ni i/uiivv yiu) Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic Cerknica Logatec Postojna Dejavno in Zbornica združila koristno na SPOT logaške gostince Slovesnost ob 40-letnici leto IX, štev. 12, december 2019 35 let Doma obrtnikov B™l 0 ¡flZflIO Stiki.............................................................................................2 Uvodnik...............................................................................3 OOZ Cerknica...........................................................4 OOZ Logatec...........................................................6 OOZ Postojna........................................................8 OOZ Vrhnika.......................................................10 Napotila in sekcije......................................12 Prispevki, dajatve...........................................14 Sporočila.......................................................................16 Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Cerknica Tabor 5 b, 1380 Cerknica spletna stran: http://www.oozc.si/ e-naslov: silva.sivec@ozs.si tel.: (01) 709 62 90 gsm: (051) 642 540 Uradne ure: pon, pet 8.00 - 14.00, sre 8.00 - 16.00 Predsednik: Anton Cvetko Sekretarka: Silva Sivec Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec spletna stran: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si, dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 gsm: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00, sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Franci Semrl Sekretarka: Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si spletna stran: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 gsm: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00, sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Anton Cvetko sekretarka Silva Sivec predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml predsednik Franci Semrl sekretarka Irena Dolgan predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Obvestila OOZ Cerknica, Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Silva Sivec (OOZ Cerknica), Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Fotografije na naslovnici: Ob 40-letnici je OOZ Postojna podelila jubilejna priznanja in zahvale, OZS pa zbornici Zlati pečat. Foto: Foto atelje Murovec Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Izdajatelj: Uredniški odbor: Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice. CIP številka: Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. 2 december 2019 Aktualno Regijsko srečanje predsednikov NPR V četrtek, 21. 11. 2019 smo se na OOZ Sežana zbrali predsedniki desetih od trinajstih OOZ Notranjsko primorske regije, da se dogovorimo o tesnejšem sodelovanju in povezovanju zbornic na nivoju regije. Dogovorili smo se, da naj bi jih bilo na leto praviloma pet, v primeru dogodkov, ki bi zahtevali takojšnjo odzivnost in ukrepanje regije pa lahko tudi več. Določili smo termine srečanj za leto 2020. Naslednje srečanje predstavnikov zbornic regije NPR bo v Izoli. Srečanja se bodo vrstila po abecednem vrstne redu zbornic. Sprejeli smo tudi sklep, da se sekretarji/direktorji zbornic NPR srečujejo enkrat mesečno, z namenom priprave vsebin »razširjenih« regijskih srečanj. Teme (gradivo) za srečanje dokončno oblikuje sekretar(direktor) zbornice vsakokratne sklicevalke. Na srečanju smo predsedniki sprejeli še dva sklepa: da NPR v začetku decembra obvesti SOP, Sklad obrtnikov in podjetnikov o nadaljevanju predvidene tožbe, člani Upravnega odbora OZS Bogdan Oblak, Zoran Simčič in Jernej Bortolato pa na seji Upravnega odbora OZS opozorijo na težavo glede financiranja udeležbe predstavnikov v skupščini Sekcije za promet. Anton Cvetko, predsednik OOZ Cerknica S I. 1.2020 elektronski bolniški listi Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: ZZZS) v sodelovanju z izvajalci zdravstvenih storitev s 1. 1. 2020 uvaja elektronski bolniški list. V namen pripravlja informacijsko rešitev za izdajo obrazca »Potrdilo o upravičeni zadržanosti od dela« v elektronski obliki (v nadaljevanju: eBOL), ki bo omogočala postopno nadomestitev dosedanjega papirnega obrazca z eBOL. Delodajalci bodo morali za svoje zaposlene, in sicer za začasne zadržanosti od dela od 1. 2. 2020 dalje, obvezno prevzemati eBOL-e prek spletnega sistema SPOT (prej eVEM), kar pomeni, da od zaposlenih ne bodo več zahtevali, da jim morajo bolniški list dostaviti v papirni obliki. V ta namen bodo morali delodajalci pravočasno prilagoditi svojo informacijo opremo. Celotno obvestilo za javnost dostopno na spletnih straneh ZZZS. Jasmina Malnar Molek Ponosno praznovanje dneva samostojnosti in enotnosti, vesele božične praznike in vse dobro v novem letu voščimo bralcem Krpanovega glasa Uredništvo Zbogom, 2019! Mokroten mesec se izteka, vremenarji za začetek decembra napovedujejo belino do nižin. Bomo videli, če bo res oz.. če bo tudi pri nas tako. Mimo je teden Karitas, čas, ko se vprašamo, koliko dajemo za ljudi, ki čakajo na našo roko in pomoč, ker sami ne zmorejo. Jih sploh zaznamo in pomagamo, ne da bi iskali lastno promocijo? Po črnem petku norih popustov nas čaka obdarovanje dobrih mož, pa (pred-novo)letna srečanja, praznik Kristusovega rojstva, spominski dan na plebiscit o samostojnosti Slovenije, in leto se bo prevesilo v novo, z okroglo letnico 2020. Kako gre čas! Predsedniki notranjskih in primorskih zbornic so se sešli in se dogovorili o dinamiki svojega dela, da bi se obe regiji, zdaj poimenovani notranjska in primorska, učinkoviteje povezali za obravnavanje vprašanj, ki terjajo širše soglasje. Cerkničanom sistem SPOT nudi mnogo koristnih informacij skoz izobraževanja z različnih področij. Kot pri vsakem izobraževanju pa je potreben čas, da člani začutijo, kaj jim je v pravo korist: odgovor na trenutno vprašanje ali biti na vprašanja vnaprej pripravljen in poznati pot do odgovorov. Tudi na Logaškem je članom na voljo pisana paleta usposabljanj za ravnanje v različnih okoliščinah in ob srečevanju z vedno novimi izzivi. Skrb pa je posvečena tudi operativnemu izobraževanju in procesom, kot je npr. periodično za opravljanje vozniškega poklica. V Postojni so se novembra z zavestjo, da so opravili dobro delo in da so ga odločeni nadaljevati, obeležili štiridese-tletnico zborničnega povezovanja. Na slavnostni prireditvi so podelili različna priznanja in zahvale, so se pa tudi pove-selili in nazdravili obletnici. Vrhničani so se spomnili časov gradnje in obletnice odprtja Doma obrtnikov. Mnogi spomini so se utrnili, v slavnostnem delu in kasneje, na družabnem srečanju. Vse dobro v prihajajočem letu želim. Urednik december 2019 3 Obvestila OOZ Cerknica S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA © REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA S seminarja Ko pride delovni inšpektor V novembru je v Pivki potekal seminar na temo Ko pride delovni inšpektor. Seminar je vodila mag. Nina Scortegagna Kavčnik. Slušatelji so napolnili predavalnico Krpanovega doma v Pivki. Povzemamo bistvene in za podjetnika najbolj pomembne vsebine (I. del ). Veliko zanimanje za predavanje mag. Nine Scortegagna »Pristojnosti in delo Inšpektorata Republike Slovenije za delo in inšpektorjev ureja Zakon o inšpekciji dela. (Ur. l.19/2014). Inšpektor ima pravico vstopa v poslovne prostore vedno, brez predhodnega obvestila, brez dovoljenja zavezanca ali odg. osebe, ne glede na delovni čas. V stanovanjske prostore lahko inšpektor vstopa samo z ustrezno sodno odločbo. Po statističnih podatkih se 90% pregledov opravi na osnovi prijave (nezadovoljni delavec, škodoželjni sosed...) Inšpektor se pred prihodom lahko najavi, lahko pa tudi ne. Inšpektor, ki opravlja nadzor ima pravico (pri fizični ali pravni osebi), ki je predmet obravnave: • pregledati prostore, objekte, postroje, naprave, delovna sredstva, napeljave, predmete, blago, snovi, poslovne knjige, pogodbe, listine in druge dokumente ter poslovanje in dokumentacijo državnih organov, gospodarskih družb, zavodov, drugih organizacij in skupnosti ter zasebnikov, • vstopiti na parcele in zemljišča fizičnih in pravnih oseb, • pregledati poslovne knjige, pogodbe, listine in druge dokumente ter poslovanje in dokumentacijo, kadar se vodijo in hranijo na elektronskem mediju ter zahtevati izdelavo njihove pisne oblike, ki mora verodostojno potrjevati elektronsko obliko, • zaslišati stranke in priče v upravnem postopku, • pregledati listine, s katerimi lahko ugotovi istovetnost oseb, • brezplačno pridobiti in uporabljati osebne in druge podatke iz uradnih evidenc in drugih zbirk podatkov, ki so potrebni za izvedbo inšpekcijskega nadzora, • brezplačno vzeti vzorce blaga in opraviti preiskave vzetih vzorcev, • brezplačno vzeti vzorce materialov in opreme za potrebe preiskav, • fotografirati ali posneti na drug nosilec vizualnih podatkov osebe, prostore, objekte, postroje, napeljave in druge predmete iz prve alinee, • reproducirati listine, avdiovizualne zapise in druge dokumente, • zaseči predmete, dokumente in vzorce v zavarovanje dokazov, • opraviti navidezni nakup na način, da se po opravljenem nakupu izkaže s službeno izkaznico, če se na ta način lahko ugotovijo znaki prekrška oziroma podatki o kršitelju, • opraviti druga dejanja, ki so v skladu z namenom inšpekcijskega nadzora. Inšpektor za delo v postopku nadzora lahko zahteva: 1. Predložitev plačilnih list in bančnih izpiskov, ob tem preverja: - ali je bila plača izplačana na TRR, - ali je bila plača izplačana pravočasno, - ali je dodatek za delovno dobo pravilno obračunan, - ali je povračilo stroškov v zvezi z delom pravilno obračunano (malica, prevoz), - ali spoštujete določbe o zadržanju in pobotu izplačila plače, - ali pravilno obračunavate nadomestila plač, - ali izplačujete plačo vsaj v višini minimalne plače. 2. Predložitev evidenc dela: - preverjajo, ali evidence sploh vodite, - preverjajo, ali evidence vodite sproti (dnevno), - ali se evidenca dela (število opravljenih ur in nadur) ujema s plačilno listo, - ali se evidenca o opravljenih nočnih, nedeljskih ali prazničnih urah ujema s plačilno listo, - ali spoštujete prepoved odrejanja nadurnega dela za določene kategorije delavcev, - ali spoštujete določila o počitku med zaporednima delovnima dnevoma in odmore med delovnim časom. 3. Predložitev pogodbe o zaposlitvi, preverja: - ali pogodba o zaposlitvi vsebuje vse obvezne sestavine, - ali imate v pogodbi o zaposlitvi ustrezne nastavke za neenakomerno in začasno prerazporeditev delovnega časa, 4 december 2019 Pripravlja Silva Šivec I - ali ste delavcem v primeru neenakomerne razporeditve delovnega časa pred pričetkom koledarskega ali poslovnega leta izročili letni delovni koledar, - ali je pogodba o zaposlitvi za določen čas sklenjena zaradi zakonitega razloga (najbolj problematičen: povečan obseg dela in sklepanje pogodb za določen čas za preizkus delavca), - ali ste delavcu pred podpisom pogodbe izročili osnutek pogodbe v pregled (vsaj 3 dni prej), - ali ste delavcu po podpisu pogodbe izročili en izvod podpisane pogodbe, - ali ste delavcu, ki je imel sklenjeno pogodbo za določen čas in se je že iztekla, izplačali odpravnino, - ali ste delavca prijavili v socialna zavarovanja najkasneje z dnem nastopa dela, - ali ste delavcu izročili kopijo M1 obrazca. 4. Druge listine in dokazila, na osnovi katerih preverja: - ali sodelujete z zunanjimi izvajalci preko pogodb civilnega prava in ali obstajajo elementi delovnega razmerja (podjemna in avtorska pogodba, študentsko delo, s.p.), - če zaposlujete 11 ali več delavcev, ali imate akt o sistemizaciji delovnih mest, - ali delavci, ki ste jih zaposlili, izpolnjujejo pogoje za zasedbo delovnega mesta, - sklepanje pogodb o zaposlitvi za krajši delovni čas (ali ti delavci res delajo le krajši delovni čas), - ali ste prosto delovno mesto javno objavili, če ne gre za izjemo, - ali pri sprejemu splošnih aktov delodajalca spoštujete postopek za sprejem, - ali ste delavcu pri odpovedi pogodbe o zaposlitvi vročili pisno odpoved, - ali ste delavcu odpravnino izplačali pravočasno, - ali ste delavcu do 31. 3. izročili obvestilo o odmeri letnega dopusta, - ali ste delavcu pravilno izračunali minimalno trajanje letnega dopusta in mu omogočili izrabo v skladu z ZDR-1. Zakon o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV) za delodajalce predpisuje naslednje evidence: • o zaposlenih delavcih • evidenco o stroških dela • o izrabi delovnega časa • o oblikah razreševanja kolektivnih delovnih sporov pri delodajalcu Obrazci za vodenje zgoraj navedenih evidenc niso predpisani, zakon navaja le podatke evidenc, vodenje je lahko ročno ali elektronsko. Zakon ne zahteva vpisovanje ure prihoda in odhoda, ampak le število ur dela. Podpis delavca na evidenci prisotnosti ni potreben. Navedene evidence Operacija je sofinancirana s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija. december 2019 so dokumenti trajne vrednosti, ki se hranijo v arhivu delodajalca, ob njegovem prenehanju jih prevzame ARHIV RS. Inšpektorji navajajo najpogostejše napake delodajalcev: - nevodenje ali neažurno vodenje evidenc, - dvojne evidence, - nerazumevanje posameznih rubrik (neenakomerna razporeditev delovnega časa, nadurno delo, ...), - razlike med evidenco in plačilno listo. Delodajalec mora poskrbeti tudi za naslednje interne akte v podjetju: 1. Izjavo o varnosti z oceno tveganja. 2. Načrt promocije zdravja na dm (delovnem mestu). 3. Pravilnik o ugotavljanju alkoholiziranosti, uživanju drog in drugih prepovedanih substancah na DM 4. Pravilnik o prepovedi spolnega in drugega nadlegovanja ali trpinčenja na DM 5. Akt o sistemizaciji delovnih mest (ne potrebuje ga delodajalec, ki zaposluje 10 ali manj delavcev). Delodajalec je dolžan akte pred sprejemom obravnavati in si pred sprejemom pridobiti mnenje sindikata, sveta delavcev ali delavskega zaupnika ali delavce o aktih obvestiti na običajen način. Delodajalec mora delavcem omogočiti, da so z akti seznanjeni, da so jim na razpolago oz. izročeni. ije sledi v KG 1/2020). Vabilo na dva seminarja Vabimo Vas na brezplačno izobraževanje na temo prenehanja KPOP in obveznostih v zvezi s sprejetjem Pravilnika o delovnih razmerjih, v katerem boste določili pravice delavcem na nivoju iz KPOK. Delavnica bo potekala v torek, 10. decembra 2019 s pričetkom ob 10. uri v prostorih OOZ Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 13. (pritličje SHOWROOM SPOT Svetovanje PNR). Vaše prijave pričakujemo do ponedeljka, 2. 12. 2019. V sredo, 18. decembra 2019 s pričetkom ob 9. uri bo v prostorih OOZ Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 13 potekala delavnica na temo Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranju terorizma — (ZPPDFT-1) Delavnica je brezplačna. Vaše prijave sprejemamo do ponedeljka, 9. 12. 2019 oz. zasedbe mest. Vabljeni na obe delavnici. Več o vsebini si preberite na strani OOZ Postojna. Novo leto je pred vrati. Zato že napovedujemo januarsko delavnico na temo: SPLOŠNI POGOJI UPOKOJEVANJA — več v naslednjem KG. ■izvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija. 5 Obvestila OOZ Logatec S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA 9 REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Zbornica združila logaške gostince Na Martinovo smo se z avtobusom, polnim logaških gostincev, odpravili na ogled sejma »Alles für den Gast« v avstrijski Salzburg, in sicer v okviru projekta SPOT — odpiranje poslovnih priložnosti. Sejem je vodilni na področju gastronomije, hotelirstva in prehrane v regiji, kjer se predstavi več kot 700 mednarodnih razstavljavcev Blizu 50.000 obiskovalcev je sejem izkoristilo za ogled najnovejših produktov, inovacij in trendov na področju ter vzpostavljanje novih poslovnih vezi. Med letošnjimi obiskovalci pa je bilo tudi 20 logaških gostincev z dolgoletno in pomembno tradicijo. Z njimi tudi prek Sekcije za gostinstvo in turizem pri OOZ Logatec tesno sodelujemo, zato skupaj spremljamo sodobne kulinarične trende ter izzive in enkrat letno pripravimo kulinarični dogodek Logaška kuhinja sredi zelenega vrta. Na tokratnem sejmu so lahko pridobili veliko svežih idej, kako zadovoljiti vedno višje zahteve gostov. Logaškemu gostinstvu se tako obeta inovativno in gurmansko leto polno dobrih okusov 2020. Logaški gostinci polni pričakovanj pred vstopom na sejem Napovedujemo: tečaj nemščine V januarju 2020 napovedujemo pričetek 40-urnega začetnega tečaja poslovne nemščine v okviru projekta SPOT Svetovanje. Potekal bo dvakrat tedensko, predvidoma ob torkih in četrtkih, s pričetkom ob 17.00. Za več informacij spremljajte www.ooz-logatec.si. Uspešna šola računovodstva Sredi novembra smo na zbornici v okviru projekta SPOT Svetovanje izvedli 10-urno usposabljanje Šola računovodstva. Udeleženci tečaja so osvežili svoje znanje s področja računovodskih in davčnih vidikov vodenja knjigovodstva. Odzivi udeležencev so bili zelo pozitivni, saj jim je predava- Udeleženci usposabljanja zbrano sledijo ije Robnik teljica dr. Lidija Robnik na zanimiv način predstavila najnovejše spremembe na področju in številne primere iz prakse, ki jih pri svojem delu v podjetništvu še kako potrebujejo. Nepovratna sredstva za prenos lastništva Od konca novembra so podjetjem na voljo nepovratna sredstva v okviru vavčerja za prenos lastništva, ki je še posebej aktualen za številna družinska podjetja, ki predajajo delo mlajšim generacijam. V okviru vavčerja lahko pridobite nepovratna sredstva za tri sklope in sicer za aktivnosti, vezane na pripravo na prenos lastništva (priprava in izdelava družinske ustave, družbene pogodbe oz. enakovrednega dokumenta; ocena vrednosti podjetja; priprava in izdelava predstavitve podjetja za prodajo; analiza in iskanje potencialnih prevzemnikov in priprava ter usklajevanje ponudb), neposredno izvedbo prenosa lastništva (storitve pravnih, finančnih in davčnih ekspertov za prenos lastništva; priprava kupoprodajne pogodbe; notarske storitve; uradna cenitev; skrbni pregled) in dvig kom-petenc prevzemnikov poslovnih subjektov (usposabljanje prevzemnikov družinskih podjetij - priprava na upravljanje podjetja: usposabljanje prevzemnika v Sloveniji; priprave in izpit prevzemnika za pridobitev naziva mojster v skladu s zakonom — izvaja OZS; usposabljanje prevzemnika v tujini). Minimalna višina subvencije za posamezni sklop aktivnosti je 500 EUR, maksimalna višina pa 3.000 EUR oz. za vse tri aktivnosti skupaj največ 9.000 EUR. Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek. Vsem, ki potrebujejo brezplačne informacije in pomoč pri pripravi vloge, je na logaški zbornici na voljo SPOT svetovalka Anja Žagar, anja.zagar@ozs.si, 051 417 778. Aktivnosti so sofinancirane s strani Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo in SPIRIT Slovenija, javne agencije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se v okviru Javnega razpisa za financiranje izvajanja celovitih podpornih storitev za potencialne podjetnike in podjetja v okviru slovenskih poslovnih točk za obdobje od 2018 do 2022, SPOT regije. 6 december 2019 Pripravljata Dejan Šraml in Anja Žagar COI| LOGATEC Prednovoletno srečanje Sproščeno druženje, prešerno razvedrilo, izmenjava izkušenj in povezovanje so jamstvo za uspeh vsakega (poslovnega) človeka. Predpraznični čas je čas veselja in druženja. Zato vas vabimo na prednovoletno srečanje članov OOZ Logatec, ki bo v soboto, 7. decembra 2019, v Hotelu Prunk v Sežani. Na Kras se bomo z avtobusom odpravili ob 17.00 iz Logatca (iz Rovt in Hotedršice ob 16.30). Kot se za domovino slovenske in svetovne vinske posebnosti — terana spodobi, se bomo najprej ustavili v glavni kraški kleti Vinakras Sežana, kjer z globokim spoštovanjem do narave že več kot 70 let pridelujejo vina vrhunske kakovosti. Po ogledu kleti in degustaciji se bomo odpravili v Hotel Prunk, ki je znan po domačih mesninah in lastni pivovarni, ne manjka pa pristnega kraškega terana. Dobra družba in okusne kraške jedi bodo zapolnili sobotni decembrski večer. Na srečanju bomo jubilantom podelili priznanja. Rdeča nit večera bo plesna glasba. Prijave in dodatne informacije po tel. 051 651 538 ali e-pošti info@ooz-logatec.si. Obdaritev dobrih mož Obvestilo o tem dogodku je bilo objavljeno v zadnjih dveh KG. Prijave so praviloma zaključene. Dogodek bo 12. 12. ob 17.30 v logaškem Narodnem domu. Koda 95 za 2020 Redno usposabljanje voznikov po predpisanem programu za leto 2020, t.i. »koda EU 95« bo na OOZ Logatec v soboto, 21. 12. 2019, ob 7. uri zjutraj. Število mest je omejeno, zato pohitite s prijavo in že v letošnjem letu izpolnite obveznost za leto 2020. Dodatne informacije na spletni strani ooz-logatec.si in telefonu 051 651 538. Vnaprejšnja pisna prijava je obvezna. Napovedujemo: davčni obračun Tradicionalni seminar Računovodski in davčni obračun za leto 2019 ter davčne novosti v 2020 bo 6. 2. 2020 ob 8.30 na OOZ Logatec. Rezervirajte si čas. Jubilanti V prejšnji številki KG smo objavili seznam letošnjih jubilantov. Prosili smo vas, da nam morebitne pomanjkljivosti sporočite. Zato objavljamo popravek, in sicer bo med letošnjimi prejemniki priznanj za dolgoletno opravljanje dejavnosti tudi: 35 let — S.VAR d.o.o. Koledarji Člani logaške zbornice ste s to številko KG prejeli tudi tridelni koledar zbornice. Naj vam služi kot dober pomočnik pri snovanju idej v 2020! Seminar DR in prenehanje KPOP Delovno pravo in socialno pravo sta področji, s katerim se delodajalci srečujejo vsak dan, s pravnega, kadrovskega in finančnega vidika. Njegovo nepoznavanje ima lahko za delodajalca hude posledice, ki se lahko odražajo na poslovanje celotne družbe. Zato bomo na tokrat predstavili ustrezno urejanje delovnih razmerij, ker pa z 31. 12. 2019 preneha veljati Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo (KPOP) prenehala uporabljati. Kaj to pomeni za delodajalce, ki jih je zavezovala le KPOP? Vse to boste lahko izvedeli na poldnevnem strokovnem seminarju, ki bo v torek, 14. 1. 2020, ob 8.30 na OOZ Logatec. Kotizacija: člani OOZ Logatec, pri članu zaposleni in družinski člani: 49,90 evrov; člani drugih OOZ: 69,90 evrov; zunanji (nečlani OZS): 99,90 evrov. Kotizacija vključuje gradivo, kavo in malico za udeležence. Rok za prijavo in plačilo kotizacije: 11. januar 2020 (oz do zapolnitve mest). Podrobneje o tem v januarskem KG. december 2019 7 Obvestila OOZ Postojna Slovesnost ob 40. obletnici Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna je 22. novembra v Hotelu Jama proslavila 40. obletnico. Zahvaljujemo se vsem, ki so se dogodka udeležili in z nami proslavili visoki jubilej. Čestitamo tudi vsem jubilantom in prejemnikom priznanj. Pozdravni nagovor predsednika OOZ Postojna Francija Semrla V pozdravnem nagovoru je predsednik zbornice Franci Šemrl med drugim povedal: »Ob letošnjem jubileju smo za simbol izbrali človeško ribico, ki daje prepoznavnost našim krajem. Človeška ribica ima zelo težke pogoje za življenje, saj živi v temi, nič ne vidi, le čuti in kljub temu do- Slavnostni govornik predsednik OZS Branko Meh Jubilejna priznanja za delo v obrti je podelila podpredsednica Mira Pozderec fz leve proti desni): Franci Semrl, Marjan Abram, Jože Skodič, Andrej Štrukelj, Miroslav Kuzmič, Iztok Cesnik, Jože Morel in Mira Pozderec Zahvalo za dolgoletno delo v organih zbornice so prejeli (z leve proti desni): Janez Marinčič, Jožef Podboj, Stojan Premrl. Podelil jih je predsednik OOZ Postojna Franci Semrl Za kulturni program in zabavo je poskrbela zasedba Kranjci Prejemniki srebrnega in zlatih ključev OZS za uspešno delo na področju obrti in v organih zbornice so prejeli (z leve proti desni): Franci Semrl, Ljubo Kapelj, Janez Marinčič in Mira Pozderec. Podelil jih je predsednik OZS Branko Meh čaka visoko starost. Tudi mi obrtniki - podjetniki moramo za naš dolgoročni obstoj biti vztrajni, delovni in inovativ-ni. Kljub temu, da ne vidimo, kaj nam prinaša prihodnost, moramo začutiti priložnosti, ki nam jih nudi življenje. Le tako bomo lahko še naprej uspešni in srečni v okolju v katerem delamo in živimo.« december 2019 8 Pripravlja Irena Dolgan S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA © REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA in posredniki pri sklepanju kreditov in posojil, Zavarovalni zastopniki in posredniki, • menjalnice, • odvetniki, ' itd... Glede na to, da se bo Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo (KPOP) prenehala uporabljati, nekateri delodajalci od 1. 1. 2020 ne bodo imeli več nikjer določenih višin navedenih pravic. Delodajalci, ki želijo pravice delavcev ohraniti na ravni, kotjih je določala KPOP (število dni letnega dopusta ipd.), morajo s 1. 1. 2020 sprejeti pravilnik o delovnih razmerjih in v njem določiti pravice iz KPOP. Poleg tega Zakon o delovnih razmerjih na več mestih napotuje na določanje pravic delavcev v internih pravilnikih (npr. dodatki za nadurno delo, dodatek za delovno dobo, višina povračila prevoza na delo in z dela, višina regresa za prehrano ipd.). V A B I L O na brezplačno izobraževanje Kaj in kako določiti v pravilniku o delovnih razmerjih, kar je določala KPOP v torek, 10. december 2019 s pričetkom ob 10.00 uri v prostorih Območne obrtno-podjetniške zbornice Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 13 (pritličje SHOWROOM SPOT Svetovanje Primorsko-notranjske regije). Vsebina delavnice: A: - Zakaj je dobro imeti Pravilnik o delovnih razmerjih. - Sklenitev pogodbe o zaposlitvi. - Pravice in obveznosti med trajanjem delovnega razmerja. - Plača, povračila in drugi osebni prejemki. B: Odgovori na vprašanja ter diskusija Gradivo: - udeleženci bodo prejeli na vpogled vzorec pravilnika, ki ga je pripravila Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije Čas trajanja: 3 šolske ure in 15 minutni odmor Vljudno prosimo, da udeležbo na brezplačnem izobraževanju potrdite na alenka.volk@ozs.si ali 05/71 00 360 ali 031/641 311, najpozneje do 2. 12. 2019. Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (v nadaljevanju: ZPPDFT-1) je pričel veljati 19.11.2016. V šestih mesecih od izdaje smernic, so pravni subjekti dolžni izdelati oceno tveganja. Oceno tveganja za pranje denarja in financiranje terorizma morajo v skladu z zakonom izdelati: • računovodski servisi, • davčni svetovalci, • revizorji, • prodajalci, najemodajalci in posredniki v prometu z nepremičninami, • prodajalci plemenitih kovin in izdelkov iz njih, • prodajalci umetnin, • banke, kreditodajalci V A B I L O na brezplačno izobraževanje Predstavitev zakona in postopkov izvajanja ZPPDFT-I v sredo, 18. december 2019 s pričetkom ob 9.00 uri v prostorih Območne obrtno-podjetniške zbornice Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 13 (pritličje SHOWROOM SPOT Svetovanje Primorsko-notranjske regije). Predviden zaključek ob 14.00 uri. Vsebina delavnice: Spoznali boste celoten pregled zakonskih obveznosti, ki jih morate poznati kot zavezanci za izvajanje zakona s poudarkom na razlagi, kako zakonske zahteve izvajati v praksi, na učinkovit in sorazmeren način, ki je skladen z vašo dejavnostjo: predstavitev osnovnih pojmov, naloge zavezancev in pooblaščenca, pregled stranke, identifikacija, dejanski lastniki, politično izpostavljene osebe, analiza tveganja, omejevalni ukrepi, sporočanje podatkov Uradu, vodenje evidenc in tajnost podatkov, sankcije za kršitve. Udeleženci prejmejo potrdilo o udeležbi na usposabljanju. Predavatelj: ANDRAŽ TRTNIK Andraž Trtnik se s področjem preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma v bančnem sektorju ukvarja preko 10 let, in sicer opravlja delo pooblaščenca za preprečevanje PD in FT. Aktivno sodeluje tudi na Združenju Bank Slovenije. Ker ga področje zelo zanima, se z njim ukvarja tudi samostojno, v okviru svoje dejavnosti. V letih dela na tem področju si je nabral veliko praktičnih izkušenj glede izvajanja določil ZPPDFT-1, tako s področja vzpostavitve sistemov v organizacijah, kot z vidika izobraževanj zaposlenih. Več o Andražu Trtniku najdete na www.ppdft.si. Vljudno prosimo, da udeležbo na brezplačnem izobraževanju potrdite na alenka.volk@ozs.si ali 05/71 00 360 ali 031/641 311, najpozneje do 09.12.2019. Operacija je sofinancirana s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija. Kartica po novem tudi plačilna december 2019 9 Obvestila OOZ Vrhnika 35-letnica otvoritve Doma obrtnikov Dne 23. novembra 2019 je minilo 35 let, odkar so prerezali otvoritveni trak in so vrhniški obrtniki odprli svoje poslovne prostore v stavbi, ki so jo poimenovali Dom obrtnikov. V katalogu Obrtnega združenja Vrhnika, ki je izšel 23. 11. 1984 je zapisano: »Dolgoletne želje po pridobitvi lastnih poslovnih prostorov so postale stvarnost.« Z zbiranjem namenskih sredstev in opravljenih 1264 udarniških urah so spravili stavbo pod streho, da so se lahko začela obrtniška dela. Tudi pri teh delih so se člani zbornice zelo izkazali. Osemčlanski gradbeni odbor je bil gonilna sila gradnje in opremljanja. Tako so obrtniki pridobili nov, funkcionalen objekt, ki je omogočal boljše delo za članstvo ter boljše delo sklada za izobraževanje delavcev. V zgornjem nadstropju so bili pridobljeni tudi prostori za galerijo, ki je do današnjih dni gostila prenekatero razstavo izdelkov samostojnih podjetnikov. Po prenovi v letu 1998 je ta prostor preurejen v veliko sejno dvorano, namenjeno izobraževanju, seminarjem in družabnim dogodkom. V katalogu iz leta 1984 je še zapisano: »Ponosni smo na naš dom, dom pa nas obvezuje, da ga oživimo, mu damo »dušo«, da ne bo samo objekt ampak DOM v pravem pomenu besede.« Otvoritev Doma obrtnikov, 23.11.1984 Več generacij na srečanju ob 35-letnici odprtja Doma Gradbeni odbor 1983, z leve: Janez Stržinar, Janez Nagode, Franc Japelj, Andrej Ocepek, Ivan Mole, Tone Jereb, Marko Birtičin Adolf Molek Po 35 letih dom služi svojemu namenu — obrtnikom. Marsikoga iz časov gradnje ni več med nami, so pa njihovi otroci, vnuki, ki, včlanjeni v Obrtno-podjetniško zbornico Vrhnika, nadaljujejo njihove ideje. 10 december 2019 Pripravlja Adela Cankar Davčni obračun 2019 - sreda 22. 1.2020 ob 16.00 Leto smo že skoraj zaključili. Pričele se bodo priprave na davčni obračun za leto 2019. Pravne osebe in samostojni podjetniki ste najmanj enkrat letno preveriti stanje aktivnih in pasivnih postavk v premoženjski bilanci z dejanskim stanjem. Glede na računovodske in davčne predpise morate sestaviti računovodske izkaze, davčni obračun ter poslovno oz. letno poročilo. Na delavnici, ki jo bo vodila doc. dr. Lidija Robnik, boste izvedeli vse o omenjeni tematiki. Predavateljica vam bo odgovorila tudi na vaša morebitna vprašanja, rešila dileme... Vsebina: - pomen popisa sredstev in obveznosti do njihovih virov - računovodski in davčni predpisi, ki se navezujejo na pripravo obračuna - interni akti, kontrole poslovnih dogodkov - vplivi metod vrednotenja premoženja na bilanco stanja, davčni obračun - oslabitve, odpisi terjatev, zalog - oblikovanje dolgoročnih rezervacij in njihovo črpanje - stroški reprezentance, poslovnih daril, reklame, vzorcev, pogostitev. - stroški dela, potnih nalogov, bonitet zaposlenih - postavke davčnega obračuna in popravki prihodkov oz. odhodkov - davčne olajšave 2019 in prenos v naprej oz. pokrivanje izgub - odgovori na vprašanja ter strokovna diskusija Kotizacija za člane s plačano članarino znaša 30 €, za ostale udeležence pa 60 €. Udeleženci boste prejeli tudi ustrezno gradivo. Prijave na tel: 051 619 215 ali na mail: adela.cankar@ozs.si do ponedeljka, 20. januarja 2020. Prednovoletno srečanje - 6. december 2019, Cankarjev dom Ste pozabili na prijavo na prednovoletno srečanje? Pokličite, karte vam rezerviramo. Začnemo ob 18. uri. Večer bo popestrila komedija Maček v žaklju - prigode v družini Potočnik in Lotrič v izvedbi Amaterskega gledališča DPD Svoboda Loška dolina. november 2019 Varstvo pri delu - petek, 17. januar 2020 Za člane, pri njih zaposlene delavce in zunanje udeležence razpisujemo prvo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva v letu 2020 in sicer za delodajalce in delavce v petek, 17. januarja 2020, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za ostale udeležence je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Za vse, ki se usposabljanja ne boste mogli udeležiti januarja, ponovitev bo tudi v februarju. Kolektivna pogodba - KPOP - 17. 12.2019 O veljavnosti kolektivnih pogodb je bilo že veliko povedanega, pa vendar se še vedno pojavljajo vprašanja in dileme, katero kolektivno pogodbo uporabiti in kako ravnati v primeru, da nas zavezujeta dve ali več kolektivnih pogodb. Prenehanje veljavnosti Kolektivne pogodbe za obrt in podjetništvo (KPOP) prav tako odpira vrsto vprašanj in pravnih dilem. Zato bomo seminar posvetili njihovi razjasnitvi tako glede veljavnosti in uporabe kolektivnih pogodb kot posledic in možnosti za naprej, nastalih zaradi prenehanja veljavnosti KPOP. Vsebina seminarja: • Obveznost navedbe kolektivne pogodbe v pogodbi o zaposlitvi • Vrste kolektivnih pogodb • Hierarhija kolektivnih pogodb • Na kaj moramo paziti pri uporabi kolektivnih pogodb • Veljavnost kolektivnih pogodb • Prenehanje veljavnosti kolektivih pogodb • Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo — prenehanje veljavnosti • Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo — kaj se še uporablja • Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo — kakšne so možnosti za naprej • Diskusija in odgovori na vprašanja udeležencev. Dogodek bo v torek, 17. decembra 2019 ob 10.00 v prostorih OOZ Vrhnika. Predavala bo Nina Ličar, univ. dipl. pravnica, samostojna strokovna sodelavka-pravnica pri Združenju delodajalcev obrti in podjetnikov Slovenije Predavanje bo trajalo dve šolski uri. Kotizacija za člane zbornice s plačano članarino znaša 20 €, za nečlane pa 40 €. Prijave po telefonu 051 619 215 ali na mail: adela.cankar@ozs.si do ponedeljka, 16. decembra. Izkoristite ugodno priložnost in se prijavite. Napotila in sekcije Zakon o preprečevanju pranja denarja ... Inšpektorji v računovodskih servisih preverjajo izvajanje določb Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Ste sprejeli vse ukrepe, ki ste jih dolžni zagotoviti, usposabljate zaposlene, ste pripravljeni na obisk? Zakon nalaga računovodskim servisom izvajanje naslednjih ukrepov za odkrivanje in preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma: • pregled stranke, • sporočanje predpisanih in zahtevanih podatkov ter predložitev dokumentacije Uradu, • imenovanje pooblaščenca in namestnikov pooblaščenca ter zagotovitev pogojev za njihovo delo, • skrb za redno strokovno usposabljanje in izobraževanje delavcev oziroma delavk ter zagotovitev redne notranje kontrole nad opravljanjem predpisanih nalog po ZPPDFT, • pripravo seznama indikatorjev za prepoznavanje strank in transakcij, v zvezi s katerimi obstajajo razlogi za sum pranja denarja ali financiranja terorizma ter • izvajanje drugih nalog in obveznosti po določbah zakona in na njegovi podlagi sprejetih predpisih. Osnovni dokumenti, ki jih je treba potrebno pripraviti, ne glede na število zaposlenih, so: • ocena tveganja, • pravilnik o izvajanju notranje kontrole, in • program letnega usposabljanja zaposlenih. V OZS lahko naročite tudi vzorec Pravilnika in vprašalnike za pregled stranke. Povzeto po objavi Jasmine Malnar Molek, OZS Država mora rešiti problematiko upokojenih obrtnikov Obrtniki so bili v preteklosti izločeni iz državnega pokojninskega sistema, zato so se morali zavarovati sami. Ustanovili so Sklad obrtnikov in podjetnikov, ki pa po letu 2016 nima več zagotovljenih sredstev za pokojnine upokojenih obrtnikov. V Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije menimo, da je država dolžna poskrbeti za te obrtnike, zato pozivamo poslance, da sprejmejo vloženi amandma poslanske skupine SDS k proračunu RS za leto 2020, katerega namen je rešiti to problematiko. Amandma predvideva povečanje izplačevanja pravic za 6 milijonov evrov v okviru Ministrstva za finance, za namene reševanja Sklada obrtnikov in podjetnikov. Sklad obrtnikov in podjetnikov (SOP) je bil ustanovljen iz razloga, ker v petdesetih letih prejšnjega stoletja obrtniki v 12 tedanjem družbenem sistemu niso imeli možnosti vplačevati v državni pokojninski sistem in jim je za zagotovitev pokojnine ostala edina možnost vplačevanje v SOP. Da bi država odpravila posledice pretekle krivičnosti, se je leta 2000 obvezala refundirati pokojnine starejših upokojencev. Tako bi SOP imel dovolj sredstev, da bi tudi sedanji aktivni člani, na katere se je prenesel strošek financiranja namesto države, v prihodnosti dobili pokojnine, ustrezne premijam, ki so jih plačevali. Pokojnine iz tega sklada pa se znižujejo. Država je namreč leta 2016 s spremembo Zakona o poračunavanju finančnih obveznosti RS iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja praktično ukinila financiranje SOP (iz 6 milijonov na 0,6 milijona evrov). Znižanje pokojnin je povzročilo veliko ogorčenje obrtnikov po vsej Sloveniji. V OZS smo zato apelirali na poslance, da podprejo amandma SDS ter s tem sprejmejo rešitev, ki bo zagotovila stabilno financiranje SOP in več kot 10 tisoč osebam omogočila prejemanje pokojnine, ustrezne premijam, ki so jih plačevali v preteklosti. VIR.- OZS Ukrep BS razburja tudi obrtnike Ukrep Banke Slovenije razburja tudi slovenske obrtnike in podjetnike ter njihove zaposlene. Po oceni Obrtno-podje-tniške zbornice Slovenije je ukrep neživljenjski in nepremišljen, negativne posledice pa bo kmalu občutilo celotno slovensko gospodarstvo. »Glede na vse resnejša opozorila o ohlajanju gospodarstva je ukrep Banke Slovenije še toliko bolj nelogičen. Zmanjšana domača potrošnja bo ohlajanje namreč le še pospešila. Treba je tudi vedeti, da so številni majhni obrtniki in podjetniki vezani na domači trg in domačo potrošnjo. Si torej res čim prej želimo novo krizo?« se ob tem sprašuje predsednik OZS Branko Meh. V OZS ocenjujemo, da bo ukrep prizadel številne zaposlene v gospodarstvu in številne upokojene obrtnike in podjetnike, ki imajo nizke pokojnine. V OZS se obenem sprašujemo, zakaj se mora BS v imenu potrošnikov odločati o tem, kako in na kakšen način bodo razpolagali s svojim denarjem. Prav tako ne razumemo izjave guvernerja Banke Slovenije, ki je nedavno dejal, da želi BS s tem ukrepom zaščititi ranljive skupine, ki si privoščijo dobrine, ki si jih sicer ne morejo kupiti. Za guvernerja BS je to »lažna iluzija«, ki predstavlja nevarnost zanje in za državo. »Čemu pa so namenjeni posojila, če ne temu, da si ljudje kupijo nekaj, kar si sicer ne morejo?« se še sprašuje predsednik Meh. Bančne luknje niso povzročili potrošniški, temveč tajkun-ski krediti, zato je bojazen BS po naši oceni odveč. Ukrep je vsekakor diskriminatoren, zato pričakujemo, da bo Vlada RS primerno odreagirala — ne zgolj z izražanjem svojih stališč v javnosti. december 2019 Krpanov glas Ukrep BS je po drugi strani pisan na kožo številnim posrednikom, ki bodo posojila z oderuškimi obrestmi ponujali na sivem trgu. Na boljšem pa bodo tudi številni lastniki nepremičnin, ki bodo dajali v najem stanovanja tistim, ki si jih po novem ne bodo mogli kupiti s stanovanjskim kreditom. Vir: OZS Javni poziv za vavčer za prenos lastništva Objavljeno: Uradni list RS, Št. 69, datum: 22. 11. 2019, stran: 2438 Namen in cilj javnega poziva: Namen in cilj javnega poziva je spodbuditi ciljne skupine iz točke 4 tega javnega poziva k izvedbi aktivnosti za pripravo in izvedbo prenosa lastništva z namenom, da se ohranijo delovna mesta, da poslovni subjekt posluje naprej in se poveča njegova konkurenčnost, dodana vrednost oziroma prihodki od prodaje. Prenos lastništva po tem javnem pozivu pomeni bodisi prenos oziroma prodajo večinskega poslovnega deleža v kapitalski družbi bodisi prenos podjetja (samostojnega podjetnika) na podjetnika prevzemnika v skladu z 72.a členom ZGD-1. Predmet javnega poziva: Predmet javnega poziva je sofinanciranje upravičenih stroškov aktivnosti vezanih na pripravo poslovnega subjekta na prenos lastništva, neposredno izvedbo prenosa lastništva oziroma dvig kompe-tenc prevzemnikov poslovnih subjektov. Pogoji za sodelovanje: Na poziv se lahko prijavijo mikro, mala in srednje velika podjetja s sedežem v Republiki Sloveniji. Za brezplačne informacije in pomoč pri pripravi vloge so prijaviteljem na voljo svetovalci mreže Slovenskih poslovnih točk (SPOT) Svetovanje. Dodatne informacije: Dodatne informacije v zvezi s pripravo vlog in pojasnila k pozivni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na e-naslov: vavcer@podjetniskisklad.si. Razpisna dokumentacija: Pozivna dokumentacija je objavljena na spletni strani Slovenskega podjetniškega sklada: www.podjetniskisklad.si. Strokovno srečanje Optikov Sekcija Optikov tudi v tem letu organizira Strokovno srečanje z namenom, da se vsaj enkrat letno srečajo na strokovnem in družabnem dogodku predstavniki podjetij in njihovi zaposleni ter podjetja, ki ponujajo različne produkte za njihovo dejavnost. Srečanje bo v petek, 6. in soboto, 7. decembra v Grand hotelu Bernardin v Portorožu. V dveh dneh bo izvedeno nekaj zanimivih strokovnih december 2019 predavanj in predstavitev novosti v optični panogi, tudi v sodelovanju z nekaterimi razstavljavci. Drugi del srečanja je namenjen poslovno družabnemu delu kjer se bodo v veliki dvorani Europa in pred njo srečevali optiki ter razstavljavci in si ob druženju, ki ga bo popestril tudi stand up komik ter ob dobri hrani, lahko izmenjali informacije in si zaželeli vse dobro v naslednjem letu. Vir: OZS Sprememba zakona o prevozih v CP V Ur. l. 67/2019 z dne 8. 11. 2019 je bil objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o prevozih v cestnem prometu: ZPCP-2: https://www.uradni-list.si/ glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2019-01-2937/zakon-o--spremembah-in-dopolnitvah-zakona-o-prevozih-v-ce-stnem-prometu-zpcp-2g Bistvene spremembe, ki vplivajo na izdajo licence Skupnosti se nanašajo na upravljavca prevozov. Za pridobitev licence Skupnosti je lahko upravljavec prevozov : - samostojni podjetnik sam ali več kot 50% lastnik podjetja, - če je upravljavec prevozov zaposlen v podjetju, je lahko zaposlen le v enem podjetju za polni delovni čas, - če je upravljavec prevozov pogodbeni upravljavec, je lahko ta oseba upravljavec le v enem podjetju, ki ne sme imeti skupno več kot 5 vozil. Zakon je stopil v veljavo 23. 11. 2019, uporabljati pa se je pričel z dnem 25. 11. 2019. Podjetja, ki imajo na dan uveljavitve zakona veljavno licenco Skupnosti za prevoz blaga ali potnikov, morajo pogoje zakona izpolniti v enem letu od uveljavitve. Nove vloge so bile objavljene na spletni strani OZS v ponedeljek, dne 25. 11. 2019. O vseh ostalih spremembah, ki bodo veljale po sprejetju pravilnikov, boste obveščeni. Pravilnik o ustreznosti prostorov (o minimalni velikosti, opremi in namenu prostorov) in o pogoju, da mora imeti podjetje za polni delovni čas zaposleno določeno število voznikov in drugih zaposlenih (administracija, mehaniki, disponenti) ter o uradnih urah podjetij, mora minister, pristojen za promet, izdati v roku 6 mesecev od uveljavitve tega zakona. Vir: OZS 13 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec, obračun prispevkov vam na predizpolnjenem obrazcu (POPSV) do 10. v mesecu za pretekli mesec pripravi FURS in ga potrdite preko aplikacije e-davki najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. Od januarja 2019 do vključno decembra 2019 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2018 oz. 0,53 % od 1.676,38 €, kar znaša 8,88 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2018 oz. 6,36 % od 419,10 €, kar znaša 26,65 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2019 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 35,05 € (Ur. list RS, št. 17/2019). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za november 2019: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 35,05 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2018 - 1.676,38 € 8,88 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2018 - 405,37 € 26,65 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 35,53 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za november 19 je izračun naslednji: 42 ur november PIZ 61,42 €, ZZ 33,93 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 1,01 €, skupaj torej 96,36 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. -8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v novembru 2019: 20 dni: 160 ur; praznik: 1 dan: 8 ur; SKUPAJ: 21 dni, 168 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2019 - lestvice veljajo od 1.1.2019 oz. za vsa izplačila v letu 2019!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2019 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka. Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2019 V letu 2019 lestvica za obračun dohodnine ni spremenjena. S 1.1.2020 se bo lestvica spremenila in bo veljala za vsa izplačila po 1.1.2020. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2019 znaša 886,63 € (Ur. list RS, št. 83/2018). Minimalna plača je mesečna plača za delo, opravljeno v polnem delovnem času. Zajema osnovno plačo, del plače za delovno uspešnost, del plače za poslovno uspešnost in dodatke. V minimalno plačo niso zajeta povračila stroškov v zvezi z delom (npr. povračilo za prehrano, prevoz na delo) in drugi osebni prejemki (npr. odpravnine, jubilejne nagrade). Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2019 ne more biti manjši od 56% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2019 do 28.2.2019 se uporablja povprečna plača za leto 2017 (1.626,95 €; 56% znaša 911,09 €), za izplačila po 1.3.2019 se uporablja povprečna plača za leto 2018, ki znaša 1.681,55 €, oz. 56% povprečne plače, kar znaša 941,67 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70% cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30% cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov... Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust: v letu 2019: najmanj v višini minimalne plače povečane za 1%, kar znaša 895,50 €. Izplačan mora biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.109,74 275,22 + (1660,18 - 1,49601 x bruto dohodek) 1.109,74 275,22 14 I Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici december 2019 Prispevki, dajatve PRISPEVEK ZA DELO OŽJIH DRUŽINSKIH ČLANOV - NOVO!!! Samostojni podjetniki ali podjetja, ki imate v skladu z Zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanju na črno (Ur. list RS, št. 32/2014) zavarovane družinske člane, morate zanje v letu 2019 mesečno plačevati prispevek za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 5,03 € oz. 0,30 % od povprečne plače oktober 2018 (0,30% od 1.676,38 €). Njihovo delo pa je brezplačno in se lahko opravlja maksimalno 40 ur/mesečno. Prispevek se nakaže na TRR za ZZ: 0110 0888 3000 073, sklic na št. 19 DŠ - 45004 PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate do 28.2.2019 prispevke od najmanj 85% povprečne plače 2017 (1.626,95 €; 85% je 1.382,91 €), za obračun prispevkov od 1.3.2019 dalje uporabljate najmanj 85% povprečne plače za leto 2018, ki znaša 1.681,55 €; 85% je 1.429,32 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove za izplačila po 28.2.2019. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 348,04 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 192,24 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 5,72 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 546,00 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2019 je osnova dobiček za preteklo leto + obračunani prispevki za socialno varnost, zmanjšani za 25%, preračunano na mesec). Za obračun prispevkov za socialno varnost za januar 2019 je minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2017 (1.626,95 €; 60% je 976,17 €), od februarja 2019 dalje je minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2018 (1.681,55 €; 60% je 1.008,93 €). Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe os- nov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ - 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.. .se uporablja model 21. Plačilo prispevkov lahko poenostavite in jih plačate z enim e-računom. Ta poenostavitev velja za družbenike, samozaposlene, kmete, prostovoljce in popol-dance. Za ostale FURS sistem še pripravlja. Pri svoji spletni banki se morate prijaviti na prejem e-računa. Več na povezavi: https://www.fu.gov.si/placev-anje_in_izvrsba/podrocja/placevanje_davkov_in_drugih_dajatev/novica/ placila_vseh_mesecnih_prispevkov_za_socialno_varnost_z_enim_e_racu-nom_9245/ En račun velja za plačilo prispevkov (PIZ, ZZ, starš. Varstvo in zaposlovanje), akontacijo dohodnine bo potrebno plačati s svojim nalogom, ker ima rok plačila drugačen, kakor prispevki. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - NOVEMBER 2019 60 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 1.008,93 5.885,43 osnova za prispevke je PP za leto 2018 - 1.681,55 €* Prehodni davčni podračun Referenca 1.008,93 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 156,38 912,24 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 89,29 520,86 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 245,67 1.433,10 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 64,17 374,31 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 66,19 386,08 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,35 31,19 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 135,71 791,58 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,01 5,89 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,01 5,89 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,02 11,78 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,41 8,24 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,61 3,53 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,02 11,77 Skupaj drugi prisp. 4,04 23,55 PRISPEVKI SKUPAJ 385,42 2.248,23 DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečnamesečnabruto plačazaleto2018 (PP):1.681,55EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2019 znaša 60 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.681,55 x 3,5 = 5.885,43 EUR Davčni organ bo sestavil predepolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. december 20/9 15 Sporočila Koliko davka bom plačal v 2020? V Uradnem listu Republike Slovenije št. 66 so bile 5. 11. 2019 objavljene spremembe Zakona o dohodnini ((ZDoh-2), Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2), Zakona o davku od dobička od odsvojitve izvedenih finančnih instrumentov (ZDDOIFI) in Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2). Spremembe zakonov se uporabljajo od 1. 1. 2020, razen določb o amortizaciji sredstev, prejetih v poslovni najem, ki se uporabljajo že od 1. 1. 2019. Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb a) Amortizacija sredstev v poslovnem najemu S spremembo zakonodaje se za sredstvo vzeto v poslovni najem kot strošek amortizacije za davčne namene uporabi najvišja letna amortizacijska stopnja, ki ustreza dejanski amortizacijski dobi tega sredstva. b) Uvedba 7% efektivne stopnje obdavčitve Kaj to pomeni? Do sedaj je veljalo (do vključno leta 2019), da so podjetja lahko pozitivno davčno osnovo v davčnem obračunu davka od dohodkov pravnih oseb zniževala s koriščenjem davčnih olajšav do davčne osnove 0 EUR (koriščenje davčnih olajšav iz naslova investicij v raziskave in razvoj, investicij v opremo in neopredmetena sredstva.) in posledično plačala 0 EUR davka. Od leta 2020 dalje pa bo pravna oseba vedno plačala davek od dohodkov pravnih oseb saj velja omejitev zmanjšanja davčne osnove. Na podlagi izvršene spremembe zakonodaje se vse davčne olajšave in davčne izgube iz preteklih davčnih obdobij priznajo največ v višini 63% davčne osnove. Primer vpliva navedene spremembe: podatki 2019 2020 Davčna osnova pred olajšavami 50.000 50.000 50.000 Olajšava za vlaganja v opremo in NS 60.000 50.000 31.500 Davčna osnova 0 18.500 Davek 0 3.515 Podjetje bo tako lahko v letu 2020 (izhajamo iz enakih podatkov) koristilo le del olajšave iz naslova vlaganj v opremo in neopredmetena sredstva v višini 31.500 EUR (ostalo prenos) ter bo moralo plačati davek v višini 3.515 EUR, kar je 7,03 % davčne osnove. Določbe veljajo smiselno tudi za dohodke iz dejavnosti — samostoj- 16 Zakon o dohodnini a) Dohodki iz zaposlitve Z letom 2020 se spreminja dohodninska lestvica v smeri razbremenitve dohodkov srednjih (2. in 3.) dohodninskih razredov (za eno odstotno točko). Za leto 2020 bo veljala velja naslednja dohodninska lestvica: Če znaša neto letna davčna osnova v EUR znaša dohodnina v EUR nad do 8.500 16 % 8.500 25.000 1.360 + 26 % nad 8.500 25.000 50.000 5.650 + 33 % nad 25.000 50.000 72.000 13.900 + 39 % nad 50.000 72.000 22.480 + 50 % nad 72.000 Prav tako se bo zvišala skupna splošna olajšava za zavezance za dohodnino, ki se določi na podlagi višine skupnega letnega dohodka posameznika, načeloma pa se bo vsem davčnim zavezancem povišala splošna davčna olajšava najmanj z zdajšnjih 3.302 EUR na 3.500 EUR. b) Dohodki iz dejavnosti Uvedba 7% efektivne stopnje obdavčitve (obrazložitev pri ZDDPO-2). c) Dohodki iz kapitala (obresti, dividende, kapitalski dobički) Od leta 2020 bodo dohodki iz kapitala obdavčeni po stopnji 27,5%. Spreminjajo, dvigujejo se tudi stopnje obdavčitve dobičkov iz kapitala. Pregled stopenj v letu 2019 oziroma 2020 je razviden v spodnji tabeli. Lastništvo kapitala 2019 2020 Manj kot 5 let 25% 27,50% Od 5 do 10 let 15% 20% Od 10 do 15 let 10% 15% Od 15 do 20 let 5% 10% Nad 20 let neobdavčeno neobdavčeno d) Dohodki iz oddajanja premoženja v najem V primeru doseganja dohodkov iz oddajanja premoženja v najem bodo davčni zavezanci z letom 2020 lahko upoštevali normirane stroške v višini 15 %, hkrati pa se zvišuje stopnja dohodnine od tovrstnih dohodkov na 27,5 %. Vir: Tadeja Bučar, OZS december 2019