V premislek. IV. Kakor znano, imajo naši c. kr. okrajni šolski nadzorniki za čas svojega poslovanja, t. j. dokler so okrajni šolski nadzorniki, dopust. Mesto njih pou.ujejo suplenti ali se pa mesto provizorično popolni. A ker so okr. šolski nadzorniki kot taki tudi le provizorični, zato jim ostanejo njihova učiteljska mesta, na kojih so stalno nameščeni, pridržana, t. j. nihče ne more biti na isto mesto stalno liameš.en. In dokler bodo okr. šol. nadzomiki provizorični, toliko časa bodo tudi namestniki pvovizorični. To je pa za šolo nezdravo, za namestnike pa krivično. Da bode stvar bolj jasna in razumljiva., ho.em to z izgledom pojasniti. Učitelj A postane c. kr. okr. šolski nadzornik in dobi dopust; njegovo mesto dobi kandidat B. B je priden in delaven, predstojniki ga hvalijo, ljudje ga imajo radi. B je zelo zadovoljen. Po preteku dveh let napravi drugi izpit. Sedaj mu je prva skrb, da cim preje postane stalen, ker je s tem imenovanjem zdrnžena večja plača in uvrstitev v status, kar pomenja prvi korak na lestvici avancementa. A B ne more postati. definitiven, ker je na tem mestu stalno nameščen učitelj A, ki ima kot c. kr. okrajni šolski nadzornik dopust. B-ju je tedaj zaprta pot do stalnega nameščenja in s tem tudi do 51etnic; do višje plače in do uvrščenja v status. Ako noče zaostati za svojimi sovrstniki, mora prositi drugam, zapustiti kraj, kjer je bil zadovoljen, ostaviti ljudi, ki so ga radi imeli in ostaviti šolo, kjer je uspešno deloval; šola pa izgubi dobrega učitelja. Šoli to gotovo ni v korist, ako bode v najngodnejšem slučaju moralo vsake dve leti menjati učitelja in to tem rnanj, ker bodo za taka mesta prosili le začetniki. Tu se godi krivica soli, pa tudi doti.nemu ueitelju. Krivo je tu v prvi vrsti to, da pride učitelj šele z definitivnim imenovanjem v status, ne pa, kar bi bilo edino pravilno, z drugira izpitom. Radi 51etnic bi šc kdo potrpel, a uvrščenja v status pa ne more nihče pogrešati, ker je to zanj gmotno preveč občutljivo. Tu bi bila dolžnost mcrodajnih oblastnij, da za take u.itelje napravijo izjcmo. To zabteva pravičnost, pa tndi korist šole. Zadnji čas je tudi, da naši c. kr. okrajni šolski nadzorniki postanejo stalni, s tem bi tudi gorenje vprašanje bilo maboma rešeno. Kako čudno je tudi čitati, da je x y praznoval svojo 251etnico kot začasni okrajni šolski nadzornik. A stalni nadučitclj in začasni okrajni šolski nadzornik; B stalni ucitelj in začasni voditelj; C (namestnik _4-jcv) začasni učitclj. Radi prvega sta oba druga začasna. Gg. tovariše prosiino, da nam blagovolijo naznaniti svojo mnenje, kako bi se dala cpisana zadeva najbolj ugodno rešiti. —1~