Teiaj uilteljskega pokreta 13. in 14. julija t. 1. se je vršil v Ljubljani na gluhonemnici poučni tečaj »Učitcljskega pokreta«, s posebnim namenom, proučiti metode in organizirati delo pokretašev v letošnjem šolskem letu. Tečaja se je udeležilb okrog 45 učiteljev in učiteljic iz nad polovice slovenskih šolskih okrajev. Tečaj je otvoril predsednik ljubljanske sekcije JUU tov. Kumelj, ki je v svojem govoru prikazal historiat sličnih stremljenj slovenskega učiteljstva v prejšnjih letih in označil »Učiteljski pokret« kot končno fazo te geneze. Stremljenje pokretašev gre za hvalevrednim ciljem, usposobiti se z resnim študijem gospodarske in druži^bne strukture naše vasi ter proučavanjem telesnega in duševnega razvoja slovenskega otroka in njegovega okoliša za uspešno in tako rekoč znanstveno utemeljeno delo v šoli in izven nje. Pošteni napori pokretašev so nosili že do sedaj polno razumevanje in laskav odmev toliko med slovenskim učiteljstvom, kolikor tudi v vsej oni slovenski javnosti, ki se resno peča s slovenskimi kulturnimi vprašanji. Zato obljublja temu delu vso podporo stanovske organizacije ter želi tečaju najlepši uspeh. Vodstvo tečaja je prevzel nato tov. Hreščak, ki je v kratkem nagovoru poudaril pomen in potrebo letošnjega tečaja »Učiteljskega pokreta«, opozoril na njegove posebne naloge ter iskreno pozdravil poleg vseh udeležencev posebno še nekatere navzoče zastopnike raznih korporacij, zlasti g. Uratnika za »Socialnoekonomski institut« in tovariša Karlovčana in Franka za pokret hrvatskih učiteljev. S posebno zahvalo se je obrnil še na namestnika ravnatelja gluhonemnice tov. M. Dermelja, po čigar zaslugi je našel »Pokret« v teh prostorih gostoljubno streho za svoj tečaj. Po odzdravnih besedah gg. Uratnika, Franka in Dermelja, ki so bile od udeležencev sprejete vse z največjim zadovoljstvom, je začel tečaj s svojim programatičnim delom. V dopoldanskih urah sta predavala nato zaporedoma tov. Majhen o »Našem programu«, tov. Mencej pa o »Poti in metodi našega dela«. Po predavanjih se je razvila živahna debata, v kateri se je predvsem ugotovilo, da romenja program Učiteljskega pokreta srečno zvezo med teorijo in prakso. Glede načina dela so se priporočali praktični tečaji za preiskovanje otroka, in to zaradi enotnega postopka, ki edini more roditi trdne znanstvene rezultate. Tov. Majhen je podal še svoje gledanje na medsebojno zvezo in oplojevanje pedagoške teorije in prakse. Z ozirom na zahtevo po duhovni preusmerjenosti učiteljstva se zanika tak namen in možnost, ker Učiteljski pokret ne more vplivati na čustvene komplekse. V popoldanskih urah je predaval tov. Hudales o »Preiskovanju prehranljivosti naših otrok«. V izčrpnem referatu je pokazal na nekatere metode tega dela, opozoril pa pri vsaki na težkoče, ki so nujno zvezane z vsako »izmed obravnavanih poti. Pred očmi tečajnikov se je razgrnila vsa problematika tega važnega in za smotre »Pokreta« neizbežnega vprašanja. Debata je prinesla sicer še marsikatero pojasnilo, prikazala pa je težke strani tega dela še bolj plastično od referata samega. Zborovalci so se zedinili v tem, da naj izda odbor Učiteljskega pokreta v 1. številki prihodnje »Prosvete« natančna navodila za preiskovanje prehranljivosti naših otrok. V ta študijski odsek so se prostovoljno javili še tov. Tavčar, Dolgan, Pavčič in Blažič. V četrtek, 14. julija, je govoril tov. Mencej o »Preiskovanju inteligenčne stopnje otrok«, tov. Ledinek pa o »Praktičnih izgledih našega dela v razredu«. Oba referata sta vsak od svoje strani pokazala zelo zanimive strani takega dela v naših razredih. Obe poročili so zborovalci sprejeli z navdušenim aplavzom, kajti razsvetlili sta nad vse zanimive perspektive v bodoče šolsko delo. Ko je ob 1. popoldne zaključil voditelj tečaja lepo uspela dneva dela in duhovnega zbiranja, je z vso upravičenostjo lahko ugotovil splošno željo, da bi se še in še našli pri takem prepotrebnem delu, ki dviga pogum in duha in kljub vsetn težkim prilikam podžiga voljo k novim ciljem in uspeham.