KATQLI§K CKRKVEIN UCST« -Danica" izhaja vsak petek na celi poli, in ve^a po posti za celo leto 4 gl 60 kr., za pol leta 2 gl. 40 kr., za cetert leta 1 gl 30 kr V tiskarni ci sprejemana za eelo 4 gl., za pol leta 2 gl., za čete ~ Tečaj XXXIX. četert leta 1 gl., ako zadene na ta dan praznik, izide Danica" dan poprej. V Ljubljani, 13. vel. serpana 1886. Ust 33. Nekaj dima. (Dalje.) II. Kervevi pot Jezusov io sploh njegovo bridko terpljenje je nam zaslužilo čudežno mazilo sv. milosti in gnade Božje v ss. zakramentih. Olje plava nad vodo, tako pravi sv. pismo o početku stvarjenja sveti: in duh Božji se je sprostiral naa vodami." Tako ostane nad dušo in v duši človeški, prerojeni po sv. kerstu, sv. Duh s svojo milostjo, da jo oživlja in ohrsni kot najdragocenejšo stvar božjo. Saj tudi močno in posebno izverstno vino ohranijo s tem, da v posodo, kjer se je napolnilo, po verhu vina vlijejo najčistejšega in najboljšega olj-kinega olja. — Kako lepe, ganljive in globokega pomena so molitve pri blagoslovljenji sv. olja na veliki četertek. Pri blagoslovu kerstnega olja molijo škof: »Zarotujem te, stvar olja, v imenu Boga Očeta vsemogočnega, v imenu Jezusa Kristusa in av. Duha. Po klicanji nerazdeljive Trojice in z močjo jedinega Boga naj se vsa hudoboa vragova oblast, in stara hudičeva hudobija, V8akošen silen napad, \saka Zmotena in nevidna slepotija iztrebi in naj od tebe zbeži, da sčiščeno po božjih skrivnostih storiš, da postanejo vsi, kteri bodo s teboj pomaziljeni, otroci Božji na duši in na telesu. Da bodo njihova telesa posvečena za prejemanje vsa-košne duhovne milosti, po istem Gospodu našem Jezusu Kr., kteri ima priti sodit žive in mertve in svet z ognjem." Še bolj slovesen je blagoslov olja sv. krizme, kte-remu je vvod cerkvena pesem: „0 Redemptor itd. ,Odre-šitelj, sprejmi pesem, — S ktero Te popevamo. — Cuj sodnik Ti umerjočih, — Up človeškega rodu; — Glas poslušaj darujočih — Olje ti, kot zrak miru.. itd. Ti posveti milo8tljivo, — Kralj kraljestva večnega, — Olje to, to znamuje živo — Zoper hudega duha." itd. Potem molitev: „Zarotujem te, stvar olja. po Bogu Očetu vsemogočnemu, kteri je stvaril nebo in zemljo, morje in vse kar je v njih: iztrebi naj se in beži naj od tebe vsa moč nasprotnikovs, vse trume hudičeve, vsakošen napad in vsaaošoa slepotija satanova, da boš vsem, ki bodo s tabo maziljeni, v posinovljenje po sv. Duhu" itd. Na to sledi lepo predglasje preslavljajoče oljkino drevo in olje in njegov pomen, ki končuje:... „poterdi stvar krizme za skrivnost popolnega življenja, da se po ma- ziljenju ž njo milost posvečenja v kerščence razlije, da pervega roistva spačenost zgine, ter da bode alebernega tempelj (očiščena duša) poln lepe dišave od nedolžneea, Tebi prijetnega življenja. Po skrivnostni Tvoji vstanovi, naj, ker jih kraljeva, duhovaka in preroška čast prešinjs, oblečejo neminljive milosti obleko. Vsem, kteri bodo prerojeni iz vode in sv. Duha, naj bode to olje zveličanja, ter naj jim doseči pomaga večno življenje in atori jih deležne i večne) slave nebeške." Ravno tako zanimivo je (pervo) blagoslovljenje sv. olja za bolnike, pri kterem molijo škof: „Pošlji, prosimo, Gospod, svojega sv. Duha iz nebes v to oljčno mast, ktero si dal rasti iz zelenega lesa v pokrepčanje dušno in teleano, da po tvojem bla-gcalovu v«akemu, ki bo s tem mazilom, nebeško zdravilo v sebi imajočim, pomaziljen, dušo io telo obvaruje s tem, da odpravi iz njega V8e bolečine, vso slabost, vsakošno dušno in telesno bolest." (Sv. Veliki teden. str. 170—102.) Kadar nas bodo smertne težave napadle, kaaor nasprotni ledeno merzel veter, in bližalo se bode jutro noteg*. življenja, takrat bode tudi nas strah in groza sprehsjala. kakor učence Jezusove veslajoče ob četerti (toraj zju-tranji) nočno 8traži. Toda prikazal se bode Jezus nad valovi in, ako ga v življenji spozoavamo, io megovo milost ohranimo, ga tudi takrat ne bomo uatrašili ae, ko nam poreče: »Ne bojte se, jaz aem!u „In željno ga sprejmemo v ladijo — prevideni z sveto popotnico in pokrepčani s sv. poslednjim oljem, — da se hitro in mirno prepeljemo v deželo večnega pokoja." Ko bode po noči vstal hrup: »Glej, ženin gre! idite mu naproti, — tedaj bodimo podobni onim modrim devicam, ki so vzele olja v posodah svojih s svetilnicami vred" (Mat. 25. 4), in so šle naproti ženinu veaele. Trapastim devicam pa, ki niao imele olja, so gaanile svetilnice — in ko so šle kupovat olja, potem ko je že prišel ženin, so se jim vrata zaperla, in terka-jočim je odgovoril Gospod: »Resnično, vam povem, oe pozn&m vas"! (Mat. 25, 12.) Vsem pravim in količkaj podučenim kristjanom je znano, da to olje modrih devic pomenja milost božjo, ki ohrani dušo pred Bogom živo. To življeoje dušno izžene iz človeka kerščenega temo greha, in ga stori najplemenitejšo stvar, otroka Božjega. Sv. Tomaž Akv. pravi: »Miloat Božja ozdravi dušo, stori, da hoče to, kar je (duševno) dobro, in da to kar hoče tudi spolnuje; stori, 'da v dobrem stanovitna ostsne in k zveličanju dospč. Vse moči duše oblažuje, ter jo sp bujuje k plemenitemu delovanju." — „Temu življenju v milosti božji ima se pripisati prednost v spoznaoji in nravnosti (čednostih) vseh ker-ščanskih narodov, mimo vaeh drugih nekerščanskih. Ako jih silna nesreča zadene, da zgubč to življenje, jim ne preostaue drugo, kakor to, aar je imel poganski svet. jedi no borno umstvovanje. ktero kmalo nadvlada življenje rastlinsko in živalsko. Neogibljiv io hud bo ta padec človeštva, ako se ne pobrine Evropa, da se zopet poverne * stan milosti Božje. Med starimi poganskimi narodi in med onimi današnjih dni ni ga druzega razločka , kakor ta. kterega je kerščanstvo postavilo." (Gaume: Der hI. Geist II. str. 209.) Moli in delaj za vsakdanji kruh. V Lijonu. velikem mestu na Francoskem, živel je pred \eč leti čevljar, ki je z velikim vspehom opravljal svoje rokodelstvo. Nekega dne prinese mu dekla imenitne družine par čevljev, da naj jih popravi. V šali reče pri vstopu v delavnico: „Tu je zopet par sterganih čevljev; koliko podplatov vendar milostni gospodje pre-hulijo ček. leto; pa kaj govorimo? sej vi čevljarji tudi molite za vsakdauji kruh..." »Kaj, jaz bi za vsakdanji kruh molil?" odgovori ta zaničljivo se smehljajoč; „to mi že več let ni prišlo v misel, tega ne potrebujem; jaz si moram vsakdanji kruh sam prislužiti." Dekli je bilo ua tako bogokletje kar bridko pri sercu. iu gre svojo pot. Mož je bil pred več leti v roke dobil take knjige, ki pod uavidezom olikanja neveščemu bralcu prav prekanjeno vero v Boga in kerščaustvo iz serca iztergajo. (lake zapeljive knjižure se plazijo tudi po Slovenskem; varite se jih!) Nečimerni rokodelec bi bil tudi rad tako olikan iu izobražer, kakor pisatelj onih hinavskih knjig. Ko je bil tako o teh rečeh napeljevan in zapeljevan, začel je kmalu tudi tako misliti, ravnati in govoriti. Iz tega kalnega vira prihajalo je tudi tisto gerdo govorjenje proti dekli, kar je o priložnostih ponavljal tudi še pri druzih. Poslušsjmo pa, kaj se je zgodilo. Dve leti po tem pogovoru rokodelec zboli: goltanec mu je znotraj močno otekal. Četudi je vse zdravniške pripomočke rabil in vse poskušal, je vendar zmirom bolj otekal in slednjič tako zelo. da ui mogel ne drobtinice kruha več požreti. Če je popil le kapljico vode zmešane z vinom, ga je že hotlo zadušiti. Koliko bi bil dal, ko bi bil mogel od kake jedi le najmanjšo betvico zavžiti! Toda bilo je zastouj. £e deset dni je bilo, kar — drugač zdrav in krepak — ni mogel nobenkrat več utolažiti svoje pohlepnosti do jedi. Tako leži na pol skopernel od žeje po volčje lačen — blizo britke smerti. Obupljivo roke vije; njegovo prejšno bogokletno zaamehovanje mu zdaj zmirom in živo v spomin prihaja, ter večkrat zdihuje: „Ah, imel bi za vse dni dosti kruha; toda Bog, katerega sem iz serca zgubil, mi je uzel blagoslov 1 Otroci spominjajte se na me, Bog se ne da zasmehovati. Oče naš, daj nam danes naš vsakdanji kruh. Te prošnje, ljubi otroci, ne pozabite nikdar!" V kratkem času umeri je za lakoto, in še celo Kruha nebeškega, svete popotnice ni mogel prejeti. (»Eichsfid. Vlksbl." št 17, 1882.) — Bogokletje je res grozna pregreha; varite se je Slovenci, in berž naj dela pokoro, kdor je v tem grešil, da ga ne zadene strašna šiba, ker „v čemur je kdo grešil, v tem bo tepen." Kozarec vode. X spomin mladomašnikom in njihovim očetom in materam. Kavno minulo nedeljo je bilo po naši škofiji ne veliko, pa vender več novih maš. Med drugimi je bila prele-i, prav slovesna nova maša č. g. Frančiška Šuštaršiča v frančiškanski cerkvi v Ljubljani. Ne le v cerkvi je bilo vse velikansko in častitljivo, ampak tudi na domu novomašnikovem pri sijajnem' pogostovanji je bila prav velika množica povabljenih silo razveseljena in obnašanje je bilo prav dostojno in spodbudno, kakor je sploh vsa Šustaršičeva oblagodarjena družina izgled čednosti i£, keršanskega življenja; zato imamo tudi upanje, da bootem smo pa v procesiji prenesli sv. Rešnje Telo, sprem-jevano od dekličev, ki so s prižganimi svečami Jezusa v novo cerkev spremile. Bila je slovesna sv. maša in darovanje za novo cerkev. — Veliko so ljudje darovali — 140 gld.; pa ko bi bilo lepo vreme, bilo bi gotovo še več.— Lepa nova cerkev kinča našo Zeljimsko dolino, vsakemu dopads, vsaki se čudi, da se je mogla v tako kratkem času tako lepa cerkev zidati. Le Bogu, in dobrim dušam se imamo zahvaliti, da se je to delo dokončalo. — Zdaj, se vč, se veliko še pogreša v cerkvi, ni še altarja, prižnice, kerstnega kamna i. t. d.; upam pa, da bo Bog še naklonil serca dobrih ljudi, da še kaki mili dar položč na naš altar. — Ob enem izrekam pri- serčno zahralo vsim gospodom, ki so bili pri sloveanoati. in so pripomogli, da se je tako častitljivo blagoslovila nova cerkev, kakor tudi vsim dobrotnikom, ki so z denarjem ali sicer primogli, da se je nova v resnici potrebna cerkev sozidati zamogla. — J. Dernovfok, farsi o tke rbn ik. Rešeni dvomi. Predložene so bile rimski kon-gregaciji vprašanja: 1) Če bi smel katolišk duhoven od hiše na pokopališče spremeniti proteatanškega merliča v tacih krajih, kjer ni proteatanškega verskega služabnika ali pastorja; — 2) če bi se ta navada smela terpeti v nekterih krajih; 3) in če bi bilo vse to pri-puščeno, kakošno cerkveno obleko naj bi katol. duhoven rabil pri takem spremstvu? Na vse vprašanja je kongregacija odgovorila za-nikavno, to je: da ne. Vprašanje: Ako protestanški starši prosijo katoliškega duhovna, da naj jim otroka kersti, ker ni protest, verskega služabnika, da bi kerstil, pristavijo pa, da a tem se nočejo zavezati, da bodo otroka po katoliško izredili: bi ga li smel kerstiti? — Odgovorila je sv. kongregacija, da ga ne sme kerstiti, razun ko bi bila smertna nevarnost. Odpustki za nove maše. Popolnoma odpustek zamore dobiti novomašnik pri svoji pervi sv. maši, kakor tudi njogovi sorodniki do tretje stopnje vštevno; drugi verniki pa odpustke po 7 let in sedemkrat 40 dni. (S. C. J., 16. Jan. 1886.) — Frančiškanski red pa ima to prednost, da tudi sploh veruiki, po spovedi in sv. Obhajilu, zamorejo zadobiti popolni odpustek, ako so pri novi maši kterega iz njihovega reda. Pet nedelj pred praznikom ss. ran sv. Frančiška Seraflnskega. Vsled odpisa sv. zbora za odpustke od 12. nov. 1885 se popolni odpustki podelč vsim vernikom vsih 5 nedelj pred praznikom ss. ran sv. Frančiška, ako namreč te nedelje zaporedoma prejmejo ss. zakramente, v kaki cerkvi ali očitni molivnici na papežev nameu molijo; morajo pa tisti čas svete rane tega svetnika goreče častiti z bogoljubnim premišljevanjem, besednimi molitvami ali drugimi dobrimi deli. Izvoliti si smejo tudi druzih pet nedelj v letu, toda zaporedoma morajo vse to opravljati. Letos zadenejo te nedelje: 9., 10., 11., 12., in 13. nedeljo po Binkoštih, to je, 15., 22. in 29. avgusta, pa 5. in 12. septembra. Dijaška pisma. L Velečastiti gospod! „Čast in hvala bodi presv. Sercu Jezusovemu, ki nas je rešilo iz tako velike zadrege"! Tako jih zakliče vsako leto veliko tisoč, ki so v tem Sercu našli usli-šanje. Toda le redko je slišati ta klic iz ust kacega dijaka; in vendar podari usmiljenja-poluo Serce Odre-šenikovo tudi tem, in kakor mislim, posebne zaklade in posebno usmiljenje. To sem tudi jaz skusil, in zaradi tega spolnim z najhvaležnejšim aercem obljubo, katero sem v dnevih zadrege Gospodu na oltar položil. Študiram namreč sedaj že 3 leta na gimnaziji, iu se mi ni bilo treba nikoli, presv. Sercu bodi hvala! boriti se s slabim vspehom. Toda v zadnjem letu se je to preme-nilo. Bodi si vsled moje lastne krivde, bodisi vsled kakega druzega vzroka, šlo je moje napredovanje v gerškem jeziku vedno bolj rakovo pot, in konečno se mi je ena izmed nalog, ki so za prihodnje leto od ločilne, tako slabo sponesla, da se mi je bilo v tem predmetu z vso resnostjo bati ponavljsvne skušnje. Ker sem vie 3 leta naročnik lista »Sendbote des gOttlichen Herzens Jesu", bral sem mnogo o milostih, ki jih je skszalo sv. božje Serce, in sem tudi od njega v različnih potrebah dobil pomoči. Tedaj sem se tudi sedaj k njemu zatekel. Ker sem v semenišči, v kterem se mladenči za duhovski stfn odgajajo, in ker imam tudi jaz terdno voljo in z Božjo pomočjo poklic, da postanem duhoven, sem obljubil pred oltarjem naše hišne kapelice Jezusovemu Sercu, da bodem duhoven po njegovi volji, t. j., da bodem njegovo čast in slavo vsem oznanoval, s katerimi bi v svojem duhovskem stanu občeval. Ob enem sem obljubil, če bom te zadrege oproščen, da bom uslišanje in svojo obljubo v listu »Senbote" objsvil. In v resnici mi je tudi pomsgalo sv. Jezusovo Serce; ksjti druga naloga, ki za to leto odloči, se je tako obnesls, da se mi ni bilo nič več bati, in tako zamorem sedsj tudi, kakor ksže spričalo, v višii razred stopiti. Za to bodi presv. Sercu vse moje žive dni čsst in hvala, in nikdar se nočem svoji obljubi iznevčriti. Da bi se me psč vsi moji sobratje spominjali pred Gospodom. Vi pa, velečastiti gospod, prosim, objavite to mojo zahvalo presv. Sercu po besedsh v listu „Senbote", morda, se s tem spodbujen, še kak dijak posveti božjemu Sercu. Zsgotavljsm Vam, da se bom tudi Vas vedno v molitvi spominjsl. („Sendb.b št 8.) Gospod, le v Tebe upal bom! Naj svet vse dobro mi obeta, A duša zanj ne bo mi vneta — Ker tam me čaka lepši dom. Veselje svetno mi je pens, In nima zA-me kaj pomena — Gospod, le v Tebe upsl bom! Če v varstvo Tvoje se izročam, Ti dušo, telo priporočam, Ne bo me plašil strašni grom! Na vsskem kraji, kjer si bodi, Se v varstvu Tvojem varno hodi — Gospod, le v Tebe upal bom! Objemam milo rad sobrata; Odperta moja so mu vrata, Ko grozni mu proti polom. A svet dobrot nam ne vračuje, Se v sili rad nam odteguje — Goapod, le v Tebe upal bom! Prijateljstvo mi je prav drago, Io večkrat najdem aerce blago, Ki čuti bol z nesrečnikom; A v stiski rada naa zapuša V sreči nam udana duša — Goapod, le v Tebe upal bom! Pridružim rad ae družbi zmčrni, Ce družniki so čedni, verni, Občujem rad, a gledam, a kom! Kar avetno je, ni zanealjivo, Občutil to r>ein že prav živo — Gospod, le v Tebe upal bom! Da najdel tu bi pravo arečo, Ljubezen čiato in žarečo: To daje duši moji dvom; Poavetne zveze so nestalne, Obljube svetne dušo-žalne — Gospod, le v Tebe upal bom! Naj kamorkoli se obračam, Al k hišam revnih, al k palačam; Lahko bi rekel a pesnikom: »Povzdigni serce le k Gospodu, Ne upaj kaj Adama roduu — Goapod le v Tebe upal bom! Zatorej svetno rad preziram, Zaupno gori ae oziram, Kjer je kristjana pravi dom. — Vae dneve svojega življenja, V vaih urah križev in terpljenja, — Gospod, le v Tebe upal bom! L Z. Razgled po svetu. V Schweinfnrt-n na Bavarakem in na okrog je 22. jul. zvečer ob 7 razsajala strašna nevihta in toča pokončala skor 300 vinogradov, razdjala polja in izro« vala na atotine drevčs. — Na Francoskem je pa strahovita nevihta v okrsjini Dordogne in Loir-Garonne 17 vasi grozno razdjala. Zdaj je tisti čas, ko je posebno nevarno za8tran hude ure; zato vsi duhovni v naši škofiji pri vsaki sv. maši molijo molitev zoper hudo uro: Molimo. Od avoje hiše, proaimo, Gospod, duhovno hudobo odganjaj, in odverni napako hudega vremena v zraku. Darujemo ti. Gospod, hvalo in darove, ter te za-hvalujemo za prejete dobrote, in ponižno vedno prosimo, dčli jih nam tudi v prihodnje. Vsegamogočni, večni Bog, ki nas s tepenjem zdraviš, in z odpušanjem ohraniš: dodeli, prosimo te, da se miru te doželjene tolažbe razveseljujemo, in vselej vživamo dar tvoje dobrote. Po Gospodu našem Jezusu Kristusu. Amen. Z mašniki tedaj naj molijo tudi družine, da bi milostni Bog prizanesel lepim poljem in sadju po vertih in mejah. Nemško. V Mogunciji je bil 25. jul. slovesno posvečen preč. škof dr. Pavel Haffner; posvečevalec je bil za nadškofa Freiburškega izvoljeni škof Limburški, milgsp. Roo8. Škofija je bila 9 let brez višega pastirja; slovesnost torej toliko veličaatniši in priserčniši. V Rottenburgu je škof pl. Hefele posvetil za maš-nike 35 bogoalovcev. Solnograška katoliška univerza se menda prično drugo leto. Obilni pomočki so že dospeli, vender ne še toliki, da bi se mogla pričeti že bližnje šolsko leto. To bode velika sreča za vse cesarstvo, ker na višavah se mora zopet pričeti kerščanstvo, ako ima res kdaj bolje biti. Današnje dni so v temelju katoliške šole pravi misijoni, vsega priznanja in podpore vredni. Ruska vlada je menda ukazala vzeti vae vloge iz dunajskih in berlinskih bank in vložiti jih v francoske in angleške banke. To bi imelo čuden pomen. Bulgaraki knez pa je neki ukazal, da ruski rubli naj ne veljsjo več na Bulgarskem. Rim. Iz dopisa rimske Propagande do misijonskih predstojnikov je očitno, kako natančne poročila morajo vsako leto v Rim pošiljati o svojih misijonih. Poročati so jim: 1. misijonske meje po vodsh, gorah in druzih natornih mejnikih, ali aaj po deželakih okrajinah, ktere obsega. 2. Pod čegavo deželsko oblsstjo je misijonsko ljudstvo. 3. Število ljustva sploh in posebej katoličanov po prefekturah, vikarijatih ali škofijah. 4. Oo so v zadevnem misijonu prave duhovnije (fare), ali samo postaje; pa njih število, domače imena krajev, če ni to že poznamnjano v imeniku, ki naj se pridene. 5. Koliko je cerkvš, ali kapel. 6. Koliko je duhovnov v misijonu. 7. Če se nahaja semenišče za vzgojo duhovnikov (kle-rikov *), in v čem gojenci podučujejo. **) 8. Koliko je začetnih šol za dečke, koliko za deklice, in koliko šolskih otrok. 9. Kakošne druge odgojne naprave imajo v onem kraju. 10. Kake dobrotne vstave. 11. Kakošne redovne vstave, koliko redovnikov, redovnic itd. se tam nahajajo. Prusko. (Tehtne besede nemškega cesarja Viljema.) Wertheimski časopis piše to-le: Cesar Viljem je pri topliškem Emžiskem mestu zadel z vodjem in z bogoslovci iz semenišča v Schoen-thal-u in pričel se je pogovarjati z vodjem; in terdivši, da je vera podlaga ljudskega občinstva je pristavil bo-goslovcem to-le: »Zares, prijatelji moji, sem potolažen iz tega, da je ta podlaga zopet na novo vterjena, kajti stranka rogoviležev ne le pri nas Nemcih, ampak tudi pri vsih evropejskih narodih se grozi naj močnejši dertavni podlagi in zvertoglavila je ljudem misli. Ta svojat se najpervo zaganja na všro, potem napada nravnost (čednost) in poslednjič — ako se ne ustavi s silo — konča se z razdjanjem vsega občinstva. Nič ji ne more kljubovati — razun le vera sama; v kratkem bode vaša naloga ta, da bodete učeniki sv. vere; jest imam terdno upanje do duhovstva, ktero ima priti izmed vas. Cesar Viljem je globoko ginjen govoril te besede. Kako vse drugač se to glasi, kakor pa odgovor ravno tega cesarja do papeža Pij IX pred nekaj leti!.. Stari Olem sam, napaden od prekucubov, se je prepričal, kdo je pravi prijatelj, in kdo farizej in potuhnjeni Kanj. Stavimo kaj, da Viljem bi postal še katoličan, ko bi bil v godniših okoliščinah? Pariz. Novi nadškof msr. Rihard v Parizu je pred kratkim sprejel vse farne duhovne iz nadškofije, ki so se mu prišli poklonit. V svojem nagovoru je novi nadškof silno hvalil svojega prednika, kterega sta Pij IX kakor tudi Leon XIII zaznamnjevala Parizu Kot izgled višega pastirja za Pariz. Rekel je msr. Guibert sedanjemu nadškofu svoje dni, ko ga je vabil, da naj pride za koadjutorja: »Pridite v Pariz, ne za visokega dostojanstvenika, ampak za prijatelja ubozih in malih; kajti ne morete si ne misliti, kaj vse se more s tem ljudstvom storiti, ako se mu verski služabniki predstavljajo od te strani; — in drugi pot mu je rekel kardinal Guibert: »Mi moramo vse človeške misli in častiželjne namene na strani pustiti in le za to si prizadevati, da bomo pravi svetniki in resnični aposteljni." Da je bil kardinal Guibert temu sklepu vselej zvest, je sploh znano, kar ni nič manj pričakovati od njegovega vrednega naslednika, pravi »Missionsbl." — Pariz ima 7 generalvikarijatov, 10 častnih in 16 pravih kanonikov, 2 stoli ni prebendi in kacih 142 fara s 1200 mašniki. — Škof Puginier naznanja iz večernega Tonkina, kako hudo prehudo se godi ondotnim misijonom. Okrožnica po francoskem generalu odstavljenega kralja in njegovega vladavca Thu-Yeta-a kliče poganskim učenjakom *) Besedo duhovnik so rabili o časa olikane slovenščine sa besedo „klerik"; sadaj — ▼ dobi zmešnjave — vse dahovne „degrsdajejo na ,,klerike!" To „baš" in „barem" ni kaj oster brus slovenskega jezika. **) Tndi besedo „podučevati, poduk" itd. so jeli novotaiji pod klop metati. Po tem takem tudi ne bomo smeli govoriti n. pr. podvez&ti, podložiti itd., ampak povesiti,', ,,položiti,1w kakor velj4 „pouk, poučiti." Nazadnje pri tolikem brušenji našega jezika Slovenci še verst ne bomo smeli več odpreti ali ziniti. in ljudstvu, da naj kristjane pokončajo, češ, da to je »edini pomoček, da se francoski vpljiv zatare." Škof se pritožuje, da francoski agenti kristjane, ki so svojim verskim bratom prišli na pomoč, razvpivajo za rogovi-leže. — Dokler bo v Parizu lucifer gospodoval, tudi po naselbah za keršantvo ne bode dobro. Prelepa je poslednja volja ali testament pokojnega nadškofa Guiberta, in se glasi tako-le: »V imenu presvete Trojice, Očeta, Sina in svetega Duha. Jest podpisani, Jožef Hipolit, nadškof Pariški in tukaj stanujoč, naznanjam, da je to pisanje moja oporoka, in želim, da se po moji smerti zvesto zverši. Kadar bo Božja previdnost, da me pokliče s tega sveta, ga prosim, da mi zarad zasluženja svojega Sina. mojega Odrešenika, na priprošnje presv. Marije D., angelja in zavetnika mojega, odpusti moje grehe in sprejme mojo dušo v naročje svojega usmiljenja. Želim si le priprost pokop, in da vse, kar bi se namčrjalo potrositi na sijajnost (pomp), naj se oberne za mojo dušo ter podari ubogim. Moj glavni dedič bode malo našel v moji zapuščini, nekoliko prav spodobnega pohištva male vrednosti. Škof obdajan s tolikimi potrebščinami, kteri ljubi reveže kot od Boga mu dano družino, ne more nič prihraniti. Priporočam zverševalcu, naj da moliti za mir moje duše in po svoji volji naj razdeli nekoliko komadov pohištva med moje najbližnje sorodovince in moje osebne prijatelje, da imajo od mene majhen spominek in molijo za mojo dušo. Ako hočejo djati kak napis na mesto, kjer bode počivalo moje truplo, naj bode ta: Hic jacet Josephus — HippolytU8 Guibert, Parisiensis, expectans beatam speui et adventum gloriae magni Dei et Salvatoris nostri Jesu-Chrieti, qui reformabit corpus humilitatis nostrae con-figuratum corpori claritatis suae. Pariš 24. rožnika 1373. f Hippolit Guibert, nadškof Pariški. — Moja draga sestra, gospa Sarras, ktera je izverstna, polna kerščanske vere, nič ne pričakuje od mene, in ona bo razumela, kaj je, to. da ji ničesar ne zapustim. Nadjam se, da jo bodem s svojim nečakom in s svojimi drugimi sorodniki zopet vidil v nebesih." Sarajevo. Nove cerkve zidajo z lepim vspekom v Bežlji, v Brestovskem in v Pečinah. Poslednje dni stavljeni so temelji za nove cerkve v Bjelini, v Rastovem; pripravljajo se za zidanje v Dobretidib in v Žeravcu. Znatno pozdravljajo še se cerkve v Varešu, Brodu, v Raenicah in v Komušini. Verh tega se zida po zmožnosti že pri poprej začetih, imenito v Fojnici in v Bagojnu. Vse kaže, da župnijska cerkev v Travniku ob letu pride pod krov, in nadja se, da se začne skoro temelj kopati novim cerkvam v Žepču, v Breškah in v Trieščinah. — Vse to naznanja zadnja številka lista »Serce", in to kaže vse veči in nagliše napredovanje v Bosni kot smo si kdaj to mislili. Bog daj svojo pomoč! V začet'-!! novega šolskega leta (1. sept.) prično usmiljene sestre novo dekliško šolo v Berčkem. Du-hovsko glavarstvo jih po privoljenji deželske vlade v to poklicalo. Bratov^ke zadeve. V molitev priporočeni: Na miiostljive priprošnje N. lj. G. presv. Jezusovega Serca, 8v. Jožefa, 8V. Nikolaja, 88. HermagorainFortunata, naš'h angeljev varhov in vsih naših patronov Bog dobrotno odverni od naše dežele poboje, umore in samomore, odpad in brezverstvo, prešestvanje in vse nečistosti, sovraštva, preklinjevanja in vse pošastne pregrehe in velike nesreče. — Zmešana oseba za dušno in telesno pomoč. — Mladeneč, ki želi stopiti v samostan, da bi to dosegel, in za pravi poklic. Zahvale. Priserčna zahvala bodi N. lj. 6. presv. Serca. Bila sem v oeki hudi zadregi, prosila sem N. lj. Gospo za pomoč, z obljubo, da ako me usliši, bočem v Danici naznaniti. Uslišana sem bila aedaj in tudi 2e pred v neici važni okoliščini. Zatoraj bodi češčena in^ hvaljena za vae sprejete milosti sedaj in vekomaj Naša ljuba Goapa presv. Serca! Hvaležna M. K. Ravno kar je bil eden mojih farmanov pri meni, in mi pravi, da ne more sterpeti, da bi ne naznanil, kar ae mu je prigodilo. Že 26 tednov, pravi, so me oči bolele, zmeraj sem mogel biti v temi; bati se je bilo, da bi utegnil čiato oslepeti. Poskušal sem te in une zdravila, pa brez vspeha. Imel sem pa posebno zaupanje na Marijo v Lurdu. Ker aem slišal tudi od njene podobe pod Rožnikom in 8tudenčeka. ki tam teče, šel sem tje se Mariji priporočit in dobil sem nekoliko vode iz tistega studenčeks, s ktero sem si oči izmival, in glejte, oči so mi se čisto zboljšsle; tako da zdaj, ko sem 21 let že očal potreboval, in zdaj ko so me še oči bolele, tudi s pomočjo očal nisem vidil ne pisati, ne brati, zdaj pa brez njih lahko pišem in berem. — In v pričo tega mi je prinesel pisanje, ktero je ravno bil napissl. — Pri ti priložnosti moram še tudi opomniti druge velike smertne nevernosti. Leta 1885, mi je djal, ko bi bil ravno na praznik Marijinega brezmadežnega spočetjs v sdventu zmerznil, sko bi me Msrija ne bla otela. Prosil me je, naj ne to naznani, da svet zve Mariji na slavo, in še tudi drugi vejo s toliko večim zsupsnjem pri Nji pomoči iskati. Ime tega arečnega je Andrej Novak, po domače Zaviršek. iz Slap, ki prosi, če je mogoče, da se to v Danici naznani. Pri D. M. v Polju 6. avg. 1886. Fr. L. • Koledar za prihodnji teden: 16. vel. serpana. S. Rok. — 17. S. Bertram. — 18. S. Agapit. — 19. S. Ljudovik. 20. S. Bernard. — 21. 8. Joana Šantalska. — 22. Deseta nedelja po Bink. S. Joahim. Ldstek za raznoterosti. V Gorici je 2. t. m. umeri mnogozaslužni monsign. Andr. Pavleti č. vodja v dobrotni napravi gluhomutcev. Bil je pravi katoličan in človekoljub. Bog mu daj večni mir. Tabernakelj, nov in prav Ičp, dobi Stanga. Hišica bo iz ličnega kamna, delana v Tomanovi napravi, vratica pa je že izdelal gosp. Zadnizar, ki so res zalo delo. Podlaga zunaj je iz tombaka, gosto v ognji pozlačena; v izbuknjenih oblikah predstavlja zunanja stran: zgoraj Jezusovo Serce, spodej pa pšenično klasje in vinsko terto. Da je delo prav lepo, iu dobro pozlačeno, kaže tudi cena, ker vratica stanejo okrog 150 gld. Opomnimo naj še, da Zveličarievo podobo z najsv. Sercem ie zrisal gosp. špirituval J. Flia. V Ricmatijih je za kolero umeri ondotni čast. g. župnik Jan. Svet, rojen v Višnji gori 1. sveč. 1827, posve£en 1. 1853. R. I. P. Č. g. Ferdo Jan, župnik pri sv. Nikolaju za Slov. gradcem. dobil ie zupnjo sv. Petra v Savinski dolini. — Zagreb. Izmed 61 prosivcev jih je 37 sprejetih v semenišče, in to nezaj v bogoalovje, drugi v 7. gimnaz. razred. V Ljubljansko kn. skoi. semenišče se jih je oglasilo do zdaj 23, med ijjimi znatno število naših bratov Čehov. Če prav vemo. je prostora za njih 29. Redovništvo in kolera. Z otoka Murane na Laškem Primorskem pišejo, s koliko vdanostjo in sterpljivostjo so usmiljene sestre in redovniki sv. Kamila bolnim za kolero stregli, da je veliko manj napadenih poččz po-morlo, kakor pa po bližnjih krajih, koder ni bilo take postrežbe. — Tako se mašujejo katoliški redovi za preganjanje in plenitve, ki so jih pod laško vlado morali terpeti. Ali je pa mavtarjev kaj sram zato? Kolikor volka atrsh. Po nekterih krajih na Laškem se kolera močno širi. V Padovanski okrajini jih je une dni zbolelo 51* umerlo 22; v Rovigi zbolelo 38, umerlo 14; v Trevizi zbolelo 123, umerlo 37; v Vičenci zbolelo 83, umerlo 25, v Veroni zbolelo 96, umerlo 29. Čudno se v zbegan ji zarad kolere godi z volitvami v srenjske odbore; v nekem kraju, piše ,EcoM, sta prišla samo dva volivca, v drugem celo le samo rfd e n [ Tudi ksže, da mnoge vertoglavce pamet srečuje, zsčenjajo misliti na božjo službo itd. Usmiljeni Bog gotovo šibe zastonj ne pošilja. Veselice in kolera. Sredi veselic in koderncanja med kopališniki gradskimi (Grado) se je oglasila kolera pri nekem tujem gospodu. Govori se, da tudi pri druzih, ki so ostali prikriti. Poznejši glasi to preklicujejo. Iz Rima 7. avg. Ovdje, hvala Bogu, nije nikakove pošasti; a ni velike topline. Devet podob, mojstersko izdelanih iz belega kamna za novi oltar v Štangi, je viditi pri umetniku g. Zajcu ob karlovški cesti.' V Sent-Vidu poprsšujejo, kako da so letos po veliki noči zsstonj čakali na tisto procesijo k sv. Roku v Dravlje, ki je bila vsa druga leta? Družbino bukvice za dekleta dekliške družbe in aploh za pobožne ženske. Spisal Jožef Rozman. Prišel je ravnokar na svitlo že ensjsti natis teh prelepih in silno koristnih bukev, ki so res vredne, da bi našle prostor med knjigami vsake poštene Slovenke in da bi, kolikor je moč, vssk dan iz ifjih vsaka saj nekolika brala, pa lepe pesmi pela. V ta namen naj bodo zlasti dekletam prav živo priporočene. V zalogi in na prodaj so pri g. Gerberji. — Cena v usnji z marmorno obrezo 1 gld. 30 kr. in z zlato obrezo 1 gld. 70 kr. Dobrotni darovi. Za študentovsko kuhinjo: U. F. 1 gld. — Neimen« dobrotnik 2 gld. — Neimenovan 5 gld. — A. M. D. G. za sveto leto 5 gld. Za cerkev Jezusov, presv. Serca: Čast. g. A. Lesjak 2 gld. 56 kr. — A. M. D. G. za sv. leto 3 gld. Za sv. Detinstvo: Iz Trebelnega 1 gld. Za Stolno cerkev v Sarajevem: A. M. D. G. za sv. leto 5 gld. Za Marijaniiče: A. M. D. G. za sv. leto 5 gld. Za zidanje cerkve v Fojnici: Neimenovan 10 gld. Za odkupovanje zamurčkov v Dahemeju v Afriki: Blg. g. Fr. Omejic 1 gld. Za Vincencijevo družbo: Č. g. župn. Jakob Gruden 2 gld. Pogovori z gg. dopisovalci. B. G.: Pride prihodnjič; hvala! Tako tadi o dražbi m, Cir. in Metoda. Odgovorni vrednik: Luka Jeran. — Tiskarji in založniki: Jožei Blaznikovi nasledniki v Ljubljsni