Vera iz poslušanja. O bratovščini jeruzalemskega osla je danes dostikrat govorica. Obsega pa ta bratovščina tiste »boga boječe« Ijudi, ki se bojijo zlaSti_ besedc božje ter zato ostajajo med pridigo zunaj cerkve. Kdor beži od besedo božje, beži od Boga in njegove miliDS.ti, Kdor pa odpira ušesa besedi božji, odpira svoje srce resnici in milosti. Dokaz za to je> zdravnik Tornaž Emmet, ustanovitelj ženske bolnišnice v Njewjonku v ameriških Zedinjenih državah, sloveč fcirurg. Bil je protesta^it, njegova žena pa je bila ikatoličanka. Ker je žena kot dobra katoličanka vestno izpolnjevala svoje krščanske dolžnosti, ni tudi nikdar pozabila na nedelj&ko dolžnost. Vsako nedeljo in zapoVedan praznik je šla v cerkev, kjer je prisostvovala sv. maši ter tudi vcdno poslušala oridigo. Njen mož, tudi protestant, jo je večkrat spremljal v ikatoliško cerkev. Ni delal taiko, ikakor delajo člani bratovščine jeruzalemskega osla, da bi ostal zunaj cerkve, marveč je šel v cerkev, dasi je bil protestantovske vere. Ni zapiral ušes pred. katoliško pridigo, marveč je marljivo poslušal. Besedo za besedo, nauk zav naukom je sprejemal ne samo v uho,( marveč tudi v svojega duha. Spoznal j« resničnost — izključljivo resničnost —¦ katoliške vere, postal ikatoličan ter delal s svojžm življenjem čast (katoliški cenkvi. Slnžba božja v gozdu. Boljševiki se trudijo z vsemi sredstvi, da bi izrvali iz duše ruskega naroda vero do zadnje korenine. Zapirajo cerkve ter odpirajd tvornice, kjer se časti novo božanslvo — mašina. Ljudi pa to boljševiško božanstvo ni osrečilo in zato se vračsjo nazaj k staremu — pravemu Bogu, stvarniku, očetu in sodniku, ki so ga komunistični poglavarji hoteli izpodriniti iz njihovih duš. Ker so cerkve povečini ali zaprte ali razdejane ali pa se uporabljajo v druge svrhe, se ruski kristjani zbirajo po gozdih, da tarnkaj opravijo službo božjo. Duhovniki vršijo bos-o-lužje pod milim nebom. Ako ni duhovnikov, imajo verske govore laiki, povečinL študentje. Govorijo ljudstvu o življenju in smrti Kristusovi, o vcčnem življenju ter o neskončnem božjem usmiljenju. Priporočajo ljudem, naj sc vrnejo k pravi veri, ki edina more človeka osrečili. Vlada se trudi, da bi take verske sestanke onemogočila. To pa ni tako lahko. Če razženejo ljudi na enem kraju, pa se zberejo na drugem kraju gozda ali v drugi šumi. Med verniki, Iki se zbirajo ik službi božji po gozdih, so zastopani vsi sloji in stanovi: kmetje, delavci, mešcani, razumništvo, da, celo vojaštvo. V Rusiji se pojavlja obnova verskega" življenja, ki je boljševiške oblasti ne morejo preprečiti. Krivoveice težje spreobrniti ko po* gane. Veliko — smemo reči nešteto — poskusov je bilo storjenih, da bi se spreobrnili ter združili s ikatoliško cerkvijo krivoverci in razkolniki. Prvi priznavajo nekaj ikrščansldh resnic poleg večjega števila zmotnih, krivih naukov: zato se imenujejo krivoverci. Drugi pa so se ločili od limskega papeža ter tudi padli v nefce verske zmote. Vsi spreohrni]ni poskusi se navadno razbijejo ob ^krivoversko-razkolniški trdovratnosti. To je staro izkustvo, pridobljeno v, Evropi. Nič boljše ni v misijonskih po-' krajinah. Nedavno se je v afriškena Kongu pojavila v misijonski pokrajini Buta neka nova verska ločina, ki je čudna zmes katoliCanstva, protestanstva in poganskih vraž. Njeni pristaši se imenujejo »Razsvetljeni od Svet.ega Duha«. Početniik ji je sin nekega ljudskega poglavarja, iki je dognal, da misijonarji preveč zakrivajo moč Sv. Duha, da je Duh večji ikot Kristus. Koma| je začel oznanjati svoje nazore, že je našel pristašev. Kriva vera &e je Jiitro razširila, iker so jo njeni pristaži oznanjali po sejmih, po obljudenih vaseh. Ima 2 »škofa« ikot poglavarja in 40 služabnikov. Imajo neki ikrst, ki ga delijo s potapljanjem v reki. Mrliče pokopavajo deloma s krščanskimi obredi deloma pa s poganskim Dlesk>m in zaro^ tovanjem duha, iki je povzročil smrt. Krivovernižka skupina je jako zagrizena, ker njeni voditelji prepovedujejo članom vsako občevanje s ikatoliškimi misijonarji. Ako bi ta krivoverska ločina se odela v obleko nacionalizma, bi utegnila povzročitl veliiko škodo katoliškim misijonom.