SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE telefon +386 (0)3 4264 208 upravnica MAG. TINA KOSI e-naslov blagajna@slg-ce.si svetovalec upravnice DR. BORUT SMREKAR dramaturginji TATJANA DOMA ALJA PREDAN Blagajna je odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ter uro pred začetkom predstav. lektor JOŽE VOLK TAJNIŠTVO tehnični vodja MIHA PEPERKO vodja uprave LEA TOMAN vodja programa JERNEJA VOLFAND telefon +386 (0)3 4264 214 telefaks +386 (0)3 4264 206 e-naslov jerneja.volfand@slg-ce.si vodja marketinga in odnosov z javnostmi MAG. BARBARA PETROVIČ telefon +386 (0)3 4264 205 +386 (0)51 651 821 e-naslov barbara.petrovic@slg-ce.si koordinatorka in organizatorka kulturnega programa URŠKA VOUK telefon +386 (0)31 670 957 telefon +386 (0)3 4264 202 telefaks +386 (0)3 4264 220 centrala +386 (0)3 4264 200 e-naslov tajnistvo@slg-ce.si Ustanovitelj gledališča je Mestna občina Celje. Program finančno omogoča Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije. svet Gledališča Celje MAG. ALENKA OBRUL ZLATKA ŠOŠTERIČ ERIK SAFRAN (predsednik) PRIMOŽ POGELŠEK (namestnik predsednika) MANJA VADLA informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK strokovni svet Gledališča Celje SIMON MLAKAR (predsednik) MAG. MILENA ČEKO PUNGARTNIK MOJCA MAJCEN DR. ANTON ŠEPETAVC UROŠ GORJANC ANDREJ MURENC strokovna administrativna delavka JERICA VITEZ WWW.SLG-CE.SI e-naslov urska.vouk@slg-ce.si BLAGAJNA 3 UVODNIKI Spoštovane obiskovalke in obiskovalci festivala Dnevi komedije, 11 STROKOVNA ŽIRIJA IN NAGRADE 17 FESTIVALSKI PROGRAM 39 VSTOPNICE IN ABONMAJI MAG. TINA KOSI upravnica Gledališča Celje 43 ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO 47 NAGRAJENCI 28. FESTIVALA DNEVI KOMEDIJE že devetindvajset let zapovrstjo v Gle­ dališču Celje z veseljem in ponosom pripravljamo enega najbolj priljubljenih gledaliških festivalov na področju upri­ zoritvene umetnosti – Dneve komedije. Selektorica letošnjega festivala Alja Predan je pripravila izbor predstav slovenskih gledališč. Pestra paleta različnih tem in zanimivih komedij­ skih žanrov v izvedbi vrhunskih igralk in igralcev bo popestrila kulturno doga­ janje v našem mestu. Letošnji festival bo prvič potekal v prenovljeni dvorani. V njej je manj sedežev, kot jih je bilo v stari, zato vas vljudno vabim, da čim prej kupite vstopnice. Ob tej priložnosti bi se želela zahvaliti Mestni občini Celje za finančno pod­ poro in pomoč pri prenavljanju dvorane in obeh preddverij, saj je obisk gleda­ lišča zdaj veliko udobnejši. In še nekaj: brez občinskih finančnih sredstev, brez naših zvestih in novih sponzorjev festivala Dnevi komedije preprosto ne bi bilo. Zato iskrena hvala vsem, ki vam je mar za gledališče, za festival in za komedijo. Pridružite se nam v gledališču z nasmehom! UVODNIKI 3 BOJAN ŠROT župan Mestne občine Celje Dobrodošli v knežjem mestu! Spoštovani bralci programske knjižice, Leto je naokoli in s pomladjo v Ce­ lje znova prihajajo Dnevi komedije, ki so zagotovo najbolj prepoznaven in najbolj priljubljen kulturni dogodek v knežjem mestu in širši regiji. Festival, ki je iz lokalnega z leti prerasel v po­ memben slovenski gledališki dogo­ dek, je odlična priložnost, da se vsaj za kratek čas sprostimo in od srca nasmejimo izvirnim gledališkim uprizo­ ritvam, ki na komičen način kritizirajo človekove napake, družbene razmere in medosebne odnose. pri Večeru smo tudi letos z veseljem podprli festival, ki med redkimi v državi namenja pozornost pretežno domači komedijski produkciji. Domači seveda zgolj po izvajalcih, medtem ko be­ sedila prihajajo iz različnih koncev sveta in so nastala v različnih obdobjih. To pa priča tudi o tem, da je komedija ne le kot umetniški žanr, temveč kot prvina duha in izraz človeške ustvarjal­ nosti nesmrtna in neuničljiva. Res je, da različne kulture različno dojemajo komičnost in humor izražajo na različne načine. Vsem pa je skupno, da je smeh tisti ventil, ki sprošča napetosti v družbi in tudi pri posamezniku. MIHA KLANČAR direktor za področje marketinga in prodaje časnika Večer Verjamem, da bodo vrhunski gledališki ustvarjalci iz vse Slovenije z najboljšimi komedijami preteklega koledarskega leta tudi letos napolnili dvorano, ki smo jo lani poleg obeh preddverij obnovili, in da bo občinstvo zadovoljno. Mest­ na občina Celje že od leta 1998 kot pokroviteljica podpira Dneve kome­ dije in v sodelovanju z Gledališčem Celje bienalno razpisuje javni natečaj za izvirno slovensko komedijo. Delo­ vanje in ustvarjanje našega gledališča, ki bo konec letošnjega leta praznovalo 70-letnico profesionalnega delovanja in je ves čas močno vpeto v širšo lokal­ no skupnost, bomo z veseljem podpirali tudi v prihodnje. Vodstvu in celotni ekipi Gledališča Celje, ki v organizacijo Dne­ vov komedije in pripravo raznolikega ter pestrega programa vloži veliko truda in energije, izrekam iskreno priznanje, gostujočim gledališkim skupinam pa že­ lim prijetno počutje v našem lepem knežjem mestu. 4 29. DNEVI KOMEDIJE In čeprav so časi resni in marsikdo ne vidi veliko razlogov za smeh, se mo­ ramo vsi skupaj truditi, da komedijo, samosvojo sestro vzvišene tragedije, ohranjamo pri življenju in v dobri kon­ diciji. Če bi se nehali smejati tako tujim kot svojim napakam, bi namreč izgu­ bili pomembno plat svoje človeškosti. In to bi bilo tragično. UVODNIKI 5 HA HA HA HA ALJA PREDAN selektorica 29. Dnevov komedije 6 To je naš glas, kadar se smejemo. In to je tudi likovni motiv letošnje­ ga festivala. Smeh nam lahko izzove marsikaj, med drugim tudi uprizoritvena zvrst, katere začetki segajo v antični čas in prostor in jo imenujemo komedija ali veseloigra. S smehom so povezani šte­ vilni frazemi, odvisno, kako intenziven je ta smeh. Gledalke in gledalci Dnevov komedije boste po dveh tednih druže­ nja s komedijo ocenili in presodili, ali ste na predstavah letošnjega festivala pokali ali se zvijali od smeha, se kro­ hotali ali se zgolj muzali, nasmihali, smehljali, pomenljivo privihovali kotičke ustnic ali kaj drugega. Priznati moram, da sama pri pregledovanju in presojanju letošnjega skromnega nabora vseh prijavljenih komedij na naš festival nisem zmeraj pokala od smeha. Sem se pa nemalokrat smehljala, se muzala in se tu in tam tudi pošteno zarežala. Če sem pred dvema letoma pisala o komediji kot o pastorki, saj praksa kaže, da je v slovenskih gledaliških repertoarjih komedij le za vzorec, lahko letos to dejstvo ne le potrdim, ampak sem nad pregledanim in videnim celo zaskrbljena. Devetnajst prijavljenih komedij leta 2018, osemnajst prijavlje­ nih komedij leta 2019 in komaj štirinajst prijavljenih komedij na festival Dnevi komedije leta 2020. Procentualno zaskr­ bljujoč zdrs, zlasti v zadnjem letu. Seveda bi bila za bitje plati zvona potrebna dolgoletnejša in skrbnejša 29. DNEVI KOMEDIJE analiza, a vendar: kaj se dogaja s ko­ medijo na Slovenskem? Smo jo res prepustili bolj ali manj duhovitim, bolj ali manj usposobljenim »stojniškim glumačem«, ki smo jih, kot še marsikaj drugega nepotrebnega, uvozili iz nek­ danje britanske kolonije? So mogoče časi tako prešerni, da se, prezadovoljni s toplimi medčloveškimi odnosi v de­ lovnem okolju in domači idili, smeje­ mo, režimo, pokamo od smeha vselej in povsod in nam po smeh ni treba hoditi v teater? Vrag ve, če ni vse več izgorelcev in izgorelk, ki pišejo knji­ ge o tem, resetirajo svoja življenja, se odklapljajo s spleta itd., posledica krohotanja doma in po službah in se jim v bistvu vrti v glavi, razbija v prsih itd. zaradi nenehnega režanja? No, šalo na stran. Dejstvo je, da v slovenskem gledališču poteka nezaveden pro­ ces razgradnje komedijskega žanra, ki se entropično razblinja v prostor-čas, mi pa mu nočemo, ne znamo, ne zmo­ remo prisluhniti, ga ustaviti, ga analizi­ rati, obrniti njegovega toka. Še dobro, da smo pred 29 leti zasnovali naš festival in ga ohranili do današnjih dni, navkljub nemalokrat težkim pogojem in večni finančni podhranjenosti. Seveda pa osem komedij, ki se­ stavljajo letošnji tekmovalni program, dokazuje, da imamo kljub vsemu odlične komičarke in komike, da imamo dobre domače avtorice in avtorje, ki še pišejo komedije, in gledališča, ki nekaj prostora vendarle še namenjajo UVODNIKI temu žlahtnemu žanru. Letošnji izbor je precej raznoroden tako tematsko kot žanrsko: videli bomo komedije, ki sme­ šijo medčloveške odnose, težave med partnerji, seksistične izpade, družbe­ ne in politične prekucije, videli bomo komedije, ki so iskale navdih v klasiki, pravljicah, stripih in filmih. Posebna zanimivost pa je, da je večina predstav ne le dramskih, temveč tudi glasbenih. Imamo muzikale (ali mjuzikle, lektorska stroka se ni poenotila v slovenjenju tega izraza), igre s petjem, namizni mu­ zikal in celo družinski mijauzikl. Vsekakor so hvalevredne kar tri izvirne domače komedije. Vsak glas šteje mlade dramatičarke Ize Strehar, s katero se predstavlja naše gledališ­ če, je edina komedija oziroma, bolje rečeno, satira, ki tematizira aktualno politično dogajanje pri nas. Dotakne se naše plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je z zvezami mogoče vse: spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika in vplivati na vsak medij. Tutošomato je nova glasbena komedija Iztoka Mlakarja, napisana v verzih in primorskem narečju. Znani igralec, kantavtor, komik in komedio­ graf je motive za svojo novo stvaritev poiskal pri Shakespearu, jih pregne­ tel z italijansko mafijo in jih formalno upesnil v slogu commedie dell’arte. Ob tem seveda tudi odigra in odpoje vlogo glavnega mafijca ter očeta treh godnih hčera. 7 Tudi tretja slovenska komedija je glasbena. Obuti maček je pravza­ prav muzikal oziroma, kot ga duhovito podnaslavlja avtor Andrej Rozman Roza, družinski mijauzikl. Predstave bodo veseli otroci in njihovi starši. »Roza se je oprl na znano pravljico, vendar jo je razširil, zrimal in posodobil … V pravljičnosti in dinamičnosti bodo uživali otroci, v duhovitih besednih domislicah in družbenokritičnih osteh odrasli, v veselju do življenja, glasbi in plesu pa vsi skupaj.« Še en muzikal nas čaka, to so Addamsovi. Znani ameriški strip izpred druge svetovne vojne so v drugi po­ lovici dvajsetega stoletja tudi večkrat ekranizirali (spomnimo se filma z nepo­ zabno Anjelico Huston), kot gledališki muzikal pa je doživel krstno uprizoritev na Broadwayu leta 2010. Gre za čudaš­ ko, a tudi zabavno družino Addams, ki si jo je avtor stripa »zamislil kot satirično nasprotje ameriškega ideala družine 20. stoletja. Portretiral jih je kot ekscentrične aristokrate z zateženim okusom in bizarnimi hobiji, ki se ljudem v njihovi okolici pogosto zdijo nenavadni in celo zastrašujoči, čeprav v njihovi družini pravzaprav vladata red in harmonija.« Tudi komedija Živela vulva! je na­ stala po izvirnem stripu in je prav tako podnaslovljena kot muzikal, in sicer kot namizni muzikal po motivih risoromana Prepovedani sad švedske striparke Liv Strömquist. Že sam naslov je žgečkljiv. A predstava pogumno odstira tabu­ je, povezane z žensko seksualnostjo. 8 Zabavno se sprehodi skozi njeno zgodovino, razgali in osmeši njene zatiralce, »nagajivo in humorno spregovori o zamolčanem, slavi zaničevano in odpira javni prostor za razmislek o najintimnejšem«. Dasiravno Razbiti vrč sodi v sam vrh evropske klasične komedije, njen avtor Heinrich von Kleist pa velja za enega vodilnih nemških pisateljev devetnajstega stoletja, je ta veseloigra danes zelo aktualna. Govori o sodniku, ki nadleguje revno vaško punco. Ste­ reotip vplivnega mizogina, ki zlorablja svojo moč v zameno za spolne usluge podrejenih, je star in znan, še sre­ ča, da ga je pred časom razkrinkalo gibanje #jaztudi. Mlada hrvaška režiserka Tamara Damjanović je po scenariju uspešnega italijanskega filma Popolni tujci na odru mariborske Drame zrežirala istoimen­ sko komično dramo, ki se sprašuje o tem, kako dobro poznamo svoje bližnje? Sedem prijateljev med skupno večerjo položi svoj prenosni telefon na mizo in privoli razkriti vse klice in sporočila kot dokaz, da nihče nima nobenih skrivnosti. Sprva se zdi vse za­ bavno in obvladljivo, a stvari se kmalu nepričakovano zapletejo. Eden najbolj uveljavljenih čeških dramatikov Petr Zelenka se v svo­ ji komediji Odhodi vlakov poigrava z moško-ženskimi odnosi. »Zakonca Jo in Stephen sta na večerjo povabila dva para. Prihaja dolgoletna prijateljica, ki se je pred kratkim razšla z možem in bo s seboj pripeljala novega 29. DNEVI KOMEDIJE partnerja. Stvar se zaplete, ker je pozabljivi in raztreseni Stephen po pomoti povabil tudi njenega bivšega moža …« Letošnja poslastica, ki bo sledi­ la podelitvi nagrad, bo nastop ben­ da Los hermanos muy simpáticos. Kon­ cert za kozarce in robčke bo duhovita zmešanica legendarnih domačih in svetovno znanih melodij, začinje­ nih s humornimi besedili, ob katerih se bomo res dobro zabavali – kakor se za zaključek festivala tudi spodobi. Prihodnje leto bomo praznovali jubilejni 30. festival Dnevi komedije. Upam, da bo selektorici na voljo večja in pestrejša izbira in da bo več ustvar­ jalcev, tudi tistih mlajših, našlo vzgib, da se smrtno resnih tem loti na hu­ moren način in da se jim bomo lahko ob letu osorej vsi skupaj smejali kot pečeni mački. Vsi navedki so s spletnih strani gledališč. UVODNIKI 9 STROKOVNA ŽIRIJA IN NAGRADE Jera Ivanc Mateja Kokol pedagoginja in vsestranska gledališka ustvarjalka režiserka in gledališka pedagoginja Jera Ivanc je pedagoginja in vsestran­ ska gledališka ustvarjalka z diplomo Oddelka za klasično filologijo FF UL, ki se je preizkusila tudi na drugi strani – med letoma 2010 in 2013 je umetniško vodila Lutkovno gledališče Ljubljana, eno sezono celo kot vršilka dolžnosti direktorice. Iz stare grščine je prevedla sedem Evripidovih tragedij, iz latinšči­ ne pa Plavtovo komedijo, zgodovinsko dramo neznanega avtorja in dve Sene­ kovi tragediji. Večina prevodov je bila uprizorjena bodisi bralno v ciklu Replike iz antike v ljubljanski Drami bodisi ce­ lostno na odrih vseh SNG in Mini teatra. Podpisuje tudi več kot trideset dra­ maturgij, nekaj asistenc režije, precej uglasbenih songov in devet uprizorjenih dramskih besedil. Komedija Prevare (MGL, 2014) je bila absolutna zmago­ valka na celjskih Dnevih komedije 2015, dve leti pozneje pa so Še vedno mame (Siti Teater, 2016) po izboru občinstva zasedle drugo mesto. Najraje piše komedije, glasbene drame in igre za ot­ roke ter vodi krožek Antične zgodbe za prvo triado OŠ. Mateja Kokol sodi v najmlajšo genera­ cijo gledaliških režiserk. Dodiplomski študij je zaključila leta 2014 z režijo Ionescovih Stolov, za katero je prejela tudi akademijsko Prešernovo nagrado. Predstava je gostovala na mednarodnih festivalih v Rusiji, Mehiki in na Slovaš­ kem. Na sanktpeterburškem gledali­ škem festivalu ArtOkraina je prejela nagrado Art Centra Most za najbolj perspektivno mlado režiserko. Režirala je med drugim v MGL (Bella Figura, 2015), Drami SNG Maribor (Razlogi za srečo, 2016, Fant, dekle in gospod, Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa, 2018), v Lutkovnem gledališču Maribor (24 UR, 2015, Polž na potepu na kitovem repu, 2018) in v Mehiki (avtorski projekt 3.600 sekund hrepenenj Los Cosmicomicos, Zacatecas Mexica, 2015). Leta 2019 se je ponovno predstavila mehiškemu občinstvu v Guadalajari, kjer je skupaj z mehiško igralsko skupi­ no Tetro Zona de Accion zrežirala av­ torski projekt Svet – moj svet, ki je bil iz­ bran na prestižno nacionalno gledališko revijo Muestra Estatal de Teatro 2019. Veliko in uspešno deluje kot gledališka pedagoginja in je stalna sodelavka pro­ jekta Prvi prizor: gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov. 12 29. DNEVI KOMEDIJE STROKOVNA ŽIRJA 13 Luka Martin Škof gledališki režiser Luka Martin Škof je gledališki ustvar­ jalec, primarno režiser, sekundarno reporter, nastopač, nergač, scenski, video-lučni in kostumski oblikovalec, mentor soboške ljubiteljske gledališ­ ke skupine ter avtor treh uprizorjenih dramskih del in nazadnje član projekt­ nega kolektiva Abonma. V slovenskem gledališkem prostoru ustvarja od leta 2007, ko je izstopil iz študijskega zavetja dramske akademije v Ljubljani z od­ mevno inscenacijo radijske igre Driada Gregorja Strniše. Od takrat je ustvaril vsebinsko in stilno zelo raznolike gleda­ liške predstave. Doslej se je morda celo največ ukvarjal z »domačo« komedijo, pravzaprav s prvo – Županovo Micko in njenim avtorjem Linhartom (uprizoril jo je na odru Gledališča Celje in SNG Drama Ljubljana ter tudi v eksperimen­ talnejši obliki v gledališču Glej in na intim­ nem odru GT22 Maribor) ter z drugimi slovenskimi avtorji (Jesih, Strniša, Levstik, Vilčnik, kontekst moderne …), ki so in še vedno pomembno zaznamuje­ jo slovensko komediografsko pokrajino. Ob tem je režiser Luka posegel tudi po svetovni antični, renesančni, klasični in razsvetljenski komediji Aristofana, Molièra, Goldonija, Lope de Vege. Z nekaterimi produkti svojega komedi­ grafskega opusa se je med drugim uvrstil tudi na festival Dnevi komedije v Celju. 14 29. DNEVI KOMEDIJE Nagrade po presoji strokovne žirije ŽLAHTNA KOMEDIJANTKA ŽLAHTNI KOMEDIJANT ŽLAHTNI REŽISER ŽLAHTNA KOMEDIJA Nagrade po izboru občinstva Občinstvo bo vsak večer izbralo komedijantko ali komedijanta večera. Z ocenami od 1 do 5 bo vsak večer ocenjevalo predstave v tekmovalnem programu. Predstava, ki bo imela na koncu festivala najvišjo oceno, bo razglašena kot najboljša predstava. NAGRADE KOMEDIJANT_KA VEČERA NAJBOLJŠA PREDSTAVA 15 FESTIVALSKI PROGRAM otvoritev festivala sreda Marshall Brickman, Rick Elice, Andrew Lippa sreda Iztok Mlakar 19.30 Mestno gledališče ljubljansko režiser Aleksandar Popovski 19.30 SNG Nova Gorica, Gledališče Koper režiser Vito Taufer četrtek Iza Strehar četrtek Heinrich von Kleist 19.30 Gledališče Celje režiserka Ajda Valcl 19.30 SNG Drama Ljubljana režiser Vito Taufer petek Tamara Damjanović po motivih filma sobota po motivih Liv Strömquist 19.30 Drama SNG Maribor režiserka Tamara Damjanović 19.30 Zavod Imaginarni, Mini teater režiser Primož Ekart nedelja 22. marec LOS HERMANOS MUY SIMPÁTICOS 19.30 koncert za kozarce in robčke 11. marec 12. marec 13. marec VSAK GLAS ŠTEJE POPOLNI TUJCI sobota Petr Zelenka 19.30 Mestno gledališče ljubljansko režiser Primož Ekart 14. marec ODHODI VLAKOV nedelja Andrej Rozman Roza 19.30 Slovensko mladinsko gledališče Gledališče Koper režiser Vito Taufer 15. marec 18 ADDAMSOVI 18. marec 19. marec 21. marec RAZBITI VRČ ŽIVELA VULVA! zaključek festivala in podelitev nagrad OBUTI MAČEK 29. DNEVI KOMEDIJE TUTOŠOMATO FESTIVALSKI PROGRAM 19 11. marec 19.30 Addamsovi so strašni in srhljivi. Skrivnostni in odbiti. Marshall Brickman, Rick Elice, Andrew Lippa MESTNO GLEDALIŠČE LJUBLJANSKO prevajalec ANDREJ ROZMAN ROZA sreda • otvoritev festivala ADDAMSOVI The Addams Family 2 uri 30 minut (odmor) režiser ALEKSANDAR POPOVSKI mjuzikel – komedija prva slovenska uprizoritev glasbeni vodja in avtor priredbe aranžmajev LAREN POLIČ ZDRAVIČ dramaturginja EVA MAHKOVIC scenografka URŠA VIDIC kostumografka JELENA PROKOVIĆ koreografka ANJA MÖDERNDORFER oblikovalka maske ŠPELA EMA VEBLE korepetitor JOŽE ŠALEJ lektorica MAJA CERAR oblikovalec svetlobe ANDREJ KOLEŽNIK asistenta režiserja JUŠ A. ZIDAR TAJA LESJAK ŠILAK asistentka kostumografke KATARINA ŠAVS nastopajo Morticija Addams IVA KRAJNC BAGOLA Gomez Addams UROŠ SMOLEJ Sreda Addams VIKTORIJA BENCIK EMERŠIČ Bucko Addams JURIJ WEISS k. g. Gnoj Addams JAKA LAH Babica Addams NATAŠA TIČ RALIJAN Krč FILIP SAMOBOR Predniki Addams GAŠPER JARNI TANJA DIMITRIEVSKA SARA GORŠE k. g. LINA AKIF k. g. GABER K. TRSEGLAV /ROK PRAŠNIKAR k. g. Alenka Krneki BARBARA RIBNIKAR k. g. /LENA HRIBAR k. g. Jan Krneki ROBERT KOROŠEC k. g. Lukas Krneki MATIC LUKŠIČ glasbo na posnetkih izvajajo BARBARA GRADIŠEK MATEJ KUŽEL MIHA PETRIC LUKA IPAVEC LAZARO A. H. ZUMETA ŽIGA KOŽAR JAN GREGORKA LAREN POLIČ ZDRAVIČ Čudaška in srhljiva, vendar tudi nadvse zabavna družina Addams se je prvič pojavila v stripu, ki ga je ameriški risar Charles Addams leta 1938 začel objavljati v tedniku The New Yorker. Av­ tor stripa si je Addamsove zamislil kot satirično nasprotje ameriškega ideala družine 20. stoletja. Portretiral jih je kot ekscentrične aristokrate z zateženim okusom in bizarnimi hobiji, ki se ljudem v njihovi okolici pogosto zdijo nenavad­ ni in celo zastrašujoči, čeprav v njihovi družini pravzaprav vladata red in har­ monija. V središču dogajanja v mjuziklu je Sreda, ki je iz otroka zrasla v mlado dekle in se zaljubila, vendar njen izbra­ nec Lukas Krneki prihaja iz popolnoma običajne družine iz Ohia. Ker se je treba prepričati, da bosta družini zaljubljen­ cev med seboj lahko shajali, Addamsovi dobijo obisk. Mnenja o poroki se pri vseh starših razhajajo, a Sreda je kljub preprekam neomajna. Addamsovi so doživeli televizijske in filmske ekrani­ zacije, kot mjuzikel pa so bili na Broad­ wayu krstno uprizorjeni leta 2010. vir: www.mgl.si/sl/program/predstave/addamsovi Jurij Weiss, Nataša Tič Ralijan, Iva Krajnc Bagola, Uroš Smolej, Filip Samobor, Jaka Lah, Viktorija Bencik Emeršič 20 29. DNEVI KOMEDIJE TEKMOVALNI PROGRAM 21 12. marec 19.30 1 ura 10 minut Duhovita politična satira, ki se dotakne provincialne plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je vse mogoče. Iza Strehar SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE režiserka AJDA VALCL komedija žlahtno komedijsko pero 2018 krstna uprizoritev scenografka URŠA VIDIC četrtek VSAK GLAS ŠTEJE dramaturginja ALJA PREDAN kostumografka JELENA PROKOVIĆ koreografka SANJA GRCIĆ avtorica glasbe POLONA JANEŽIČ lektor JOŽE VOLK oblikovalec svetlobe JAKA VARMUŽ asistentka kostumografke MAŠA KNEZ nastopajo Lesjak, Martin ANDREJ MURENC Hren, Robert, predsedniški kandidat ALJOŠA KOLTAK Sandra, Lesjakova tajnica MAŠA GROŠELJ Novak, Danilo RENATO JENČEK Andreja, Hrenova hči ŽIVA SELAN Jež, predsednik v odhajanju IGOR ŽUŽEK Bizjak, Jasmina, novinarka TANJA POTOČNIK Moder, novinar TAREK RASHID Mlada dramatičarka in scenaristka Iza Strehar si je za temo komedije Vsak glas šteje izbrala predvolilno politično zakulisje. Ta duhovita politična satira, kakršnih pri nas ni v izobilju, se dotakne provincialne plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je vse mogoče. Mogoče je spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika, vplivati na vsak medij. Igra se norčuje tako iz lobističnih mrež, medijev, vplivnih povezav, kratkotraj­ nega uspeha in slave, ki ju omogočajo mediji, starih stricev iz ozadja in tako imenovanih novih obrazov, seksizma in celo zagledanosti v odrešitev new age receptov o zdravem življenju. Klub dejstvu, s katerim se tako radi pohvalimo, da je slovenska dramati­ ka utemeljena na Cankarjevi politični komediji, pa se poklicni dediči malokdaj spoprijemajo z enako ali podobno temo. Zato je tolikanj hvalevredneje, da smo po dolgem času spet dobili aktualno politično satiro, ki kritično in humorno govori o našem kontekstu, o družbi in okolju, ki nas zaznamujeta in nema­ lokrat tudi usodno določata. Renato Jenček, Aljoša Koltak, Andrej Murenc 22 29. DNEVI KOMEDIJE TEKMOVALNI PROGRAM 23 13. marec 19.30 Bi si upali pred prijatelji razkriti vse skrivnosti, ujete v vaš mobilni telefon? Tamara Damjanović po motivih filma DRAMA SNG MARIBOR prevajalka in lektorica MOJCA MARIČ petek POPOLNI TUJCI Perfetti Sconosciuti 1 ura 25 minut režiserka TAMARA DAMJANOVIĆ dramaturginja MAJA BORIN scenograf DARJAN MIHAJLOVIĆ CERAR komična drama kostumografka MARITA ĆOPO avtor animacije MIHAEL MAHKOVIC oblikovalec svetlobe LUKA MATI skladateljica KATARINA RANKOVIĆ nastopajo Adam TOMO TOMŠIČ Eva, njegova žena MAŠA ŽILAVEC Aleksander GORAZD ŽILAVEC Marta, njegova žena MATEJA PUCKO Danijel NEJC ROPRET Blanka, njegova žena ANA URBANC Filip MATEVŽ BIBER glasbeniki KATARINA RANKOVIĆ klavir in vokal LJUBICA DAMČEVIĆ violina VLADIMIR JOVANOVIĆ trobenta VOJISLAV SAVIĆ glasbeno-tonski mojster Štirje dolgoletni prijatelji in njihove najdražje, ena je doma obležala z vro­ čino, se zberejo na terasi in opazujejo lunin mrk. Večer mineva v čaru duhovi­ tih zbadljivk, simpatičnih šal in aktual­ nih pogovorov o družinskih in intimnih zadevah. Ko tema pogovora nanese na informacije, ki jih skrivajo naši nepo­ grešljivi mobilni telefoni, se zbrana druš­ čina junaško odloči, da ni skrivnosti, ki bi jih tajili pred prijateljskim omizjem. Nedolžna igra, da bo vsak od njih klice, SMS-e in MMS-e, ki bodo prihajali med večerjo, delil z vsemi zbranimi, sproži sprva zabavne reakcije, a lahkotnost igre se začne počasi izgubljati. Skriv­ nosti, ki bi morale ostati v majhnih glavah pametnih telefonov, spremenijo slike o zakoncih, partnerjih, ljubicah in prijateljih. Ta večer prav vsak od njih razkrije svojo temno plat, ki jo uspešno skriva. A poti nazaj več ni in nihče ne ve, kam bo nedolžna igra usmerila svoj tok. vir: www.sng-mb.si/sporocila-za-javnost/popolni-tujciv-reziji-tamare-damjanovic Maša Žilavec, Nejc Ropret, Gorazd Žilavec, Ana Urbanc, Tomo Tomšič, Mateja Pucko, Matevž Biber 24 29. DNEVI KOMEDIJE TEKMOVALNI PROGRAM 25 14. marec 19.30 1 ura 40 minut Dogajanje za kulisami je marsikdaj bolj vznemirljivo kot tisto, ki ga občinstvo spremlja pred njimi. Petr Zelenka MESTNO GLEDALIŠČE LJUBLJANSKO prevajalka TATJANA JAMNIK sobota ODHODI VLAKOV Odjezdy vlaků režiser PRIMOŽ EKART dramaturginja PETRA POGOREVC nastopata Igralka/Jo/Bee/Saša MOJCA FUNKL Igralec/Stephen/Barney PRIMOŽ PIRNAT scenografka in kostumografka VASILIJA FIŠER komedija prva slovenska uprizoritev avtor glasbe DAVOR HERCEG lektor MARTIN VRTAČNIK oblikovalec svetlobe BOŠTJAN KOS Zakonca Jo in Stephen na večerjo po­ vabita dva para. Dolgoletna prijateljica, ki se je pred kratkim razšla z možem, prihaja z novim partnerjem. Stvar se zaplete, ker je pozabljivi in raztreseni Stephen po pomoti povabil tudi njenega bivšega moža … Jo in Stephen si obupno prizadeva­ ta rešiti zagato in preprečiti neljubo snidenje, čemur sledi kup komičnih zapletov in zmešnjav. K pisanju nes­ končno zabavne, a vendar tudi trpke komedije Odhodi vlakov je Zelenko spodbudila bulvarka Michaela Frayna Kitajci – enodejanka za dva igralca, ki z vratolomno hitrostjo s pomočjo treh vrat in s številnimi preoblekami prehaja­ ta iz vloge v vlogo in tako oblikujeta kar sedem likov. vir: www.mgl.si/sl/program/predstave/odhodi-vlakov Primož Pirnat, Mojca Funkl 26 29. DNEVI KOMEDIJE TEKMOVALNI PROGRAM 27 15. marec 19.30 Kjer ni pravice in ni resnice, tam svetu vlada pravljica.* Andrej Rozman Roza SLOVENSKO MLADINSKO GLEDALIŠČE GLEDALIŠČE KOPER režiser VITO TAUFER nedelja OBUTI MAČEK 1 ura 5 minut družinski mijauzikl priporočena starost 7–107 nastopajo avtorja glasbe NANA FORTE JURE IVANUŠIČ Maček, človekoliki maček v škornjih, Lutkamuc (glas – video) ROK MATEK dramaturg DUBRAVKO MIHANOVIĆ Matic, mlad in simpatičen (takisto na videu) LUKA CIMPRIČ scenografka in kostumografka BARBARA STUPICA Marjetica, mlada in simpatična kraljična ANJA DRNOVŠEK avtorja projekcij BARBARA STUPICA NEJC SAJE Kralj, njen sitni in nervozni oče IVAN RUPNIK avtor videa NEJC SAJE Kraljica, njena tečna in razvajena mama MARUŠA OBLAK video programiranje in mapiranje DUŠAN OJDANIČ korepetitor DIEGO BARRIOS ROSS koreografka NATALIJA MANOJLOVIĆ VARGA lektorica MATEJA DERMELJ oblikovalec svetlobe DAVID CVELBAR oblikovalec zvoka SILVO ZUPANČIČ oblikovalka maske NATHALIE HORVAT asistent režije MITJA LOVŠE asistent kostumografke SLAVKO TRIVKOVIĆ vodja predstave LIAM HLEDE /URŠA ČERV Brdavšek, grof in poosebljena hudoba IVAN GODNIČ glasbeniki JURE IVANUŠIČ k. g. UROŠ MAČEK VASKO ATANASOVSKI k. g. ŽIGA GOLOB k. g. MARJAN STANIĆ k. g. na videu Andrej Rozman Roza se je oprl na zna­ no pravljico, vendar jo je razširil, zrimal in posodobil v »družinski mijauzikl«, ki ima v svoji večplastnosti ponuditi vsa­ komur nekaj: pravljičnost in dinamično dogajanje otrokom, duhovite besedne domislice in družbenokritične osti odras­ lim, veselje do življenja, glasbo in ples pa vsem skupaj. vir: mladinsko.com/sl/program/93/obuti-macek Matic LUKA CIMPRIČ Sodnik JURE IVANUŠIČ Pomočnica UROŠ MAČEK (glas) ROK MATEK Lutkamuc (animacija) BARBARA BULATOVIĆ Maruša Oblak, Luka Cimprič, Anja Drnovšek, Ivan Rupnik, Rok Matek 28 Obuti maček je zgodba o mlinarjevem sinu Maticu, ki po očetovi smrti kot de­ diščino dobi le »hišnega mačka Fritza«. A ta se kmalu izkaže kot neprecenljiv sopotnik, saj s svojo iznajdljivostjo Mati­ cu pomaga, da osvoji srce lepe kraljične Marjetice, premaga zlobnega grofa Brdavška, ki mu je obljubljena zamož, in na koncu zasede prestol. * Andrej Rozman Roza 29. DNEVI KOMEDIJE TEKMOVALNI PROGRAM 29 18. marec 19.30 1 ura 45 minut Ubrisan ta svjet je, da, tutošomato, je pameten samo še norc, ja, je pameten samo še norc …* Iztok Mlakar SNG NOVA GORICA GLEDALIŠČE KOPER režiser VITO TAUFER sreda TUTOŠOMATO krstna uprizoritev avtor besedil in glasbe songov IZTOK MLAKAR scenograf VORANC KUMAR kostumograf MATIC HROVAT oblikovalec svetlobe IGOR REMETA oblikovalec zvoka BORUT ČELIK asistentka režiserja TEREZA GREGORIČ nastopajo Chiara URŠKA TAUFER Bianca TJAŠA HROVAT Katarina PATRIZIA JURINČIČ FINŽGAR Petruchio LUKA CIMPRIČ Hortensio ŽIGA UDIR Tranio ROK MATEK Lucentio MATIJA RUPEL Baptista Minola IZTOK MLAKAR instrumentalni trio MATJAŽ ŠVAGELJ DAVID ŠULIGOJ ROMAN KOBAL Ustvarjalci predstave Tutošomato označujejo kot »zabavno mafijsko­ -emancipacijsko-transspolno veseloigro s petjem in živo glasbo«. Naslov je itali­ janska popačenka in bi jo lahko prevedli kot vse v vsem ali konec koncev … Iztok Mlakar je navdih za zgodbo našel v Sha­ kespearovi Ukročeni trmoglavki, nekoli­ ko tudi v Kralju Learu, jo začinil z italijan­ sko mafijo, ji pridal nekaj transspolnosti, jo zabelil z elementi commedie dell’arte in seveda duhovitimi songi. Tutošomato, ni pameti prave. Duo vje, kam se je skrila an kdaj? Tutošomato, ta svjet je šou prou ven z glave an nima namjena se vrnt nazaj. An vsem nam se močno pozna tuo, da ni zdrave pameti niti za vzorc. Ubrisan ta svjet je, da, tutošomato, je pameten samo še norc, ja, je pameten samo še norc … – Iztok Mlakar vir: www.sng-ng.si/repertoar/premiere/2019061209215829 Iztok Mlakar 30 * Iztok Mlakar 29. DNEVI KOMEDIJE TEKMOVALNI PROGRAM 31 19. marec 19.30 Heinrich von Kleist SNG DRAMA LJUBLJANA četrtek RAZBITI VRČ Der zerbrochne Krug 1 ura 30 minut Vplivni gospodje, ki si proti njihovi volji želijo telesne intimnosti s socialno šibkejšimi dekleti, so bili svetu komedije znani že davno pred škandali, ki so pred časom zatresli Hollywood.* prevajalec ANDREJ ROZMAN ROZA režiser VITO TAUFER veseloigra avtor priredbe in dramaturg MATE MATIŠIĆ scenograf IGOR PAUŠKA kostumografka BARBARA STUPICA skladatelj MATE MATIŠIĆ oblikovalec svetlobe PASCAL MÉRAT lektor ARKO asistent režiserja MITJA LOVŠE nastopajo Valter, sodni svetnik BRANKO ŠTURBEJ Adam, vaški sodnik JURIJ ZRNEC Svit, pisar MARKO MANDIĆ Gospa Marjeta Rul POLONA JUH Eva, Marjetina hči MARUŠA MAJER Vid Timpel, kotlar BOJAN EMERŠIČ /VALTER DRAGAN Rupert, Vidov sin TIMON ŠTURBEJ Gospa Brigita VANJA PLUT Hanfrid, sodni sluga MATIJA ROZMAN Meta, dekla ZVEZDANA MLAKAR Klasična veseloigra Razbiti vrč je danes zelo aktualna. Vplivni sodnik zalezuje mlado kmečko punco. Ko mora neke noči na hitro pobegniti, pri tem razbi­ je dragocen vrč. Za to kakopak okrivi nekoga drugega. Ko se resnica končno razkrije, sodnik zbeži in sodba ga ne do­ leti. Ne zaradi vrča ne zaradi nadle­ govanja. Se sliši znano? Režiser Vito Taufer pravi: »Sodnik Adam ni kakšen junak Zgodovine. Je pa gotovo junak našega časa, v kratkem času mu uspe zagrešiti skoraj vse možne grdobije: od bežanja pred odgovornostjo, laganja, ponarejanja dokumentov, izsiljevanja, prikrivanja dokazov, navajanja na krivo pričanje z grožnjami in podkupovanjem, do spolnega nadlegovanja, bežanja pred zakonom …« vir: www.drama.si/repertoar/delo?id=2215 Timon Šturbej, Matija Rozman, Maruša Majer, Polona Juh, Bojan Emeršič, Vanja Plut, Branko Šturbej, Jurij Zrnec, Marko Mandić 32 29. DNEVI KOMEDIJE * Andrej Rozman Roza TEKMOVALNI PROGRAM 33 21. marec 19.30 po motivih risoromana Prepovedani sad Liv Strömquist ZAVOD IMAGINARNI MINI TEATER sobota ŽIVELA VULVA! 1 ura Namizni muzikal dobi razsežnosti zabavne in nekonvencionalne radijske igre, o kateri bi bilo dobro, da bi jo slišalo 49 % ženske populacije, še bolj pa preostalih 51 % moške.* režiser PRIMOŽ EKART namizni muzikal avtorica besedil songov ANA DUŠA dramaturginja SIMONA HAMER scenograf PRIMOŽ EKART nastopajo BARBARA KRAJNC AVDIĆ MAJA KUNŠIČ ZALA ANA ŠTIGLIC IVA LAZAR kostumografka GORDANA BOBOJEVIĆ (obleke Bobo) avtor glasbe DAVOR HERCEG korepetitorja ANA DUŠA DAVOR HERCEG lektorica MAJA CERAR oblikovalec svetlobe JANKO OVEN tehnična podpora MATEJ PRIMEC Ženska seksualnost zaposluje (moško) domišljijo od začetkov človeštva. Vsaka večja družbeno-politična sprememba je imela za svoje poslanstvo redefini­ rati pozicijo žensk: od čaščenja boginj plodnosti, izgona iz raja, čarovniških procesov, klitoridektomij in drugih oblik zdravljenj ženske spolne sle, do objek­ tifikacije ženskega telesa v kapitalistič­ ni današnjosti. Vendar se – navkljub tisočletjem obsesivnega ukvarjanja z ženskim spolnim organom – postavlja vprašanje, koliko ga dejansko pozna­ mo? Živela vulva! nagajivo in humorno spregovori o nadvse resnih in pomem­ bnih temah. V predstavi tako slovesno razglasimo lestvico zaslužnih zatiralcev ženske seksualnosti, razvozlavamo večstoletno misteriozno izginotje šče­ getavčka in ponavljamo besedo vagina, dokler se ta ne čuti več kot tabu, ampak kot izrekanje svobode. vir: www.mini-teater.si/si/articles/3631/zivela-vulva Barbara Krajnc Avdić, Iva Lazar, Maja Kunšič, Zala Ana Štiglic 34 * Andreja Kopač, Delo 29. DNEVI KOMEDIJE TEKMOVALNI PROGRAM 35 22. marec nedelja • zaključek festivala in podelitev nagrad 19.30 1 ura 20 minut Popular y emocional! Mundial y profesional! glas BRANKO ZAVRŠAN LOS HERMANOS MUY SIMPÁTICOS električna kitara UROŠ RAKOVEC električna bas kitara ŽIGA GOLOB bobni BLAŽ CELAREC koncert za kozarce in robčke Skupino Los hermanos muy simpáticos sestavljajo frontman in pevec Branko Završan, sicer tudi prvak našega gleda­ lišča, kitarist Uroš Rakovec, bas kitarist Žiga Golob, bobnar Blaž Celarec, občasno pa se jim pridruži tudi eden od ustanovnih članov, vsestranski glas­ benik Boštjan Gombač. Zelo simpatični bratje, ki delujejo že skoraj dvajset let, se po lastnih besedah kitijo z zabav­ nostjo in zabavljaštvom, parodirajo kar nekaj slovenskih glasbenih ustvarjalcev, še najbolj pa sami sebe. Razvajanje na špilu Zelo simpatičnih bratov je duhovit posladek za vse ljudi, željne dobre glasbe in smeha. Prebu­ dite v sebi pevca, plesalca, smejalca in navijača na koncertu za kozarce in robčke! Uroš Rakovec, Blaž Celarec, Branko Završan, Žiga Golob, Boštjan Gombač 36 29. DNEVI KOMEDIJE SPREMLJEVALNI PROGRAM 37 VSTOPNICE IN ABONMAJI Vpis abonmajev 26.–29. 2. 2020 Od srede, 26. 2., do vključno sobote, 29. 2. 2020, lahko vpišete enega od štirih festivalskih abonmajev: • 1. mali abonma (3 predstave, 40 €) • 2. mali abonma (3 predstave, 40 €) • srednji abonma (6 predstav, 70 €) • veliki abonma (9 predstav, 110 €) V času vpisa abonmajev vam lahko za predstave v kateremkoli abonmaju zagotovimo isti sedež. Po tem datumu to ne bo več mogoče. Posameznih predstav med abonmaji ni mogoče menjati. Prodaja za izven 2.–22. 3. 2020 Vstopnice za izven bodo na voljo po končanem vpisu abonmajev, od pone­ deljka, 2. 3., do nedelje, 22. 3. 2020. Cena posamezne vstopnice je 20 € v parterju in na balkonu. Vstopnic ne bo mogoče menjati. ABONMAJI 40 € 40 € 70 € 110 € 1. MALI 2. MALI SREDNJI VELIKI abonma abonma abonma abonma SREDA, 11. 3. Addamsovi ✓ MESTNO GLEDALIŠČE LJUBLJANSKO ČETREK, 12. 3. Vsak glas šteje ✓ ✓ ✓ ✓ SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE PETEK, 13. 3. Popolni tujci ✓ DRAMA SNG MARIBOR SOBOTA, 14. 3. Odhodi vlakov ✓ ✓ MESTNO GLEDALIŠČE LJUBLJANSKO NEDELJA, 15. 3. Obuti maček ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ SLOVENSKO MLADINSKO GLEDALIŠČE GLEDALIŠČE KOPER SREDA, 18. 3. Tutošomato SNG NOVA GORICA, GLEDALIŠČE KOPER ČETRTEK, 19. 3. Razbiti vrč SNG DRAMA LJUBLJANA SOBOTA, 21. 3. Živela vulva! ✓ ZAVOD IMAGINARNI, MINI TEATER NEDELJA, 22. 3. Los hermanos muy simpáticos 40 29. DNEVI KOMEDIJE ✓ VSTOPNICE IN ABONMAJI 41 ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO Žlahtno komedijsko pero 2020 Strokovna žirija je soglasno odločila, da žlahtno komedijskeo pero 2020 prej­ me Rok Vilčnik rokgre za šarfno komedijo Pravi heroji. Vilčnik je dogajanje Pravih herojev postavil v Maribor, v okolje, ki ga dobro pozna. Ta ostra črna komedija se brez dlake na jeziku in brez zadržkov loti mno­ gih nevralgičnih točk sodobne slovenske družbe – razprodaje državnega premo­ ženja tujcem, divje privatizacije, nenehne delitve na leve in desne, na naše in vaše, nerazčiščenega odnosa do polpretekle zgodovine, izkoriščanja malega človeka, sumljivih poslov, podivjanega potroš­ ništva, pohlepa po bogastvu in politike. Komedija, napisana v mariborskem pogo­ vornem jeziku, skozi oči malega človeka, ki se bori za preživetje, postavlja ogledalo sodobni slovenski stvarnosti, kjer je vse naprodaj, kjer ni več jasno, kdo so rablji in kdo žrtve, kjer ustvarjanje dobička po­ staja bistvo našega bivanja in se na člo­ veka gleda le še kot na strošek. Živ človek je breme, mrtvec predstavlja dobiček. V taki družbi lahko cveti ideja o moder­ nem grobarskem resortu, ki nudi popust na pokop otroka, kjer je vsak pogreb piknik. V razčlovečenem svetu brezvestni mali podjetnik bogati s preprodajo trupel in človeških organov. Človek je le še po­ trošno blago brez dodane vrednosti. V takem svetu je edina uteha malega človeka, da verjame v superheroja, kot je Batman. Lahko je biti junak, če si bogat 44 Rok Vilčnik rokgre PRAVI HEROJI in imaš nad­naravne moči. Kako pa si ju­ nak, če vsega tega nimaš? Če si navaden človek, osamljen in zapuščen, če te ljudje izkoriščajo in ne marajo, pa imaš kljub temu še vedno rad ljudi in verjameš, da so dobri? Zato so pravi heroji navadni ljudje, ki kljub krivicam, ki se jim vsako­ dnevno dogajajo, še vedno verjamejo v sočloveka. Vilčnikovi dialogi so kruti in neznan­ sko smešni, njihova resnica nas straši in hkrati spravlja v smeh. V absurdnih situacijah prepoznamo resničnost našega vsakdana. Njegovi liki so liki iz mesa in krvi, vsak se na svoj način, kot ve in zna, bori za svoj obstanek. Vilčnik je s šarfno komedijo Pravi heroji napisal avtohtono slovensko črno komedijo, ki razgalja vse slabosti sodob­ ne slovenske družbe – hlapčevski odnos do tujcev in manjvrednostni kompleks, ki ostaja ena temeljnih karakternih last­ nosti slovenskega naroda, nerazčiščeni odnos do lastne zgodovine, divji kapitali­ zem, ki brezmejno pustoši, razvrednote­ nje politične scene do te mere, da je lah­ ko na oblasti vsak, ki si to zaželi, nenehen boj malega človeka, ki mu v krutosti vsakdana preostane le še, da verjame v superheroja. In ob vsem tem mu uspe, da nas do solz nasmeji. Strokovna žirija: mag. Tina Kosi (predsednica), Tatjana Doma, Alja Predan. Na natečaj je prispelo 20 komedij, 3 komedije niso ustrezale formalnim pogojem natečaja. 29. DNEVI KOMEDIJE Natečaj za žlahtno komedijsko pero 2022 Gledališče Celje razpisuje javni anonimni natečaj za izvirno slovensko komedijo z nagrado žlahtno komedijsko pero 2022. POGOJI ŽIRIJA • komedija mora biti napisana v sloven­ Tričlansko žirijo imenuje Gledališče Celje. Žirija ne upošteva: • besedil, ki ne ustrezajo pogojem natečaja; • besedil, ki so bila že poslana na ka­ teregakoli od preteklih natečajev za žlahtno komedijsko pero; • nelektoriranih besedil. • • • • • • skem jeziku in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; avtor_ica mora poslati tri izvode komedije pod šifro in zraven priložiti zaprto kuverto, označeno z isto šifro, v katero vloži list s svojimi podatki (ime in priimek, naslov, telefonska številka in elektronski naslov); pravico do krstne uprizoritve nagraje­ ne komedije ima Gledališče Celje; nagrada ne pogojuje uprizarjanja; nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; za izvirnost komedije moralno in prav­ no jamči avtor_ica. Prejetih besedil ne vračamo. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. Nagrada bo podeljena na 31. Dnevih komedije 2022. ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO NAGRADA Avtor_ica najboljše izvirne komedije prejme nagrado žlahtno komedijsko pero v višini 6.000,00 evrov bruto, ki jo podeljuje Mestna občina Celje. ROK ZA ODDAJO 30. SEPTEMBER 2021 poštni žig Svoje komedije pošljite na naslov: Slovensko ljudsko gledališče Celje Gledališki trg 5, 3000 Celje s pripisom »Za natečaj« 45 NAGRAJENCI 28. FESTIVALA DNEVI KOMEDIJE Žlahtna komedijantka 2019 VESNA PERNARČIČ Vesna Pernarčič v vlogi Wande v ko­ mični drami Venera v krznu Davida Ivesa v izvedbi Prešernovega gledališča Kranj blesti od začetka do konca – najprej kot naivna, gobezdava, nade­ budna igralka, ki se skozi predstavo osupljivo spreminja v inteligentno, pre­ računljivo zapeljivko, ne da bi za trenu­ tek izgubila bistvo lika ali pozabila na to, kako zelo talentirana je za komedijo. Žlahtni komedijant 2019 MATEJ ZEMLJIČ Matej Zemljič je v vlogi Maksa v kome­ diji Predstava, ki gre narobe Henryja Lewisa, Jonathana Sayerja in Henryja Shieldsa v izvedbi TMK d. o. o. v sode­ lovanju z Mischief Worldwide Ltd. spek­ takularno smešen – naj bo to zaradi iz­ jemne natančnosti podajanja komičnih poudarkov, ki je pri tako mladem igralcu resnično impresivna, naj bo to zaradi skoraj »Jim Carreyjevske« gestikulacije in okončinskega opletanja ali pa zaradi čudovito bizarne dikcije, ki še dodatno začini že tako zelo dobro izdelan lik. 48 Matej Zemljič vsak trenutek na odru ve, kako pričakovanja gledalca hkrati izpol­ niti, hkrati pa postaviti na glavo. V tej vlogi resnično ni šlo prav nič narobe. Žlahtna režiserka 2019 TIJANA ZINAJIĆ SNG Nova Gorica so predstava, ki v poplavi izvrstnih domislic, izvirnih komičnih situacij, odličnih songov in na­ tančnih igralskih kreacij brez pridiga­ nja in nevsiljivo spregovori o Sloveniji tukaj in zdaj. V slovenskem gledališču je družbena kritika vse prevečkrat omejena na resnobno podajanje fata­ lističnih podatkov z atmosfero konca sveta; Realisti pa se jemljejo ravno prav resno, da so kljub ostrim bodicam v prvi vrsti še vedno predvsem smešna, v vseh pogledih nadrealistično izvirna slovenska komedija. Tijana Zinajić v režiji kabareta za pet igralcev, pijanca in občinstvo Realisti v izvedbi SNG Nova Gorica vidno uživa in igralci ter gledalci skupaj z njo – vsak prizor je precizno peljan, atmos­ fera predstave se spretno giblje med realizmom, absurdom, celo grotesko, z minimalnimi sredstvi skozi spretno režiserkino odrsko postavitev vsem dobro znana forma kabareta zaživi v novi luči. Najboljša predstava po izboru občinstva 2019 REALISTI Realisti Jureta Karasa v izvedbi SNG Nova Gorica so od občinstva prejeli oceno 4,8309. Strokovna žirija je namenila posebno omembo upri­ zoritvi Predstava, ki gre narobe za obrtniško izjemno učinkovito izpeljano adaptacijo svetovne uspešnice. Žlahtna komedija po presoji strokovne žirije 2019 REALISTI Realisti Jureta Karasa, kabaret za pet igralcev, pijanca in občinstvo v izvedbi 29. DNEVI KOMEDIJE Vesna Pernarčič, Maja Jerman Bratec, Matej Zemljič, Jure Karas, Žiga Udir, Matija Rupel, Tijana Zinajić, Marko Bratuš NAGRAJENCI 2019 49 SPONZORJI IN PARTNERJI 29. DNEVOV KOMEDIJE častni pokrovitelj Časnik Večer, d.o.o., Ulica slovenske osamosvojitve 2, Maribor www.vecer.com glavni medijski pokrovitelj glavni radijski pokrovitelj nagrade je prispevala Časopis, ki mi je blizu. CVETLIČARNA NOVAK, PEKARNA GERŠAK ALPINA, ARTOPTIKA, BROADWAY NYC FASHION, CAFFE STUDIO, LEKARNA APOTEKA PRI TEATRU, M  LADINSKA KNJIGA CELJE, OSREDNJA KNJIŽNICA CELJE, TURISTIČNO INFORMACIJSKI CENTER CELJE PROGRAMSKA KNJIŽICA 29. FESTIVALA DNEVI KOMEDIJE gledališki list letnik 69, sezona 2019/20 številka 7 izdajatelj SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE za izdajatelja MAG. TINA KOSI urednica ALJA PREDAN lektor JOŽE VOLK fotografi JAKA BABNIK (str. 3, 14, 22, 49) ANDRAŽ PURG (str. 4) ANDREJ PETELINŠEK (str. 5) DAMJAN ŠVARC (str. 6, 13, 24) IVAN JAKAC (str. 12) PETER GIODANI (str. 20, 26) MIHA FRAS (str. 28) SNG NOVA GORICA/ PETER UHAN (str. 30) PETER UHAN/ SNG DRAMA LJUBLJANA (str. 32) MATEJ POVŠE (str. 34) NEJC LASIČ (str. 36) oblikovalca ANJA DELBELLO in ALJAŽ VESEL / AA avtor črkovnih vrst FLORIAN RUNGE tisk GRAFIKA GRACER naklada 500 IZVODOV Vse pravice pridržane. Celje, Slovenija februar 2020