Predvidene spremembe v organiziranosti gospodarstva občine Zakon o podjetjih, ki je bil sprejet 29. 12. 1988 in temeljito spremenjen 30. 6. 1989 predstavlja osnovo novega gospodarskega sistema, ki predvideva veltko večjo samostojnost gospodarstva v poslovanju, pa tudi v iskanju najrazličnejših oblik organiziranosti. Po-membno vprašanje, ki zadeva tudi organizacijo podje-tij, pa v tem trenutku še ni povsem razrešeno, pa je vprašanje lastninsko-pravnih odnosov posebno kar zadeva družbeno lastnino. Zakon o podjetjih določa rok za uskladitev organiziranosti in samoupravnih ak-tov do 31. 12. 1989 za subjekte s področja gospodar-stva, razen za zadruge, ker zakon o zadrugah še ni spre-jet. Organiziranost finančnih institucij določa že sprejeti zakon o bankah, v pripravi pa je tudi zakon o zavarovalništvu. Prav tako je pripravi še zakon o ustanovah, ki bo razrešil vprašanje organiziranosti sedanjih OZD s področja družbenih dejavnosti. Za vse subjekte s področja gospodarstva kot negos-podarstva načeloma velja zakon o združenem delu do uskladitve samoupravnih aktov z zakonom o podjet-jih, vendar za gospodarstvo najdlje do 31. 12. 1989. Tako se tudi v gospodarstvu naše občine že pripravlja-jo na potrebne organizacijske spremembe, ki pa v tem trenutku še niso povsem dorečene. Vse enovite OZD in OZD s tozdi s sedežem v obči-ni Grosuplje predvidevajo preoblikovanje v družbena podjetja, ki ne bodo vsebovata poslovno samostojnih enot (kot so sedaj formalno tozdi) temveč le program-ske enote. Za nekatere od teh OZD (IMP Llivar, GPG, Stolarna, Pekarna itd.)je pomembna tudi sprememba povezave v okviru sedanjih SOZD-ov, ki se bodo preoblikovali večinoma v neko obliko holding podje-tij (Mercator, ki jima po tem principu 51% delež v Pe-karni na podlagi formalne knjigovodske spremembe) ali pa v obliko delniške družbe (Slovenijales, kjer je Stolarna kot družbeno podjetje udeležena z lastniš-tvom delnic). Izjema med temi OZD je DO Unis Kops, kjer je iz ekonomskih razlogov prišlo do reorganiziranja v dve podjelji na podlagi proizvodnega programa. Tako se iz dela kapacitet in programa strojegradnje oblikuje predvidoma mešano podjetje (podjetje, kjer so zasto-pane v ustanoviteljskem deležu različne oblike lastni-ne) iz preostalega dela. kapacitet in kovinsko-predelovalnega progAaj^pa se bo oblikovalo druž-beno podjetje. Iz tozdov, ki itnajo sedež matične DO izven občine, se bodo predvidoma oblikovala samostojna družbena podjelja, ki bodo zadržala neko obliko organizacijske povezave s sedanjimi matičnimi OZD, ki se bodo pre-oblikovale v posebne oblike združevanja oz. lako imenovana krovna podjetja. Praktično v vseh tozdih so postopki reorganizacije «teku, tako da konkretnih oblik organiziranosti še ni mogoče predstaviti. Predvi-doma se bodo v samostojna družbena podjetja v pove-zavi s krovnim podjetjem preoblikovali Iskra tozd Sti-kalni elementi, Lesnina tozd Splošno mizarstvo in Lesnina tozd Sinoles. Oba tozda Rašice na območju občine še nimata povsem jasnih izhodišč, saj v okviru DO Rašica obstoji tako varianta organizacije v druž-beno podjetje brez samostojnih poslovnih enot (torej s programskimi enotatni), kar bi za oba tozda pomenilo prehod v poslovno enoto oz. obrat, prav tako pa tudi varianta krovnega podjetja, kjer bi tozdi postali samo-stojna družbena podjetja. Kot zadnja varianta je bila s strani vodstva DO Rašice predstavljena prva možnost. Izjema je le tozd Motel, kjer je predvidena izločitev iz DO Turist in prehod v samostojno družbeno podjetje. Neposredni vpliv in pristojnost DPSglede organizi-ranosti podjetij se je skladno z zakonom o podjetjih obdržal samo še na področju dejavnosii posebnega družbenega pomena, katere po sedanji organiziranosti opravljata Komunalno podjetje in Zavod za prostor-sko, komunalno in stanovanjsko urejanje. Za te orga-nizacijeje predvidena reorganizacija v javna podjetja, v katerih DPS zadrži določene nadzorne funkcije. Težave, ki se pojavljajo v organiziranju javnih podjetij pa se nanašajo predvsem na status dejavnosti, ki niso posebnega družbenega pomena, pa jih te organizacije v sedanji organiziranosti tudi opravljajo. Zakon o podjetjih omogoča zelo raznoliko organi-ziranost podjetij tako glede na lastništvo udeleženega kapitala (družbeni, zasebni, mešani, zadružni) kot na obliko povezovanja tega kapitala (delniška družba, družba z omejcno odgovornostjo, družba z neomejeno solidarnostjo. komanditna družba). Zato bo možna povsetn konkretna predstavitev organiziranosti gos-podarskih subjektov šele po končanih postopkih. Zakon o podjetjih je odprl tudi nove možnosti or-ganiziranja gospodarske dejavnosti, katere se odražajo na ustanavljanju novih podjetij. Značilno je, da je za nova podjetja omogočen hiter postopek registriranja, ki poleka v večini primerov mimo vednosti DPS, po-sebno kar zadeva zasebna podjetja. Po sedaj znanih podatkih je v občini Grosuplje ustanovljenih ali v po-stopkih ustanavljanja ena obrtna zadruga, eno mešano podjetje in šest zasebnih podjetij. Podatki o številčnosti gospodarskih subjektov bodo v bodoče zelo kratko-ročnega značaja. saj bosta zakon o podjetjih in pa vse večja prisila trga omogočala veliko vcč dinamičnih sprememb v gospodarstvo. katerih v globalu ne bo raožno točno predvideti ali planirati.