Ormož, 25.10.2018 Letnik 16 Številka 8 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ TISKOVINA VSEBINA 33. Predlog ODLOKA o spremembah in dopolnitvah Odloka o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (LN OC VII-Safilo) - druga obravnava 34. Predlog PRAVILNIKA o Kolektivni blagovni znamki JERUZALEM SLOVENIJA in pogojih podeljevanja pravice do uporabe Kolektivne blagovne znamke JERUZALEM SLOVENIJA 35. Predlog PRAVILNIKA o podrobnejših kriterijih in merilih za olajšave plačila komunalnega prispevka za nestanovanjske kmetijske stavbe v Občini Ormož Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog ODLOKA o spremembah in dopolnitvah Odloka o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (LN OC VII-Safilo) - druga obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodeloval: - Boštjan Najžar, Višji svetovalec za okolje in prostor Ormož, dne 25.10.2018 33. Na podlagi 273. člena Zakona o urejanju prostora (ZUrep-2) (Uradni list RS, št. 61/17), Sklepa o spremembah in dopolnitvah Lokacijskega načrta za obrtno cono Ormož (LN OC VII-Safilo) (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 6/18) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na ___. redni seji dne, ________ sprejel Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ ODLOK o spremembah in dopolnitvah Odloka o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (LN OC VII-Safilo) 1. člen S tem odlokom se sprejmejo Spremembe in dopolnitve Odloka o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (LN OC VII) za območje kompleksa Safilo. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 2 2. člen V tretjem odstavku 2. člena Odloka o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 19/05, 10/10, 17/15, 7/16 in 11/18) se dodajo novi grafični prikazi z oznako 4C, 5A in 6C tako, da se tretji odstavek 2. člena Odloka glasi: »Grafični del obsega: 1 Izrez iz prostorskega plana 1:5000 in prikaz namenske rabe 2 Kopija katastrskega načrta 1:1000 3 Geodetski posnetek 1:1000 4 Arhitektonsko ureditvena 1:1000 situacija 4A Arhitektonsko ureditvena 1:500 situacija za območje sprememb in dopolnitev (območje trgovine Hofer) 4B Arhitektonsko ureditvena 1:1000 situacija za območje sprememb in dopolnitev (trgovski center 1) 4C Arhitektonsko ureditvena 1:500 situacija za območje sprememb in dopolnitev (območje VII-Safilo) 5 Zakoličbena situacija 1:1000 5A Zakoličbena situacija za 1:1000 območje sprememb in dopolnitev (območje VIISafilo) 6 Komunalne ureditve 1:1000 6A Situacija komunalne 1:500 ureditve za območje sprememb in dopolnitev (območje trgovine Hofer) 6B Situacija komunalne 1:1000 ureditve za območje sprememb in dopolnitev (trgovski center 1) 6C Situacija komunalne 1:500 ureditve za območje sprememb in dopolnitev (območje VII-Safilo) 7 Kulturna dediščina 1:1000 8 Prometna situacija 1:1000 9 Varstvo pred naravnimi in 1:1000 drugimi nesrečami 10 Parcelacija 1:1000 « 3. člen Za 3.c členom se doda novi 3.d. člen, ki se glasi: »Območje obravnave sprememb in dopolnitev Odloka o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (LN OC VII-Safilo) je razvidno iz grafičnih prilog 4C, 5A in 25.10.2018 6C, navedenih v 2. členu tega Odloka in zajema del parcele št. 251/6, 249/2 in 251/8 vse k.o. Ormož. V posameznih objektih z oznako 24a, 24b in 25a je predvidena sledeča namembnost: - objekt z oznako 24a: proizvodnja plastičnih in kovinskih očal vključno s tehnološkim postopkom galvanizacije in površinske obdelave ali za potrebe skladišča, - objekt z oznako 24b: plinska postaja, - objekt z oznako 25a: tehnološki objekt strojnica.«. 4. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Št. 350-11/2018 02\22 Ormož, dne __________ Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ OBRAZLOŽITEV: Spremembe in dopolnitve Odloka o lokacijskem načrtu za obrtno cono Ormož (LN OC VII-Safilo) obsegajo območje s parcelnimi številkami 251/6, 249/2 in 251/8 k.o. Ormož, kjer se predvideva gradnja plinske postaje, tehnološkega objekta – strojnice ter objekta za proizvodnjo plastičnih in kovinskih očal vključno s tehnološkim postopkom galvanizacije in površinske obdelave ali za potrebe skladišča, zato se na novo določi prostorske izvedbene pogoje glede vrst objektov, lege oziroma najmanjše odmike objektov od mej parcel. Ker v sklopu obstoječih toleranc veljavnega lokacijskega načrta načrtovanih objektov ni mogoče graditi, so v postopku spremembe in dopolnitve veljavnega lokacijskega načrta. Na območju obrtne cone Ormož se na parcelah št. 251/6, 249/2 in 251/8 k.o. Ormož načrtuje postavitev navedenih objektov. Načrtovane stavbe se umeščajo na območje z obstoječim lokacijskim načrtom načrtovanih stavb (stavba 24, 25). Obravnavana lokacija se nahaja v vzhodnem delu mesta Ormož v kompleksu Safilo. Z umestitvijo objektov se ne ruši osnovni koncept urejanja prostora, hkrati pa se bistveno ne spreminja zazidalna situacija, saj novi objekti v celoti upoštevajo gradbene linije in višinske gabarite sosednjih objektov. Načrtovana priključitev na gospodarsko javno infrastrukturo ostaja enaka kot v obstoječem lokacijskem načrtu. V času javne razgrnitve ni bilo pripomb na predlagane ureditve. Od prve obravnave se odlok ni spreminjal in je v fazi pridobivanja mnenj. Pripravil: Boštjan Najžar, Višji svetovalec za okolje in prostor Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 3 25.10.2018 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog PRAVILNIKA o Kolektivni blagovni znamki JERUZALEM SLOVENIJA in pogojih podeljevanja pravice do uporabe Kolektivne blagovne znamke JERUZALEM SLOVENIJA V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi pravilnika sodelovala: - mag. Karmen Štumberger, Vodja Oddelka za gospodarske dejavnosti Ormož, dne 25.10.2018 34. PRAVILNIK o Kolektivni blagovni znamki JERUZALEM SLOVENIJA in pogojih podeljevanja pravice do uporabe Kolektivne blagovne znamke JERUZALEM SLOVENIJA I. UVOD Ocena stanja Občina Ormož je z Občino Sveti Tomaž, Občino Središče ob Dravi ter Javno razvojno agencijo Občine Ormož pridobila sredstva za izvedbo LAS projekta NOST - Načrt razvoja gospodarstva in dviga kakovosti življenja na območju LAS UE Ormož za obdobje 2017 - 2025. Vrednost operacije je 221.756,33 €, od tega je vrednost sofinanciranja 149.950,94 €. Začetek operacije je 1. 3. 2018, zaključek operacije pa 15. 2. 2019. Operacija, ki je v teku, zajema: 1. Ureditev postajališč za avtodome na treh lokacijah: dve s skupno štirimi postajališči v Občini Sveti Tomaž in eno s štirimi postajališči v Ormožu. 2. Ureditev tržnic za prodajo lokalnih produktov: v Ormožu bo oprema za tržnico umeščena v objekt v centru mesta, ki se preureja za namen večnamenskega prostora in tržnice, mladinskega hotela s 30imi posteljami (youth hostel) ter prostora za mlade, mobilna oprema za tržnice pa bo v Središču ob Dravi ter pri Svetem Tomažu. 3. Izdelavo Načrta razvoja gospodarstva in dviga kakovosti življenja na območju LAS UE Ormož v sodelovanju z dejavniki lokalnega razvoja na območju LAS UE Ormož ob sodelovanju zunanjih strokovnjakov. Pri svojem delu na operativnih srečanjih upoštevamo izkušnje in primere dobrih praks iz tujine in Slovenije. Izvedbeni del vključuje izdelavo Elaborata za nadgradnjo kakovosti ponudbe doživetij, Načrt razvoja kolektivne blagovne znamke (KBZ) območja LAS in Načrt razvoja celostne grafične podobe območja LAS. Do sedaj smo izvedli že več kot 30 operativnih srečanj delovne skupine, specializiranih skupin ter skupine za razvoj KBZ. Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ V okviru slednje aktivnosti se je pripravil Pravilnik o Kolektivni blagovni znamki (KBZ) JERUZALEM SLOVENIJA in pogojih podeljevanja pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. V kratkem bo objavljen razpis, ki je namenjen pridelovalcem kmetijskih pridelkov in prehrambnih izdelkov, izdelovalcem rokodelskih izdelkov ter izdelkov unikatnega in industrijskega oblikovanja, ponudnikom kulinaričnih prireditev in dogodkov ter ponudnikom jedi in pijač postreženih na gostinski način. Po izvedenih ocenjevanjih bodo podeljeni prvi certifikati KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Konsenz glede samega poimenovanja KBZ je bil dosežen na večih delavnicah in srečanjih s ponudniki, z župani in predstavniki občin UE Ormož in Občine Ljutomer, direktorji in drugimi predstavniki razvojne agencije PRA, JARA in Javnega zavoda za turizem, kulturo in šport ter številnimi drugimi. Pravilnik določa poleg splošnih določil še namen, podobo in način uporabe blagovne znamke, podeljevanje pravice do uporabe KBZ, način delovanja strokovne komisije za ocenjevanje, postopek za podelitev pravice do uporabe KBZ, pogoje, ki morajo biti izpolnjeni, način opreme s KBZ, postopek ob morebitnih ugotovljenih kršitvah podeljenih pravic in zlorabi KBZ ter končne določbe. Razlogi za sprejem pravilnika Razlog za sprejem pravilnika je, da se vzpostavijo pravila za podeljevanje znaka KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, s tem pa se ustvarjajo dodatne možnosti in pogoji za povezovanje proizvajalcev oz. ponudnikov ustreznih pridelkov in prehranskih izdelkov, hrane in pijač, rokodelskih izdelkov in izdelkov unikatnega in industrijskega oblikovanja oz. organizatorjev prireditev in dogodkov, na območjih LAS UE ORMOŽ in LAS Prlekija. Znak KBZ JERUZALEM SLOVENIJA je znak oz. certifikat priznanja, dosežene kakovosti in izvora-porekla, s katerim proizvajalci in ponudniki navedenih vsebin, ki so pridobili pravico do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA oziroma njenih Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 4 znakov, v okviru veljavnih predpisov, pod materialno in moralno odgovornostjo ter pod zakonitimi kazenskimi sankcijami, zagotavljajo porabnikom izvorporeklo in doseženo kakovost pridelkov in izdelkov ter ponudbe storitev skladno z oznakami za KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, skozi različne nove prodajne kanale. Cilji pravilnika Cilj pravilnika je, da se določi pravna podlaga za uporabo KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Gre za označevanje območja, izvora-porekla in pridelave pridelkov, proizvodnje izdelkov in ponujanja storitev ter organizacije prireditev in pomeni oznako geografskega izvora: • pridelkov in prehranskih izdelkov, • jedi in pijač, • rokodelskih izdelkov in izdelkov unikatnega in industrijskega oblikovanja, • organiziranih prireditev in dogodkov, znotraj območja destinacije Jeruzalem (LAS UE Ormož in LAS Prlekija). Ocena finančnih posledic V letu 2018 so vsi stroški zajeti v okviru sredstev, ki so bila pridobljena na javnem razpisu LASa. Za leto 2019 pa se bo strošek vzdrževanja KBZ vključil v proračun občin UE Ormož - za ta namen se bo oblikovala nova proračunska postavka. V primeru širitve uporabe KBZ tudi na območje LAS Prlekije, se bo naredil dogovor o sofinanciranju stroškov z naknadno vključenimi. Prav tako bodo vključeni ponudniki sofinancirali aktivnosti v skladu s cenikom, ki je še v pripravi. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi določb 45. in 46. člena Zakona o industrijski lastnini - ZIL-1 (Uradni list RS, št. 51/06 uradno prečiščeno besedilo) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na svoji ____. redni seji, dne ____________ 2018 sprejel naslednji PRAVILNIK o Kolektivni blagovni znamki JERUZALEM SLOVENIJA in pogojih podeljevanja pravice do uporabe Kolektivne blagovne znamke JERUZALEM SLOVENIJA I. SPLOŠNA DOLOČILA 1. člen (1) S tem pravilnikom se določa naziv, vsebina, podoba in znaki Kolektivne blagovne znamke JERUZALEM SLOVENIJA (v nadaljevanju: KBZ JERUZALEM SLOVENIJA), Lastnik KBZ JERUZALEM 25.10.2018 SLOVENIJA, Upravljavec oz. Skrbnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, Koordinator ocenjevanja s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, Strokovna skupina za vzpostavitev sistema podeljevanja pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA in Strokovna komisija za ocenjevanje ponudbe s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, Prijavitelj produktov v ocenjevanje za pridobitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA ter način uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. (2) KBZ JERUZALEM SLOVENIJA predstavlja uradni znak in certifikat KBZ JERUZALEM SLOVENIJA v njegovi barvni podobi, tehnični izvedbi, velikosti in različnih variacijah, ki so opredeljene v Priročniku celostne grafične podobe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. (3) Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA ter vseh iz tega izvirajočih pravic je Občina Ormož, ki jo v imenu Občinskega sveta Ormož zastopa Župan Občine Ormož. (4) Lastnik imenuje Upravljavca oz. Skrbnika KBZ JERUZALEM SLOVENIJA in Koordinatorja izvajanja aktivnosti za pridobitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, člane Strokovne skupine za vzpostavitev sistema podeljevanja KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, člane Strokovne komisije za ocenjevanje ponudbe s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, člane Komisije za reševanje pritožb ter sprejme temu Pravilniku podrejene pod-pravilnike ter cenik izvajanja podeljevanja pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. (5) Namen uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA je označevanje območja, izvora-porekla in pridelave pridelkov, proizvodnje izdelkov in ponujanja storitev ter organizacije prireditev in pomeni oznako geografskega izvora: • pridelkov in prehranskih izdelkov, • jedi in pijač, • rokodelskih izdelkov in izdelkov unikatnega in industrijskega oblikovanja, • organiziranih prireditev in dogodkov, znotraj območja destinacije Jeruzalem (LAS UE Ormož in LAS Prlekija). (6) Z znakom/certifikatom KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se označujejo pridelki, izdelki, storitve in prireditve znotraj meja LAS-a UE Ormož (občine: Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž) in LAS-a Prlekija (občine: Ljutomer, Veržej, Križevci, Razkrižje, Sveti Jurij ob Ščavnici, Radenci, Gornja Radgona in Apače). (7) V sistem certificiranja ponudbe s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se lahko vključijo naslednji razredi produktov: • pridelki in prehranski izdelki, • priprava in ponudba jedi in pijač v gostinskih obratih, • rokodelski izdelki in izdelki unikatnega in industrijskega oblikovanja, • organizirane kulinarične prireditve in dogodki. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 5 (8) Ta pravilnik določa tudi način uporabe in zaščite KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, pogoje za podeljevanje pravice do uporabe ter pristojne organe za podeljevanje te znamke. 2. člen Skupaj in sočasno z geografskim izvorom-poreklom, se z znakom KBZ JERUZALEM SLOVENIJA označuje tudi dosežena kakovost oziroma kakovostna lastnost pridelkov, izdelkov in storitev, jedi, rokodelskih izdelkov in prireditev oz. organiziranih dogodkov iz 1. člena tega pravilnika. 3. člen 25.10.2018 II. NAMEN, PODOBA IN NAČIN UPORABE BLAGOVNE ZNAMKE 5. člen (1) Grafična podoba KBZ JERUZALEM SLOVENIJA je sestavljena iz imena blagovne znamke JERUZALEM, napisov Izbrana kakovost, Highest quality, Slovenija in znaka v njegovi barvni podobi, tehnični izvedbi in velikosti. (2) Znak (logotip) KBZ JERUZALEM SLOVENIJA sestavlja ime JERUZALEM, napisi Izbrana kakovost, prevod v angleški jezik Highest quality in napis Slovenija in grafični del. Uporablja se za splošno promocijo KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. (1) Z znakom KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, se v prometu označujejo pridelki, izdelki, storitve in prireditve oz. organizirani dogodki z območja navedenega v 6. odstavku 1. člena tega pravilnika in izpolnjujejo pogoje tega pravilnika. (2) Namen podeljevanja znaka KBZ JERUZALEM SLOVENIJA je povezovanje proizvajalcev oz. ponudnikov ustreznih pridelkov in prehranskih izdelkov, hrane in pijač, rokodelskih izdelkov in izdelkov unikatnega in industrijskega oblikovanja oz. organizatorjev prireditev in dogodkov, na območjih LAS UE ORMOŽ in LAS Prlekija. Znak KBZ JERUZALEM SLOVENIJA je znak oz. certifikat priznanja, dosežene kakovosti in izvora-porekla, s katerim proizvajalci in ponudniki navedenih vsebin, ki so pridobili pravico do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA oziroma njenih znakov, v okviru veljavnih predpisov, pod materialno in moralno odgovornostjo ter pod zakonitimi kazenskimi sankcijami, zagotavljajo porabnikom izvor-poreklo in doseženo kakovost pridelkov in izdelkov ter ponudbe storitev skladno z oznakami za KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, skozi različne nove prodajne kanale. 4. člen (1) Priznanje izvora-porekla in dosežene kakovosti vsebin po produktnih področjih v zvezi s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA ureja Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA po veljavni zakonodaji in internih aktih, po pristojnih organih in priporočilih Strokovne komisije za ocenjevanje. (2) Vzpostavitev sistema podeljevanja pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA spremlja Strokovna skupina za vzpostavitev sistema podeljevanja KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, ki izvaja naslednje naloge: (i) podaja mnenje k Pravilnikom in Ocenjevalnim listom, (ii) podaja mnenje k Ceniku za izvajanje sistema podeljevanja pravice do uporabe KBZ, (iii) izbere 2 člana Komisije za pritožbe nad sklepi Strokovne komisije za ocenjevanje ponudbe s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, in (iv) vrši promocijo med ponudniki in kupci. (3) Znak certifikat KBZ JERUZALEM SLOVENIJA sestavljajo ime JERUZALEM, napis IZBRANA KAKOVOST, prevod v angleški jezik HIGHEST QUALITY in napis SLOVENIJA, grafični del in registrska številka ponudnika. Uporablja se za označevanje pridelkov, izdelkov, storitev in prireditev, za katere so nosilci pridobili pravico do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 6 25.10.2018 vizitk, na dopisnem papirju, natisnjeni na embalaži izdelkov in v promocijsko / prodajnih dokumentih storitev ter na drugem označevalnem oziroma promocijskem materialu, ki se po tem pravilniku oglašuje s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. (3) Uporabniki KBZ JERUZALEM SLOVENIJA so dolžni pri označevanju produktov spoštovati predpise o splošnih pogojih za označevanje živil. Uporabniki KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, ki uporabljajo lastno blagovno znamko in KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, smejo znak KBZ JERUZALEM SLOVENIJA integrirati v svojo lastno označbo po predhodni odobritvi Lastnikov KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. III. PODELJEVANJE PRAVICE DO UPORABE KOLEKTIVNE BLAGOVNE ZNAMKE (4) Pri barvni pojavnosti znaka logotipa in certifikata so možne različne barvne različice, ki so odvisne od izbora aplikacije, kjer se znak uporablja. V prvi fazi se uporablja znak v bron barvi. Primarna črkovna vrsta celostne grafične podobe: Chaparral Pro. 6. člen (1) Označevanje s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se uporablja za pridelke, izdelke, storitve in prireditve, ki so jih v skladu z določili tega pravilnika proizvedli ali izvedli ponudniki območij LAS UE Ormož IN LAS Prlekija ter za promocijo pridelkov, izdelkov in storitev posameznega ponudnika oz. organizatorja prireditve oz. dogodka - uporabnika ali skupine le-teh. (2) Znaki KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se uporabljajo natisnjeni ali kako drugače upodobljeni v obliki nalepk, našitkov, hišnih tablic, reklamnih tabel, 7. člen (1) Pravica do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se podeljuje upravičencem iz 1. člena tega pravilnika (za pridelke in prehranske izdelke, jedi in pijače, rokodelske izdelke in izdelke unikatnega in industrijskega oblikovanja, kulinarične prireditve in dogodke), torej ponudnikom – lastnikom: kmetij in prehranskih predelovalnih obratov, gostinskih prehrambnih obratov, rokodelskih delavnic ter organizatorjem prireditev na območjih LAS UE Ormož in LAS Prlekija, kadar jim pristojna pooblaščena Strokovna komisija za ocenjevanje prizna izvorporeklo in doseženo kakovost v skladu s tem pravilnikom. (2) Prijaviteljem podeli pravico do uporabe Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA po izvedenem postopku ocenjevanja s Sklepom Strokovne komisije za ocenjevanje, praviloma vsaj enkrat letno. (3) Pridobitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se plača (izjema je prvo leto podeljevanja pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA). Stroški pridobitve so določeni v ceniku, ki ga sprejme Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. V primeru, da se podelitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA ne odobri, prijavitelj poravna samo strošek obravnave. Prijavitelj skupaj s Sklepom prejme račun, ki je plačljiv v petnajstih dneh po prejemu računa. Po plačilu računa pridobi upravičenec pravico do vpisa v Register in s podpisom Pogodbe tudi do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA ob pripadajoči dokumentaciji za označevanje pridelkov, izdelkov, storitev ter organiziranih prireditev. 8. člen (1) Za strokovno izvedbo postopkov kontrole izvoraporekla in presoje ter ocenjevanja dosežene kakovosti v zvezi s podelitvijo znaka in pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, imenuje Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA - člane Strokovne Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 7 komisije za ocenjevanje, ki so kvalificirani za ocenjevanje področnih skupin pridelkov, izdelkov in storitev, organiziranih prireditev in dogodkov ter Koordinatorja ocenjevanja za pridobitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. (2) Strokovna komisija za ocenjevanje ima praviloma tri člane, izjemoma lahko tudi dva. Strokovna komisija za ocenjevanje je sklepčna in lahko veljavno odloča le ob polni sestavi. Strokovna komisija za ocenjevanje sprejema odločitve z navadno večino glasov, pri čemer ima vsak član en glas. Vse zadeve iz pristojnosti rešuje samostojno in samostojno sprejema sklepe. (3) Komisija posreduje odločitve za svoje predloge Lastniku KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, praviloma s strokovnim konsenzom in utemeljitvami, ter je za strokovno pravilne odločitve njima tudi odgovorna. (4) Administrativne storitve za Strokovno komisijo za ocenjevanje opravlja Koordinator ocenjevanja, ki izvaja aktivnosti za podeljevanje pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. (5) Člane Strokovne komisije za ocenjevanje se za opravljanje aktivnosti, ki jih določa ta pravilnik nagradi skladno s cenikom. Povrnejo se tudi stroški prevoza. IV. NAČIN DELOVANJA KOMISIJE ZA OCENJEVANJE STROKOVNE 9. člen Člani Strokovne komisije za ocenjevanje so strokovnjaki s področij, za katera se podeljuje pravica do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. 10. člen Strokovna komisija za ocenjevanje izvaja ocenjevanje na način, ki je določen s tem pravilnikom za posamezno vrsto ali skupino pridelkov in izdelkov ter storitev. 11. člen (1) Člane Strokovne komisije za ocenjevanje potrdi Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Člani Strokovne komisije za ocenjevanje imenujejo predsednika Strokovne komisije za ocenjevanje. (2) Dolžnosti in pravice predsednika Strokovne komisije za ocenjevanje ponudbe s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA so naslednje: • pred začetkom ocenjevanja preveri organizacijo ocenjevanja ter razpored predstavljanja vzorcev, • kontrolira razrez oz. odpiranje vzorcev, njihovo temperaturo ipd., • skrbi za anonimnost ocenjevanja, • kontrolira delo članov Strokovne komisije za ocenjevanje in tehničnega osebja – skladno s Pravilniki in Ocenjevalnimi listi, • skupaj s člani oblikuje Poročilo in Sklep, • podpisuje Sklepe, • sodeluje pri podeljevanju Certifikatov. 25.10.2018 12. člen (1) Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA mora kot organizator ocenjevanja zagotoviti primerno okolje za delo Strokovne komisije za ocenjevanje. Strokovna komisija za ocenjevanje dela v posebnem prostoru, v miru, pri naravni svetlobi in sobni temperaturi. Vstop ima poleg članov Strokovne komisije za ocenjevanje samo za organizacijo ocenjevanja predvideno tehnično osebje (Koordinator in pomočniki), imenovano od Lastnika - organizatorja ocenjevanja. Ocenjevanje na terenu je organizirano skladno z značilnostmi vrste produkta, ki se ocenjuje. (2) Člani Strokovne komisije za ocenjevanje vpisujejo svoje ocene na Ocenjevalni list, ki ga dobijo pred ocenjevanjem in oblikujejo vsebino Poročila. V. POSTOPEK ZA PODELITEV PRAVICE DO UPORABE KOLEKTIVNE BLAGOVNE ZNAMKE 13. člen Postopek za podelitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA: • Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, kot organizator ocenjevanja, z javnim razpisom določi datum in čas ocenjevanja pridelkov in izdelkov, storitev in prireditev / dogodkov. • Proizvajalci / ponudniki – upravičenci za podelitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se na podlagi izpolnjene Vloge za podelitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA in oddane Prijavnice za vsak pridelek, izdelek, storitev oz. prireditev, za katerega želijo pridobiti pravico do uporabe znakov KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, vključijo v postopek ugotavljanja upravičenosti pri Strokovni komisiji za ocenjevanje. • Po prejemu Vloge in Prijavnice mora Lastnik KBZ najpozneje v 30–90 dneh ugotoviti ali prijavitelj izpolnjuje pogoje za prijavo v ocenjevanje v skladu s tem pravilnikom in prične s postopkom prijave v ocenjevanje. • Ocenjevanje bo potekalo za vsak razred produktov vsaj enkrat letno. • Na osnovi Ocenjevalnega lista in Poročila o ocenjevanju pridelkov, izdelkov, storitev in organiziranih prireditev oz. dogodkov za pridobitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se izda Sklep o podelitvi pravice do uporabe ali Sklep o zavrnitvi zahteve za podelitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. • Pridelek, izdelek, storitev in prireditev oz. dogodek, za katerega je proizvajalec oz. ponudnik pridobil Sklep in s tem pravico do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, se vpiše v Register upravičencev do uporabe KBZ Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 8 JERUZALEM SLOVENIJA. Vsak pridelek, izdelek, storitev in prireditev oz. dogodek ima lastno evidenčno številko. • Proizvajalci in ponudniki ocenjenih pridelkov, izdelkov, storitev in prireditev oz. dogodkov lahko pričnejo uporabljati znak po: - prejemu Sklepa o podelitvi pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, - podpisu Pogodbe z nosilcem KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, s katero se upravičenec do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA zaveže izpolnjevati vsa določila tega Pravilnika, ki je kot priloga sestavni del Pogodbe in - vpisu v Register upravičencev do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, ki ga vodi Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. • Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA vpiše pridelovalce oz. proizvajalce pridelkov in izdelkov ter ponudnike storitev in organizatorje prireditev oz. dogodkov v Register upravičencev do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA na podlagi naslednjih dveh pogojev: - Sklepa Strokovne komisije za ocenjevanje o podelitvi pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA in - podpisane pisne Pogodbe, najkasneje v roku 30 (tridesetih) dni od dneva skupne izpolnitve obeh pogojev. • Po izdanem Sklepu se pridelovalcem pridelkov, proizvajalcem izdelkov oz. ponudnikom storitev in organizatorjem prireditev oz. dogodkov podeli Certifikat. Podelitev Certifikatov praviloma poteka vsaj enkrat v letu. • Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA sklene s Prijaviteljem Pogodbo, s katero so natančno določene medsebojne pravice, obveznosti in dolžnosti vseh strank. S Pogodbo se Uporabniku dodeli evidenčna številka uporabnika KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. • Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA javno objavi na spletnih straneh seznam upravičencev do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA in seznam pridelkov, izdelkov, storitev in prireditev oz. dogodkov, pri ponudbi katerih je posamezni upravičenec do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA upravičen do njene uporabe. • Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA je dolžen vsak mesec objavljene podatke usklajevati z vpisi v Register upravičencev do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. • Način poslovnega sodelovanja se določi v Aneksu k Pogodbi. • Podeljena pravica do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA velja za: (i) pridelke in prehranske izdelke ter jedi in pijače - dve leti, (ii) rokodelske izdelke in kulinarične prireditve oz dogodke – tri leta. Po pretečenem času morajo biti produkti 25.10.2018 preverjeni - ponovno ocenjeni in pravica do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA podeljena za naslednje obdobje. VI. POGOJI, KI MORAJO BITI IZPOLNJENI 14. člen (1) Za podelitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA so primerni pridelki, izdelki, storitve in prireditve oz. organizirani dogodki, ki imajo izvor-poreklo znotraj območij LAS UE Ormož in LAS Prlekija ter ustrezajo zahtevani kakovosti. (2) Kot pravila pri ocenjevanju dosežene kakovosti in druge norme, se lahko uporabijo za posamezen pridelek, izdelek, storitev in prireditev oz. dogodek obstoječi, primerni in veljavni pozitivni predpisi področnih organizacij, zbornic ali referenčnih ustanov. (3) Ocenjevani pridelki, izdelki, storitve in prireditve oz. dogodki morajo izpolnjevati naslednje splošne pogoje: • zagotavljati morajo ustrezno kakovost, • izvor idej, surovin, postopkov izdelave in izvedbe storitev mora biti vsaj 60 % iz območja Prlekije (LAS UE Ormož in LAS Prlekija) oz. 100 % iz območja Slovenije, razen, če živil oz. gradiv za določene izdelke ni mogoče zagotoviti v Sloveniji (izjemo predstavljajo temeljna živila npr. sladkor, sol, riž, čokolada), • rokodelski izdelki in izdelki unikatnega in industrijskega oblikovanja naj temeljijo predvsem na naravnih gradivih in gradivih, ki so značilna za območje Prlekije (LAS UE Ormož in LAS Prlekija) in upoštevajo rokodelsko kulturno dediščino Prlekije, • v primeru prireditev oz. organiziranih dogodkov, morajo biti le-ti izvorno povezani z območjem Prlekije ali z običaji in navadami, ki so tukaj prisotni, • izpolnjevati morajo zakonsko določene predpise in standarde, • biti morajo pridelani oz. proizvedeni oz. opremljeni na naravi in ljudem čimbolj prijazen način, • prijavitelji morajo biti registrirane pravne ali fizične osebe za določeno proizvodnjo oz. izvajanje storitev, • zaželeno je, da nosilci aktivnosti (ponudniki) v lastno ponudbo vključijo promocijo in prodajo pridelkov, izdelkov, storitev in prireditev oz. dogodkov s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA (prodajne kredence, gajbice ali police). VII. OPREMA S KOLEKTIVNO BLAGOVNO ZNAMKO 15. člen (1) Celotna proizvodna pot pridelkov in izdelkov oz. pot oblikovanja ponudbe storitev in prireditev oz. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 9 organiziranih dogodkov, morajo biti sledljive z dokumentacijo. Sistem sledljivosti se določa s splošno veljavnimi in zakonskimi predpisi za posamezni pridelek, izdelek, storitev in prireditev oz. dogodek. (2) Označevanje: • na vsaki embalaži posameznega izdelka naj bo na vidnem mestu apliciran znak – certifikat ali označba KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, • za izdelke, kjer je to možno, naj bo označba KBZ JERUZALEM SLOVENIJA dobro aplicirana tudi na samem izdelku, • za storitve in prireditve naj bo označba KBZ JERUZALEM SLOVENIJA dobro vključena v promocijski / prodajni dokumentaciji, ki le-to dopušča (vabila, plakati, panoji, katalogi, spletne strani in spletna prodaja ipd.), • ponudniki nastanitvenih kapacitet in drugi ponudniki, ki so pridobili pravico do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, naj označbe vključijo v promocijski / prodajni dokumentaciji, ki le-to dopušča (vabila, plakati, panoji, katalogi, spletne strani in spletna prodaja ipd.) ter na objektu • vse označbe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA naj bodo aplicirane skladno s Priročnikom CGP KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. (3) Upravičenci do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA opremijo izdelke, embalažo in prodajna mesta, na katerih se prodajajo in ponujajo pridelki in izdelki ter storitve s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA v obliki označevalnih elementov (nalepke, tablice, zastavice itd), katerih velikost, gradivo in izdelavo naročijo pri Lastniku KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, oz. s promocijskim materialom, ki ga potrdi Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Organizatorji prireditev oz. dogodkov, upravičeni do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, označijo prodajne in promocijske materiale z znakom znamke, katerih izdelavo naročijo pri Lastniku KBZ JERUZALEM SLOVENIJA oz. s promocijskim materialom, ki ga potrdi le-ta. VIII. KRŠITVE PODELJENIH ZLORABA KOLEKTIVNE ZNAMKE PRAVIC IN BLAGOVNE 25.10.2018 17. člen Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA imenuje člane Komisije za reševanje pritožb, ki lahko v njegovem imenu izrečejo ali predlagajo, glede na težo kršitve, naslednje ukrepe: • pisni opomin, • opomin pred odvzemom pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, • odvzem pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. 18. člen (1) Pisni opomin izreče Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA tako, da na svoji seji sprejme ustrezen sklep in upravičencu – kršilcu vroči pisni odpravek sklepa. (2) Opomin pred odvzemom pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA se izreče enako kot opomin. Naslednja kršitev je stopnjevanje sankcije z odvzemom pravice. (3) Odvzem pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA izreče Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA s Sklepom na svoji seji. Pisni odpravek sklepa se vroči kršilcu. 19. člen (1) Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA izreka oziroma predlaga ukrepe po tem pravilniku glede na vsebino, vrsto in težo kršitve. (2) Zoper odločitev Komisije za reševanje pritožb je možna pritožba na Lastnika v 30. dneh po izrečenem ukrepu. 20. člen Proti vsem kršilcem pravil, ki se nanašajo na KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, ima Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA pravico uveljavljati civilno pravico varstva po redni sodni poti in predlagati uvedbo kazenskega postopka. IX. KONČNE DOLOČBE 16. člen 21. člen Kadar Lastnik KBZ JERUZALEM SLOVENIJA na podlagi prijave ugotovi, da je upravičenec oz. imetnik pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA kršil določbe tega pravilnika, pravilnikov za posamezne pridelke, izdelke, storitve in prireditve oz. dogodke ali splošno veljavne predpise ter Sklepe Strokovne komisije za ocenjevanje, mora nemudoma predlagati Strokovni komisiji za ocenjevanje, da na terenu presodi kršitev in oblikuje Poročilo ter predloži dokaze Lastniku KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, da to zadevo obravnava na svoji seji in predlaga enega od ukrepov, ki jih predvideva ta pravilnik. Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Številka: 320-4/2018 04 18 Ormož, Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 10 III. OBRAZLOŽITEV V okviru poglavja I. SPLOŠNA DOLOČILA se opredeli, kaj predstavlja KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, kdo je lastnik KBZ, kaj je namen uporabe KBZ in kaj se lahko vključi v sistem certificiranja ponudbe s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Poglavje II. NAMEN, PODOBA IN NAČIN UPORABE BLAGOVNE ZNAKE opredeljuje, kako je sestavljena grafična podoba KBZ JERUZALEM SLOVENIJA, kaj sestavlja logotip in znak certifikata ter možnosti različnih barvnih različic. Opredeljeno je tudi, za kakšen namen se uporablja označevanje s KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Priročnik celostne grafične podobe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA je v pripravi. Poglavje III. PODELJEVANJE PRAVICE DO UPORABE KOLEKTIVNE BLAGOVNE ZNAMKE opredeljuje, komu se podeljuje pravica do uporabe in da je Strokovna komisija za ocenjevanje zadolžena za strokovno izvedbo postopkov kontrole izvora-porekla in presoje ter ocenjevanja dosežene kakovosti v zvezi s 25.10.2018 podelitvijo znaka in pravice do uporabe KBZ JERUZALEM ORMOŽ. Način delovanja strokovne komisije za ocenjevanje je opredeljen v poglavju IV. Poglavje V. opredeljuje Postopek za podelitev pravice do uporabe kolektivne blagovne znamke. Poglavje VI. opredeljuje pogoje, ki morajo biti izpolnjeni za podelitev pravice do uporabe KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Poglavje VII. OPREMA S KOLEKTIVNO BLAGOVNO ZNAMKO opredeljuje način označevanja po pridobitvi certifikata KBZ JERUZALEM SLOVENIJA. Poglavje VIII. opredeljuje postopke ravnanja ob ugotovljenih kršitvah podeljenih pravic in zlorabe kolektivne blagovne znamke. Poglavje IX. Končne določbe opredeljuje začetek veljavnosti pravilnika. Pripravila: mag. Karmen Štumberger, Vodja Oddelka za gospodarske dejavnosti Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog PRAVILNIKA o podrobnejših kriterijih in merilih za olajšave plačila komunalnega prispevka za nestanovanjske kmetijske stavbe v Občini Ormož V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi pravilnika sodeloval: - Miran Klinc, Svetovalec za kmetijstvo Ormož, dne 25.10.2018 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 35. PRAVILNIK o podrobnejših kriterijih in merilih za olajšave plačila komunalnega prispevka za nestanovanjske kmetijske stavbe v Občini Ormož I. UVOD Ocena stanja Na seji občinskega sveta dne 15.10.2018 je Občinski svet Ormož po skrajšanem postopku sprejel Odlok o dopolnitvi Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka za območje občine Ormož. Izvedba oprostitve plačila komunalnega prispevka zavezancem, ki gradijo nestanovanjske kmetijske stavbe se bo izvajala na osnovi sprejetega Pravilnika. Razlogi in cilji za sprejem pravilnika Zakon o urejanju prostora (ZUreP-2) (Uradni list Republike Slovenije, št. 61/2017) omogoča občini delno ali celotno oprostitev plačila komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo tudi za gradnjo vseh ali posameznih vrst nestanovanjskih stavb po predpisih o uvedbi in uporabi enote klasifikacije vrste objektov. Z omenjeno dopolnitvijo odloka je lokalna skupnost omogočila Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 kmetovalcem lažjo realizacijo njihovih investicijskih vlaganj in s tem omogočila hitrejši razvoj kmetijstva v občini. Ker ukrep oprostitve velja le za posamezne objekte in s tem posledično za določene subjekte, takšen ukrep zaradi selektivnosti vsebuje elemente državne pomoči, za uporabo katerega pa bi občina morala predhodno izvesti postopek v skladu z Zakonom o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04). Pridobljena so bila pojasnila, iz katerih izhaja sledeče: tovrstne oprostitve plačila KP predstavljajo državne pomoči in morajo biti priglašene na pristojnih ministrstvih MKGP in MF. na podlagi odloka občina sprejme svoj Pravilnik o podrobnejših kriterijih in merilih za olajšave plačila komunalnega prispevka za nestanovanjske kmetijske stavbe v Občini Ormož (v nadaljevanju Pravilnik) v Pravilniku je potrebno upoštevati obe uredbi Komisije o pomočeh »de minimis« in sicer Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči »de minimis« in Uredbo Komisije (EU) Št. 1408/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči »de minimis« v kmetijskem sektorju: Uredba Komisije (EU 1407/2013 - po tej uredbi se dodeli državna pomoč -oprostitev plačila komunalnega prispevkaza gradnjo objektov, ki se nanašajo na predelavo, trženje (npr.: sirarne, sušilnice sadja, ..), Uredba Komisije (EU 140812013 - po tej uredbi se dodeli državna pomoč - oprostitev plačila komunalnega prispevka za gradnjo objektov, ki služijo osnovni kmetijski dejavnosti (npr.: hlevi, silosi, ...). Shemo državne pomoči predstavljajo merila in ukrepi, ki jih predvidijo dajalci pomoči največkrat v obliki splošnih pravnih predpisov, ki določajo upravičenost državne pomoči, pogoje in dostopnost do pomoči, višino, intenzivnost in instrumente. Individualna državna pomoč je pomoč, ki je namenjena konkretno določenemu prejemniku za določene namene. V pravilniku mora biti obvezno opredeljeno sledeče: skupno splošne določbe, specifične določbe glede na vrsto dejavnosti, katere zahteve morajo biti izpolnjene, za dodelitev državne pomoči, višina pomoči in intenzivnost, pravilo kumulacije, evidence, ... Izvedena mora biti dvojna priglasitev državnih pomoči in sicer na MKGP in na MF: na MKGP po Uredbi 1408/2013 za objekte, ki služijo osnovni kmetijski dejavnosti, 11 25.10.2018 - na MF po Uredbi 1407/2013 za objekte, ki se nanašajo na predelavo, trženje. Pred sprejetjem pravilnika občina pravilnik pošlje v pregled pristojnim institucijam. Sredstva za izvedbo ukrepov spodbujanja navedenih dejavnosti kot olajšave plačila KP v občini se morajo zagotavljati v proračunu občine. Višina sredstev se določi z odlokom o proračunu za tekoče leto iz nenamenskih prihodkov občinskega proračuna. Ocena finančnih posledic Sprejem pravilnika vpliva na občinski proračun , ob delni oprostitvi plačila komunalnega prispevka mora Občina oproščena sredstva v enaki višini nadomestiti iz namenskih prihodkov občinskega proračuna. Ta znesek je ocenjen na leto v višini 12.500 EUR. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi četrtega odstavka 18. člena Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka za območje občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 2/14, 12/14, 10/17 in _____) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št 9/15 - uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na _____. redni seji dne ________ sprejel PRAVILNIK o podrobnejših kriterijih in merilih za olajšave plačila komunalnega prispevka za nestanovanjske kmetijske stavbe v Občini Ormož I. VSEBINA PRAVILNIKA 1. člen (predmet in namen pravilnika) (1) S tem pravilnikom se sprejme podrobnejše pogoje in kriterije za znižanje plačila komunalnega prispevka v skladu s četrtim odstavkom 18. člena Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka za območje občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 2/14, 12/14, 10/17 in _____), v nadaljnjem besedilu: Odlok. (2) Namen pravilnika je spodbujanje razvoja kmetijstva v Občini Ormož. (3) Olajšava plačila komunalnega prispevka se odmeri v okviru odmere komunalnega prispevka na zahtevo investitorja ob predložitvi zahtevanih prilog. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 12 2. člen (državna pomoč) (1) Znižanje višine komunalnega prispevka na podlagi četrtega odstavka 18. člena Odloka se šteje za državno pomoč. (2) Državna pomoč se bo obravnavala skladno z Zakonom o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04), skladno z Uredbo o posredovanju podatkov o dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh po pravilu »de minimis« (Uradni list RS, št. 61/04, 22/07 in 50/14) in skladno z Uredbo o posredovanju vsebine in poročanju podatkov o državnih pomočeh s področja kmetijstva in ribištva (Uradni list RS, št. 74/04). 3. člen (vsebina državne pomoči) (1) Znižanje višine komunalnega prispevka po tem pravilniku se: - pri objektih, ki služijo primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov, šteje za pomoč »de minimis« po Uredbi Komisije (EU) št. 1408/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči »de minimis« v kmetijskem sektorju (UL L št. 352, z dne 24.12.2013, str. 9-17; v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 1408/2013); - pri objektih namenjenih predelavi in trženju kmetijskih proizvodov s seznama v Prilogi 1 k Pogodbi, šteje za pomoč »de minimis« po Uredbi Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L št. 352, z dne 24. 12. 2013, str. 18; v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 1408/2013). (2) Pomoč »de minimis« se bo obravnavala skladno z Zakonom o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, 37/04), Uredbo o posredovanju podatkov o dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh po pravilu »de minimis« (Uradni list RS, 61/04), Uredbo o posredovanju vsebine in poročanju podatkov o državnih pomočeh s področja kmetijstva in ribištva (Uradni list RS, št. 74/04) in Pravilnikom o načinu posredovanja podatkov in poročanju o državnih pomočeh s področja kmetijstva in ribištva (Uradni list RS, št. 106/04). 4. člen (izrazi) Izrazi, uporabljeni v tem Odloku, imajo naslednji pomen: – »kmetijski proizvod« pomeni proizvode s seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva s seznama v Prilogi I k 25.10.2018 Uredbi (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta, – »predelava kmetijskih proizvodov« pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetiji, potrebnih za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo, – »trženje kmetijskih proizvodov« pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponujati za prodajo, dobavljati ali na kateri koli drug način dajati na trg, razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu, ter vsake dejavnosti, s katero se proizvod pripravi za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje kmetijskih proizvodov, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih, – »intenzivnost pomoči« pomeni bruto znesek pomoči, izražen kot odstotek upravičenih stroškov pred odbitkom davkov ali drugih dajatev, – »primarna kmetijska proizvodnja« pomeni proizvodnjo rastlinskih in živinorejskih proizvodov s seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije brez kakršnih koli nadaljnjih postopkov, ki bi spremenili naravo takih proizvodov, – »kmetijsko gospodarstvo« pomeni enoto, ki obsega zemljišče, objekte in naprave, ki se uporabljajo za primarno kmetijsko proizvodnjo, – »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij: a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja, b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja, c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu, d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja. Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk a) do d) tega odstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje. 5. člen (upravičenci do pomoči »de minimis«) Upravičenci do pomoči »de minimis« so: 1) po Uredbi Komisije (EU) št. 1407/2013 pravne in fizične osebe, ki se ukvarjajo s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov s seznama v Prilogi 1 k Pogodbi ter izvajajo dejavnost na območju občine; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 2) po Uredbi Komisije (EU) št. 1408/2013 kmetijska gospodarstva s sedežem na območju občine – subjekti, ki se ukvarjajo s primarno proizvodnjo kmetijskih proizvodov in so vpisana v register kmetijskih gospodarstev. 6. člen (oblika in intenzivnost pomoči) (1) Sredstva za ukrep po tem pravilniku se dodeljujejo kot delna oprostitev plačila komunalnega prispevka v višini 50 % od končne vrednosti komunalnega prispevka za objekte navedene v 8. členu tega Pravilnika. (2) Pomoč, odobrena po pravilu »de minimis«, znaša do 100% izračunane olajšave plačila komunalnega prispevka. (3) Znesek pomoči se ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo iz prejšnjega odstavka presegli skupni znesek »de minimis« pomoči iz četrtega odstavka 12. člena in iz sedmega odstavka 14. člena tega pravilnika. II. PRAVILA ZA IZRAČUN OLAJŠAVE KOT DELNE OPROSTITVE PLAČILA KOMUNALNEGA PRISPEVKA 7. člen (vrste objektov) Ta pravilnik se uporablja za naslednje vrste objektov (skladno s CC-SI klasifikacijo objektov): Šifra kategorije (CC – SI) Tip objekta (CC – SI) 1271 Nestanovanjske kmetijske stavbe 8. člen (odmera komunalnega prispevka in olajšava) (1) Pri odmeri komunalnega prispevka za nestanovanjske kmetijske stavbe (CC-SI 1271) se upošteva določila Odloka. (2) Pri izračunu komunalnega prispevka se na podlagi 12. člena Odloka za nestanovanjske kmetijske stavbe (CC-SI 1271) upošteva izhodiščni faktor dejavnosti 0,7. (3) Olajšava pri odmeri komunalnega prispevka se zavezancem prizna za novogradnje, nadomestne gradnje in obnove nestanovanjskih kmetijskih stavb (CC-SI: 1271), ki jih uporabljajo za lastne potrebe in za pridobivanje prihodkov iz naslova dejavnosti kmetijskega sektorja ter so vpisani v register kmetijskih gospodarstev (RKG) po zakonu, ki ureja kmetijstvo. (4) Zavezancem, ki izpolnjujejo pogoje iz prejšnjega odstavka, se pri odmeri komunalnega prispevka upošteva olajšava v višini 50 % zneska komunalnega prispevka. (5) Pri izračunu komunalnega prispevka, za nestanovanjske kmetijske stavbe, ki bodo 13 25.10.2018 namenjene tako primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov kot tudi predelavi in trženju kmetijskih proizvodov s seznama v Prilogi 1 k Pogodbi, se končni izračun komunalnega prispevka razdeli na del objekta, ki bo služil primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov in na preostali del, ki bo služil predelavi in trženju kmetijskih proizvodov s seznama v Prilogi 1 k Pogodbi. Kriterij za delitev je delež neto-tlorisne površine v objektu za vsak posamezen del nestanovanjske kmetijske stavbe, ki je predmet izračuna komunalnega prispevka. Delež neto-tlorisne površine določi projektant, ki izdeluje projektno dokumentacijo za navedeni objekt. Sorazmerno glede na določen delež neto-tlorisne površine objekta, se razdeli višina komunalnega prispevka na vsak posamezen del obravnavanega objekta, na podlagi tega pa se določi znesek olajšave pri plačilu komunalnega prispevka po posamezni shemi de minimis iz prvega odstavka 5. člena tega pravilnika. 9. člen (veljavnost olajšave) (1) Višina olajšave iz 7. člena tega pravilnika je določena v četrtem odstavkom 18. člena Odloka in velja v vseh primerih odmere komunalnega prispevka v okviru postopka pridobivanja gradbenega dovoljenja za gradnjo nestanovanjskih kmetijskih stavb (CC-SI: 1271). (2) V primeru spremembe Odloka in spremembe višine olajšave pri odmeri komunalnega prispevka za nestanovanjske kmetijske stavbe (CC-SI: 1271), se spremeni in dopolni pravilnik o podrobnejših kriterijih in merilih za olajšave plačila komunalnega prispevka. 10. člen (sprememba namembnosti objekta) Prejemnik pomoči »de minimis« ne sme 10 let spremeniti namembnosti objekta, ki je predmet olajšave po tem pravilniku, sicer je dolžan plačati razliko do polnega komunalnega prispevka. III. POMOČI, DODELJENE PO UREDBI KOMISIJE (EU) ŠT. 1408/2013 11. člen (splošne določbe) (1) Do pomoči po Uredbi Komisije (EU) št. 1408/2013 so upravičena le podjetja, ki so dejavna v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov, razen za: − pomoč, katere znesek je določen na podlagi cene ali količine proizvodov, danih na trg, − pomoč za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo, − pomoč, ki se dodeli pod pogojem, da se domačim proizvodom pri uporabi daje prednost pred uvoženimi. (2) Če je vlagatelj dejaven v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov in tudi v enem ali več sektorjih oziroma ima druge dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbe (EU) št. 1407/2013, se navedena uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če je na ustrezen način, na primer z ločitvijo dejavnosti ali stroškov, zagotovljeno, da primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov ne prejema pomoči »de minimis«, dodeljene v skladu z navedeno uredbo. (3) Če je vlagatelj dejaven v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov ter v sektorju ribištva in akvakulture, se določbe Uredbe (ES) št. 717/2014 uporabljajo za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjim sektorjem, če je na ustrezen način, na primer z ločitvijo dejavnosti ali stroškov, zagotovljeno, da primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov ne prejema pomoči »de minimis«, dodeljene v skladu z navedeno uredbo. (4) Skupni znesek vseh pomoči »de minimis« v kmetijstvu, ki se odobri in izplača enotnemu podjetju iz drugega odstavka 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013, ne sme presegati 15.000 evrov v katerem koli obdobju treh proračunskih let. (5) Kumulativni znesek vseh pomoči »de minimis«, dodeljen kmetijskim gospodarstvom, v kateremkoli obdobju treh proračunskih let ne sme presegati nacionalne omejitve iz priloge Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013. 12. člen (kumulacija) (1) Poleg pomoči »de minimis« po Uredbi Komisije (EU) št. 1408/2013 se v zvezi z istimi upravičenimi stroški istemu kmetijskemu gospodarstvu ne sme dodeliti še državna pomoč, če bi tako seštevanje povzročilo intenzivnost pomoči, ki bi presegala intenzivnost, določeno za posebne okoliščine vsakega primera v predpisih Unije. (2) Če je vlagatelj razen v kmetijski dejavnosti dejaven v enem ali več sektorjih ali opravlja dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013), se pomoč »de minimis«, dodeljena za dejavnosti v sektorju kmetijske proizvodnje, v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013, lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno sektorjem ali dejavnostim v gospodarstvu, do zgornje meje, določene v Uredbi Komisije (EU) 1407/2013, če je z ločitvijo 14 25.10.2018 dejavnosti ali stroškov zagotovljeno, da primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov ne prejema pomoči »de minimis«, dodeljene v skladu z Uredbo Komisije (EU) 1407/2013. (3) Če je vlagatelj razen v kmetijski dejavnosti dejaven v sektorju ribištva in akvakulture, se pomoč »de minimis«, dodeljena za dejavnosti v sektorju kmetijske proizvodnje, v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013, lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno sektorju ribištva in akvakulture, do zgornje meje, določene v Uredbi Komisije (EU) št. 717/2014, če je z ločitvijo dejavnosti ali stroškov zagotovljeno, da primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov ne prejema pomoči »de minimis«, dodeljene v skladu z navedeno uredbo. IV. POMOČI, DODELJENE PO UREDBI KOMISIJE (EU) ŠT. 1407/2013 13. člen (splošne določbe) (1) Do »de minimis« pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 niso upravičena podjetja iz sektorjev: - ribištva in akvakulture, - primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti, - predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih: I. če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, II. če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. (2) Pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo. (3) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi. (4) Pomoč ne sme biti namenjena za nakup transportnih sredstev, ki so namenjena prevozu oseb in tovora v cestnem prometu. (5) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do Občine Ormož ali do države. (6) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika enotna podjetja, ki so po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14 - uradno prečiščeno besedilo, 10/15 – popr., 27/16, 31/16 – odl. US, 38/16 – odl. US in 63/16 – ZD-C) v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe. (7) Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu upravičencu (enotnemu podjetju) na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013) ne sme preseči 200.000,00 EUR (v primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prevozu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR) v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije. (8) Če podjetje opravlja komercialno cestne prevoze tovora in tudi druge dejavnosti, za katere se uporablja zgornja dovoljena meja pomoči do 200.000,00 EUR, se uporablja zgornja meja pomoči v višini 200.000,00 EUR za to podjetje le, če to podjetje ločeno vodi stroške poslovanja po dejavnostih v komercialno cestnem tovornem prevozu in ločeno za druge dejavnosti, ter zagotovi, da korist za dejavnost komercialno cestne prevoze tovora, ne presega 100.000,00 EUR v dovoljenem obdobju. 14. člen (kumulacija) (1) Pomoč »de minimis« se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči. (2) Pomoč »de minimis«, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi št. 360/2012. (3) Pomoč »de minimis«, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (200.000 oziroma 100.000 EUR). (4) V primeru združitev ali pripojitev podjetij se vsa prejšnja pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli od podjetij, udeleženih v združitvi, upošteva pri ugotavljanju, ali nova pomoč »de minimis« za novo ali prevzemno podjetje presega ustrezno zgornjo mejo. Pomoč »de minimis«, ki je bila dodeljena pred združitvijo ali prevzemom, ostane zakonita. (5) Če se podjetje razdeli na dve ali več ločenih podjetij, se pomoč »de minimis«, dodeljena pred razdelitvijo, dodeli podjetju, ki jo je koristilo, in je načeloma to podjetje, ki prevzame dejavnosti, za katere se je pomoč »de minimis« uporabila. Če taka dodelitev ni mogoča, se pomoč »de minimis« 15 25.10.2018 dodeli sorazmerno na podlagi knjigovodske vrednosti lastniškega kapitala novih podjetij na dejanski datum razdelitve. V. OBVEZNOSTI VLAGATELJA PRI VLOŽITVI VLOGE ZA DELNO OPROSTITEV PLAČILA KOMUNALNEGA PRISPEVKA 15. člen (priloge k vlogi) (1) Vlagatelj vloge za delno oprostitev plačila komunalnega prispevka mora vlogi priložiti: - izjavo o vseh drugih pomočeh »de minimis«, prejetih na podlagi uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu, - izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške, - izjavo o seznamu podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih »de minimis« pomoči za vsa, z njim povezana podjetja, - izjavo, da vlagatelj na dan oddaje vloge ni v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji, da na dan oddaje vloge ni v stanju kapitalske neustreznosti po Zakonu o finančnem poslovanju, ter da ni opredeljen kot podjetje v težavah, v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014 z dne 25. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 193 z dne 1. 7. 2014); - dokazilo o vpisu v register kmetijskih gospodarstev (RKG) po zakonu, ki ureja kmetijstvo; - izjavo ali uradno dokazilo, da se predmetni objekt uporablja oz. se bo uporabljal za lastne potrebe in za pridobivanje prihodkov iz naslova kmetijskega sektorja. (2) Iz vloge mora biti jasno razvidna tudi ločitev dejavnosti med primarno proizvodnjo kmetijskih proizvodov, za katero se dodeljuje pomoč »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU)1408/2013 in dejavnostjo predelave in trženja kmetijskih proizvodov s seznama v Prilogi 1 k Pogodbi, za katero se dodeljuje pomoč »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) 1407/2013 ter dokazilo o registraciji dejavnosti predelave in trženja. V primeru, da investitor še nima registrirane dejavnosti predelave in trženja mora dostaviti dokazilo o registraciji najkasneje v roku 1 leta po dodelitvi pomoči »de minimis«. (3) Občina lahko podatke o izpolnjevanju pogojev dodatno preveri. V kolikor se ugotovi, da pogoji za olajšavo niso izpolnjeni, občina v roku 15 dni ponovno izračuna komunalni prispevek glede na novo ugotovljeno izpolnjevanje pogojev ter po uradni dolžnosti izda odločbo za doplačilo razlike v znesku komunalnega prispevka. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 VI. OBVEZNOSTI DAJALCA POMOČI 16. člen (obveznosti dajalca pomoči) (1) Občina bo pred dodelitvijo sredstev in odmero komunalnega prispevka preverila podatke o izpolnjevanju pogojev. V kolikor se ugotovi, da pogoji za olajšavo niso izpolnjeni, občina v roku 15 dni ponovno izračuna komunalni prispevek glede na novo ugotovljeno izpolnjevanje pogojev ter po uradni dolžnosti izda odločbo za doplačilo razlike v znesku komunalnega prispevka. (2) Občina bo prav tako pri pristojnih ministrstvih preverila, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo presežena zgornja meja pomoči »de minimis« ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih. (3) Dajalec pomoči bo pisno obvestil prejemnika o višini pomoči (višina delne oprostitve plačila komunalnega prispevka) ter da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 oziroma v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013. (4) Evidence o individualni pomoči »de minimis« se hranijo 10 poslovnih let od datuma dodelitve pomoči. Evidence o shemi pomoči »de minimis« se hranijo 10 poslovnih let od datuma, ko je bila dodeljena zadnja individualna pomoč v okviru take sheme. VII. POGODBA O DELNI OPROSTITVI PLAČILA KOMUNALNEGA PRISPEVKA 17. člen (pogodba) (1) Z zavezancem, ki mu je bila priznana delna oprostitev plačila komunalnega prispevka, občina sklene posebno pogodbo o delni oprostitvi plačila komunalnega prispevka, v kateri se določijo obveznosti in pravice občine in prejemnika pomoči. (2) V pogodbi bo navedeno, da se pomoč dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 oziroma Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013. (3) Pomoč se šteje za dodeljeno (datum dodelitve pomoči) z dnem sklenitve pogodbe med občino in upravičencem ter izdajo odločbe o odmeri komunalnega prispevka. VIII. NADZOR IN SANKCIJE 18. člen (nadzor in sankcije) (1) Nadzor nad namensko porabo sredstev opravlja občinska uprava. (2) V primeru neupravičeno pridobljene olajšave po tem pravilniku, mora prejemnik sredstva v obliki 16 25.10.2018 delne oprostitve plačila komunalnega prispevka, vrniti v celoti s pripadajočimi zakonskimi obrestmi. (3) V primeru, da občinski organ ugotovi, da je katera od izjav iz 16. člena nepravilna, mora prejemnik sredstva v obliki delne oprostitve plačila komunalnega prispevka vrniti v celoti s pripadajočimi zakonskimi obrestmi. (4) V primeru, da prejemnik pomoči v obliki delne oprostitve plačila komunalnega prispevka ne realizira investicije, za katero je že plačal delno oproščen komunalni prispevek, dajalec pomoči ukrepa v skladu z 227. členom Zakona o urejanju prostora (ZUreP-2) (Uradni list RS, št. 61/17), ki ureja možnost vračila že plačanega dela komunalnega prispevka, ter obvesti pristojna organa ministrstev o nerealizirani pomoči »de minimis« dodeljeni na podlagi tega pravilnika. IX. KONČNA DOLOČBA 19. člen (začetek veljavnosti) Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož in po pridobitvi pozitivnega mnenja pristojnega ministrstva. Številka: 007 – 19/2018 04/20 Datum: Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ III. OBRAZLOŽITEV Poglavje I. VSEBINA PRAVILNIKA 1. - 6. člen V uvodnih določilih so podane informacije o predmetu in namenu pravilnika, obrazložitve pomena uporabljenih izrazov v pravilniku, določitev, da gre pri znižanji višine komunalnega prispevka za državno pomoč »de minimis«, upravičenci do pomoči »de minimis« teroblika in intenzivnost pomoči. Za dodelitev pomoči »de minimis« se uporabljata uredbi: Uredba Komisije (EU 1407/2013 - po tej uredbi se dodeli državna pomoč – oprostitev plačila komunalnega prispevka za gradnjo objektov, ki se nanašajo na predelavo,trženje (npr.: sirarne, sušilnice sadja,...), upravičenci do pomoči »de minimis« sopravne in fizične osebe, ki se ukvarjajo s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov s seznama v Prilogi 1 k Pogodbi ter izvajajo dejavnost na območju občine. Uredba Komisije (EU 1408/2013 - po tej uredbi se dodeli državna pomoč – oprostitev plačila komunalnega prispevka za gradnjo Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 objektov, ki služijo osnovni kmetijski dejavnosti (npr.: hlevi, silosi,...), upravičenci do pomoči »de minimis« so kmetijska gospodarstva s sedežem na območju občine subjekti, ki se ukvarjajo s primarno proizvodnjo kmetijskih proizvodov in so vpisana v register kmetijskih gospodarstev. Sredstva za ukrep po tem pravilniku se dodeljujejo kot delna oprostitev plačila komunalnega prispevka v višini 50 % od končne vrednosti komunalnega prispevka za objekte navedene v pravilniku. Pomoč, odobrena po pravilu »de minimis«, znaša do 100 % izračunane olajšave plačila komunalnega prispevka, ki se ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo iz prejšnjega odstavka presegli skupni znesek »de minimis« pomoči iz pravilnika. Poglavje II. PRAVILA ZA IZRAČUN OLAJŠAVE KOT DELNE OPROSTITVE PLAČILA KOMUNALNEGA PRISPEVKA 7. - 10. člen V okviru poglavja II je predpisano, za katere vrste objektov je predvidena olajšava, način odmere KP, višina in veljavnost olajšave. Ob upoštevanju določil odloka je predvidena olajšava za nestanovanjske kmetijske objekte, ki se po klasifikaciji CC-SL uvrščajo v skupino 1271. Gre za kmetijske objekte za rastlinsko pridelavo, za rejo živali in za spravilo pridelka ter shranjevanje kmetijske strojev, orodja in mehanizacije - torej za objekte, ki se namenjajo izvajanju kmetijske dejavnosti. Odmera KP se izvede ob upoštevanju določil odloka, kar pomeni, da je pri izračunu upoštevan faktor dejavnosti 0,7. Pri izračunu KP pa se nato upošteva še olajšava v višini 50 % odmerjenega KP, kar izhaja iz odloka. Predvideno je, da se navedena olajšava upošteva v vseh primerih odmere KP v postopku pridobitve gradbenega dovoljenja za nestanovanjske kmetijske stavbe. V kolikor pa bi se odlok spremenil in z njim tudi sedaj določena olajšava v višini 50 % se bo spremenil tudi pravilnik. V izogib izigravanju določila glede olajšave je v 10. členu predvideno, da je v primeru spremembe namembnosti objekta, pred potekom obdobja 10 let od izgraditve objekta,prejemnik pomoči dolžan plačati razliko do polnega komunalnega prispevka. Poglavje III. POMOČI, DODELJENE PO UREDBI KOMISIJE (EU) ŠT. 1408/2013 11. - 12. člen V pravilnik so vključena določila, ki se nanašajo na Uredbo št. 1408/2013, s čimer sledimo priporočilom MF in MKGP. Poglavje IV. POMOČI, DODELJENE PO UREDBI KOMISIJE (EU) ŠT. 1407/2013 13. – 14. člen V pravilnik so vključena določila, ki se nanašajo na Uredbo št. 1407/2013, s čimer sledimo piporočilom MF in MKGP. Poglavje V. OBVEZNOSTI VLAGATELJA PRI VLOŽITVI VLOGE ZA DELNO 17 25.10.2018 OPROSTITEV PLACILA KOMUNALNEGA PRISPEVKA 15. člen Glede izpolnjevanja pogojev za upoštevanje olajšave je predvideno, da mora zavezanec že ob oddaji vloge priložiti dokazila, s katerimi izkazuje izpolnjevanje pogojev, ki so navedeni v pravilniku. Kljub temu pa lahko občina Ormož še dodatno preveri izpolnjevanje pogojev in v primeru ugotovljenih nepravilnosti po uradni dolžnosti izda odločbo o KP za doplačilo razlike v znesku komunalnega prispevka. To pomeni dodatno varovalo zoper izigravanje možnosti upoštevanja olajšave pri odmeri KP. Poglavje VI. OBVEZNOSTI DAJALCA POMOČI 16. člen Občina bo pred dodelitvijo sredstev in odmero komunalnega prispevka preverila podatke o izpolnjevanju pogojev. V kolikor se ugotovi, da pogoji za olajšavo niso izpolnjeni, občina v roku 15 dni ponovno izračuna komunalni prispevek glede na novo ugotovljeno izpolnjevanje pogojev ter po uradni dolžnosti izda odločbo za doplačilo razlike v znesku komunalnega prispevka. Občina bo prav tako pri pristojnih ministrstvih preverila, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis« ne bo presežena zgornja meja pomoči »de minimis« ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih, ter prejemnika o višini pomoči pisno obvestila, da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 oziroma v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013. Vključena so določila glede evidenc o dodeljenih pomočeh,ki se morajo hraniti 10 poslovnih let od datuma dodelitve pomoči. Pomoč se šteje za dodeljeno z dnem sklenitve pogodbe med občino in upravičencem ter izdajo odločbe o odmeri komunalnega prispevka, kar je opredeljeno v naslednjem poglavju. Poglavje VII. POGODBA O DELNI OPROSTITVI PLACILA KOMUNALNEGA PRISPEVKA 17. člen V primeru olajšave je predvideno, da se bo sklenila posebna pogodba med občino Ormož in zavezancem, v kateri se bodo podrobneje dorekle obveznosti in pravice obeh pogodbenih strank. Poglavje VIII. NADZOR IN SANKCIJE 18. člen Poglavje ureja nadzor nad namensko porabo sredstev, ki ga opravlja pristojni občinski organ,ter ukrepanje in sankcije v primeru neupravičeno pridobljene olajšave oziroma, da občinski organ ugotovi, da je katera od predloženih izjav nepravilna. V primeru, da prejemnik pomoči v obliki delne oprostitve plačila komunalnega prispevka ne realizira investicije, za katero je že plačal delno oproščen komunalni prispevek, dajalec Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 pomoči ukrepa v skladu z 227. člena Zakona o urejanju prostora, ki ureja možnost vračila že plačanega dela komunalnega prispevka, ter obvesti pristojna organa ministrstev o nerealizirani pomoči »de minimis« dodeljeni na podlagi tega pravilnika. 18 25.10.2018 Poglavje IX. KONČNA DOLOČBA 19. člen Pravilnik prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Pripravil: Miran Klinc, Svetovalec za kmetijstvo Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 19 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 25.10.2018 Poročevalec, št. 8 20 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 25.10.2018