URN_NBN_SI_DOC-1A9VSEPA

ŠOLSKE KN JIŽN IC E V SLOVENI JJ MA li A SLAJPAH Z a k o n » k n j iž n i c a h (l racini list LRS, št. 26/61) j e s p ro ž il ž iv a h n o r a z p r a v lja n je in p o m n o ž il d e ja vno st na celo tn e m p o d ­ ro č ju k n již n ič a rs tv a . D o tle j je nam reč v e lja la s k rb predvsem več­ j i m z n a n s tv e n im in lju d s k i m k n již n ic a m , k i sice r p r e d s t a v lj a jo te m e lje za k n j iž n i č n o m režo \ naši r e p u b l ik i . T o j e tu d i r a z u m ­ l ji v o , saj j e šlo za u t r d it e v j a v n i h k n j i ž n i c na sedežih p o lit ič n o t e r it o r i a ln i h enot. na k a t e r ih n a j s lo n i vsa o r g a n iz a c ija k n j i ž n i c in k a te r e k o n č n i nam en j e p o m oč vsem k n j iž n i c a m na n jih o v e m p o d ro č ju . T a k a p o l i t i k a j e v d rž a v a h z ne d o v o lj r a z v i t i m k n j i ž ­ n ič a rs tv o m e d in o p r a v iln a . Z a k o n o k n již n ic a h j e z a je l vse k n j iž n i c e — s a m o s to jn e in n esa m osto jne v e n o tn o k n j iž n i č n o m re žo in s te m p o u d a r il n j ih o v o e n a k o v re d n o s t, l o j e p ri n jih o v e m Sestavu — v le tu 1961: 54 s a m o s to jn ih in 2121 n e s a m o s to jn ih k n j i ž n i c — povsem r a z u m lj iv o . V zvezi s tem j e s to p ila v o s p re d je s k r b za s t r o k o v ­ ne k n již n ic e , v z a d n je m času še posebno za te h n iš k e k n již n ic e v to v a rn a h in p o d j e t j i h — le -te h se j e z v e lik o p riz a d e v n o s tjo lo t ila Zveza in ž e n ir j e v in te h n ik o v s p o m o č jo C e n tr a ln e te h n iš k e k n j iž n i c e v L j u b l j a n i in za Šolske k n j iž n i c e , š o la rsk e in u č i­ te ljs k e , k i se j i m j e v le tih po o s v o b o d itv i posvečalo ra z m e ro m a m a lo sis te m a ts ke s k r b i za n j ih o v b o ljš i ra z v o j. Š olske k n j iž n i c e p o s p e š u je jo in p o d p ir a jo p o u k in d ru g e naloge, k i j i h im a šola. G le d e na n aloge j i h d e lim o na: I. D ij a š k e k n j iž n i c e (za k a te r e cesto u p o r a b lja m o tu d i iz ra z šo la rs k e k n již n ic e , k e r s tem n a z iv o m b o lje obsežemo vse k n j i ž ­ nice v šolah, k i so n a m e n je n e učencem in d i ja k o m ) . N j i h o v a na­ loga je , da i z o b r a ž u je jo te r m o r a ln o in e stetsko v z g a j a jo m l a ­ dino . Š olarske k n již n ic e p riš te v a m o med lju d s k e k n již n ic e .

RkJQdWJsaXNoZXIy