Cena edne Številke dinar. Poštnina v gotOvčini plačana. LETO XXI. MARIJIN LIST. št. 2. FEBR g 1925. Nevtepeno Poprijeta Devica Marija. Pobožen mesečen list. Vrejiije ga z dovoljenjom cerkvene oblasti: KLEKL JOŽEF, vp. pleb. v ČRENSOVCIH, Prekmurje. Cena na leto doma 10 D, v Austrijo i na Vogrsko 20 D, v Ameriko 50 D. Naročniki so deležni sada več jezernih sv. meš i dobijo k listi vsi brezplačno kalendar Srca Jezusovega. e. balkanyi d. lendava Dari. Na tretji red 1. 1924. v dinarah: Ostalo od lani 113 90, Lutar Kata D. B strica 150, Mesarič Kata Sr. Bistrica 50, Tretjeredniki z Žižkov 49, Koren Jula Renkovci 2, N. N. z Nedelice 5, Brezovica 4, V. Polana 12, Dominko Peter i žena Chicago 130, Renkovci 44 50, Horvat Verona Sr. Bistrica 30, Graj Jelena Črensovci 2 50, Tretjeredniki Dol. Lendavskih gor 12, Farkaš A:ia Strehovci 10, Berdin Treza Filovci 3, Pavlinjek Skakovci 6, Tretjeredniki z Nedelice 25, Moški z Gomilic 22, Sr. Bistrica 43, Gor: Bistrica 76 50, Dol. Bistrica 68. Dol. Bistrica 5, Moški z Č/ensovec 15, Hotiza 40, Ženske z Turnišča 40, Ženske z Gomilic 70, z Brezovice moški i ženske 30, Ženske z Žižkov 21025, moški 6175, Nedelica 54, Ženske z Trnja 60 25, Renkovci 48, Gor. Bistrica 11, Črensovci 107, Trnje moški 18-50, Skupno 1544 Din in 65 par. Potroši na tretjired 1924 leto v dinarah so: Triji Glasniki 21, dva Bogoljuba 32, dva Zamorčka s kalendari 39, Na cerkev M. Pomččnice Rakovnik 25, Sirotišnica Št. Vid 10, Mo-horska druiba 20, Na cerkev v Šiški 100, Tkalec Ani siroti s epoj Trnje 100, Ednoj betežnicl siroti v Črcnsovci 50, SiromaŠkim dijakom pot z Maribora 40, Telegraf po vizitatora 20, vizitafori 250, foringa"hazaj vizitatori 100, robačo 5, Posojilo Maitinišči 200, Misijonari ob prilike 70 letnice 300. POŠTA. Majcen Franc Sakolovci. Lani ste plačali 10 Din več na Marijin list, zato letos plačate samo 10. VSEBINA: stran Sedmere radosti Blaž. D. Marije i sv. Jožefa ... ............. ... 1 Ples naše veselje ...... .... ........................................................2 Marija pomaga tistim, ki v njo zaviipajo ... ... ...............................................4 Dva pogovora ... ... ... ... ... ~................ ......... ...........5 Glasi iz doma i sveta......... ............ ............ ......................8 Sedmere radosti Blaž. D. Marije i Sv. Jožefa. Radosti blaž. D. Marije i sv. Jožefa, kak predmet našega častenja. Sv. Jožefa je v njegovih radostaj častio katoličanski svet ravnote, gda Marijo. Predmet njiva radosti je bio skflpen. Jezuši sta se raduvala oba. Gda se z D. Marijov raduje naša duša, da je Jezusa rodila, da je njega najšla, je nemogoče, da ne bi mislili s čutečim srcom zednim i na radosti sv. Jožefa, o šterom svedoči sv. Pismo samo, da je čakao Jezušovo rojstvo i je s potrtim srcom iskao skoz tri dni z D. Marijov zgOblenoga. Od tistoga časa, da 'se je naš gospod J. Kristus narodo, odte, da se je oglasila na betlehemskih ravnicaj veselje oznanjajoča pesem slOžabnikov večne radosti, je vervajoči vsigdar častio i D.Marijo i sv. Jožefa v njih radostaj. Samo zdašnje število sedem je dobilo s časa določeno obliko i to pri radostaj D. Marije prle, pri radostaj sv. Jožefa pa sledkar. Velikost toga velkoga svetnika dober Bog tak svedoči, da pomali pušča eden-eden trak v verne dflše. Skriva ga, kak je bio skrit v Nazareti. A ravno to je njegova velikost, da se je lehko skrio pri Jezuši i Mariji, ali bole povedano njeva pri njem. Tak je tudi njegovo častenje. Njih dika zakrije njegovo i to je njegova istinska, najvekša dika, da če tudi skrito, a itak vsigdar lehko vkiiphodi z Jezušovov i Marijinov dikov. stoletij, je, moralo preminoti, da ga je Cerkev pri- poznala za to, ka njoj je vsigdar bio, za svojega branitela ?! Njegova vloga je to, da naj čuva sveto družino. Takše je tudi njegovo častenje. Najprle Jezušovo liibeče srce spozna mrzli svet i Marijino brezmadežnost ,,hudobno pokolenje" i komaj nato stopi naprej iz mraka čuvar teh dveh najsvetejših i najčistejših src: sveti Jožef. Tak smo tudi s častenjom njegovih sedmerih radosti. Dosta sledkar spozna te svet, kak Marijine. Izrazito govorimo samo o sedmerih radostaj. V teh samo od 18.-ga stoletja naprej časti svet Jezušovoga hranitela. Castitlivi Januarij Sarnelli (vmro 1. 1744), eden prvih vučenikov sv, Alfonza Liguorija, je bio prvi, ki je ča- šv. Jožefa zavolo njegovih sedmerih radosti. Njegovo molitev, štero je v te namen opravlao, je sv. Cerkev obdala z jako vel-kimi odpGstki, kak sledkar povemo. Teh sedem radosti pa je tudi združeno z njegovimi žalostmi, da časteč tfldi prejšnje naj tem bole občGtimo Čisto velikost njegovih radosti. Te sedmere radosti so sledeče: 1M da njemi je angeo nazvesto vtelovlenje Sina božega; 2., da je lehko zagledao Jezuša i je lehko čuo angelsko pesem ; 3., da je lehko čuo ime božega deteta: Jezuš; 4., da je lehko čuo od sv. Šimeona srečno dokončanje Je-zušovega odrešilnoga dela ; 5., da je lehko neseo Jezuša v Egipt, gde so se pred Njim stebri poganskih bogov zrušili v prah ; 6., da ga je angeo nazaj pozvao iz Egipta i ga je pomiro v bojazni pred Arhelana i se je lehko napoto v Nazaret v najvek-šem meri; >. 7., da je Jezuša v cerkvi našeo. Teliko od predmeti naše pobožnosti do sedmere radosti BI, D. Marije i sv. Jožefa. (Konec) Ples naše veselje? Vsakši Človek je rad veseli. Što pa bi bio vsikdar Žalosten pa čiravno ga terejo tiidi težave v tom živlenji! Veselo družbo si sakši rad išče, se njoj rad pridruži. Samo žalostno je, ka si vnogi iščejo takše družbe štere so samo navidez vesele. In veselje štero njim dajo, je kak vetrič, šteri zašiimi samo z listjom, a d reva v koreninaj ne gene. To veselje njim prisili samo malo smeha na vOsta, na to pa mine kak veter, a v srce njim ne segne. In štere drOžbe so takše ? To so vesele družbe po ošta-rijaj, to so plesi! O povejte vi, šteri ste vnogo plesali ali ešče plešete in hodite po vsej balaj, če ste bili kda pri plesi posebno pa ešče po plesi zaistino veseli ? Med plesom, — kda se vam je od skakanja in pijače razgrela krv in kda ste pozabili na vse drugo, — ste znabiti bili veseli. Liki po plesi, kda ste malo pomislili, ka ste vidli, culi, ka mislili, gučali in ka delali na plesi, ali ste bili tfldi veseli — srečni? Ne! Nikaj praznoga ste čfltili v svojem srci. Znabiti ste si tudi zdehnoli: „0h, da bi nikdar ne šou, ne šla na te ples 1" In kelko nesreče so že spravili plesi na svetIKelko mladih ludij so pomorili na dGši in na teli! K^lko ne- dužnih belih lilij se je poklačilo na njih v blato !. Kelko britkih skuz žaliivanja se je že pretočilo zavolo njih! Eli je plesati greh? Ne, liki velka nevarnost za greh je! PoslOšajmo, ka pravijo svetniki o plesi! Sv. Frančišek Šaleški pravi: „0 plesi ti povem to, ka pravijo doktori o gobah: naj-bokše so za nikaj! Tudi najbokši plesi so nej dosta vredni" Na-dale piše on v svojoj prelepoj knigi Filoteji: ,.Pomisli, kelko dOš trpi v časi, kda ti plešeš, v peklenskom ognji zavolo grehov, štere so na plesi včinile. Pomisli kelko pobožnih oseb kleči pred Bogom med tem, kda ti plešeš in premišlavajo njegovo veličastvo in ga molijo. O kelko v bokše obrnejo oni svoj cajt kak ti! Ne pozabi, ka med tem, kda ti plešeš, smrt kosi v tvojoj bližini in daleč • od tebe na jezere ladij in ka na jezere moškov, žensk in dece trpi med tem doma in po špitalaj telovne in duševne muke! Oni nemaio nikšega mira; in ti moreš ostati na vse to brezbrižen ? Pomisli, ka boš ti ttidi lejko ednok tak trpo in drugi do te skakali kak gnjes ti! Pomisli, s kakšov ža-lostjov gledajo tvoj Zveličar, Marija, angeli in svetniki na tvoje veselje pri plesi! Med tem, ka si na plesi, cajt beži, smrt te za-lezOje in večnost se ti bliža. Skoro ne boš več plesao med glas-nov mužikov, tvoje telo do nesli med jokom tvojih dragih na cintor, a tvoja duša pa de ali na veke srečna ali nesrečna." Sv. Efrem pa pita: „Što je včio kristjane plesati?" In sam odgovarja: ,,Sv. Peter gvtišno ne, liki sama peklenska kača. Ples oslepi moške, pogubi ženske, nedužnost potepta; zavolo njega žalujejo angeli in se veselijo hGdobni diihovi." Nadale ešče pravi te svetnik : „Povej mi, jia šterom mesti sv. pisma najdeš bar edno reč, štera bi ples odobravala!" Sv. Avguštin, te velki vučenik sv. Cerkve pan Herzla, ustanovitela židovske zionistične zveze, je postao katoličanec. Židovski listi so izlevali zavolo toga srd i Čemce na krščanstvo. Tretja skrivnost: Koga si, Devica, rodila. Tretja skrivnost: Koga si, Devic, rodila. Strta skrivnost: Koga si, Devica, v cerkvi darOvala. Strta skrivnost: Koga si, Devica, v cerkvi dariivala. Premisli! „1 je rodila svojega prvo-rojenoga Sina i ga je v plenice povila i položila v jasli, da je 'zanje ne bilo prostora v hiži." (Luk. II. 7.) Glej! Sin Boži nema tople hiže, niti potrebne obleke. Mati njegova i hraniteo njegov sta žnjim vred v siromaštvi. — I v ol-tari pod podobov- kriiha ma morebiti vekše bogastvo Jezus? * Pravi trikrat zdaj i pri vsakoj molitvi dnes : Marija, mati trikrat čudna, pomagaj ti z sv. Jožefom vsem sirotam. Marija, mati trikrat čudna, daj nam ti z sv. Jožefom zadovolnost i lUbezen do siromaštva! * Zmoli zdaj na čast Dev. Marije i sv. Jožefa, naj nam sprosita zadovolnost od Božega Deteta: 1 očanaš, 10 zdravimarij, 1 dikabodi z tretjov skriv-nostjov. Imprimatur. Sabariae, d. 3. VI. 1912. JOANNES eppus. Premisli! „Prinesli so ga v Jeruzalem, da bi ga postavili pred Gospoda, i Simeon je nje blagoslovo i pravo Ma-riji, Materi njegovoj:" Glej! te je pos-tavljen v spadaj i v stanenje vnogih v Izraeli i v znamenje, šteromi se bo pro-tigučalo. I tvojo 'lastivno dušo meč prehodne." (Luk. II. 22, 34, 35.) Glej! Marijino srce meč prebodne, ar se Jezusi proti bo gučalo. Sv. Jožef to čiije i ne zbegne. Pri njima je čelom svojem žitki! To je verna, prava liibezen. Pravi trikrat zdaj i pri vsakoj molitvi dnes: Marija, mati sedmere žalosti, podpi- raj vse trpeče 1 Sv. Jožef sprosi nam po Mariji stanovitnost v službi jezužovojl Zmoli zdaj na čast BI. Dev. Marije i sv. Jožefa za gorečnost duhovnikov i vseh Bogi posvečenih oseb: 1 očanaš, 10 zdravimarij, 1 dikabodi z štr-tov skrivnostjov. Imprimatur, Sabariae, d. 3. VI. 1912. JOANNES eppus. Premisli! „Prinesli so ga v Jeruzalem' da bi ga postavili pred Gospoda. 1 Simeon je nje blagoslovo i pravo Ma-riji, Materi njegovoj:" Glej! te je postavljen v spadaj i v stanenje vnogih v Izraeli i v znamenje, šteromi se bo pro-tigučalo. 1 tvojo lastivno dušo meč • prebodne." (Luk. 22, 34, 35.) Glej! Marijino srce meč prebodne, ar se Je-zuši proti bo gučalo. Sv. Jožef to čiije i ne zbegne. Pri njima je v čelom svojem žitki! To je verna, prava liibezen. Pravi trikrat zdaj i pri vsakoj molitvi dnes: Marija, mati sedmere žalosti, pod- piraj vse Trpeče! Sv. Jožef sprosi nam po Mariji stanovitnost v službi Jezušovoj! Zmoli zdaj na Čast BI. Dev. Marije i sv. Jožefa za gorečnost duhovnikov i vseh Bogi posvečenih oseb: 1 očanaš, 10 zdravimarij^ 1 dikabodi z štr-' tov skrivnostjov. Imprimatur. Sabariae, d. 3. VI. 1912. JOANNES eppus. Premisli! „1 je rodila svojega prvo-rojenoga Sina i ga je v plenice povila i položila v jasli, da je zanje ne bilo prostora v hiži.« (Luk. II. 7.) Glej! Sin Boži nema tople hiže, niti potrebne obleke. Mati njegova i hraniteo njegov sta žnjim vred v siromaštvi. — 1 v ol-tari pod podobov kriiha ma morebiti vekše bogastvo Jezuš ? * Pravi trikrat zdaj i pri vsakoj molitvi dnes: Marija, mati trikrat čiidna, pomagaj ti z sv. Jožefom vsem sirotam! Marija, mati trikrat čudna, daj nam ti z sv. Jožefom zadovolnost i liibezen do siromaštva ! * Zmoli zdaj na čast Dev. Marije i sv. Jožefa, naj nam sprosita zadovolnost od Božega Deteta: 1 očanaš, 10 zdravimarij, 1 dikabodi z tretjov skrivnostjov. Imprimatur. Sabariae, d. 3. VI. 1912. JOANNES eppus.