ODVOZ OPUŠČENIH AVTOMOBILOV Pomesti z opuščenimi avtomobili LJublJana, kot najbolj motoriziran predel države (105.000 reglstrlranih motornih vozll, na manj kot tri Ljubljančane že prlde motorno vozilo), se zadnjih nekaj let srečuje s pojavom opuščenih vozil. Če temu osnutku odloka odmislimo nejasncv napisana pravila »igre«, ki jih bo moral predlagatelj v pripravi predlo-ga vsekakor popraviti, je po-trebno pripravo takšnega od-loka samo pozdraviti. Opu-ščenih vozil imamo v Ljublja-ni veliko, del krivice pa ver-jetno nosijo tudi orgahiZacije, ki poslujejo z odpadnimi su-rovinami, saj vse dosedaj sploh niso uredile odvoza teh vozil tudi na željo lastnikov ne. Razprava okoli osnutka te-ga odloka se je najprej ustavi-la pri tem, kaj sploh opuščeno vozilo je. Po določilih osnutka naj bi bilo to vozilo (osebni avto, tovornjak, prikolice, po-čitniške prikolice, mopedi, motorji, kolesa...), ki se mu že na prvi pogled vidi, da je opuščeno. Torej: ni registrira-no ali pa nima na vidnem me-stu obvestila o lastniku. Tako okvalificirana opuščena vozila, naj bi na podlagi ura-dnega zahtevka ljubljanske komunalne inšpekcije - ki ima samo »slučajno« sedaj le dva zaposlena! - pooblaščena delovna organizacija za odvoz odpadnih materialov izvrši odvoz tega vozila. Če lastnika tega dotrajanega vozila ni mo-goče ugotoviti, stroške prevo- za »pokrije« mestni proračun, dohodek od tega vozila pa prav tako postane »last« mestnega proračuna. Jasno, če lastnika ugotovijo, potem je denar od prodanega vozila njegov. Pomisleki ob tem predlogu so predvsem pravne narave. Inšpektorji bodo namreč mo-rali na takšno opuščeno vozi-lo za nekaj časa obesiti listek, kjer bodo lastnika obvestili o predvidenem odvozu. Poseb-. no vprašljivo pa je seveda vprašanje, kaj bo nastalo, če se bo lastnik čez nekaj časa pojavil in dokazal, da vozilo sploh ni bilo opuščeno, am-pak, da je zaradi raznih razlo-gov (tudi težave z vsemi mo-gočimi rezervnimi deli in ča-kanji na servisih) pač »poči-valo«. Silvo Matelič