Prometni znački na pol Visok davek nepremišljenosti Prometna značka kot zunanji prikaz družbe-nega priznanja za trud, znanje in pravilno rav-nanje .v prometu za mlade, v vrtcih in osnov-nih šolah ima še globlji cilj: delavci za pre-ventivo in vzgojo v cestnem prometu ter de-lavci milice občine Šiška si namreč prizade-vajo, da bi značka pomenila vrednotenje po-sameznika kot dobrega šoferja, da bi prišla do izraza kot poglavitna naloga in smoter, za-vest ter spoštovanje prometnih zakonskih do-ločil. Seveda je to spoštovanje prometnih pra-vil prav tako važno za pešce, kolesarje in mo-toriste, za uporabnike pločnikov, križišč, pod-hodov, podvozov in seveda parkirnih prosto-rov. V pestrem in razgibanem prometu v naši občini Siška se z veliko naglico vrtijo različne sifeiacije. Nastapajo in spreminjajo se, kjerkoli se Ijudje in vozila vključujejo v promet. Za-čenjajo se nelkaiko iob 6. uni zjoitraj dn se pojav-Ijajo do 19. ure na vseh cestah, prehodih čez česio in kjižaščih. Iz vsak-odmevmih. iprdzorov ob občinskih ali tud- republdš'kiih cesiah, pri 'bifejih, okrepčeval-ndcah, go.stišaih dn trgovinah, pa celo pred tra-fikami, na pločndikih pred itemi objekti, viidimo, da bodo zakonska doiočila za odnose med ljud-mi. kakršni bii motrali biiti v prometnem življe-nj\i. vedno pramanrjikijivi. Niikioli te vrzeli pro-me;ne vzgoje ne tiodo mogli zapokuti delavci iz preventivaie in prometne vzgoje ali delavci miiice, če si vozreik osebnega ali tovornega avtomobila ne bo poLeg šoferskega znanja pri-dcfoil ob pomoči inštrukborjev AMZ Slovenije tudl moralnovzgojne norme, norrrre za zdrave od.iose med udeleženci v prometu, vsekakor pa tuč: ob vsffkem uipoštevanju opozorilnih pro-me;nih znaikov. Šoferjd osebrrih avtomabilov, tovornjakov pa tucH lastnikii stanovanjsikih ali avtomobilskih pniKolic veliikokrat delajo zelo veldke napake . prav pTi us.tavljanju in parkiranju svojdh je-klenih konjičkov in pri tem ne upoštevajo pro-metnih opozardtoih znakov, ki na take pre-krške opozarjajo. Resda občdna Siška, razen DO LUostroj, In-tegral, DO Avtoimontaža, DO Color, DO Celu-loza in morda še kaitere delovne organizacije, nioa posebnih prostorov za tovornjake. Ta pro-b1em je ču/titi tudii v drugih mestnih predelih, saj razen na mardborsbi vipadnici, kj&r so na Jftžicd parkirišča za težja vozilla in to za vso Ljl'.b'ljano, tasov, nam nobeni predlogi o proinetni ureditvd ne bodo pomagali. Poglejmo ,si ižkoriščanost paifcirišča pod halo Tivoli, ki lahko sprejme precejšnje število osebnih avitomobilov, brezplaiorvo, in je name-njeno predvsenn obisikovalcam mesta iz gorenj-ske sraeri. ParkiTni prostori nifcoli skoraj niso izkordščend, tako da sedaj tod parkirajo tudi avtobusi ndkaterih avitobusnih 'podjetij izven Ljubljane in celo dvigala nekaterih naših grad-benih in tranapor.tnih padjetij. Parkirišče je od centra mesta oddaljeno samo 5 mimit hoda. Pod nekaterimA plooniki so plinske eevi, električne in telefonske napeljave. Statioai iz-računi obremenitev so biili zelo verjetno nare-jeni za obremenitev teže pešcev, ne pa osebnih avtomobilov, še manj seveda to-vornjakov. Na neikaterih mesbih se že kažejo vdolbdne ki tre-ba bo obnoviiti napeljave. Predčasno — in kdo bo to plačal? V vseh navedenih prlmerih kršenja promet-nih pravil, posebno parkiranja, se krajani pri-tožujejo, toda kaj so storile krajevne skupno-sti? Za neurejene snežne razimere na cestah bo-do zopet kjiivfi komunallci, čeravno jih najnianj 2adene krivda. Zato jdm miorarao že sedaj omo-gočiiti, da bodo svoje z,imisko delo — čiščenje snega — lafoko nemoteno opravdld. Niti hišni sveti niti krajevne stanovanjske skupnostd se niso in se ne pritožujejo zaradi parkiiranja avtomobdlislkiih in stanovanjskih pri-kolic na dvoriščih, pred bloki ali stolpnicami. Samo lastniki zaradi vlomov. Da ne bo nastal problem, naj lastmdiki prikolice parkdra}o na takih mestih, ki niso predvidena za parkiranje osebnih avitomobilov in tovornjakov. Izredno zamimtva je tudi ugotovitev, da pri-manjkuje tudi pankirniih prostorov ob stano-vanjskih zgradbah, stolpnicah, Mokih a-ld celih naseljih. Ob teh gxadnjah so predvideli po eno pax'kirišče na stanovanje. In danes? Veliko dTU-žin nima več samo enega avtomobdla, odtod gneča. Ne glede na vse tezave moramo spoštovati načela prometne varnosti in prometne pred-pise, ki s-o nam edano jamstvo za večjo vamost in red v taloo gostcon prometu avtomobilav in pešcev. Davek, ki ga plačujemo zaradd nedisci-pliniranosti in z nepremdšljeno ter površno vož-njo, je prevelik in iz dneva v dan večji. Roman Stana