svetom nosilci pobud za usklajevanje problemov, Id spremljajo predviden« spre-membe; — strokovne službe in poslo-vodni organi v tozdih in drugih skupnostih so dolžni na pobudo OO ZS pripraviti strokovne reši-tve, utemeljerte razloge in ustrezne pobude za nemoten in skladen prehod na nov delovni in obratovalni čas. Ta delovni čas pa mora ustrezati vsaki temeljni skupnosti v povezavi z delovnim časom v prometu, trgovini, WO, šolah, zdravstvenih orga-nizadjah, bankah, poštah in upravnih sluibah. Razprave o osnutku družbe-nega dogovora bo na podlagi operativnega programa nalog, ki izhajajo iz tega dpgovora, izvršni svet naše občinske skupščine spremljal, analiziral izvajanje odloka in po potrebi predlagal ustrezne dopolnitve. Zato bodo morali zbori občinske skupščine pred sprejemom dogovora opra-viti verifikacijo vseh izhodišč in programa nalog. Dogovor bo sprejet do 27. marca letos, pod-pisati pa ga mora več kot polo-vica izvršnih svetov občin in dru-gih udelžencev, kot so RS ZSS, RK SZDL, gospodarska zbor-nica Slovenije, izvršni svet skupščine SRS, skupnost otro-škega varstva, izobraževalna skupnost in zdravstvena skup-nost Slovenije. Od kvalitete in aktivnosti de-lavcev v javni razpravi tega osnutka družbenega dogovora pa je odvisno, kako bomo uskla-dili naše potrebe in možnosti pri tako bistvenemu vprašanju, kot je urejanje delovnega in obrato-valnega časa. M. L.