3. in 4. številka. Marec, April — 1914. Letnik XXXVII. Cerkveni Glasbenik Glasilo Cecilijinega društva v Ljubljani. Izhaja po enkrat na mesec in velja za celo leto z glasbeno prilogo vred 5 kron, za cerkve ljubljanske škofije 4 krone, za dijake 3 krone. Uredništvo in upravništvo: Pred Škofijo št. 12, I. nadstr. Okrožnica prevz. g. dr. Antona Bonaventura Jegliča, knezoškofa ljubljanskega, o cerkveni glasbi. Ljubljanski »Škofijski list" je objavil v letošnji 4. štv. krasno in znamenito okrožnico ljubljanskega knezoškofa Antona Bonaventura o cerkveni glasbi, ki jo današnja štv. „C. Gl." prinaša cenjenim našim naročnikom kot prilogo1)- Ta pomenljiva okrožnica naj od sedaj naprej poleg Pijevega Motu proprija določa smer vsemu našemu gibanju in delovanju na cerkvenoglasbenem polju, naj bo ogledalo, kamor naj se ogledujejo cerkveni pevovodje in njihovi zbori, naj bo prvo in glavno opirališče naše cerkvenoglasbene komisije in organistovskih nadzornikov. »Enkrat za vselej izgini misel, kakor da je cerkveno petje pri svetih opravilih postranska stvar. Prvo mesto zavzema li-turgija, drugo glasba, potem šele pridejo ostale umetnosti. Zatorej naj cerkveni predstojniki imajo posebno skrb za glasbo, naj podpirajo organista s svetom in gmotnimi sredstvi, naj bodrijo pevce in naj tej stroki posvete vso svojo pozornost." (Okrožnica, str. 12.) Prevzvišenemu g. knezoškofu smo za prelepo navodilo glede cerkvene glasbe v ljubljanski škofiji od srca hvaležni in hočemo zastaviti vse svoje moči, da se bodo te odredbe tudi v resnici vestno izpolnjevale. Reforma pevskega pouka po naših korih, semeniščih in drugih cerkvenih zavodih. (Piše dr. Frančišek Kimovec.) (Dalje.) V to plitvo liturgično pojmovanje, v ta veliki propad liturgičnega petja je kot trombe glas mogočno zadonel, zabučal glas sv. Očeta Pija X., ki je izpregovoril odrešilno besedo, tako zaželjeno, ki so ji mnogi veliki duhovi n. pr. Proske, Witt, Gueranger, Dom Pothier in drugi že desetletja ') Kdor bi želel imeti še kak iztis okrožnice, naj se obrne na naše upravništvo. Cena 20 vinarjev. pripravljali torišče; in z istega visokega obzornika kot njegov sveti prednik in veliki pevec, mojster in reformator Gregor Veliki — in ž njim celi krščanski stari in tudi srednji vek — motreč in ceneč cerkveno in zlasti duhovniško petje, je sv. Oče svojo besedo zapisal v motupropriju z dnem 22. novembra 1903., kjer zahteva splošno povzdigo cerkvenega petja, prav posebno pa predpisuje, da se goji petje v bogoslovskih semeniščih v toliki meri, da bo duhovnikovo petje tudi s tehniškega stališča odgovarjalo zahtevam pevske umetnosti, kjer dalje hoče, da se ustanavljajo posebne pevske šole pri stolnicah in po cerkvenih zavodih sploh. Te splošne predpise razlaga še podrobneje v „regolamentu" (naredbi, predpisih) za cerkveno glasbo v lastni škofiji — v Rimu — ; ta „rego-lamento" z dnem 2. februarja 1912. je po posebnem naročilu sv. Očeta izdal f kardinal Respighi,1) ki z vso strogostjo zahteva reformo cerkvene glasbe sploh, prav posebno pa se ozira na petje v bogoslovskih semeniščih, cerkvenih korih in po vseh cerkvenih zavodih — ne izvzemši ženskih2) — dalje po katoliških ljudskih šolah, otroških zavetiščih itd., zahtevajoč temeljito reformo pa tudi sposobnih učiteljev, ki naj si pridobe solidnega znanja v višji cerkvenoglasbeni šoli, ki jo je on sam zlasti s pomočjo znanega P. De Santija v Rimu ustanovil. Sv. Oče si je torej izbral isto pot, ki jo je nastopila tudi avstrijska pedagoška zveza za cilj si postavljajoč splošno reformo petja na ljudskih in srednjih šolah. Zakaj že v srednji in ljudski šoli, celo v domači hiši se mora reforma začeti, že starše bi bilo treba na to opozoriti, da po svojih močeh pomagajo pri glasbenem razvoju mladine. Seveda je treba za tako delo nove generacije, preden do tega pridemo, da bo tudi domača hiša mogla sodelovati. Toda če se enkrat v eni generaciji ustali tehnično pravilna izgovarjava, pravilna intonacija, pravilno nastavljanje glasu pri petju, se bo prihodnja generacija tega avtomatično priučila. Saj že zdaj opažamo nenavadno dejstvo, da čisto neizšolani pevci iz nekaterih krajev Ogrske in Hrvatske skoraj vsi (ki so v dotičnih krajih doma) ton lepo nastavljajo in imajo polnodoneč, krepak sonoren glas, ki ga z neko prirojeno lahkoto obvladujejo. To si morem razlagati le tako, da se otroci te tehnične spretnosti, ki si jo človek sicer le z velikim trudom in vztrajno vajo pridobi —• da se je nauče nekako avtomatično s tistim otrokom lastnim nagonom posnemanja, ki je za vsako najfinejšo razliko — kar zlasti v govoru lahko opažamo — tako neizrečeno občutljiv. Kardinal Respighi — rimski generalni vikar in posebni zaupnik sv. Očeta — si je za cerkveno glasbo že prej veliko zaslug pridobil, saj on je bil tisti, ki je preprečil, da se ni uvedla medicejska (regensburška) izdaja korala v Rimu, on je še pri Leonu XIII. provzročil znamenito — regensburžanom karseda neprijetno pismo („breve'-) solesmeškim benediktincem, on je bil tudi med njimi, ki so preprečili zopetno potrditev medicejske izdaje, potem ko je bil prvi privilegirani rok potekel. 2) Tako smo imeli zlasti za Rim nenavaden prizor, da so ob priliki občnega zbora splošnega italianskega Cec. društva deklice v starosti 10 do 14 let iz nekega dekliškega sirotišča s svojim petjem, zlasti s krasnim predavanjem korala vse navzoče očarale; in ni bilo med njimi malo glasbenikov najboljšega slovesa. Ker pa je duhovnik pogosto skoro v vseh rečeh ljudstvu učitelj, voditelj in izobraževalec, zato je treba že mladega bogoslovca na to opozoriti, da se pevski pouk, če naj bo res uspešen in naraven, že v otroških letih začenja; in ker je — kot najbolj izobražen mož v občini — pogosto postavljen za krajnega šolskega nadzornika, je zanj gotovo tudi velike koristi in važnosti ne le s pedagoškega ampak tudi z dušnopastirskega stališča, da more tudi pevski pouk v pravo smer obrniti. V ta namen je pa za vsakateri zavod, zlasti za najvišje: za bogo-slovske seminarje, pred vsem potreben dober, izvežban učitelj petja, ki more mladim ljudem tudi po pevsko tehnični plati organ izlikati. To pa ne le učitelj petja, kakršni se splošno vzgajajo za moderno petje, ampak njega naloga zahteva še marsikaj drugega, tako da si moremo misliti slučaj, da bi učitelj, ki je za moderno petje naravnost idealen, cerkvenim, zlasti še liturgičnim potrebam le v mali meri zadostoval; in če si ga mislim za bogoslovska semenišča, bi bila njegova usposobljenost le na glasovno tehnično plat omejena; za specifično duhovniško petje, za koral, ki ga je pred vsem treba gojiti, ki zahteva, da ga gojimo moderni glasbi ravno nasprotno — pač ne po glasovno tehnični — pač pa muzikalično ritmični strani. Saj je dovolj znano, da sicer najboljši glasbeniki, ki se lotijo korala na podlagi moderne glasbene izobrazbe, s ko-ralom ne vedo kam, ali če poizkušajo iz korala kaj narediti, ponavadi dosežejo le neprijetno, pogosto grozno karikaturo, da je človeka kar strah pred njo, tako da na podlagi takega slabega izvajanja mnogi cerkveni pa tudi sploh glasbeni krogi, ki niso dovolj poučeni, korala ne marajo in se branijo tega kneza v glasbi, tega prvo- in edinorojenca, ki je obdarovan z najvišjimi predpravicami in odet v veličastno, pa v klasičnem miru in veličastvu merjeno ljubkost in krasoto, ne marajo njega, ki izključuje vse, kar vznemirja, kar je umerjeno po čutnosti, kar teži po nizkih zemeljskih dobrinah, pot zapirajo in prezirljivo le kot z mašilom ravnajo ž njim, ki kot nobena druga vrsta glasbe z močjo prodira v nebesa in srca s toliko silo nagiba in jih s tako silo trga iz zemeljskih spon, kakor da pohaja z božjih in angelskih ust . . . Zato mora biti učitelj petja — če ne že sam izboren pevec s krasnim organom — vsaj toliko tehnično izšolan, da more svojim učencem vsaj toliko pokazati, da se morejo vtopiti v bistvo korala, da morejo njega lepoto — če ne popolnoma pojmiti — vsaj slutiti, da morejo potem z boljšim glasovnim materialom obdarjeni pri službi božji resnično plemenito, popolno, svojemu visokemu poklicu in svojemu izmed vseh vernikov izbranemu stališču primerno peti in na tak način na celo verno občino močno vplivati ne le z ozirom na dušnopastirsko — kar pred vsem upoštevamo — ampak tudi z ozirom na splošno povzdigo pevske izobrazbe. Pri pouku mora učence pred vsem navaditi pravilnega govora, da se nauče lepega, polno, jasno donečega govora, dobrega, jasnega, razumljivega, v daljavo segajočega izgovarjanja, da si pridobe gibek organ, ki takorekoč avtomatično reagira na vsako notranje genotje, na vsako čuvstvo. V ta namen mora učence mnogo vaditi v govoru, da bodoči govorniki, učitelji, kateheti, izpovedniki (ki je njih služba zlasti zaradi tihega govorjenja zelo naporna) najdejo pravi, dobro oprti ton v govoru in tako z malim trudom več dosežejo nego drugi neizobraženi z največjim. Od take govorniške predizobrazbe zavisi v marsičem tudi pravilno petje. Zato mora pred vsem skrbeti za lepo, čisto vokalizacijo, truditi se mora mnogo za dobro, kratko precizno izgovarjanje soglasnikov,1) da si učenci s takimi vajami pridobe naravno modulacijo glasu. (Dalje prih.) Tradicionalna psalmodija. (Fr. Ferjančič.) (Dalje.) / Jglejmo si sedaj posamezne psalmove tone! Ker naše tiskarne nimajo tipov za natiskovanje tradicionalnega korala, moramo se zadovoljiti s transpozicijo. Transponirati pa hočem vse psalmove tone v isti legi, kakor so v koralnih knjigah. V praksi seveda bo treba marsikateri psalmovi ton nižje intonirati, da dobimo do-minanto „a", včasih pa tudi višje, kakor n. pr. pri drugem psalmoveni tonu. Za zgled hočem pri posameznih psalmovih tonih rabiti prvo vrstico prvega psalma, kakor jo ima tudi vatikansko navodilo „Cantorinus"; pripravna je zlasti zaradi tega, ker pride v njej tudi flexa na vrsto. Zaradi vaje bom pridejal še peto vrstico 111. psalma ter po potrebi še kako drugo besedilo. Prvi psalmovi ton. 1. D $ Be-a - tus vir, qui non a - bi - it in con-si - li - o im - pi - o-rurn, f Ju - cun-dus ho-mo qui mi - se - re - tur et com-mo-dat, -j- —;—Sr (M et in vi - a pec-ca di-spo-net ser-mo-nes su-os to-rum non ste-tit:* in ju - di-ci-o:* et in ca-the-qui - a in ae- dra pe - sti-len - ti - ae non se - dit. ter-num non com-mo-ve - bi -tur. ') Seveda je v slovenščini za enkrat še dovolj težav, ker nimamo enotne izgo-varjave, saj še enotne pisave nismo doslej dosegli. Taka enotna izgovarjava bi bila pač nejvečje važnosti za enotni govorniški in pevski pouk; za vse šole, za gledišče itd. Kdove ali tega kedaj učakamo ? Poleg te diferencije ima prvi ton še devet drugih diferencij, in sicer: D ad libitum. 2 1 g 2 1 d2 I; _- n- ! 1 g2 __ ji i r ""M^ f*- f \ 50— 4. približno od zvonenja . „ 50— 5. de 1' evoulement des 5. za kapline in dohodki Cierges et leur Vente pour pri pogrebih....... „ 30— Entgrrement...... >} 30— Total des Recettes . fl. 720-11 Skupno . fl. 720-11 Depenses Fixes. Stalni redni stroški. 2 Quinteaux de Cierges a 2 centa voščenih sveč, 1 funt 1 Fl. 10 Kr. Ia Iivre. . . . fl. 233-20 po 1 fl. 20 kr. znaša . . . fl. 233-20 9 livres d' ldem jaune a 9 funtov rumenih sveč funt 1 Fl. la livre...... M 9— po 1 fl......... „ 9— Pour entretien des semi- za bogoslovje ..... „ 1-30 naires......... )} 1-30 Directoire ou Alemanac za cerkveno pratiko . . 1"— de 1'Eglise....... V 1— Pour le St. huile .... }f 4— za sv. olja...... 4— Traitement des deux Mar- cerkven, ključarjema . . „ H— guiliers........ n 14— Aux six garcons desser- 6 strežnikom..... „ 1 vants......... j) 18— depenses aux deux Pro- za 2 procesiji stroški . . „ 905 cessions........ >> 9-05 12 livres d' encent . . . )) 24— 12 funtov kadila .... „ 24-- Depenses imprevus . . »> 15— morebitni izdatki .... „ 15-- Total des depenses fixes fl. 32S-55 skup . fl. 328-55 Depenses Stroški pour les quelles j' ose deman- za katere se drznem prositi der 1'autorisation: potrjenja: a Paumann, Chanteur . . . fl. 50— Paumanu pevcu, basistu . . fl. 50— a la Merlack, Chanteuse . . » 30— pevkinji-sopran Merlak. . . „ 30-- a Pauchinger, Chanteur . . n 20— Pauhingerju pevcu, tenoristu . „ 20-- a Schopf, toucheur d'orgue » 20— organistu Schopfu .... „ 20-- a Freund, Hauboiste ... fl. 20'— Freundu, oboistu.....fl. 20— a Stooiinger, Hauboiste 2 . „ 10-— Stoofingerju, oboistu 2. . . „ 10- — a Ditrich, joneur de Violin . „ 20'— Ditrihu violinistu.......20 — a Millecker, joneur de la Basse 20'— Milekerju kontrabasistu . . „ 20' — aux deux Sonneurs de Cor- 2 godcema za rog in 7 revnim nes et aux sept jonneurs de dečkom violinistom, vsakemu violin presque tent pavres po 10 fl......... 90-— gargon a chacun 10 fl. en tout.......... 90"- Pour Cordes, Copie, et nou- za strune, prepise in nove velles Musiques . . ■ ■ „ 40'— muzikalije.....■ ■ ■■ 40' Total des depenses . fl. 648-55 skup . fl. 648-55 Balance. Bilanca La Recette.......fl. 720-11 Sprejemki........fl. 720-11 La Depense .... . . „ 648-55 Izdatki.......■ • „ 648-55 Pactant il resterait . fl. 71-16 Preostane toraj . fl. 71-16 L' Administration se convainera par Direkcija se s tem izkazom prepriča, le Tableau, que le revenu suffira pour da dohodki zadostujejo podporo dajati accorder quelque soulagement aux Mu- glasbenikom in to sredstvo edino pri-siciens et que ce moyen seul contribuera pomore nadarjenost glasbenikov pospe-a cultiver la talent de Musique, de trus sevati. Ona je že dolgo znana pri ru-temps renomme entre les Mineurs sans darjih, ne da bi s tem jim bila v kako etse a sa charge. Mais en cas que l'Ad- škodo. V slučaju, da bi še direkcija hotela ministration vendrait y ajouter quelque še sama kaj prispevati k temu, bi se po-chose, nous nous trouverions dans le cas lagoma nabral mal zaklad, ki bi zado-de former successement un petit fond stoval nabaviti si perila ali drugih cer-pour parer aux achats le linge on autres kvenih oblek, katere čas tako hitro izrabi, parements des Eglises, qui o'usent avec le temps. Idria le 24 fevrier 1812. V Idriji, dne 24. februarja 1812. Le Curre župnik Rauber. baron Rauber. To je bilo odobreno v seji rudniških uradnikov dne 21. maja 1812. Ako pomislimo, da je bil 1 fl. takrat toliko veljaven, kakor danes 10 kron, vidimo, da so precej splendidno nagradili cerkveni kor. Lepo so skrbeli za naraščaj. Dečki so nekaj zaslužili, ko jih še niso mogli sprejeti v delo pri rudniku. Le škoda, da se je 1. 1850 opustilo dajati po 6 kr. od pridelanega centa živega srebra. Krog leta 1850 je rudnik malo donašal in takrat so vzeli 6letni povprečni znesek okoli 1300 kron, katere sedaj daje letno rudnik za vse cerkvene potrebe. Ker je vse dražje, za cerkveni kor le malo ostane. Za petje jim takrat ni bilo toliko, le sopran, tenor in bas je bil in za vsaki glas le po ena oseba, a godbenikov je bilo 13. Tako razmerje sem še našel leta 1897 pri nastopu svoje tukajšne službe. Le en tenor in basist je bil na koru, vsak z letno nagrado po 20 gld. in 3 soprani in 3 alti, ki so vživali po 20 gld., 12 in 6 gld., a godcev še vedno 9. Odkar nam je pri novih orglah g. Milavec spravil orkester v naše registre, na-domestujejo orgle godce, zato je pa cerkveni kor močan do 40 pevcev, in ob počitnicah za šolarske maše pritegnemo naraščaj, da nas je tudi do 60. Tako skrbimo, da Idrija ne zaostane v cerkvenem petju, ko je pred leti tako slovela s svojo cerkveno glasbo. Afko- Dol. Logatec. — Ker gotovo ni bilo že dalj časa v C. Gl. nobenega poročila od nas glede cerkvenega petja, naj mi bo dovoljeno malo prostorčka, da na kratko povem, kakšno je petje pri nas, odkar sem prevzel službo kot organist v Dol. Logatcu, Naš cerkveni zbor šteje 16 oseb in sicer: 4 soprane, 3 alte, 3 tenore in 6 basov. Ob večjih praznikih je zastopan tudi možki zbor. — Pevske vaje imamo redno dvakrat tedensko, po potrebi tudi večkrat. Lansko leto, ko sem nastopil tukajšnjo službo, smo imeli redno"trikrat na teden vaje, zdaj nam to ni mogoče, ker druge dneve porabimo za godbo. Ne bom našteval natančno, kaj in kako pojemo, ampak smelo se lahko trdi, da je petje še precej izborno in strogo v cerkvenem duhu. Glasbeni repertoar imamo precej bogat, za kar gre vsa čast preč. gosp. župniku Val. Remškarju, ki nam gredo rade volje v tem oziru na roko. Preludiram iz zbirk: Kern, Blied, Volkmar, Ocvirk, Premrl, Giittler, Parzdirek. Omenim naj še, da je cerkveni zbor obenem tudi član glasbenega odseka, kjer dostikrat nastopi na odru ali kjerkoli. Toraj naj zadostuje za enkrat, ker upam, da se v prihodnje kaj večkrat srečamo. Josip Zalar, organist in pevovodja. Oglasnik. V. Hybašek: Laško-slovensko-nemški glasbeni slovarček. Cena 40 vin. Dobiva ozir. naroča se v kn. škof. zavodu v Št. Vidu nad Ljubljano. Slovarček ima žepno obliko in podaja na 24 straneh glavne izraze za tempo, predavanje, za moč tona in sploh vse izraze, ki jih nahajamo pri raznih skladbah. Knjižica je vsakemu glasbeniku potrebna in zato naj nihče ne zamudi jo pravočasno naročiti. A P. Roberto Rosso O. F. M.: Messa „Veni de Libano" in onore della Aladonna di Lourdes per duo voci pari con accornpagnamento d' Organo. Op. 41. Partitura L. 2"20, glasovi 0'70. — Založila tvrdka „Euterpe Alpina" di Paolino Bonadia v Turinu. — Dober prijatelj, znanec skladateljev, nam je poslal to mašo v oceno; zato jo prinašamo v našem oglasniku. Zanimiva je, ker nas seznanja s cerkvenim slogom mnogih sedaj živečih laških skladateljev. Zložena je za dva moška glasova, tenor in bas z orglami. Tema „Veni de Libano": je pogosto uporabljen. Mnogo mest je izpeljanih v lepi tematiki, ne manjka tudi krepkih in mogočnih unisono mest. Sploh se cela maša razvija živahno in melodijozno. Orgelski part je pisan precej samostojno, vobče v gladko tekočem, moderno prostem kontrapunktu in zahteva spretnega organista. Nekaj mest v orgelskem spremljanju se bo pač temu ali onemu zdelo nekoliko trdih, druga so zopet bolj po laški maniri zaokrožena, nikdar pa ne toliko, da bi postala za cerkev nedostojna. Po mojem mnenju bi tale maša dobro naštudirana napravila precej velik učinek in užitek. Pevovodjem, ki razpolagajo z izvežbanimi pevci, jo priporočam. S. P. Skladbe za Veliko noč. A. Pesmi. Ant. Foerster: Cecilija. 1. del. Ima več lepili velikonočnih pesmi za mešani zbor. „ Cantica sacra I. II. lil del. V vseh treh delih se na- hajajo tudi velikonočne pesmi za moški zbor. Fr. Gerbič: N a p e v i velikonočnih pesmi za mešani zbor. P. Ang. Hribar: Postni in velikonočni nape vi za mešani zbor. Ion. Hladnik: Deset v e 1 i k o n o č n i h j) e s in i za mešani zbor. I. Laliarnar: Velikonočne pesmi za mešani zbor. I. Ocvirk: Šest velikonočnih pesmi za mešani zbor. A. Gru 111: Aleluja. 10 velikonočnih pesmi in Regina coeli za mešani zbor. Dr. Fr. Kimovec: Rili ar renatus. Obsega med drugimi napevi tudi dva Riharjeva velikonočna. Dr. A. Faist: Deset cerkvenih pesmi za mešani zbor. V zbirki se nahajajo tri lepe velikonočne. An t. Grum: Cerkvena pesmarica z a M a r i j i n o dr u ž bo. V tej so tri velikonočne pesmi za ženski ali moški zbor. * * a : Priloge .Cerkvenega Glasbenika". Glej kazalo prilog od 1. 1878.—1910., ki je izšlo kot dodatna priloga 8. in 9. „C. Gl." 1911. 15. Regina coeli. Ant. Foerster: Regina coeli za mešani zbor. „C. Gl." 1879. 11. I. Laharnar: „ „ „ „ „ „C. Gl." 1886. IV. I. Carli: „ „ „ „ „ „0. Gl." 1904. III. V. Vodopivec: „ „ „ „ „ „C. Gl." 1905. IV. P. Hug. Sattner: ,, „ „ „ „ „C. Gl." 1911. IV. Fr. Walczynski: „ „ „ „ „ „C. Gl." 1903. 1. Ign. Hladnik: „ „ „ „ „ Op. 49. D. Fajgelj: „ „ za moški zbor. „C. Gl." 1903. III. C. Vidi a (j uam. R. Burgarell: Vidi aqnam za mešani zbor. „C. Gl." 1882. IV. Ant. Foerster: „ „ „ „ ,, „0. Gl." 1884. VIII. Jos. Miglič: „ „ „ „ „ „C. Gl." 1897. I. P. Ang. Hribar: „ „ „ „ „ „C. Gl." 1898. XII. Stan. Premrl: „ „ „ „ „ „C. Gl." 1900. XI. XII. C. Ett: „ „ „ „ „ „C. Gl." 1881. IV. Fr. Witt: „ ,, „ „ „ „C. Gl." 1880. IV. Dan. Fajgelj: Vidi aquam za moški zbor. „C. Gl." 1886. 111. Ign. Hladnik: „ „ „ „ „ „C. Gl." 1891. IV. Fr. Kimovec: „ „ za mešani zbor. „C. Gl.". Al. Mihelčič: „ „ „ „ zbor. Ant. Grum : „ n n 5? " * : R a z n e h a r m o n i z a c i j e k o r a 1 n e m e 1 o d i j e. (Foerster, Kimovec, etc.). Skladbe za majnik. A. Slovenske Marijine pesmi. Ant. Foerster: Cecilija. II. del, „ 12 Marijinih pesmi za mešani zbor. Ant. Foerster: >S e s t Mar i j i n i h pes m i za tri ženske ali moške glasove. P. Hug. Sattner: Marijine pesmi za mešani zbor in deloma za orgle. „ S m a r n i c e. Dvanajst Marijinih pesmi za mešani zbor in deloma za orgle. P. Ang. Hribar: Venec Mariji, brez madeža spočeti. Zbirka 24 Marijinih pesmi raznih skladateljev za mešani zbor. Hribar-Sattner: Slava Bogu. II. zvezek. Marijine pesmi za mešani zbor. Hribar-Premrl: Slava Brezmadežni. Zbirka Marijinih pesmi raznih skladateljev deloma za mešani, deloma za moški ali ženski zbor. P. Ang. Hribar: V en ček Mariji. Nape vi za Marijino družbo. Igu. Hladnik: 20 Marijinih pesmi za mešani zbor. „ 17 M a r i j i n i h p e s in i za mešani zbor, samospeve in orgle. „ Oeščena kraljica! 15 Marijinih pesmi za mešani zbor, samospeve in orgle. „ 19 M a r i j i n i h p e s m i za samospeve, mešani zbor in orgle. J. Pogačnik: 4 Marijine pesmi za mešani zbor. „ 12 Marijinih pesmi za mešani zbor. „ Štiri himne kraljici sv. rožnega venca za me- šani zbor. 1. Laharnar: S m ar nične pesmi za mešani zbor. Fr. Kimovec: S mamice. Marijine pesmi za mešani zbor. Stan. Premrl: 12 Marijinih pesmi za mešani zbor. Dan. Fajgelj: A ve Regina eoeloruui. 16 šmarničnih pesmi za moški zbor. Fr. Miglič: L urška Mati božja. 9 Marijinih pesmi za mešani zbor. J. Pišlar: 5 Marijinih pesmi za samospev, mešani zbor in orgle. Ant. Grum: 5 Marijinih pesmi za mešani zbor. Fr. Kimovec: Ceščena bodi kraljica. (Harm. koral). „ Maša v čast prebl. devici Mariji za tri ženske glasove z orglami. Ign. Hladnik: Maša v čast Materi božji za mešani zbor. Fr. Gerbič: Slava nebeški kraljici. 20 Marijinih pesmi za mešani zbor. Jos. Sicherl: 25 Marijinih pesmi. (Riharjevi in drugi napevi) za mešani in moški zbor. Ant. Foerster: Cantica sacra, I. II. III. del. V teh pesmaricah se nahajajo tudi Marijine pesmi za moški zbor. Fr. S. Spindler: Ljudska pesmarica. Ant. Faist: Marijine pesmi za mešani zbor op. 18. % * ^ : Priloge „C. Gl." (Glej prej omenjeno kazalo!) B. Skladbe z latinskim t e k s t o ni. Ant. Foerster: Dva moteta za Marijine praznike. I. Ave Ma ria za mezzosopran in orgle ali mešani zbor. II. Ofertorij „Beata es" za en glas in orgle op. 38. Ant, Foerster: 3 A ve Mar i a za en; dva in tri glase z orglami op. 86. „ A ve Maria za štiri enake glase ali sedmeroglasni me- šani zbor op. 107. Ant. Nedved: 3 Ave Maria za en glas z orglami ali harmonijem. L. Belar: Ave Maria za štiri enake glase. Igu. Hladnik: C ve ter o antifon v slavo Mariji in en A ve Maria za mešani zbor. Stan. Premrl: 3 Ave Maria za mešani zbor. Razne reči. A Meseca februarija sta umrla dva visoka cerkvena dostojanstvenika: Solno-graški knezonadškof dr. Jan. K. Katschthaler in breslavški knezoškof dr. Jurij Kopp. Obadva sta si z neumornim delom pridobila velikih zaslug za cerkev in domovino. Umrlega solnograškega knezoškofa Katschthalerja se na tem mestu spominjamo še posebej kot vnetega pospeševatelja prave cerkvene glasbe. Obema vefezaslužnima cerkvenima knezoma svetila večna luč! A 3. aprila se je vršil v mariborski stolnici cerkveni koncert. Izvajal se je Jos. Haydnov oratorij „Zadnje besede Zveličarjeve na križu" za solo, zbor in orkester. Koncert je vodil stolni kapelnik g. Jos. Trafenik. A Znani in splošno priljubljeni skladatelj msgr. Ignacij Mitterer, stolni kapelnik v Briksenu, že dalj časa boleha. Nadomestuje ga subregens č. g. R. Kralinger. A Od 2.-8. junija t. 1. se bo vršil v Parizu V. kongres mednarodne glasbene družbe, pri katerem bodo tudi zastopniki cerkvene glasbe — kakor do sedaj sploh — imeli posebno sekcijo. Splošnoglasbene vesti. P. Hugolin Sattnerjevo najnovejše koncertno delo za soli zbor in orkester, kantata „01 j ki", se bo izvajala v koncertih „Glasbene Matice" v Ljubljani dne 22. in 23. aprila zvečer in v nedeljo 26. aprila popoldne. Za soliste se je posrečilo dobiti izvrstne moči, med njimi gospo Fanetto Hermsdorf, roj. Bilina (dramatičen sopran) iz Karlsruhe in baritonista g. Ivana Levarja, koncertnega pevca iz Aachena. Vstopnice za koncerte se dobivajo v trafiki gdč. Dolenčeve v Prešernovi ulici po: 6, 5, 4, 3 in 2 K; stojišča po 1 K 40 vin. Listnica uredništva in upravništva. G. F. K. v M. — Vaše evharistične pesmi ne moremo več sprejeti v zbirko, ker je prepozno; zbirka se namreč že tiska. Sporočamo Vam pa, da je Vaša skladba precej dobra in jo bomo o priliki objavili v prilogah „Cerkvenega Glasbenika". — G. A. M. v Č. — Vse letnike „Cerkvenega Glasbenika" imate plačane. Današnjemu listu je pridejana 3. in 4. štev. prilog. Odgovorni urednik lista in glasbene priloge Stanko Premrl. Zalaga Cecilijino društvo. — Tiska Zadružna tiskarna v Ljubljani.