Zrns§14 i8 ^ Malk ML tali t®§i» Kitica spevov v proslavo božjega Srca Jezusovega ob koncu XIX. stoletja. (Splctel J. P. Belostenski.) 7. Sladkost "nebeška. Veselje sveta je minljivo, In njega plačilo britko; A vendar, ko pride ločitev, Kako je nam srce bolno. Pa kaj nam vsa žalost in tuga, Saj vodi nas božje Srce; Bolesti nam v radost spreminja, Trpljenja zlajšuje gorje. Navžijmo sladkosti se čiste, Ki nam se pošilja z neba, In zginile bodo pogledom Nasprotne britkosti sveta. Ostanimo v svetem šatoru, Tu sreče objema nas raj, In zemlje vse slasti vabeče Ne spravijo v svet nas nazaj. Oj, čudo, glasovi bude se, Mogočni in mili tako, Da duša že čuti se prosto, Zamaknjena sili v nebo. O* Češčenje presv. Reš. Tel. v lavantinski škofiji.*) „Glej! prebivališče božje z ljudmi, in prebival bo ž njimi." Apok. 21, l. ed najimenitnejša svetišča svete dežele se po pravici šteje Sijonska cerkev sv. Duha, pozidana v Jeruzalemu na višini Sijonskega hriba. Tukaj je tako imenovani cenakulum ali obednica, v kateri je Jezus Kristus jedel zadnjikrat velikonočno jagnje in je postavil tudi najsvetejši zakrament. Vsled starega, jako zanesljivega poročila je stala tukaj tista hiša, v kateri je Gospod svojim učencem noge umival, in jim s tem priporočil ponižnost, ljubezen in čistost srca, ter je potem postavil zakrament presvetega Rešnega Telesa in apostole posvetil za duhovnike ali mašnike nove zaveze, ter tako posvetil to hišo za prvo krščansko cerkev. Tukaj se je Jezus prikazal svojim učencem na dan svojega častitljivega vstajenja od smrti, da jih potrdi v sveti veri in jim podeli oblast, katero je sam prejel od svojega nebeškega Očeta, ter je postavil tudi zakrament svete pokore. Tukaj se je zopet prikazal osmi dan svojim apostolom, da je ozdravil nevero apostola Tomaža. Tukaj je zbral svoje učence pred svojim vnebohodom, da jim podeli zadnja povelja in naročila. Tukaj so bili apostoli in učenci zbrani v molitvi enega duha, enega srca, da si izprosijo tolažnika svetega Duha. Tukaj je bil sv. Matija izvoljen za apostola. Tukaj je prišel na binkoštno nedeljo sveti Duh nad apostole in prve verne in je bila tako ustanovljena sveta katoliška cerkev. Tukaj je imel sveti apostol Peter svojo prvo pridigo, po kateri se je iz vseh pokrajin zemlje izpreobrnilo 3000 nevernikov. Tukaj je bil sveti Štefan z drugimi vred za dijakona izvoljen in posvečen. Odtod je vodil in vladal sveti Jakob mlajši krščansko občino v Jeruzalemu. Tukaj je obiskal sveti apostol Pavel po svojem izpreobrnjenju poglavarja svete cerkve apostola Petra, „da ne bi zastonj tekel in se trudil". Tukaj so si razdelili apostoli pokrajine vesoljne zemlje, ter so se zopet semkaj vračali s svojega apostolskega delovanja. Tukaj v bližini je prebivala prečista devica Marija, mati Jezusova, in je tudi tukaj umrla. Pri tem svetišču je bil sedež škofov jeruzalemskih, kakor tudi pokopališče kristijanov, na katerem so bili pokopani sv. Štefan, mučenik, Gamaliel in drugi verni kristijani. Ni se torej čuditi, da so to častitljivo svetišče verniki visoko čislali pod imenom „sveti Sijon". V samostanu pri tem svetišču se je nastanil sv. Frančišek Asiški (1219), ko je prišel obiskat božji grob v Jeruzalemu, in tukaj so se naselili leta 1333. njegovi duhovni sinovi, da z največo požrtvovalnostjo branijo, če treba, tudi s svojo krvijo, zapuščena svetišča svete dežele. Temu svetišču, tej sveti hiši se dajo prispodobiti naše katoliške cerkve, bodisi da so še tako majhne in ubožne, ker v njih prebiva Jezus Kristus naš dobri pastir in najboljši prijatelj. Tukaj je Jezus Kristus pričujoč v najsvetejšem zakramentu kakor Bog in človek, z dušo in s telesom, ki je luč sveta, tolažnik stiskanih in žalostnih, pribežališče revnih in ubogih, naše XVII. letno poročilo družbe vednega češčenja presvetega Rešnega Telesa in v podporo ubožnih cerkev v lavantinski škofiji za leto 1898. življenje in naša sladkost. Tukaj v tabernaklju prebiva Jezus na sedežu svoje milosti, da vsem deli svojo božjo pomoč in usmiljenje. Tukaj v cerkvi, v hiši božji, se zamoremo tudi mi zaupljivo z Jezusom razgovarjati, potožiti mu svoje križe in težave, da najdemo vsak čas gotovo pomoč in tolažbo. „Pridite k meni vsi, kateri se trudite in ste obloženi in jaz vas bom poživil!" Mat. 11, 28. — „Vsi žejni, pridite k vodi, in vi, ki nimate denarja, hitite, kupite in jejte; pridite, kupite brez denarja, in brez vse menje vina in mleka!" Izaija 55, 1. „Pristopite", kliče kraljevski pevec, „in bote razsvetljeni" z žarki nebeške svetlobe, da prejmete pravo modrost življenja in da bodete krepko hodili po poti svetih čednosti. Ta opomin naj tudi nas napolni s pogumom, da z veseljem pristopimo k tabernaklju kakor častna straža, ter se Jezusu svojemu božjemu Odrešeniku in Zveličarju prisrčno zahvalimo za vse njegove milosti in dobrote, da ponovimo svojo ljubezen, zvestobo in udanost, da se ogrejemo in oživimo na njegovem božjem srcu, ter si tako pridobimo moč in srčnost, da vstrajamo v njegovi službi zvesti do zadnjega dihljaja svojega življenja, da prejmemo nevenljivo krono večnega zveličanja. Dozdeva se mi, kakor bi se sedaj bližali tisti nevarni časi in dnevi, o katerih sveti apostol Pavel govori v svojem drugem listu do ljubljenega učenca Timoteja: „Zarotim te pred Rogom in Jezusom Kristusom, kateri bo sodil žive in mrtve v svojem prihodu in v svojem kraljestvu. Oznanuj besedo, ne jenjaj, bodi si priležno ali nepriležno; prepričuj, prosi, svari z vsem potrpljenjem in naukom. Zakaj prišel bo čas, ko zdravega nauka ne bodo trpeli, temveč si bodo po svojih željah izbirali učenike, kateri ščegetajo ušesa; in bodo od resnice obračali svoja ušesa, ter se bodo obračali k basnim." 2. Tim. 4, 1—4. „Slišali bote", pravi Jezus apostolom, „vojske in govorjenje od vojsk . . . Vzdignil se bo namreč narod nad narod, kraljestvo nad kraljestvo . . . Vse to pa je le začetek nadlog. Potlej vas bodo izdajali v britkost in vas bodo morili; in bote sovraženi od vseh narodov zavoljo mojega imena. In takrat se jih bo veliko pohujšalo, in se bodo med seboj izdajali, in med seboj sovražili. In veliko krivih prerokov bo vstalo, in jih bodo veliko zapeljali. In ker bo hudobija obilno rastla, bo ljubezen pri mnogih omrznila. Kdor pa bo stanoviten do konca, bo zveličan." Mat. 24, 6—13. Ta opomin naj tudi nas nagiba, da vstrajamo v spoznanju svete katoliške vere in v ljubezni do svete matere katoliške cerkve, ter se ne damo premotiti, da bi zapustili in zatajili Gospoda svojega Boga in njegovo sveto cerkev. Kdor zapusti sveto katoliško cerkev in se odpove katoliški veri, pokaže s tem, da ne pozna svete katoliške cerkve in njenih zveličavnih naukov, sicer je nemogoče, da bi zamogel kaj takega storiti. O kako lepa je edino zveličavna katoliška cerkev, kako lepe in tolažbe polne so resnice svete katoliške vere, kako veličastno je njeno bogoslužje, njeni sveti obredi, kako božanska je njena ustanova! Nebeški Zveličar Jezus Kristus je po svojem častitljivem vstajenju od mrtvih ustanovil sveto katoliško cerkev, njegovi apostoli so jo razširili po-vseh pokrajinah zemlje, brezštevilna množica 6« svetih mučenikov in mučenk jo je utrdila s svojo prelito krvijo, trume svetnikov in največih učenikov so jo ozaljšali s svojim zglednim življenjem in s svojo učenostjo; previdena z vsemi sredstvi božjega usmiljenja hladi in sladf vsako bedo in britkost ubogih Zemljanov, nalik barki Noetovi se vojskuje na razburkanem morju strasti človeških in mirno plove skoz vsa stoletja med valovi vednega nasprotovanja, ter z veseljem vsprejema v svoje naročje vse, kateri iščejo njenega zavetja, da jih srečno pripelje v zaželeno pristanišče nebeške domovine. Zato se ni čuditi, da sveto katoliško cerkev, katera je steber in podlaga vse resnice, iščejo vsi narodi zemlje, ker je postavljena kakor svetlo mesto na visokem hribu, da jo zamore lahko videti in najti vsakdo, ki je dobre volje in hrepeni po resnici in večnem zveličanju. „Jaz ne obrajtam tistih, kateri svojo vero izpremenijo", je rekel svoje dni neki protestantski knez grofu Stolbergu, kateri se je bil vrnil v naročje svete katoliške cerkve. ,,Jaz tudi ne", je odvrnil blagi grof; „ker če ne bi moji predstariši bili svoje vere izpremenili, ne bi jaz bil prisiljen, v katoliško cerkev se vrniti. Protestant, kateri postane katoličan, on ne izpremeni vere, temveč se samo vrne k tisti veri, katero so njegovi pradedi po krivici zapustili." Zalibog, da se tudi sedanje dni najdejo kristijani, kateri pred solncem resnice, pred sveto katoliško vero svoje oči zatisnejo in se odpovedo edino pravi katoliški veri. Odkod pride to? Kaj je temu vzrok? To se zgodi ali iz lahkomišljenosti, ali iz nevednosti, ali pa iz drugih slabih nagibov. Lahko-mišljenost pa je v tako imenitni zadevi gotovo graje vredna in kazniva, in nevednost v resnicah, katere so potrebne k zveličanju, gotovo ni nobena čednost, temveč sramota; ravno tako so vsi drugi povodi in nagibi v tako preimenitni zadevi, kjer se gre za pravo vero in za večno zveličanje, gotovo zaničljivi in pogubni, zakaj: „Kaj pomaga človeku, ako pridobi ves svet, pa na svoji duši škodo trpi?" Mat. 8, 36. Zategadelj se ne dajmo premotiti, ako se v slabih, pohujšljivih časnikih in brezverskih knjigah grdi in zaničuje sveta katoliška vera in cerkev in se sramotijo njeni služabniki. To ne more drugače biti; hudobni, neverni ljudje so bili vedno na svetu, in hudobni ljudje pišejo takšne slabe, pohuj-šljive knjige in časnike, bodisi iz nevednosti ali pa iz hudobije. Zato pa je naša dolžnost, da takšnih časnikov ne podpiramo in takšnih pohujšljivih knjig ne beremo, da ne bomo ostrupljeni in da ne pridemo ob pravo vero. Mi vemo in smo prepričani, da je Jezus Kristus, Sin božji in naš Zveličar, kateri je luč sveta, pot, resnica in življenje naše, postavil sveto katoliško cerkev, katera ostane do konca sveta in vrata peklenska je ne bodo premagala. „Kdor pa cerkve ne posluša, naj ti bo kakor nevernik in očiten grešnik." Mat. 18, 17. Stojmo torej nepremakljivi in ohranimo sveto katoliško vero kot naj-veči zaklad, neoskrunjeno, ljubimo in spoštujmo sveto katoliško cerkev, ker dobro vemo, da kdor nima cerkve za svojo mater, ne more imeti Boga za svojega Očeta (sv. Ciprijan). V ta namen hočemo radi moliti in prositi Boga sv. Duha za njegovo pomoč in razsvetljenje, ter pred svetim tabernakljem, kjer prebiva premili Jezus v najsvetejšem zakramentu, s srcem in z ustmi pobožno klicati: Pridi, sveti Duh! napolni srca svojih vernih in vžgi v njih ogenj svoje ljubezni, ki si ljudstva vseh jezikov v edinosti svete vere združil. V. Pošlji svojega Duha in vse bo prerojeno. O. In prenovil boš obličje zemlje. Molimo. O Bog, ki si srca svojih vernih po razsvetljenju sv. Duha učil, daj nam, da ravno v tem Duhu, kar je prav, spoznamo, in sc njegove tolažbe vselej veselimo. Po Jezusu Kristusu, Gospodu našem. Amen. Sveti veri zvesti vsi Bomo mi vse žive dni, Brez trepeta, brez strahu Vdani ljubemu Bogu! To s prisego ponovimo, Srcu Jezusa zročimo! Delovanje družbe vednega češčenja v lavant. škofiji leta 1898. Preteklo leto 1898. jc bilo za družbo vednega češčenja blagonosno. Novih družbenikov je pristopilo 1025 in v družbeni matici je sedaj vseh skupaj vpisanih 17.689. Mili darovi so v obilni meri dotekali iz vseh župnij naše lepe lavantinske škofije, pa tudi drugi dobrotniki so podpirali družbene namene s prostovoljnimi prispevki. Kakor druga leta je zopet letos poklonila prcblagorodna gospa grofinja Nugent lepo darilo, namreč: eno belo in eno črno kazulo, tri štole za praznike, eno albo in dve altarni blazinki. Bodi preblagi dobrotnici in vsem drugim dobrotnikom naše lepe družbe izrečena najprisrčniša zahvala! Dohodkov je imela družba v tem letu 2937 gld. 62 kr. Tukaj pa so tudi všteti prispevki nekaterih župnij, katere so svoje doneske podarile z namenom, da se jim oskrbi cerkvena oprava za njih župne cerkvc, kar se jc tudi zgodilo. S temi dohodki je odbor blagorodnih gospej in gospodičen v Mariboru s pomočjo častitljivih šolskih sester priredil nasledno cerkveno opravo in pripravo, in sicer: 4 pluvijale, 28 mašnih plaščev, 2 dalmatiki, 5 velov, 12 štol za praznike, 4 štole za izpoved, 4 štole za krščevanje, 3 plaščeke za ciborij, 1 mašne bukve, 15 korokov za duhovnike, 24 za ministrante, 19 alb, 42 humeralov, 120 purifikatorijev, 72 lavabo-prtičev, 40 korporalov, 30 malih korporalov, 12 pašnikov, 22 rdečih suknjič za ministrante, 8 črnih, 8 vijoličnih golirjev, 6 altarnih pultov, 8 pogrinjal za pulte, 4 antipendije ali altarna predgrinjala, 5 črnih štol, 3 mrtvaške prte, 1 baldahin ali nebo, 10 altarnih blazink. — Tukaj se opomni, da družba samo bele pašnike oskrbuje, kateri so pripravni za vse barve; ravno tako zadostuje dvojna barva suknjič za ministrante, namreč: rdeča in črna. Za svete maše, ki se služijo v vijolični barvi, si vzame ministrant vijolični golir in črno suknjico. Dasiravno je družba vednega češčenja v teku let mnogo cerkvene oprave in priprave oskrbela in ubožnim cerkvam porazdelila, je še vendar obilno ubožnih cerkev, katere si ne morejo potrebne oprave za spodobno opravljanje službe božje iz lastnega oskrbeti, zato se družba vednega češčenja, katera služi za olepšanje hiše božje in oskrbuje primerno cerkveno opravo, po kateri se budi pobožnost in množi počeščenje Jezusa Kristusa v najsvetejšem zakramentu, tudi zanaprej priporoči v blagovoljno podporo in udeležbo. Maribor, dne 30. aprila 1899. Lavrencij Herg, načelnik. Ana Eichler, predsednica. Častivci in častivke presv. Rešnega Telesa. (Piše dr. I. G.) Friderik Faber. fMober je Gospod duši, ki ga išče, pravi sveto pismo. Te besede so se M vresničile pri Frideriku Fabru, ki je bil sicer rojen v krivi veri, pa