Poštnine oiafane v co»ovln LetO LVII. V UubH?nl. v SredO. dne 6 marca 1929 St. 55 2. izdaia 2 »Ir Cene oglasov I sioip. peUi-vrsia mali oglasi po 130 in 2D,ve£li oglaal nad 43 mm vilne po Din Z-30, veliki po 3 imel dva tira. Nove železniške Šarile Belgrad, 1 marca 1928. Dne t. marca so stopile v veljavo nove železniške tarife, katere je po dolgem in izčrpnem proučavanju v tarifnem odboru odobrilo prometno ministrstvo. Pri izdelavi novih tarif so sodelovali zastopniki našega kmetijstva, kakor tudi zastopniki naše trgovine, obrti in industrije in so torej tarife dejansko rezultat sporazumnega dela med železniško upravo in zastopniki našega gospodarstva. V obliki in podelitvi se tarife niso veliko . .•«.«• spremenile Glavna sprememba leži v tem, da "verne prov.nce m pa mejno pzemlje ob R.o Težki porazi mehiške vlade Odločilna zmaga gen. Escobora nad vladnimi četami - Vstaši se približujejo glavnemu mestu - Nove pokrajine pristopile k vstašem Newyork, 5. marca. (Tel. »Slov.«) Dasi cenzura mehiške vlade ne propušča nobenih vesti, se smatra za gobovo, da je mehiška vlada dosedaj pretrpela velike poraze. Voditelji revolucije so brez boja zavzeli še nadaljnja obmejna mesta, dobili v svoje roke vsa železniška križišča in mesto Mexiko popolnoma izolirali Samo so povečani vozarinski stavki od 5%—35%. Opravičeno smemo torej zaključfti, da glavna svrha reforme leži v povečanju železniški!! dohodkov. Pri tem pa moramo konstatirati, da je železniška uprava izvedla povečanje zelo previdno in da je posebno gledala na to, da kmetijstva preveč ne obremeni, ker je za kmetijske proizvode povečala tarifo samo za 5%, kar predstavlja najnižjo stopnjo izvedenega povišanja Prometno ministrstvo pričakuje od tarifne reforme finančni efekt od t20—150 milijonov dinarjev letno, kar naj bi služilo za saniranje železniških prilik. V prvi vrsti pride v poštev tehnična in adninistrativna reorganizacija Železnike službe in poboljšanie materialnega stanja železničarjev, od katerih je odvisno dobro funkcioniranje železniškega aparata. Namen, ki ga železniška uprava zasleduje, je dober in predstavlja to, kar mi vsi želmo in pričakujemo Če bo železniška uprava to dosegla. potem bo vsak zadovoljen, da je tudi od svoje strani prispeval svoj obolus za ureditev vprašanja, ki je eno od najvažnejših v kompleksu vprašanj splošno državnega značaja. Lokalne tarife. Lokalna tarifa ni v svoji obliki utrpela nobenih bistvenih sprememb. Ohranila je staro podelitev v izuzetne in izvozne ♦irife. Stvarna razlika obstoji samo v vozarinskih stavkih, ki so v splošnem povečani za 5%. Nekoliko drugače je stvar z našo industrijo. Ta nosi največji del povišanja. Posebno pride v poštev premog, les, apno in opeka, za katere je tarifa povišana od 10—35% Ali ti predmeti so imeli v stari tarifi zelo nizke vo-zarinske stavke Premog in les ria bila namreč v 1. 1925 -26 v zelo kritičnem položaju. V lesni trgovini ie nastopila skoraj popolna stagnacija radi skoka vrednosti dinarja in padca italijanske lire, tako da je naš les postal predrag in da ga je na svetovnem trgu skoraj popolnoma izpodrinil romunski les- V tej kritični dobi je priskočila železniška uprava v pomoč in za lesno industrijo uvedla posebno nizke vozarin-«ke stavke. Ravno tako se je v pogledu premoga pojavila velika konkurenca inozemskega premoga. kar ie zopet zahtevalo veliko pomoč železniške uprave v vidu nizkih vozarinskih stavkov. Kar je pred tremi leti bilo potrebno, to danes ni več, ker so se prilike popravile v korist naše industrije. S tem povečanjem je lesna industrija kakor tudi industrija premoga morala računati, ker bi povečanje teh tarif moralo priti prei ali slej. Posebno pada v oči. če se govori o povijanju od 30% To izgleda zelo veliko, ako se izrazi v procentih, kar kritičarji zelo radi izkoristijo. Če pa to povečanje pogledamo v stvarnem iznosu, potem vidimo, da predmeti, ki so povišani za tako velik odstotek, uživajo zelo nizke vozarinske stavke če se takšen vozarinski stavek poviša samo za 50—60 Din pri vagonu, to takoj znaša 30% od starega stavka. Če pa računamo, koliko to povišanje znaša pri kilogramu, vidimo, da se s 30%nim povišanjem obremeni en kilogram dotičnega predmeta samo s pol pare. Takšno povišanje pa gotovo ne more resno nikomur škodovati; niti produ-centu, niti konzumentu. Brez obzira na to. da so v novi tarifi tudi nekateri predmeti znižani (les za žage itd ), moramo trditi, da je povišanje izvedeno zelo vestno in popolnoma v dopuščenih in opravičenih mejah. V novi tarifi ne obstoji več tako zvana tarifa za pasivne kraje To ie bila tarifa za prevoz žita, koruze itd v pasivne kraje, ki je služila samo za trgovske posrednike in ni narodu prinesla nobene koristi. Narod v tako zvanih pasivnih krajih je plačal živežne potrebščine še dražje, čeprav ie imel tarifo nižj