VABILO K SOLSLOVAWJU Uredništvo bo prav rado objavljalo strokovne in druge prispevke s področja izkušenj, luetod in vsebine socialnega dela* Objavljene prispevke bomo primerno honorirali, Prispevke pošljite uredništvu na naslovi đr.Lippai Vil jem,Ljubijana,Župančičeva 6/I1I. VSEBINA stran Uveljavljanje zakona o izvrševanju vzgojnih ukrepov 1 Navodilo o ravnanju z mladoletnikom, ki se izmika izvršitvi vzgojnega ukrepa 17 Breda SAX-LOZARi Vsebina in metode socialno pedagoškega dela v disciplinskem centru 2o Franci BRING: Povračilo izdatkov za preživljanje pobeglih otrok 44 Teodor STOJŠIN: Nekaj misli o delu centrov za socialno delo 53 Novi diplomanti Višje šole za socialne delavce 58 Program dela Republiškega sekretariata za zdravstvo in socialno varstvo 62 UVELJAVLJANJE 2A/iü',A O VAi«JU' VZGOJNIH UKLELOV Republiški in Organizacijsko-politični zbor Skupščine SRS sta februarja 1966, ob sprejemanju Zakona o izvrševanju vzgojnih ukrepov naročila Republiškemu sekretariatu za zdravstvo in socialno varstvo, da po preteku enega leta poroča o uspešnosti oziroma problemih uveljavljanja zakona. Do te zahteve je prišlo zaradi zelo slabih materialnih, kadrovskih in drugih pogojev za izvrševanje vzgojnih ukrepov, ki so bili aktualen problem že od uvedbe omenjenih resocializacijskih ukrepov, t.j. od novele kazenske zakonodaje v letu 1959, posebno pa so izstopili oziroma bili nakazovani an poudarjeni v razpravah ob sprejemanju republiškega zakona o izvrševanju vzgojnih ukrepov. Celovito poročilo o uveljavljanju zakona, kot tudi evalvacija njegovih določil in storjenih ukrepov, bi bili možni le ob poznavanju in temeljiti oceni vsega postopka z mladoletnimi storilci kaznivih dejanj od storitve kaznivega dejanja do izreka samega ukrepa. Čeprav to ni tema našega poročila, menimo, da jo je treba omeniti, ker izvajanje in uspešno izvrševanje vzgojnih ukrepov ni odvisno le od organizacije in pogojev za samo izvrševanje, temveč tudi od načina in odgovornosti postopkov z mladoletniki, od organov za notranje zadeve in socialnega varstva (pripravljalni postopek), preko javnega tožilstva, do sodnika, ki se na ošnovi vseh pokazateljev odloča za najprimernejši ukrep za resocializacijo mJado« letnika, ^ato moramo izvrševanje vzgojnih ukrex>ov opazovati kot celoto, parcialno obravnavo le an*gu dela {to je sam.) izvrševanje) pa lahko ocenjujem« le kot del celote, na katero ostali deli imajo viden vplive Sodišča so izrekla v razdobju od leta 1964 do 1966 naslednje število kazenskih sankcij zoper mladoletnike: Vrsta kazenske sankcije 1964 Leto 1965 1966 Ukor 136 189 2oo oddaja v disciplinski center 35 41 94 strožji nadzor staršev 85 84 12o strožji nadzor drugih družin 7 6 14 strožji nadzor skrb. organa 273 36o 4o2 oddaja v vzgojni zavod 59 69 66 oddaja v vzgojno-poboljšev.dom 77 96 71 oddaja v zavod za defektne - - - mladoletniški zapor 16 21 21 Skupaj 688 866 988 Iz prikaza je razvidno, da število izrečenih kazenskih sankcij narašča, kar terja hitro prilagoditev in organizacijo služb za njihovo izvrševanje. Najhitreje pa narašča število vzgojnih ukrepcv oddaje v disciplinski center in ukrepov strožjega nadzorstva skrbstvenega organa. To sta vzgojna ukrepa,ki zahtevata neposredno delo občinskih skrbstvenih organov in je od njihove organizacije in metode dela v celoti odvisen uspeh izrečenih vzgojnih ukrepov. Prednji podatki pa nam ne dajejo vpoglede v porast mladinskega prestopništva v celoti, Ti so razvidni iz naslednjih podatkov; Leta 1965 1966 - število kazenskih prijav zoper mladoletnike 2.4o4 2.697 - število zahtev javnih tožilstev za uvedbo postopka zoper mladoletnike 1.952 2.262 - število izrečenih kazenskih sankcij 866 988 Iz podatkov zaključimo s, da je leta 1965 sodišče is-reklo kazenske sankcije zoper 44*3 % mladoletnikov* zoper katere je javno tožilstvo uvedlo kazenski postopek. V letu 1966 pa znaša to število 43*6 %, To kaže na dokaj poenotene in stalne kriterije sodišč za izrekanje kazenskih sankcij mladoletnikom. Občinska socialna služba sodeluje v postopku zoper vs® mladoletnike* ki so obravnavani na sodišču in ne le zoper tiste, ki jim je sodišče izreklo kazenske sankcij©. Do glavne obravnave je delo z vsemi enako. Socialna služba prične z resocializacijakim postopkom z vsemi mladoletniki že v tej fazi postopka. Od izrečenega vzgojnega ukrepa pa je odvisna oblika in intenziteta pomoči* ki jo mora nuditi socialna služba mladoletniku. V tem poročilu obravnavamo tist® vzgojne ukrepe, za katerih izvrševanje odgovarjajo občinska skupščine (oddaja v disciplinske centre in strožje nadzorstvo skrbstvenega organa) in republika ( zavodske oblike varstva), t.j. predvsem tiste, o katerih je bilo največ razprav ob sprejemanju zakona. Izvrševanje vzgojnih ukrepov* ki so v pristojnosti občinskih skupščin Najpomembnejša vzgojna ukrepa v pristojnosti občinskih skupščin sta vzgojni ukrep oddaje v disciplinski center in ukrep strožjega nadzorstva skrbstvenega organa. Oddaja v disciplinski center (DC) Ob sprejemu zakona o izvrševanju vzgojnih ukrepov so v SR Sloveniji poslovali 3 disciplinski centri (Ljubijana-šiaka, Maribor in Kranj) za določeno število ur in 2 disciplinska centra za nepretrgano bivanje (Ljubljana* Slivnica). Slednja DC zadostujeta za območje Slovenije, medtem ko število disciplinskih centrov za določeno število ur še ne krije potrtih» V letu 1966 so bili ustanovljeni štirje novi DG, in sicer v Novem mestu, Ljubijana-Moste, Ptuju in Celju, ustanovitev pa pripravlja tudi Murska Sobota. To je vsekakor dokajšen napredek in zagotovilo, da se bo ta vzgojni ukrep lažje izvrševal, kot v preteklem obdobju. Svojo obvezo niso v letu 1966 izpolnile občinske skupščine na območju mesta Ljubljane, za katero je bilo predlagano, da se ustanovi skupni disciplinski center. Kljub mnogim prizadevanjem Republiškega sekretariata za zdravstvo in socialno varstvo so se občinske skupščine odločile, da bodo ustanavljale samostojne disciplinske centre (Moste-Polje), ostale pa bodo le občasno koristile usluge DC Ljubijana-Siika in Moste. Zaradi takega stanja na območju mesta Ljubljano se je uradno pritožilo tudi občinsko sodišče Ljubljana I, ki zahteva dokončno rešitev tega problema v najkrajšem času. Pri reševanju organizacije LC v Ljubljani ee bo sekretariat angažiral še nadalje v #44.-. letu 1967. Da se jo odnos do poslovanja DC v letu 1966 izboljšal, dokazuje tudi podatek, da je število izrečenih vzgojnih ukrepov v letu 1966 poraslo za 129 % ( od 41 v letu 1965 na 94 v letu 1966), kar pomeni, da tudi sodišča počasi spreminjajo odnos do tega vzgoja r.'jga ukrepa. Omeniti je namreč treba dejstvo, da so stališča glede vsebinska pomembnosti tega vzgojnega ukrepa med strokovnjaki še vedno deljena, tako, da kljub pripravljenosti služb za socialno varstvo, da sprejmejo in pričnejo z organizacijo tega ukrepa, ne pride do realizacije, ker ga sodišča ne izrekajo. Tehtne ocene strokovnega dela sedanjih disciplinskih centrov zaenkrat ne moremo podati, vendar menimo, da so glede strokovnosti še vedno potrebne obsežne izboljšave, tako pri izbiri kadra, kot tudi prostorov in ostalih delovnih pogojev, vendar so izhodišča za v delo ugodnejša kot so bila pred sprejetjem zakona. V letu 1966 smo aktivno delali in sodelovali pri ustanavljanju nekaterih DC. Dosedaj »mo organizirali 2 seminarja za delavce v disciplinskih centrih, v aprilu 1967 pa pripravljamo nov seminar, ki naj bi pripomogel k strokovnejšemu delu centrov. Po programu razvoja DG do leta 197o, ki je predviden v Predlogu za materialne in kadrovske potrebe na področju družbeno negativnih pojavov, bo potrebno aktivno delati še na ustanovitvi DC v Murski Soboti, Postojni in Kopru, v kolikor pa se bo pokazala potreba, pa tudi v ostalih občinskih skupščinah. Strožje nadzorstvo skrbstvenega organa (staršev ali skrbnika in druge družine) Strožje nadzorstvo skrbstvenega organa je vzgojni ukrep, ki ga sodišča najpogosteje uporabljajo (4o,6% ali 2/5 vseh izrečenih ukrepov v letu 1966) in je tudi eden izmed ukrepov, ki je tudi v strokovnih krogih sprejet kot najprimernejša oblika resocializacije mladoletnih prestopnikov. Gre namreč za organizirano, načrtno vodenje mladoletnika skozi daljše obdobje. čeprav je ta vzgojni ukrep primeren in pogosto uporabljena oblika resocializacije, se je pred sprejetjem zakona o izvrševanju vzgojnih ukrepov slabo izvajala in je še vedno oblika, ki je deležna mnogih grajj. Ta vzgojni ukrep namreč izvršujejo neposredno organi socialnega varstva občinskih skupščin, katerih številčna in kvalifikacijska kadrovska zasedba še vedno ne dohaja zahtev, ki so pred njo postavljene na osnovi pravnih norm ali družbeno pogojenih situacij. To nam dokazuje dejstvo, da imamo na področju socialnega varstva registriranih ca loo.ooo oseb pod družbenim varstvom in najmanj dvakrat toliko drugih opravil, ki naj bi jih kvalitetno reševalo 331 delavcev. Pri tem .ie treba omeniti, da se število kadrov v socialnih službah od leta 1965 (ko je_ bilo znižano za 7 %) ni spremenilo. Napredek je bil v letu 1966 le pri kvalifikacijski strukturi kadrov, Število kadrov z višjo strokovno izobrazbo se je dvignilo za 5,5 Kljub temu pa ni možno spro- gledati dejstva, da imamo kljub desetletnemu obstoju .Višje šole za socialne delavce še vedno 14 (22,6 %) občin, ki nimajo šolanih socialnih delavcev (Laško, Mozirje, Sevnica, Šentjur, Šmarje, Ilirska Bistrica, Sežana, Tolmin, Cerknica, Črnomelj, Domžale, litija, Lenart, Ormož). V letu 1966 sta prvič zaposlili takšne kadre le občinski skupščini Metlika in Slovenska Bistrica. Prav zaradi preobremenjenosti delavcev na področju socialnega varstva in slabe kvalifikacijske strukture lahko ugotovimo, da izvrševanje vzgojnega ukrepa strož j ega nadzorstva skrbstvenega organa, kot tudi pomoč, ki naj bi jo skrbstveni organi nudili v primerih, ko sodišče izreče vzgojni ukrep strožjega nadzorstva star šev oziroma skrbnika ali druge družine, ni v skladu s potrebami, še manj pa je možno, prav iz enakih vzrokov delati na preusmeritvi dejavnosti z ozko kurativnega (kamor spada tudi izvrševanje vzgojnih ukrepov) na preventivno področje. Večina občinskih skupščin kljub večkratnim in v različnih oblikah sugeriranim predlogom še vedno ni osvojila ugotovitev, da prav zaradi slabega izvrševanja strožjega nadzorstva oziroma prepoznega ukrepanja pri vzgojno problematični mladini sploh pride do izrekanja težjih vzgojnih ukrepov, npr. v vzgojni zavod, ker neredko gre na škodo mladoletnikove osebnosti in ekonomike poslovanja. Dejstvo je namreč, da občinska skupščina plačuje za oskrbo dveh mladoletnikov v vzgojnem zavodu v enem letu enako kot za osebne dohodke socialnega delavca, ki lahko izvršuje strožje nadzOBStvo nad 25 mladoletnimi delinkventi oziroma nadzor in vodstvo nad 45 - 6o vedenjsko in osebnostno motenimi. Poleg problemov pri izboru in številu kadrov še vedno ni dokončno dodelana metodika dela pri izvrševanju strožjega nadiorstva. ^a dopolnilno usposabljanje socialnih delavcev za te naloge smo si dokaj prizadevali, vendar ugotavljamo, da kadri, ki delajo na teh nalogah, hitro fluktuirajo in le del delavcev lahko koristi pridobljeno znanje. V jeseni t.l. bomo ponovno organizirali seminar, skrb občinskih skupščin pa je, da poskrbijo za izbor kadra za udeležbo in da v primerih obsežnejše problematike v seje Odbora za družbene službe piki IS SRS je treba konkretneje prikazati probleme vzgoje kadrov za socialno delo. Odbor je mnenja, da ni zadovoljivo proučena možnost študija in 31o 12 o 1967 31. 1. 1968 28. 2. 1968 31. 3. 1968 3o. 4. 1968 3o. 5. 1968 3o. 6. 1968 vzgoje tovrstnih kadrov na obstoječih fakultetah ter možnost specializacije na tem področju. Zato naj dajo k poročilu VŠSD, ki ga je Odbor že obravnaval, svoje mnenje še Republiški sekretariat za prosveto in kulturo, komisija za visoko šolstvo, Rep, zavod za socialno zavarovanje in tuk,sekretariat. Na osnovi izdelanih profilov kadrov bo sekretariat pripravil mnenje glede šolanja kadrov za socialno delo, — Informaciji a o_socialnem delu v delovnih organizacijah Socialno delo v delovnih organizacijah se ne razvija v skladu s potrebami in naraščajočimi problemi na tem področju. Vzroki za to so različni, med drugimi je pomembna tudi prilagoditev profila kadrov sedanjim pogojem v delovnih organizacijah, Informacija naj bi tudi pokazala vzroke, ki zavirajo hitrejši razvoj socialnega dela. Izdelava sheme in zbiranje podatkov prek ustreznih republiških institucij in delovnih organizacij Obdelava podatkov,izdelava osnutka informacije in razprava v komisiji za razvijanje socialnega dela v delovnih organizacijah Izdelava informacije o socialnem delu v delovnih organizacijah 4« Tekoče delo Organizacija seminarjev za vodje občinskih socialnih služb o programiranju razvoja področja socialnega varstva in dela občinskih socialnih služb skupaj z izobraževalnim centrom pri VŠSD 31. 3. 1968 28. 2. 1968 31. 3. 1968 3o. 4. 1968 iv,* trom, 1967 I.trom 1968 - Organizacija seminarjev o metodah koodi- I.pol. nacije in sodelovanja za vodje občinskih 1968 socialnih služb skupaj z izobraževalnim centrom pri VŠSD - Orgnizacija strokovnih izpitov za socialne tekoč» delavce naloga - Vodenje evidence o kadrih v občinskih tekočo socialnih službah naloga - Sodelovanje z občinami zaradi izpo- tekoča polnitve socialnih služb s strokovnimi naloga kadri - Priprava programov za devizno in brez- tekoča devizno zamenjavo strokovnjakov za naloga področje socialnega varstva V• Upravni postopek Upravni postopek v zadevah I. in II. st. tekoča (družinska zakonodaja, kadrovske pomoči, naloga ŽFT, družbene denarne pomoči, spori o pristojnosti) VI. Evidenca in statistika za področje socialnega varstva Analiza dosedanje evidence in statistike v socialnem varstvu in izdelava predlogov za uvedbo nove enotne evidence Utemeljitev» Evidenca in statistika za področje socialnega varstva nista enotno urejeni, ^ato je zbiranje enotnih podatkov in drugih pokazateljev otežkočeno, kar narekuje potrebo po proučitvi dosedanje statistike in evidence ter uvedbi enatne metodologije. Tekoča statistična opravila» - načrtovanje in organizacija redne tekoča evidence in statistika za področje naloga spciftlnega varstva - organizacija»izvajanje in obdelovanje popisov statističnih akcij - sodelovanje pri načrtovanju enotne zveze metodologije statistike socialnega varstva - sodelovanje pri načrtovanju statističnih akcij, ki jih za področje socialnega varstva vodijo druge institucije. Zbiranje in seštevanje letnih,polletnih in drugih poročil socialnega varstva, ter varstva invalidov in borcev NOV VARSTVO VOJAŠKIH INVALIDOV IN BORCEV NOV I. Varstvo borcev NOV 1.Poročilo o sistemu družbene skrbi za borce NOV Poročilo bo obsegalo ves dosedanji razvoj družbene skrbi za borce in njenih posameznih oblik. Ugotovilo bo sedanji materialni položaj zaposlenih, upokojenih borcev, stanovanjsko vprašanje in položaj posameznih kategorij borcev (španski borci, nosilci spomenice, predvojni revolucionarji). Poročilo bo predlagalo dopolnitev posameznih oblik varstva in splošno oceno potrebnih sredstev ta leto 1968. Zbiranje podatkov pri RZSZ»Administrativni komÄji IS, ZZB NOV Slovenije, skladu za stanovanjske zadeve ZZB NOV, občinskih skupščinah itd., teze za poročilo in dopolnjevanje istih — Poročilo o položaju borcev NOV v letu 1968 Poročilo bo zajelo vse probleme material- tekoča naloga 31.1o. 1967 31.1o. 1968 nega položaja borcev® Poleg tega pa9opirajoč se n.a naloge opravljene / letu 1968, ugotovilo napredek ali nazadovanje na tem področju® Poročilo bo vaako obliko skrbi analiziralo in opredelilo njeno funkcijo med letom, nazadnje pa ocenilo potrebna sredstva za leto 1969. Zbiranje podatkov pri pristojnih organih in organizacijah, pripravljanje posameznih razvidov, posvetovanja na terenu in ugotavljanje situacije. Teze za poročilo in razprave pred potrditvijo poročila. informacija o gibanju dodatka za zaposlene udeležence NOV v letu 1967 Informacija bo obravnavala fumkcijo dodatka in naraščanje uživalcev ter večanje osnove za dodatek. Prikazala bo porabljena sredstva v letu 1967 in predvidela potrebna sredstva za leto 1968. Zbiranje, obdelava in analiza podatkov 31.lo. občinskih skupščin 1967 3• Zakon o dodatku za borce Zaposleni borci dobivajo v SR Sloveniji po spre-dodatek po zveznem in republiškem za- jemu konu o dodatku za borce. Po odpravi zveznega zveznega zakona bo treba sprejeti nov zakona republiški zakon, ki bo uredil kriterije o priznavanju pravice do dodatka in določil enostavnejše izplačevanje in obračunavanje. Analiza dosedanjega sistema dodatka za borce in posvetovanja v 6 občinah z občinskimi odbori ZB,upravnimi službami ter predstavniki sindikata. Teze, osnutek zakona. 4« Informacija o upokojevanju borcev NOV po 7o/IIIo členu TZPZ " Informacija bo zajela celovito problematiko borcev, ki uveljavljajo predčasno upokojitev, skušala ugotoviti vzroke predčasnega upokojevanja in posledice. Proučitev in obdelava gradiva Komisije IS po 195.čl. TZPZ 5« Informacija o problemih borcev NOV in vojaških vojnih invalidov v Italiji in Avstriji Informacija bo opisala njihov položaj v državi, v kateri živijo v primerjavi s standardom iste kategorije, ugotovila število uživalcev, kakršnihkoli pravic po invalidski in borčevski zakonodaji in oblike skrbi in pomoči zamejskih organizacij. Obisk organizacije ZVI KOV v ^rstu in Zveze koroških partizanov v Celovcu, jugoslovanskih predstavništev s namenom ugotoviti položaj in zbrati ustrezne podatke II.Varstvo vojaških vojnih invalidov 1. Priprava predpisov s področja varstva VVI Republika je na podlagi zveznega zakona (zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o V¥I -Ur.l. SFRJ št.23/67)pooblaščena, da izda določene predpise.Zvezni zakon bo veljal dotlej, dokler ne bodo sprejeti republiški predpisi za posamezna področja. a) Predpis o invalidskem dodatku Predpis bo določil višini dodatka 2o. 3. 1968 lo. 4. 1968 dohodhe9 ki se upoštevajo, družinske člane, ki so udeleženi pri delitvi dohodkov, kdaj pripada povečani dodatek, višina dodatka za samohranilce in invalide s aktivno TBC, kako se ocenjujejo dohodki iz kmetijske dejavnosti in drugi redni dohodki upravičenca in družinskih članov, kako vplivajo spremembe premoženjskega in družinskega stanja in organ, ki bo odločal o obvezni uskladitvi dodatka z gibanjem življenskih stroškov. Zbiranje in obravnava predlogov občinskih skupščin in organizacij ZB in VVI, Ugotovitev sedanje strukture uživalcev dodatka z ozirom na družinsko in premoženjsko stanje s statistično obdelavo in finančnim prikazom porabljenih sredstev v letu 1966 in 1967, - Informacija o invalidskem dodatku 3o,11, 1967 Priprava tez za predpis in obravnava z občinskimi organi ter ZZB NOV Slovenije, Ekonomski izračun in kalkulacija potrebnih sredstev za povečanje dodatka in ugodnejši tretman uživalcev v občinah. Končna izdelava osnutka tez, osnutek 31, 3. 1968 b) Predpis o oskrbnini za čas poklicne rehabilitacije VVI Predpis bo določil višino oskrbnine in pogoje, od katerih je odvisna(vrsta izobraževanja, dohodki v družini,ločeno življenje, spremembe premoženjskega in družinskega stanja). Zbiranje podatkov pri občinskih skup- 31,12, ščinah o sedanjem stanju rehabilitacije 1967 in obravnava predlogov za bodočo ureditev. Obdelava zbranega gradiva in sestava tez za repabliški predpis, osnutek predpisa. c) Predpis o razširitvi kroga invalidskih upravičencev do zdravstvenega varstva Zvezni zakon izključuje določene upravičence iz zdravstvenega varstva, in sicer uživalce družinskih invalidnin,ki niso upravičeni do invalidskega dodatka in ožje družinske člane osebnih invalidov III. do VII.skupine, če invalid ne dobiva invalidskega ali otroških dodatkov. Obstoja trajna zahteva prizadetih in organizacij ZB in VVI, da se zdravstveno varstvo razširi na vse invalidske upravičence. Ekonomska in statistična obdelava podatkov o številu upravičencev brez zdravstvenega varstva in izračun potrebnih dodatnih republiških sredstev.Osnutek predpisa. d) Predpis o zdravljenju VVI v naravnih zdraviliščih Predpis bo uredil pogodbena razmerja z zdravilišči, postopek za pridobitev pravice ter način zdravljenja. Določil bo tudi medicinske indikacije (kontraindikacije) za zdravljenje. Sestava tez in razprava z zainteresiranimi organi, osnutek predpisa e) Informacija o topliško-klimatskem zdravljenju VVI v letu 1967 Informacija bo vsebovala podatke koliko in kateri invalidi so v letu 1967 koristili zdravljenje v naravnih zdraviliščih, v katerih zdraviliščih,podatke o porabljenih sredstvih in o potrebah za leto 1968 31.12. 1967 31.12. 1967 28« 2. 1968 Obdelava mesečnih in polletnih poročil in predlogov občinskih organov sa iz» bolj sanj e službe f) Predpis o oskrbovanju invalid dcih upravičencev s protezamip ortopedskimi pripomočki in sanitarnimi pripravami Predpis bo uredil način in postopek za 31.12. dobivanje pomagal, strokovno kontrolo 1967 izdelkov, premije za uporabo pomagal preko predpisane trajnostne dobe, razen tega pa bo uredil razmerja z delovnimi organizacijami, ki izdelujejo pomagala. Sestava tez in osnutek predpisa g) Predpis o dodelitvi motornih vozil VVI I. skupine, o pavšalnem povračilu stroškov za popravila ter o odobravanju regresa pri nakupu vozil Republika bo predpisala vrsto vozila, 31. 120 obseg zavarovanja, višino povračila 1967 stroškov za popravila glede na prostornino vozila in leto uporabe ter način izplačevanja povračila.Nadalje bo predpisala osnovo za odmero regresa,višino regresa in elemente, od katerih je odvisen ter učinek odtujitve vozila na regres. Posvetovanja s predstavniki ZZB NOV Slovenije, sestava tez, osnutek predpisa h) Informacija o dodeljevanju motornih vozil VVI I. skupine in o odobritvi regresov v letu 1967 Namen informacije je prikazati oskrbo 3o. I. najtežjih invalidov I. skupine z mo- 1968 tornimi vozili kot ortopedskim pripomočkom ter družbeno pomoč invalidom I. do VII. skupine z okvaro spodnih okončnin pri nakupu motornih vozilo Obdelava sejnih sapisnikov,posebne komisije za dodelitev motornih vozil ter finančni prika* porabljenih sredstev v letu 1967 Za vse naštete osnutke predpisov so potrebne konzultacije z Zveznim svetom za zdravstvo in socialno politiko in vsaj dvemi republiškimi službami za invalidsko varstvo III. Upravno pravno poslovanje službe varstva VVI in borcev NOV in n.iene tekoče naloge - Izdaja upravnih odločb na I. stopnji (v tekoče invalidskih zadevah v obaovi postopka, naloga odobritve za spregled zamude roka za prepozno vložene zahteve za invalidske pravice, za podelitev regresov pri nakupu motornih vozil, za odobritev zdravljenja v tujini, mnenja za priznanje dvojne dobe, o pravici do upokojitve borcev NOV), izdaja upravnih odločb na II. stopnji (v invalidskih zadevah na pritožbe, po nadzorstveni pravici in v reviziji) in obvezno ocenjevanje zakonitosti odločb I#stop-nje o priznanju invalidskih prejemkov. Sprejem in reševanje zadev splošnega invalidskega varstva in varstva borcev NOV. Zbiranje in pošiljanje podatkov Uradu za zunanje zadeve IS v konkretnih zadevah zamejskih invalidskih upravičencev. Leta 1966 je bilo v reševanju okrog 6.7oo invalidskih zadev »izdanih je bilo 1.2oo odločb, 4.5oo soglasij k odločbam, loo odgovorov na tožbo, loo odgovorov v zamejskih zadevah in v 800 zadevah splošnega varstva. V letu 1967 se predvidova 7.000 invalidskih zadev. V zadevah borcev je bilo leta 1966 v reševanju 5.I00 zadev dvojne dobe in 835 zadev predčasne upokojitve, razen tega pa 800 pritožb na priznavalnine» Leta 1967 se predvideva 3»5oo zadev» - Izdajanje navodil, okrožnic, splošnih in konkretnih pojasnil občinskim službam, pismena pojasnila na vloge strank Sodelovanje na komisijah8 komisija za borce in VVI pri ZZB NOV Slov. komisija po 195 čl» TZPZ-tajniški posli zdravniška komisija II»st« za pregled vojaških vojnih invalidov komisija za podeljevanje motornih vozil in za regrese - tajniški posli, komisija za ugotavljanje invalidskega svoj-stva - tajniški posli - Sestavljanje gradiv za Zvezni svet - Organizacija in vodenje 2 bazenskih posvetovanj (4 bazeni) z občinskimi službami v zvezi s pripravo novih rep.predpisov in zaradi obravnavanja problematike s področja borcev NOV in invalidov - Organizacija in vodenje dvodnevnega seminarja za občinske službe invalidov in borcev NOV v zvezi z novimi predpisi - Predpisana revizija poslovanja in instruk-taža občinskih organov, kontrola porabljenih zveznih sredstev za invalidsko varstvo» Zakon o VVI nalaga obvezno revizijo in in-struktažo poslovanja (81.Č1»)«Pravilnik o izplačevanju invalidskih prejemkov pa kontrolo izdatke'»’ (23.člen) najmanj enkrat letno» Revizija se ni opravljala več kot dve leti. V letih 1967-1968 predvidevamo revizijo up- ravnega in finančnega poslovanja v 12 občinah« - Sprejem strank« Služba sprejme vsak dan okrog 2o strank glede reševanja njihovih konkretnih zadev. Poleg tega se služba redno pogovarja z občinskimi referenti, ki hodijo na sekretariat po navodila in pojasnila - najmanj enkrat dnevno« Zahtevanih pojasnil po telefonu je 3o na dan. IV. Finančno ekonomsko poslovanje - Poročilo o porabljenih sredstvih v letu 1967 in planiranje sredstev za leto 1968» za invalidske prejemke za zdravstveno varstvo VVI, za zvezni in republiški borčevski dodatek, za zdravstveno varstvo kmetov-borcev. Poročilo zajema analizo naraščanja ali upadanja števila upravičencev,prikaz porabe sredstev na posameznika in predvidevanja porabe sredstev za naslednje leto, - Sodelovanje z Zveznim svetom za zdravstvo in socialno politiko pri ugotavljanju kvote zveznih prispevkov iz osebnih dohodkov, ki bo odstopljena republiki ob decentralizaciji financiranja invalidskega varstva in borčevskega dodatka - Proučitev sistema prenosa financiranja invalidskega varstva in borčevskega dodatka na republiko in izvedba prenosa - Tromesečna poročila o realizaciji finančnih sredstev za invalidske prejemke in zdravstveno varstvo VVI ter zvezni borčevski dodatek. vsako tro- mesečje ■"VESTNIK SOCIALNEGA VARSTVA SRS” - Izdaja Republiški sekretariat za zdravstvo in socialno varstvo SRS»Ljubljana - Dano v tisk oktobra 1967 v 600 izvodih - Urejuje uredniški odbor - odgovorni urednik dr.Viljem Lippai. Uredništvo in uprava v Ljubljani,Župančičeva ul. 6/III, telefon 23-114. Vestnik izhaja v 6 številkah na leto. Naročnina za leto 1967 znaša 3o.- ND Ta številka stane lo ND Prosimo, da naročnino nakažete na nov tekoči račun 5ol-3-217. Spoštovani naročniki ! Zaradi znatno zvišanih stroškov tiska in ostalega materiala smo prisiljeni zvišati letno naročnino Vestnika, počenši z letom 1967 na 3o ND. Prosimo, da vzamete to z uvidevnostjo na znanje. Uredniški odbor se bo trudil, da se bo kvaliteta Vestnika še iaboljšala. Uspelo nam je pritegniti vrsto novih sodelavcev - strokovnjakov z različnih področij širšega socialnega varstva. Tudi v bodoče bomo skušali izdajati posamezne specializirane številke s čimbolj zaokroženo problematiko, da bo najkoristneje služila v praksi vsakodnevnega dela. Prosimo naročnike, ki so v zaostanku z naročnino za leto 1966, pa tudi tiste, ki so za leto 1967 že poravnali naročnino, da nam razliko glede na zvišano naročnino čimpreje poravnajo. Posebnih rečunov iz razlogov štednje ne pošiljamo. Uredniški odbor . .. -• ■t^3otÄÖ • ■ . V ■ '■ . J' D ": 'i '• • ac .öV , rJ.ao'i'i • ; ::t: :j >■ . T.7 '■ ? Y • ■ ' ■' 1 O ■' TtV ■ -n-Ki ■ ■ f MIiv ■ : oaiacil