696 Glasba. Solonapevi: Preprosta in otroško nežna je Emila Adamiča „Iz otroških pesmi na tujem III", preprosta ,tudi dr. Benj. Ipavica „Ob studencu". Istega skladatelja „Menih", odičen po strastno vzkipevajoči kantileni, se utegne prikupiti basistom. Ognjevitega kolorita je Jos. Prochazkov „Večer", zanimiv tudi po svojem prelestnem klavirskem spremljevanju. Interesanten, ne lahek problem je rešil dr. Gojmir Krek z uglasbitvijo Drag. Kettejeve „Pred krčmo", pesmi, polne bridkega humorja. V baladnem tonu se vzpenja ob širokih harfnih harmonijah Antona Lajovica „Romanca", uglasbena na besede Murn-Aleksandrova. Anton Svetek je uglasbil Otona Zupančiča »Svetlo noč", ob uspešni gradaciji se javljata tu temperament in stremljenje po plastični izrazovitosti. Zbori: Stanko Premrl objavlja dvoje moških zborov: „Kedar tiha žalost" in „Trojno gorje", lepi, možati skladbi odlične harmonizacije, in nežno razpoložen ženski zbor »Lilije", Emil Adamič krepak moški zbor „Naša zastava", simpatičen, ljubezniv ženski zbor „Po slovesu" ter troje mešanih zborov: „Fantu", „V saneh" in „V snegu", ki se glase prijazno in prav prikupno preprosto. Vriskajoče veselje doni iz Emeriha Berowa peteroglasne, v ruskem žanru uglasbene „ Vesna kras-naja", korektno delo je hvaliti v Frana Ferjančiča moških zborih „Pevci smo slovenski mi" in „Slovo mrtvim". Vjekoslav Rosenberg-Ružič podaje moški zbor s tenorskim solom „Tudji sviete", dr. Benj. Ipavic mešan zbor „Zapuščena", Mihael Rožanc moški četverospev „Roža". Najznamenitejši in zares odličen je dr. Gojmira Kreka mešani zbor „Tam na vrtni gredi ....", presenetljiv po svoji eleganci in po umnem, vzoritem razsnutku glasovnega stavka. Dr. V. Foerster. Koncert Jaroslava Kociana je priredila „Glasb. Matica" dne 2. oktobra v koncertni dvorani „Uniona" s povoljnim uspehom. Pojetil je Kocian po nekolikih lejih z^pet .belo Ljubljano, potem ko je absolviral turnejo v Ameriki. Kocian je vsekakor virtuoz na svojih goslih, obvladuje svoj instrument z lahkoto in z gotovostjo, kateri opravičujeta, imenovati ga umetnika:^ Svoje tehnične zmožnosti je izkazal Kocian zlasti v Čajkovskega »Koncertu za gosli" op. 35, ki ga je zigral z bravuro, in tudi v lastni skladbi „OJd Folks at Homes", ki podaje varijacije na tema ameriške .melodije. V ostalih skladbah je prevladoval liriški značaj, žal, da je . bil program v tem oziru ne kaj zanimiv, za Kociana pa tudi ne dosti primeren, ker * mu primanjkuje za pravo liriko pristnega čuvstvovanja. Največ skladb na sporedu je bilo Kociana samega, skladb, ki so prijetne sluhu, ki pa ne sodijo na spored koncertujočega umetnika, kajti od umetnika zahtevamo, da nas ne zabava samo, marveč tudi vzgaja in nam teši muzikalno naše hrepenenje z izbiro biserov vzna-šajoče glasbene literature. Ob strani Kociana je nastopil kot pianist Fran Veselsky, dober, soliden in rutiniran glasbenik. Tudi Veselsky je podal skladbe lastnega izvora; izmed njih je pohvaliti „Češko fantazijo za klavir", ki javlja hvalevredno spretnost v okusnem in učinljivem harmonizovanju narodne popevke. Dr. V. Foerster. „Venček" triglasnih narodnih pesmi za šolo in dom. I. Sestavil in na svetlo dal Anton Kosi. Založil izdajatelj (A. Kosi v Središču). Natisnila »Učiteljska tiskarna" v Ljubljani. Leta 1907. Cena 25 h.— „Venček" obsega same lahke pevske točke, ki se bodo dale dobro uporabljati za sporede pri šolskih veselicah. Ta zbirka obsega povsem druge pesmi kot Žirovnikova, ki je namenjena bolj za razširjenje med šolsko mladino, dočim ima le-ta namen, služiti javnim nastopom, ki se prirejajo zTučenci. Vse pesmi v zbirki se pojo lahko tudi dvoglasno. Gospod izdajatelj ima v rokopisu tudi že II. zvezek. — a —