Roditeljski večer. Prvi roditeljski večer na II. mestni osemra.redni deški ljudski šoli na Cojzovi cesti v Ljubljani je bil v soboto, dne 7. aprila t. 1., ob V-,8. uri zvečer. Udeležba je bila dovolj dobra. Šolski vodja gosp. Fr. Gabršek je prijazno pozdravil navzoče starše in se jim zahvalil za udeležbo. Potem je razložil namen in pomen učiteljskih večerov. Nato je predaval tovariš Janko Likar o vzgoji otrok pred šolsko dobo. O snovi je predaval jako poljudno. Posebno je ugajalo poslušalcem to, da je vpletel med predavanje iz lastne izkušnje vse polno epizod, ki jih je imel priliko opazovati kot učitelj na deželi. — Za izborno predavanje je žel tudi burno pohvalo. — Jedro njegovega predavanja je bilo: Starši naj bi imeli vedno pred očmi, da se prične vzgoja otrok takoj _ rojstvom. Paziti je na vsak pojav, ki se poraja v otroški duši. V prvi mladosti se za vzgojo lahko mnogo pridobi ali pa tudi mnogo pokvari. Negujejo naj se vrline, zabranjujejo in odstranjujejo napake. Pred šolsko dobo se ne sme siliti otrok k pozitivnemu učenju, to naj se prepusti šoli. Dostikrat se dogodi, da se s prezgodnjim učenjem uničijo duševne moči otroške, in tak otrok ostane za vse življenje slaboumen. Pojasnil je tovariš predavatelj tudi, kolikega pomena pri vzgoji je harmonično, vzajemno delovanje doma in šole. — Slednjič je povabil vse roditelje, da naj se udeleže debate o predavani snovi, na kar je pripravljen on kakor tudi vse učiteljstvo z veseljem odgovarjati in pojasnjevati stavljena vprašanja. Začetek je storjen. Želeti je, da bi se roditeljski večeri razvili ne samo po mestih, temveč tudi po deželi. Dandanes predavajo že o vseh mogočih stvareh, zakaj bi ne predavali o odgoji in vzgoji naše mladine, o negovanju najdražjega zaklada človeštva?! Šola in dom se morata zbližati. Šola pozna dom, a domne pozna še šoleintežavnega dela svojega največjega dobrotnika — učitelja. Učiteljstvo bo pridobilo ravno s temi predavanji med ljudstvom ono spoštovanje in ono ljubezen, ki ju zasluži za~ radi svojega vzvišenega delovanja za blagor Ijudstva. Starši pa pridobe mnogo koristnih naukov za vzgojo svojih otrok. Taki večeri pa bi bili še bolj zanimivi in tudi plodonosnejši, ko bi se vnemale po predavanju debate o predavani snovi. Končno bi še želeli, da bi starši kar možno v obilnem številu prihajali k takiin predavanjem. S tem pokažejo zanimanje in dokažejo obenem, da so vredni takih priredb.