KS VEVČE - ZG. KAŠELJ Prometna ureditev razburja Z izgradnjo mostu in stanovanj-skega btoka Papirnice je prišlo do spemenjencga prometnega režima, kakršen je baje bil predviden z uredi-tvenim naertom MS 8/5 Zg. Kašelj, ki je bil z mnogo razburjenja sprejet lani. Vzrok nejevolje predvsem sta-novalcev Berčičeve ulice je nova prometna povezava severnega in vzhodnega dela krajevne skupnosti z novim vevškim mostom. Grajzer-jeva ulica, ki je bila od nekdaj dvo-smeraa prometna povezava z mo-stom, je sedaj postala le enosmema. Druga, tudi enosmema povezava z mestom pa je postala Berčičeva ulica, ki se je tako iz povsem lokalne sprcmenila v javno prometno ccsto. S tem pa se seveda stanovalei, ki so tudi graditelji Berčičeve, ne morejo strinjati. Cesto so si zgradili sami, ko so si zadružno gradili hišc. Zgradili so si jo za dostop do svojih domov, sami jo vzdržujejo in sami jo plužijo. Svoje nezadovoljstvo z novo pro-metno ureditvijo so Vevčani glasno povedali na sestanku, ki ga je sklicala Karla Novak, predsednica komisije za komunalno gospodarstvo pri svetu KS, 11. februarja. Sestanka se je ude-ležilo blizu 60 krajanov in tudi Stane Mikuž, predscdnik občinskega komi-teja za urbanizem in gradbeništvo, to-varišica Juvanova, predstavnica ZIL, tozd Urejanje stavbnih zemljišč in ing. Zeželj, predsednik mestnega ko-miteja za komunalno gospodarstvo, promet in zveze. Na tem sestanku pa bi morali biti tudi še vsi drugi, ki so na sejah zborov občinske skupščine, na sestankih v krajevni skupnosti in številnih dru-gih sestankih z nestrpnosljo ovirali temeljito in vsestransko obravnavo ureditvenega načna MS 8/5 Zgornji Kašelj. Zato, da bi na tem sestanku videlj slabo voljo Ijudi in tudi izvajal- kako so popolnoma zavrnili že prvi poseg. Te nejevolje in ovir ne bi bilo, čc bi razgrnitev ter sprejemanje uredi-tvenega načrta jemali s pravo katego-rijo, s kategorijo človcka. Za krajcvno skupnost je ureditveni načrt življenj-ski dolgoročni program razvoja, je zgodovinska prclomnica za podobo in vsebino kraja. Nič manj pomcmben za kraj, kot na primer za Ljubljano dolgoročni načrt Ljubljana 2000, ali dolgoročni razvoj gospodarske organi-zacijc na primer. Vsako vsiljevanje re-šitcv predlagatelja brez temeljite in podobne preverbe na tercnu ler so-glasja pri Ijudeh sc kasncje pri izved-bah maščujc. Žal je primer Berčičeve ulice že en tak primer in bati se je, da jih bo v naši KS še več. S tem moramo računati in se zato temu primerno or-ganizirati, da bo nadaljnje komunalno urejanjc kraja potekalo s čim manj zadržki in slabe volje. Običajno se na takih sestankih, kot je bil na Vevčah, nc da ne pogovoriti in ne dogovoriti. Tudi tokrat se ni dalo. Stanovalci Ber-čičeve ulice so odločno povedali, da so to cesto skozi svoio stanovanjsko sose-sko zgradili za svoje potrebe in da ne dovolijo, da bi jo po petindvajsetih letih preuredili v javno prometnico za povezavo vzhodnega dela KS z mo-stom prek Ljubljanice. Želijo še preo-stali dcl življenja preživeti v miru, kot so si ga v potu svojega obraza začrtali. Krajani so povedali vse, nadaljnje reševanje tega problema pa bo pote-kalo med predstavniki Berčičeve ulice in člani komisije za komunalno gospodarstvo KS in občinskim ko-mitejem za urbanizem ter LUZ-om, kot je predlagal Jože Meden, pred-sednik KK SZDL Vevče-Zg. Kašelj. S. G. Objavljamo del poglavja rešitve pro-melnega omrežja iz ureditvenega načrta MS 8/S Zg. Kašelj, ki je bil na zbonh občinske skupščine sprejet lam. cev del ureditvenega načrta, videli Območje stanovanjskega naselja Zg. Kašelj se navezuje na tranzitni obodni mestni sistem, ki je določen in dimenzioniran na nivoju mest-ne cestne mreže: Zaloška cesta, podaljšek Vevške ceste, Cesta 30. av-gusta preko Vevškega mostu. Notranji cestni sistem je sestavljen u zbirnih cest in iz sekundarnega - dovoznega cestnega omrežja. Zbirne ceste so dvosmeme, širine 5,50 in 7,00 m. To so: Kašeljska cesta, Pečinska ulica, Cesta španskih borcev v povezavi z Zaloško ces-to, Ob Studencu, Černivčeva ulica, predvidena povezovalna cesta (Močilnikarjeva - Gustinčarjeva ulica) in povezava Trtnikove s Krmčevo ulico. Lokalne dovozne ceste so internega značaja in služijo dostopnosti do posameznih objektov. Dovozne cesf° so enosmerne ali dvosmerne glede na potrebe in možnosti izgradnje ter glede na prometni režim, ki je vzpostavljen v določenem območju. Ceste za dvosmerni promet so širine 5,50 m, ceste za enosmerni promet pa širine 3,50 m. To so: Anžurjeva ulica, Ulica Minke Bobnar, KJemenova ulica, Augustinči-čeva ulica, Višnjevarjeva ulica (dvosmerna) ter Grajzerjeva, Berčiče-va, del Višnjevarjeve, Ulica Pariške komune, del Ob studencu (enos-merne). Ob obodnih primamih in notranjih zbirnih cestah je predvi-den dvostranski ali enostranski hodnih za pešce, širine 1,50-2,00 m. Pri dovoznih cestah je hodnih za pešce v dimenzijah 1.00-1,50 m predviden na dostopih do šole, otroškega vrtca, trgovine.