kazalo.p65

237 KNJIŽNICA UNIVERZE CANTERBURY (CHRISTCHURCH, NOVA ZELANDIJA) Mojca Jevnikar-Zajc Oddano: 01.10.02 – Sprejeto: 11.11.02 Strokovni članek UDK 027.7(931) Izvleček Uspešno izvajanje študijskih in raziskovalnih programov posamezne visokošolske ustanove je odvisno od kvalitete njenih podpornih servisov, med katere spada tudi knjižnica. Zgleden primer takšnega servisa je knjižnica Univerze Canterbury na Novi Zelandiji, ki z upoštevanjem mednarodnih standardov uresničuje svoje poslanstvo in zastavljene cilje. Primerno urejeni prostori, dobra organizacija dela in strokovno us- posobljeno osebje ji omogočajo uspešno delovanje, pri katerem veliko skrb posveča izobraževanju uporabnikov in razvoju informacijske tehnologije. Njena dejavnost je usmerjena v približevanje informacij uporabniku, kar dosega z dobrim obveščanjem oz. komuniciranjem z uporabniki, z usposabljanjem slednjih za aktivno uporabo knjižnice in njenih storitev, nudenjem referenčne in informacijske pomoči ter omogočanjem različnih dostopov do informacijskih virov in knjižničnih storitev, s pou- darkom na dostopnosti preko lokalnega in svetovnega omrežja. Velik del široke ponudbe knjižničnih storitev lahko opravijo uporabniki sami, pogosto kar preko omrežja – npr. iskanje, naročanje in pregledovanje gradiva, uporaba elektronskih vi- rov, izpisovanje informacij preko tiskalnikov, učenje o in za uporabo knjižničnih virov in storitev, fotokopiranje tiskanega gradiva. Knjižnica ne deluje zgolj znotraj kampu- sa, ampak je pomemben informacijski center mestnega okoliša Christchurch in regije Canterbury ter sledi trendom globalizacije na področju nabave, dostopnosti in izmen- jave informacij. Ključne besede: visokošolske knjižnice, univerzitetne knjižnice, organizacijski mode- li, informacijski viri, knjižnične storitve, uporabniki, izobraževanje uporabnikov, Uni- verza Canterbury, Nova Zelandija JEVNIKAR-ZAJC, Mojca: The University of Canterbury Library (Christchurch, New Zealand). Knjižnica, Ljubljana, 46(2002)4, 237-270

RkJQdWJsaXNoZXIy