220 vanjem dvigne novomašnika z Najsvetejšim in ga prenese v tabor . . . Turki so zastonj poizkušali prodreti v malo trdnjavo. Morali so oditi s pobitimi, krvavimi glavami. Mudilo se jim je, zakaj vedeli so, da se jim za hrbtom zbira vojska. V treh dneh so bili v Postojni, v Cerknici, v Ložu, Ribnici, Kočevju in so odhajali pri Kostelu črez kranjsko mejo.1) Brat Emerik je stal naslonjen pri oltarju in trepetaje spravljal Najsvetejše v taber-nakel. Kri mu je lila po obrazu in padala po snežnobelih prtih oltarja. Potem pa je hipno obledel, hotel se oprijeti, a roka je l) Primeri: Dimitz, Geschichte Krains, II. del, str. 115. zagrabila v zrak — — in izdihnil je svojo hrepenečo dušo-------pri oltarju božjem. Brat Emerik, novomašnik, je za prvo daritev — daroval Gospodu svoje mlado življenje. Njegovo s krvjo poškropljeno obličje se je blaženo smehljalo. Tako srečno, tako radostno, kakor bi bil ravnokar dihnil vanj velikonočni dih — — Pomladni prelestni vonj je izpuhteval iz zemlje, ko sem se prebudil iz svoje zamiš-Ijenosti. In kakor iz vesele dalje, mi je dihnil veter v obraz, kakor mirni, hrepenenje in radost noseči — dih velikonočni . . . KRISTINA: ON ŽIVI! Zagorele so gore s solncem jutranjim oblite, h grobu stopajo žene v halje žalostne zavite. Žalostne so njih oči, lice od joku upalo, tiho stopajo žene h grobu, vsekanemu v skalo. Toda glej... kako vzdrhte... Grob pred njimi zije prazen, in ob grobu — kaj je to ? — angela svetla prikazen . . . „Ni ga v grobu — On živi!" Sprava z nebom je končana, zemlja bedna in nebo, glasno kličita: „Hosana!"