Pokret uiiteliic. IZVENŠOLSKO DELO — DEKLIŠKI KROŽKI Zlasti zadnjd čas se ponovno povdarja, da je pri izvenšolskem delu naloga učiteijice št bolj važna kot pa njenega moškega tova^ riša v poklicu. Vsaj mora zasledovati vsako narodnosprosvetno delo cilje, ki dzrecno za» htevajo sodelovanje ženskih moči. In ne» dvomno je bolj važno širiti prosveto nred ženstvom kakor med moškimi: »dajte nani izobraženih mater dn pr&obrazili bomo svet« A kdo naj prevzame to svečeniško nalogo, če ne učiteljica. Ženska more razumeti žen« sko in pot do njene duše bo našla samo ona. Seveda je v začetlku težavno pri6eti s konkretnim delom in dostikrat je zlastd za. mlado učiteljioo prav težko dobiti duševni kontakt z neznano in nezaupljivo Oikolico, toda če pride z dskreno dobrohotrnostjo Yyu> deni nasproti, prav gotovo naj-de odmeva vsaj pri nekaterih. Treba je le dobre volje ¦n zaupanja v samio sebe. S to zavestjo je že mnogo učiteljic brez zunanje inicijative pričelo svoje delo med ljudstvom dn kaj so postale te tovarišice za svojo akolico, to naj> bolje vedo one same. Nedvomno pa je med nami mnogo tova* rišic, ki imajo dobro voljo, a jim je manjkalo prave pobude. Vsem tem bo gotovo dobro došel referat tov. Dolganove »Metoda izven^ šolskega dela učiteljic po dekliških kroižkih«, (izšel v »Učit. Tov.« štev. 31. in 32.); tu bo sigurno vsaka našla vsaj nekaj, na kar bo lahko zasnovala svoje delo. V glavnih pote» zah so smernice za izvenšolsko delo tovari^ sic po.dane tudi v okrožnici, ki jo je izdalo puverjen;štvo odbonom učiteljskih društev: ^Navodila za delo tovarišic po dekliških krožkih«. Tej pobudi je sledilo več tovarišic, ki so v svojih 'krajih osnovale dekliške krož* ke v smislu navodil tov. Dolganove. Vse so z uspehom, zlasti z moralnim, nadvse zado^ voljne, o čemer prdčajo vsa njih poročila, iz katerih naj citiramo samo par odstavkov: ^Uvidcla sem, da si kmetsko ljudstvo želi iz* obrazbe. hrepeni po njej in če se mu ponudi priiika, se je tudi trdno oklene. Odkar imam krožke uživam veliko spoštovanje od strani ljudstva, ki ga učiteljice tulkaj dosedaj niso bile deležne. — Edino delo izven šole more utrditi vez med šolo in domom in pripomore učiteljstvu, da bo uživala spoštovanje v svo= jem okolišu« itd. Zopet drugo poročilo je zlasti zanimivo z ozirom na enostavni poče= tek krožkov: >*Po obiskovalcih kmetijsko= nadaljevalne šole sem povabila v nedeljo zju^ traj dekleta na kfatek razgovor popoldne po večernicah. Prišlo jih je okrog 40. Povedala sem jim namen krožkov, pogovorile smo se o njihovih željah in določile smo si dva dni v tednu: sredo in nedeljo popoldne po 3 ure. Povedala sem tudi, da ne bomo kuhale in iz= java vseh je bila: »Saj je to sedaj še potreb* neje.« Začela sem s 75 udeleženkami, danes jih je 85.« itd. — Vsa poročila so zelo zani= miva in dihajo zadovoljstvo nad uspelim de= lom. Nekatere pričenjajo s šivanjem, druge s petjem, tretjc z razgovori o stvareh, ki ka* žejo dekleta posebno zanimanje zanje. Sča^ soma pa učiteljica s svojo spretnostjo usmen del-o in razgovore v koncentrično enoto. Naj* bolj razveseljivo pa je dejstvo, da se navadno tovarišicam, ki so pričele delo same kmalu pridmžijo tudi druge, ki so spočetka stale nezaupno ob strani. Začetek je storjen. Gotovo pa iti Ikrozki ne bodo ostali osamljeni in želeti bi bilo, da sledi prvim vzgledom še mnogo tovarišjc. Morda bo sedaj na pomlad nekoliko težje, ali vsaj inekoliko reducirati se bodo morali sestanki; vendar pa so se v par krajih izja^ vila dekleta, da želijo sestankov tudi spo= mladi ob nedeljskih večerih kot-oddih po na= pornem delu čez teden. Pričakujemo še novih poročil in pozdrav* ljamo vsak, tudi najsikromnejši poizk'us.