O PAPIRNI PANOGI 12 Papir za notranjost revije PAPIR je prispevala tovarna papirja Radeče Papir Nova d. o. o., Nordiskt 80 g/m 2 Papir za notranjost revije PAPIR je prispevala tovarna papirja Radeče Papir Nova d. o. o., Nordiskt 80 g/m 2 13 O PAPIRNI PANOGI | junij 2017 | 17 | XLV | junij 2017 | 17 | XLV In the November issue of Papir magazine, we wrote about the Academy of Papermaking and now we are proud to present the first generation of young papermakers. We have successfully completed the training programme with 52 participants from different companies (Paloma, Goričane, Papirnica Vevče, Vipap Videm Krško, Calcit, Radeče papir Nova). The certificate for successfully com- pleting the Papermaking school programme was given to participants by representatives of companies at the Chamber of Commerce and Industry of Slovenia. The goal of our Papermaking school is to pass the knowledge to papermakers and to continue the transfer of knowledge to industry members. The Pulp and Paper Institute was also awarded status of implementing agent for the certifica- tion of the National Vocational Qualification for the papermaker and papermaker technologist professions. Inštitut za celulozo in papir PRVA GENERACIJA PAPIRNIČARJEV Z AKADEMIJE ZA PAPIRNIŠTVO THE FIRST GENERATION OF PAPERMAKERS GRADUATES AT THE ACADEMY OF PAPERMAKING Na ICP po NPK za papirničarja in papirniškega tehnologa Na ICP izvajamo tudi izpite za priznanje kompetenc in znanj, pridobljenih v papirni in papir- no predelovalni industriji, kot formalno potrditev poklicne kvalifikacije. Na tem področju sta bila sprejeta strokovna standarda za poklic papirničar in papirniški tehnolog in na njuni podlagi tudi kataloga znanj. Oba kataloga sta nastala lani pod okriljem Centra za poklicno izobraževanje (CPI) in sta osnova za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije (NPK), evropsko veljavne listine o usposobljenosti. Konec marca je ICP pridobil uradno pooblastilo za izvajanje NPK za prihodnjih pet let. Več informacij o tem na spletni strani inštituta www. icp-lj.si. Slavnostna podelitev priznanj ob zaključ- ku Papirniške šole je potekala 13. aprila na Gospodarski zbornici Slovenije. Povabljenih je bilo več kot 80 ljudi. Prisotne so nago- vorili direktorica ICP , Petra Prebil Bašin, direktorica ZPPI, Mateja Mešl, Metod Logar iz Papirnice Vevče kot predstavnik preda- vateljev in Klavdija Poler iz Palome v imenu slušateljev. Priznanja so mladi papirničarji prejeli iz rok direktorjev svojih podjetij, kar je bil za nekatere zelo čustven dogodek. Na Inštitutu za celulozo in papir v okviru Akademije za papirništvo stremimo k temu, da se znanje prenaša naprej na bodoče pa- pirničarje, zato bomo septembra nadaljevali z izobraževanjem. Vpisi že potekajo, več informacij na http://icp-lj.si/storitve/izobra- zevanje/program_izobrazevanja_za_papirni- carje/, kjer najdete tudi prijavnico. Janja Juhant Grkman, predavateljica in koordinatorka Papirniške šole V novembrski izdaji revije Papir smo pi- sali o obuditvi Papirniške šole v okviru Akademije za Papirništvo na Inštitutu za celulozo in papir. Tokrat s ponosom poročamo o prvi generaciji mladih pa- pirničarjev in papirničark. Uspešno smo zaključili izobraževanje na dveh lokaci- jah z 52 udeleženci udeleženci iz pod- jetij Paloma, Goričane, Papirnica Vevče, Količevo Karton, Vipap Videm Krško, Calcit in Radeče papir Nova. Ob zaključ- ku Papirniške šole je potekala slav- nostna podelitev priznanj na Gospo- darski zbornici Slovenije. Na Inštitutu za celulozo in papir stremimo k temu, da se znanje prenaša naprej na bodoče papirničarje, zato bomo z izobraževanji nadaljevali tudi v pri- hodnje. Dodatna spodbuda pri tem je tudi uradno pooblastilo, ki ga je In- štitut pridobil za izvajanje nacionalne poklicne kvalifikacije (NPK) za poklica papirničar in papirniški tehnolog. Začetki ponovnega panožnega povezo- vanja znanja segajo v leto 2013, ko je ICP kot vodilni partner v projektu Kompetenčni Kaj o Papirniški šoli v okviru Akademije za papirništvo pravijo udeleženci? Mateja Červenšek in Lidija Marolt sta zaposleni v podjetju Calcit, kjer proizvajajo polnila in pigmente pretežno za papirno industrijo. »To izobraževanje se nama zdi zelo pomembno, saj nama olajšuje delo, ko se srečujeva s kupci iz papirne industrije. Pridobili sva znanje z vseh področij in faz izdelave in predelave papirja, zelo dragocene pa so bile tudi konkretne izkušnje iz prakse, ki so nam jih na pregleden in smiseln način podali odlični predavatelji. Dobro znanje o papirni industriji je predpogoj za razvoj kakovostnih izdelkov, kakršne proizvajamo v Calcitu, obenem pa nama omogoča, da bolje razumeva želje naših kupcev iz papirne industrije. Nadrejeni so z veseljem omogočili udeležbo na šolanju, saj se v podjetju zavedamo, da je znanje dodana vrednost zaposlenih. Poleg tega si zdaj delovanje papirnic veliko lažje predsta- vljava, saj je Papirniška šola omogočila tudi ogled papirnic,« sta povedali Červenškova in Maroltova. S tem izobraževanjem sem pridobil več znanja, izboljšala sta se produktivnost in moje oseb- no zadovoljstvo. Papirniška šola je pomembna zaradi vseh sklopov pa- pirne industrije, za posameznika pa hkrati predstavlja možnost napre- dovanja, saj tudi v naši stroki velja rek več znaš, več veljaš. Po šolanju bomo v proizvodnji produktivnejši in bolj samostojni, kar od nas pri- čakujejo tudi nadrejeni,« je povedal Peter Stermecki iz Palome. Izobraževanje je pomembno zaradi prenosa znanja izkušenih papirničarjev na nas, mlajše rodove. S tem izobraževanjem sem pridobil širši pogled na slovensko ter medna- rodno papirno industrijo, predvsem pa znanje o vseh fazah proizvodnje papirja, od surovine do izdelka,« nam je zaupal Matej Poš iz Palome. V papirniško šolo sem se prijavil zaradi želje po novem znanju ter možnosti napredovanja, ki mi ga šolanje omogoča. Z novim znanjem, ki so nam ga predavatelji posredovali na zelo sproščen način, sem pridobil boljšo predstavo izdelovanja papirja skozi celoten proces,« je potrdil tudi Urban Bizant iz podjetja Goričane. Alenka Pušar Jerič iz Količevo Kartona je papirniško šolo obi- skovala na predlog delodajalca. »Na predlog sem se z veseljem odzvala, saj se mi zdi zelo pomembno dobro poznavanje proizvodnega procesa pri opravljanju mojega dela v kontroli kakovosti. Predavanja so bila kako- vostno pripravljena, predvsem pa mi je bilo všeč, da so bili predavatelji iz različnih tovarn in z veliko izkušnjami, zato so nam lahko predstavili proces proizvodnje v realnosti in ne samo v teoriji,« ocenjuje Pušar Jeričeva. David Bolner iz Palome je s Papirniško šolo želel razširiti svoja znanja. »Šole sem se udeležil zato, ker sem želel med drugim izvedeti več tudi o kartonu in kartonskih izdelkih ter natančneje spoznati postopke pridobivanja celuloze, papirja, uporabo kemikalij in teoretično osnovo nastanka papirja. Podrobno smo spoznali cel postopek od nastanka papirja in različnih papirnih vlaken do raznih možnosti obdelav in predelav papirja in kartona. Predavanja so strokovna in od- lično zastavljena, saj vsi predavatelji prihajajo iz stroke in imajo večletne izkušnje. Moje razširjeno znanje so zaznali tudi nadrejeni, zaradi česar mi zaupajo več odgo- vornosti,« je povedal Bolner. Izobraževanje Izobraževanje Iz podjetja Vipap Videm Krško je prišla najštevičnejša skupina slušateljev. The biggest group of students came from the company Vipap Videm Krško. Slušateljici iz Calcita. Znanje o papirni industriji jim omogoča, da bolje razumejo svoje naročnike. Vredno posnemanja! Students from Calcit. Knowledge of the paper industry affords them an insight into their clients. Something worth imitating! center za razvoj kadrov (KOCPI), skupaj z Združenjem za papirno in papirno prede- lovalno industrijo povezal 20 podjetij iz papirno in papirno predelovalne panoge. Osrednji cilj projekta KOCPI je bil razvoj kompetenc in dvig konkurenčnosti pa- pirne in papirno predelovalne industrije z novo pridobljenimi znanji. Povezovanje partnerjev znotraj projekta KOCPI je botrovalo iniciativama dveh no- vih izobraževalnih programov, ki omo- gočata pridobivanje branžno specifičnih znanj. Izobraževalna programa smo zdru- žili pod naslovom Papirniška šola in Šola za embalažerje. Programa sta posebnost, saj omogočata pridobivanje strokovnih znanj, ki jih v Sloveniji ni mogoče pridobi- ti preko javno veljavnega izobraževanja. Po končanem projektu KOCPI so par- tnerji iz papirne panoge ob pomoči ICP nadaljevali s prizadevanji po lastnem izobraževalnem programu in tako v letu 2016 pripravili in že tudi pričeli s prvim izobraževanjem v okviru lastne »Papirniš- ke šole«.