Sklepi, soreieti pri debati na sestanku slovenskih pedagoskih delavcev: 1. Pedagoško društvo prevzame iniciativo za sestavo pedagoškega slovarja, da se s tem določi enotna slovenska pedagoška terminologija. 2. Učiteljstvo je treba pomagati pri proučavanju otrok. Zato je potrebno: a) izdati popisnice, na katere bodo učitelji zapisovali svoja opazovanja po danih navodilih. b) Čimprej naj izda SŠM pedagoško psihologijo. c) Delovati je na to, da dobimo na univerzi pedagoški institut. 3. Za reformo učiteljišč in celotne izobrazbe učiteljstva je potrebno isestaviti predloge, ki naj jih pošljeta Pedagoško društvo in Pedagoška Centrala prosvetnim oblastem. 4. Zaradi nastavitve brezposelnih kandidatov naj sestavita »Pedagoško društvo« in »Pedagoška Centrala« vlogo na ministrstvo prosvete v oktobru, ko bodo izvršene prve namestitve. 5. Za poglobitev pedagoške izobrazbe šolskih nadzornikov naj bi se priredili posebni pedagoški tečaji za šolskc nadzornike. 6. Reforma izpitov je nujno potrebna, zato naj se izdelajo predlogi in pošljejo prosvetnim oblastem. 7. Učencem se mora dati možnost prestopanja iz ene vrste šol v drugo, zato je delati na to, da se spremene nekatere določbe sedanjih šolskih zakonov, ki onemogočajo prehode. 8. Posebej je potrebno ugotoviti naslednje: a) na narodnostno mešanem in obmejnern ozemlju je treba nameščati'najboljše učiteljstvo in ga za težjc delo posebej na-i graditi; b) delo na nižje organiziranih šolah je mnogo napornejše kakor na višje organiziranih šolah. Nižje organizirane šole so vj kmečkih krajih in je zato tem šolam treba posvetiti več pozornosti, učiteljstvo p3 posebej nagraditi za intenzivnejše delo; c) kazenskih mest sploh ne sme biti, ker trpi zaradi učiteljeve kazni šolska mladiena in naša narodna prosveta. 9. Ustanovi naj se pedagoški muzej n« poskusni šoli v Ljubljani. Sklepi učiteljstva. 10. Učiteljstvo naj podpira delo poklicnc svetovalnice. Ta naj izda posebne brošure, ki bodo mladini olajšale izbiro poklica, za učiteljstvo pa posebna navodila kako naj svetuje mladini pri izbiri poklica in navodila za psihološko karakteristiko učencev. Tudi v Mariboru naj se ustanovi poklicna svetovalnica. 11. Ženski izobrazbi je potrebno posvetiti posebno pažnjo, ženski študij je treba prilagoditi posebnim ženskim telesnim in duševnim lastnostim in posebnim življenjskim nalogam. 12. Za znanstveno psihološko raziskovanje otrok moramo dobiti revidirane teste. 13. Poskusne šole naj se ustanove po vseh okrajih, pri tem je treba skrbeti, da dobimo poskusue šole v čisto kmečkih in industrijskih krajih ter v mestih. Sedanja uredba o poskusnih šolah naj ise izpopolni, ker v sedanji obliki preveč omejuje učiteljstvo pri ped. delu. 14. V javnosti moramo vzbuditi zanimanje za pedagoško delo in s tem izboljšati domačo vzgojo, doseči boljše sodelovanje med domom in šolo ter več razumevanja za sodobne načine vzgoje in pouka. Izda naj se poljudno pisana pedagogika. 15. Podpirati moramo delo za zbližanje med šolo in domom (društvo »Šola in dom«). 16. Ustanove naj se stalne materinske in roditeljskc šole. 17. Za mladoletne zločince naj se ustanove vzgojni domovi, ker mladina ne sme priti v kaznilnice. Med vzgojitelji-pedagogi in skrbstvenimi sodniki je treba ustvariti ožje stike. 18. Princip demokratičnosti in svobode, ki obsega tudi stvarno kritiko, morajo spo štovati vsi resni pedagoški delavci. (Dalje prihodnjič.)