> V SGP ZIDAR KOČEVJE- TOZD GRADBENI SEKTOR UUBLJANA SE JE ZAČEL STEČAJNI POSTOPEK Skupftina občine Ljubijana Mosle-PoJjc je dne 10.12.1980 na seji zbora združeiiega dela in istega dne na seji zbora krajevnih skupnosti sprejela sldepo začasnem ukrepu družbenega varstva v SGP Zidar Ko-čevje, tozd Gradbeni sekior I.juMjana. Ugotovljeno je bflo, da je ta tozd hudo oikodoval družbene interese s tem, da je kršil določila 3. in 6. točke 620. dena zakona o zdrnženem deta. Z uvedbo ukrepov začasnega družbenega varstva je bil odstavljen individualni poslovodni organ, začasno so bile omejene nekatere pri-stojnosti detavskega sveta pri določanju poslovne politike in ukrepov za izvajanje poslovne politike. pri odločanju o najetju kreditov v zvezi s tekočim poslovanjem, začasno je bilo omejeno izvrševanje samou-pravnih pravic delavcev v komisiji za delovna razmerja. t Skupščina občine Ljubljana Moste-Polje je sprejela omenjeni sklep na predlog družbenega pravobranilca samoupravljanja Ljubljana. Pred izdajo tega predloga je družbeni pravobranilec samoupravljanja ugotovi), da omenjeni tozd že tretje leto posluje z izgubo, ki je zadnje lejp skokovito narasla na 32,638.406,75 din. Eden prvih vzrokov za tako veliko izgubo in njeno neprekinjeno rast vse od 1. 1978 dalje je bil predvsem neurejeno poslovanje v tozdu. Iz-kazano je že v tem, da na gTadbiščih niso vodili gTadbenih kn jig ali pa so jih vodili malomarno, s čimer je bil kršen zakon o gradnji investicijskih objektbv. Zato ni mogoče ugotavljati porabe materiala, produktivno-sti, tzrabe delovnega časa in drugo. Posledica te neurejenosti in opustitev trimesečnih planov kot pri-merjave z letnim gospodarskim načrtom so se kazale tudi v zamudah pri obračunavan ju in potr jevan ju situaci j in realizacije kakor tudi v ne-kontroliranem gibanju osebnih dohodkov. Roki za dokončanje objek-tov so bili prekoračeni, čemur je sledil izpad realizacije. Vzroki zamud so bili pred^sem v neodgovornem in nediscipliniranem delu, slabi ot-ganizaciji dela, počasnem odpravi janju napak na objektih in opuščanju kontrol, angažiranju zasebnih obrtnikov — kooperantov in nekontroli-Tanem delu v podaljšanem delovnem času. Samoupravni organiso sicer spreiemali sklepein ukrepeza izboljša-nje stanja in izvajanje_sanacijskej»a programa, vendar kontroie med vealizcijo teh sklepov ni bilo. Začasnj kolektivni poslovodni organ je že 11.12. 1980 prevzel svojo dolžnost. Spoznal je težko stanje in veliko anarhijo. Dokumentacija po gradbSčih je bUa neažurirana, vrsta objektov je bila napo! dokončanih. Pretežna večina proizvodnih delavcev je bila brez dela, razvidna je bila popoina nelikvidnost, prevzeta niso bila nobena nova dela — in še to sredi hude zime. V zadnjem letu je zapustilo delo prek sto delavcev, tj. polovica vseh! Zato se je začasni kolektivni poslovodni organ najprej lotil odprave teh pomanjkljivosti in po analizi spoznal: 1. Izgube nista sposobna pokriti niti tozd sam niti ne celotna delovna organizacija. S sedanjo kadrovsko zasedbo in obstoječimi materialnimi možnostmi tozd ni sposoben prevzameti novih del — toliko manj ob problemu, da so investicije nasploh močno zmanjšane in je pridobiva-nje novih del otežkočeno. 2. Pri poskusu ugotavljanja sanacijskih možnosti v okviru lastne de-lovne organizacije, s prtpojitvijo k neki drugi delovni organizaciji iz lastnih in skupnih rezcrv ter najetja sanacijskega kredita je začasni ko-lektivni poslovodni organ prišel do zaključka, da sanacija ni možna, da sta bila dosle j dva sanacijska programa neuspešna in da so motn je v po-slovanju tako obsežne, da je v danih razmerah edini izhod v uvedbi ste-čajnega postopka, ki bo omogočil dokončanje nezaključenih del in po-ravnavo z upniki. To ugotovitev je sprejel tudi izvršni svet naše občinske skupščine, le-ta pa je na svoji ziidnji seji ugotovila, da se je stečajni postopek v toedu Gradbeni sektor Ljubljana že začel. S. E.