Prvi stiki z obrtjo V mesecih, ko se učenci sedmih razredov seznanjajo s poklici, njihovi šolski vrstniki iz 8. razredov pa se že odJočajo o tem, je prav gotovo dobrodošlo na vsaki šoli vabilo, naj si del učencev ogleda na stroške vabilca zanimi-vo sejmsko prireditev. To sta letos doživeii osnovni šoli Velike Lašče in Oskar Kovatič z Galjevice. Po en avtobus učencev je obrtno združenje popeljalo na mednarodoi sejem obrti v Celju. Na galjevski šoli smo povprašali nekaj ude-ležencev, kakšna spoznanja so si pridobili s pogovorom o drobnem gospodarstvu in ogle-dom sejma in, če so že kdaj razmišljali o tem, da bi morda postajali obrtniki oziroma delavci pri obrtnikih. Maniša Penzeš, 8. d: Zvedeli smo, pod kakšnimi pogoji je mogoče postati obrtnik, kako poteka delo v delavnici in sploh, kaj vse izdelujejo v obrtniških obratovalnkah. Naj-bolj privlačna ugotovitev je bila, da je obrtnik sam svoj gospodar in je tudi od njegovega znanja, usposobljenosti in še marsičesa odvi-seh uspeh njegovega delovanja. Na razstavi me je presenetilo, kako nastajajo predmeti iz marmorja. Sploh nisem mogla verjeti, da lah-ko delavec z različnim brušenjem naredi nekaj tako lepega. Srečko Levačič, 8. c: Ta prvi trenutek, ko sem stopil skozi vhodna vrata sejmišča, si ni-sem mislil, da ti obrtniki zmorejo tako velike stroje. Mislil sem npr., da traktor, ki pride iz tovarne, da je to vse tam narejeno. Ko smo prišli do takega traktorja, pa je pisalo, da je večino teh delov iz obrtniških delavnic in, da jih v tovarni v glavnem le sestavijo. Ko sem o tem pripovedoval sošolcem, so pozorno poslu-šali in skoraj niso verjeli, kaj vse delajo obrt-niki. Alenka Vidmar, 8. c: Ko sem bila na sejmu, sem premišljevala, kaj bi delala kot obrtnica. Ker pa sem se odločila za študij jezikov, mi-slim, da v obrti nimam kaj iskati. Ce pa bi bili lahko tudi intelektualni poklici med obrtniki, pa bi se odločila za to obliko dela. Cenim samostojno delo, ker daje več ustvarjalne možnosti in poklic je bolj pester. Obisk je bil za nas izjemno koristen, saj smo spoznali ne-kaj poklicev, o katerih nismo vedeli veliko in nam bo to pomagalo pri odločanju o šolanju ali delu. Marija Majdič, predmetna učiteljica: Učen-ci 7. in 8. razredov resno razmišljajo o svojih poklicih. V Celju smo videli veliko novega, predsem pa to, da ne obstajajo v obrti le dela, s katerimi se srečujemo vsak dan (šivilja, me-hanik, itn), ampak, da je v drobnem gospo-darstvu veliko del, ki krepko podpirajo veliko industrijo. Morda bi veljalo razmisliti o bolj pestri in sodobnejši predstavitvi poklicev v poklicni ulici. O posebnostih obrti pa nam je veliko povedal tovariš Drolc iz Metalke in celo dejal, da ko bodo fntje in dekleta že imeli poklice, se v obrti, skoraj vedno najde zaposli-tev ali delo. st