Naša energija, vaše vzdušje. Naše zgodbe, vaša čustva. Naši liki, vaši junaki. Naše in vaše gledališče! Sezona 2023/24 SLG Celje Slovensko ljudsko gledališče Celje Slovensko ljudsko gledališče Celje upravnik MIHA GOLOB dramaturginja TATJANA DOMA lektorica ŽIVA ČEBULJ tehnična vodja ALEKSANDRA ŠTERN vodja programa DAŠA SKRT telefon +386 (0)3 4264 214 e-naslov dasa.skrt@slg-ce.si vodja marketinga in odnosov z javnostmi MILANA SIMONIČ telefon +386 (0)3 4264 205 +386 (0)51 651 821 e-naslov milana.simonic@slg-ce.si koordinatorka in organizatorka kulturnega programa URŠKA VOUK tajništvo vodja uprave LEA TOMAN telefon +386 (0)3 4264 202 centrala +386 (0)3 4264 200 e-naslov lea.toman@slg-ce.si svet Gledališča Celje BRIGITA ČOKL (namestnica predsednice) NATAŠA MILOHNOJA telefon +386 (0)31 670 957 ANITA OVČAR e-naslov urska.vouk@slg-ce.si DUŠANKA SAFRAN (predsednica) blagajna strokovni svet Gledališča Celje informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK MATIJA GOLNER strokovna administrativna sodelavka JERICA VITEZ URBAN KUNTARIČ telefon +386 (0)3 4264 208 e-naslov blagajna@slg-ce.si Blagajna je odprta vsak delavnik od 9. do 12., ob sredah tudi od 15. do 18. ure, ter uro pred začetkom predstave. Naše in vaše gledališče! ŽIVA ČEBULJ DENIS KRESNIK MOJCA MAJCEN SIMON MLAKAR (predsednik) DR. ANTON ŠEPETAVC (namestnik predsednika) www-slg-ce.si SLG Celje Repertoarna knjižica sezone 2023/24 Repertoar 6 Ponovitve 22 Za otroke 33 Igralski ansambel 50 Nagrade 2022/23 58 Abonmaji 59 Dnevi komedije 64 Spoštovane gledalke in gledalci! Spoštovano Celje, spoštovane Celjanke in Celjani, spoštovana Savinjsko-šaleška regija, spoštovane vse ljubiteljice in ljubitelji gledališča od blizu in daleč in spoštovani vsi in vse, ki v gledališče še ne hodite, ga opazujete od daleč in se sprašujete, kaj v tej »bajti« v središču Celja počnemo. Slovesno razglašam 73. sezono Slovenskega ljudskega gledališča Celje! Gledališče je koncept. Slovensko ljudsko gledališče se v sezoni 2023/24 obrača k okolju, v katerem ustvarja. V iskanju identitete vodilnega kulturnega hrama v regiji prihajajočo sezono posvečamo mestu Celje. Knežjemu mestu. Celeii. Mali Troji. In celotnemu savinjsko-šaleškemu kulturnemu okolju. Želimo si, da SLG na novo spozna Celje in da Celje na novo spozna SLG. Gledališče je mesto. Naj bo nova sezona začetek nove poti, nekega novega potovanja. In kje drugje naj ga umetniški atelje SLG začne kot doma. Pri koreninah. SLG je del identitete mesta. Mora biti. In zdi se prav. Okolje, v katerem se gledališče nahaja, je in mora biti del identitete gledališča, gledališke družine in programa, ki ga gledališče premišlja in ustvarja. Mesto je gledališče. Sezona 2023/24 bo sezona spoznavanja Celja, razmišljanja o položaju kulture in gledališča v Celju. Pa tudi razmislek in premislek o zavedanju umetniškega ansambla, kje se gledališče nahaja. Kako je identiteta Celja umeščena v bit gledališča. In obratno. Kako so gledališče, umetniška ekipa, igralski ansambel, umeščeni v identiteto Celja in širšega geografskega zaledja. Gledališče je čas. Program gledališča je kot predstava. Ena sama velika predstava. Serija 6 premier, 6 predstav, 6 delov. Morda kakšen več kot prav poseben dodatek. Leto za letom. Gledališče je čudna umetnost. Slikar sliko naslika. Pesnik napiše pesem, kipar naredi kip. Skladatelj napiše skladbo. In vse to ostane. Gledališče pa je že v samem bistvu neponovljivo ujeto v minljiv trenutek. Mar ni to naravnost neverjetno?! Da v Celju neka skupina ljudi večer za večerom, dan za dnem odigra nekaj, čemur rečemo predstava. Kdaj za več in kdaj za manj ljudi. Ampak vsakič znova je čarobno. Živo. In neponovljivo. 4 Gledališče je umetnost. Gledališče je atelje, laboratorij, park, vrt in galerija. Je knjižnica, tržnica, mitnica, pa tudi operacijska dvorana, športni stadion, telovadnica, rokometni klub, včasih fontana, drugič most, slika, fotografija, skladišče, klet in podstreha. Gledališče je samozavest nekega mesta. Je investicija v prihodnost. Je navdih in priložnost. In to ne samo za nas, ki v gledališču ustvarjamo, ampak tudi za vse tiste, ki spremljajo in spremljate naše delo. Brez vas ni gledališča. Gledalec je temelj gledališča. Izhodišče vseh konceptov. Stalni in obvezni sopotnik na tem potovanju, ustvarjanju in raziskovanju. Gledališče je proces. Gledališče je, si želi in mora biti srce nekega mesta. Ali vsaj pljuča. Vdih in izdih. Gledališče je kot živ organizem. Z možgani seveda. Diha. Raste. Se uči. Se spreminja. Menja. Odziva. Reagira. Ruši in gradi. Nekaj trdi. Se jezi. Boli. Ljubi. Se smeji, trpi, umira in se rojeva. Vedno znova in znova. Gledališče je, si želi in mora biti prostor diskurza, razprave in tudi preprostega pogovora. Je središče, stičišče, torišče in križišče. Prostor mnenj, konceptov in pristopov. Prostor svobode, kjer se sedanjost pred našimi očmi stika s preteklostjo in se steka v prihodnost. Gledališče je dialog. V gledališču bi morali vedno raziskovati in potovati in ustvarjati skupaj. Mi na odru in vi v dvorani. Zato naj bo prihajajoča sezona predvsem vabilo, da se nam na tem potovanju pridružite. Pridite pogledat, kaj delamo, o čem razmišljamo, kaj ljubimo in zaradi česa jočemo. Pridite mislit in čutit z nami. Saj je SLG predvsem vaše gledališče! Miha Golob, upravnik in umetniški vodja 5 otroke 4+ To je tekma Mali oder Repertoar a za interaktivna predstav avtorski projekt režiser Miha Golob 23 premiera decembra 20 Juriš Mali oder dela po motivih življenja in juha Karla Destovnika – Ka avtorski projekt ar režiserka Živa Bizovič 2023 premiera septembra Vinko Möderndorfer Druga preteklost odrska freska režiser Luka Marcen premiera septembra 2023 Mateo Spiazzi Paradiž grenka komedija režiser Matteo Sp iazzi premiera novem bra 2023 6 Pridržujemo si pravico do spremembe programa. Jean-Paul Sartr e Zaprta vrata drama režiserka Mateja Kokol premiera januar ja 2024 aljev iviera Kemeida Pet kr po motivih drame Ol ara pe es ak ik Williama Sh in zgodovinskih kron Kralji drama režiserka Livija Pandur premiera marca 2024 Matija Solce 3JA! gledališko-glasbeni ambientalni omnibus režiser Matija Solce premiera maja 2024 7 Komelj, Miklavž. Kako misliti partizansko umetnost?. Ljubljana: Založba /*cf., 2009, str. 31. 1 Mali oder Leto 2023 je razglašeno za leto pesnika Karla Destovnika – Kajuha (1922–1944); lani smo obeležili stoletnico njegovega rojstva, letošnje leto pa sovpada z 79. obletnico pesnikove smrti. Pesnik, prevajalec in narodni heroj je bil rojen v Šoštanju, umrl pa je na Žlebnikovi domačiji v Šentvidu nad Zavodnjami. V napadu nemških vojakov in orožnikov je padel pod streli orožnika slovenske narodnosti, Franceta Černeta. Kot edini slovenski kulturnik je bil julija 1953 razglašen za narodnega heroja. Kajuh danes najverjetneje velja za največjega slovenskega partizanskega pesnika. Vojne ni preživel, vendar pa za njim ostaja obsežen opus, ki ga poglavitno sestavlja poezija, nezanemarljiva pa so tudi njegova pisma, prevodi, proza in dramsko delo Mati. Letos – sicer leto prepozno – obeležujemo Kajuhovo leto. A zakaj? Kaj je pri Kajuhu tako vznemirljivega, tako pomembnega, da je ostal v narodnem spominu? In kaj tako problematičnega, provokativnega, subverzivnega, da njegovo leto praznujemo prepozno? Gre le za vprašanje politične ideologije? Za ohranjanje preteklih idej? Za oživljanje mrtvih, pogrevanje konfliktov nekdanjosti? A vendar zdrahe niso ohlajene, mrtvih pa nikakor ne moremo pustiti pri miru – vedno znova jih kopljemo iz grobov in si mečemo imena pozabljenih; a ne zaradi imen, njihovih zgodb, teles ali idej, temveč zgolj zaradi metanja. Je Kajuh, s svojimi tovariši, res želel tako prihodnost? Morda pa tihi grobovi šepečejo še drugo pesem, pesem o svetli prihodnosti nekega naroda, pesem, ki je »nastajala v boju za nov svet, [kar] je pomenilo, da je obstajala na strani še-ne-obstoječega; posebni način obstajanja partizanske umetnosti je mogoče misliti samo kot dialektiko obstajanja in neobstajanja.«1 Še v sedanjosti doni ta glas, pa čeprav za svet, ki ga ni. Kajuhove (in ostale partizanske pesmi) so artefakti, ostanki, presežki, ki jih ne znamo pospraviti ali preprosto pozabiti. Dirjajo po gozdovih, kot duhovi se pojavljajo na proslavah, odmevajo med gorami. Medtem ko je v prostoru naše sedanjosti partizansko gibanje le jabolko spora, sladko-kisla polpreteklost našega naroda, se avtorji predstave sprašujemo predvsem o neki minuli, večno mladi generaciji. O generaciji, ki je bila prisiljena sprejemati radikalne odločitve in se je zavestno spremenila iz naivne mladine v glas upora, propagandno trobilo, steklega psa. V kaj se torej spremeni glas umetnika v vrtincu vojne? Kaj pomeni njegovo (mlado) življenje? In kaj lahko prepoznamo, ko prisluhnemo nekdanjim sanjam prihodnosti, ki jih je že razpihal veter? O generaciji, ki se je zavestno spremenila iz naivne mladine v glas upora, propagandno trobilo, steklega psa. avtorski projekt po motivih življenja in dela Karla Destovnika – Kajuha 8 krstna uprizoritev avtorja koncepta Živa Bizovičar, Nik Žnidaršič režiserka Živa Bizovičar Sezona 23/24 premiera septembra 2023 Repertoar 9 Vinko Möderndorfer (1958) je slovenski dramatik, pisatelj, pesnik, gledališki, filmski in operni režiser. V knjižni obliki je objavil več kot šestdeset del s področja proze, poezije, dramatike in esejistike. Roman Druga preteklost (2017) je monumentalna upodobitev dogajanja v majhnem slovenskem kraju, vpeta v časovni okvir med 1930 in 1992, dogajanje je postavljeno v izmišljeno mestece Dolina nekje v okolici Celja. Druga preteklost je žanrsko večplasten roman, je zgodovinski roman, roman o spravi, družinska saga, vojni, politični in družbenokritični roman, predvsem pa je zgodba o ljubezni in posledicah sovraštva, ki se lahko vlečejo skozi več generacij. Ključni dogodek, ki sproži celotno zgodbo, se zgodi na koncu, »dekle sreča fanta«, kar je povod, da začne pisatelj brskati po zgodovini mesteca in izpiše ljubezensko zgodbo, zaznamovano s preteklostjo. Prepletata se zgodbi najuglednejše slovenske družine in najbogatejše nemške družine, ki sta obvladovali Dolino. Peter, sin slovenskega nemškutarja župana Mihaela Novaka ter nemške plemkinje Marije von Eichhein, se zaljubi v Mojco, hčerko komunista in partizana Mirka Bregarja. Zaljubljenca ne poznata krvave preteklosti in usodne prepletenosti svojih družin. Da bi zapisal njuno ljubezensko zgodbo, se pisatelj poda v raziskovanje preteklosti. Vinko Moderndorfer Drugo preteklost gradi, kot slikar slika fresko, s številnimi detajli, razsejanimi po različnih delih slike, ki jih prosto oko niti ne zazna, a izjemno pomembno vplivajo na celoto. Trenutek je namreč tisti, ki lahko spremeni tok zgodovine, o usodnosti pomena trenutka pa lahko razmišljajo šele naslednje generacije. Dramatizacija žanrsko ohranja značaj freske, odrski jezik za romaneskno fresko pa išče skozi izrazit in poudarjen odrski kolektiv, ki kot natančno delujoč stroj potuje skozi turbuletnost zgodovine. Uprizoritveni princip, ki pomeni režijsko-dramaturško gonilo uprizoritve, je montaža, kadriranje pogledov in glasov, ki v istem trenutku gledajo isti dogodek iz različnih perspektiv, kar tok zgodovine za vsakega od njih (in nas) odpelje v različne smeri. Vse, kar sledi, je druga preteklost. Edino, kar lahko reši zgodovino, je kolektiv, ki se je pripravljen spominjati skupaj in se o tem pogovarjati, brez ideoloških predznakov. Druga preteklost je zgodba o preteklosti, ki z nizanjem in razkrivanjem človeških usod postaja druga preteklost, o malih dogodkih, ki za seboj potegnejo velike posledice, o ljubezni, ki je lahko rušilna ali rešilna sila, o tem, kako ima vsak posameznik »drugo preteklost«, ki ga definira in določa njegovo sedanjost, o človeških zgodbah, ki se sestavljajo v zgodbo življenja. avtorja dramatizacije Tatjana Doma, Luka Marcen Vinko Möderndorfer 10 odrska freska krstna uprizoritev Zgodba o preteklosti, ki z nizanjem in razkrivanjem človeških usod postaja druga preteklost, o malih dogodkih, ki za seboj potegnejo velike posledice. režiser Luka Marcen Sezona 23/24 premiera septembra 2023 Repertoar 11 Kdaj smo recimo nazadnje sedli na udoben stol in se brez besed zazrli skozi okno? Italijanski režiser in pedagog Matteo Spiazzi (1987) je diplomiral na Akademiji dramske umetnosti Nico Pepe v italijanskem Vidmu iz gledališke režije, specializiral se je za delo z gledališko masko. Deluje kot režiser, gledališki pedagog, predavatelj, producent in organizator dogodkov v Italiji in tujini. O gledališki maski je med drugim predaval in vodil praktične seminarje na veronski univerzi, Centralni univerzi Quito, Umetniškem oddelku Univerze Tartu, na Beloruski nacionalni akademiji dramske umetnosti v Minsku, na kijevski Univerzi kulture, pa tudi na gledališki akademiji DAMU v Pragi. Za svoje režijsko delo je prejel več nagrad in priznanj. Grenka komedija Paradiž je umeščena v dom starejših v manjšem slovenskem kraju in prikazuje življenje skupnosti oskrbovancev. Temelji na dokumentarnem (spominskem) gradivu, zato je avtentična in ne podlega sentimentalnosti. Temo staranja vpeljuje skozi povezane teme izključenosti, izoliranosti, osamljenosti, smrti, (ne)izpolnjenosti življenja ter fizičnega in duševnega zdravja. Paradiž pa ne želi biti (samo) dokumentarno pričevanje, temveč sodobna pravljica, ki slavi življenje – z enakimi možnostmi za vse. Zgodbe mozaično gradi iz spominov, ki starostnikom zbujajo obžalovanje, strahove, melanholijo, pri gledalcih pa zbudijo grenek smeh prepoznave in se sestavijo v rahločuten slavospev tistemu trenutku, ko ugledamo pomen v vsakdanjem drvenju pogosto podcenjenih vrednot, saj o vrednosti življenja razpravlja z edinega merodajnega položaja – na koncu časovnega traku, v bližini smrti. S te pozicije se skozi občutljivo prizmo bioetike dotakne tudi posameznikove pravice do končanja trpljenja in bolečine. Paradiž je pretežno neverbalna predstava, temelji na igri z masko v maniri Spiazzijeve specializacije – commedie dell’arte. Za slog commedie dell’arte z uporabo polnih mask je značilna komičnost, tokrat obtesana s temo grenkega priokusa. Spiazzi se je s temo staranja že ukvarjal: v beloruskem Minsku je zasnoval avtorski projekt Družinski album, kjer v majhnem stanovanju ostarele babice in matere obtičijo tri družinske generacije; s študenti igre v Kijevu pa je obiskoval dom za starejše, kjer so zbirali spominske zgodbe oskrbovancev in ustvarili predstavo Penzion Belvedere. V Paradižu želi opozoriti na nenadzorovano odtekanje samoumevnega časa (življenja), ki ga v vsakdanjem služenju kapitalu preživljamo precej nekakovostno, k vrednim stvarem pa pristopamo instantno, nestrpno, raztreseno. Kdaj smo recimo nazadnje sedli na udoben stol in se brez besed zazrli skozi okno? Sodobna pravljica, ki slavi življenje – z enakimi možnostmi za vse. Matteo Spiazzi 12 grenka komedija krstna uprizoritev režiser Matteo Spiazzi Sezona 23/24 premiera novembra 2023 Repertoar 13 Mali oder Avtorski projekt To je tekma se navdihuje pri slikanici Beck in Matta Stantona z naslovom To je žoga, v kateri je vse narobe, že na platnici je napaka, ko je pod naslovom narisana kocka. Nato sledi preverjanje geometrijske oblike, identitete in vsebine treh podob. Ko se (odrasli) bralec in (otroški) poslušalec strinjata z odgovori, se začne potovanje skozi zmote, nesporazume in nevednosti (laži?): bralec zameša kolo in avtomobil, princeso in pošast, zmaja in psa, tovarno in plažo … Kakšne so šele zgodbe, ki izhajajo iz teh zmešnjav! In pripoved se potem nikoli ne konča – »To ni konec knjige,« piše na zadnji strani. To je tekma obravnava tematiko znanja in védenja, odraslosti in avtoritete. Koliko otrok si upa nasprotovati odraslim, tudi če se ti motijo? Koliko si jih upa trditi svoje, tudi če so prepričani, da imajo prav? Ali znajo svoje trditve dokazati tako, da jim odrasli verjamejo? Ali znajo poiskati te dokaze? In to celo tako, da je učenje zabavno? Pa odrasli, ali se nehajo učiti, ko odrastejo? Kaj lahko otroci naučijo odrasle? Gledalci vstopijo v dvorano, zasedejo svoje sedeže, na igrišče pa stopi odrasli voditelj in skuša pojasniti pravila tekme, ki se bo vsak čas začela. Seveda smo na tekmi – saj imamo vendar vstopnice! Zakaj bi sicer imeli vstopnice? Sedimo in gledamo v isto smer – zato da ne zamudimo niti ene točke. Igrišče je lepo osvetljeno – da lepše vidimo napeto tekmovanje. In tako dalje. Ali so vstopnice, prazen prostor in obilo pozornih gledalcev zadosten pogoj za sklepanje, da smo na športni prireditvi? Predstava skuša vsak gledališki motiv motriti tako, da ga ponudi gledalcem v preverjanje, zagovarja spraševanje kot temelj spoznanja, preverjanje kot temelj védenja. Vendar ne oglašuje vrednosti in pomena znanja, temveč raje igrivo navaja na ustvarjalno pot, ki vodi do njega – če ima kdo rad proces, tudi cilj verjetneje doseže. Na glavo obrnjena predstava, namenjena otrokom in njihovim odraslim, se poigrava s prav in narobe – ker imamo odrasli v življenju vselej prav, se tokrat v vsem, popolnoma in dosledno motimo. Zabavne zamenjave otroke pritegnejo k emancipiranemu vključevanju, iz pasivnega opazovanja jih vabijo v aktivno soustvarjanje, hkrati pa vadijo nekatere osnovne pojme, kot so barve, oblike in velikosti. Zanje se odpira polje razmišljanja, premisleka in ustvarjalne igre, povabljeni so k samosvojemu mišljenju, odrasli pa so duhovito in nežno usmerjeni v preverjanje stereotipov (tudi tega, da imamo »ta veliki« vedno prav). Kaj lahko otroci naučijo odrasle? avtorski projekt krstna uprizoritev interaktivna predstava za otroke 4+ 14 režiser Miha Golob Sezona 23/24 premiera decembra 2023 Repertoar 15 Francoski dramatik, eksistencialistični filozof, scenarist, pisatelj in literarni kritik Jean-Paul Sartre (1905–1980) je eden izmed najpomembnejših intelektualcev 20. stoletja, znan kot vodilni predstavnik eksistencializma. Na evropsko zavest je vplival s svojim temeljnim filozofskim delom Bit in nič (L’Être et le Néant, 1943). Leta 1964 je iz moralnih razlogov zavrnil Nobelovo nagrado za književnost, ki mu je bila podeljena »za idejno bogato delo, polno duha svobode in iskanja resnice, ki je imelo daljnosežen vpliv na naš čas«. Bil je tudi moralist in politični aktivist, boril se je za človekove pravice; s svojo filozofijo eksistencializma je globoko vplival na svet filozofije in literature, njegova dela pa še vedno oblikujejo naše razumevanje človekovega bivanja. Njegova misel izhaja iz stališča, da boga ni in da je človek svoboden in ustvarja samega sebe, eksistenca je vsota človekovih dejanj, človek se definira samo z dejanji. V tem smislu moramo razumeti njegovo pogosto citirano misel: »Eksistenca je pred esenco.« Drama Zaprta vrata (1944) je eksistencialistična drama, ki vzpostavlja pekel v sami srži – ljudeh. »Pekel smo ljudje.« Zaprta vrata so bila krstno uprizorjena v gledališču Vieux-Colombier leta 1944 tik pred osvoboditvijo Pariza izpod jarma sovražnikov. Dokazovanje človeških sposobnosti mučenja je tako osrednja tema drame. Na začetku se znajdemo s sobarjem, ki skupaj z Garcinom vstopi v prostor brez mučilnih naprav, ostrega noža ali drugega predmeta za fizično mučenje. Tam je samo prestol, iz nekega drugega kraljestva, pripravljen za človeka, kralja ali kraljico pekla, kralja ali kraljico mučenja, kralja ali kraljico peklenskih besed in dejanj. Prestol, pripravljen za gledališče situacij, kot Sartre sam poimenuje svojo dramatiko. Garcinu se namreč kmalu pridružita Estelle in Ines. Skupaj tvorijo peklensko družbo, ki bo izhodišče režijske in uprizoritvene misli. Jean-Paul Sartre tako gradi pekel kot peklensko situacijo medsebojnih človeških odnosov. Pekel upodablja v številnih detajlih, temah in vprašanjih, ki si jih človek postavlja, ko razmišlja, kadar poskuša svoje življenje ujeti svobodno v svojo celoto. Svoboda je namreč tista, ki vzpostavlja ali briše meje pekla, ki spreminja ali definira ujetost človeškega bivanja. Uprizoritev ohranja integralno besedilo, odrski jezik pa bo iskal vzporednice z dojemanjem pekla generacije milenijcev in boomerjev. Odpirala bo vprašanje, kaj pomenita svoboda in ujetost, ter raziskovala različne strategije človeških situacij pekla, brez ogledal. Uprizoritveni princip bo tako peklenski ustroj, ki bo iz različnih perspektiv gledalcem in gledalkam poskušal omogočati čutenje, čustvovanje, intelektualno razmišljanje in duhovno razsvetljenstvo – skratka, gledališko doživetje, ki cilja na katarzo. prevajalka Živa Čebulj Jean-Paul Sartre Huis clos 16 drama Pekel kot peklenska situacija medsebojnih človeških odnosov. režiserka Mateja Kokol Sezona 23/24 premiera januarja 2024 Repertoar 17 Kdaj točno se je začela zgodovina našega propada? (Olivier Kemeid Pet kraljev) Dramaturginja in režiserka Livija Pandur je v slovenskem in mednarodnem gledališkem prostoru ustvarila zavidljiv gledališki opus. Kot dramaturginja je soustvarila celotni opus Tomaža Pandurja, v zadnjih letih se intenzivno posveča režiji, na slovenske odre je postavila predstavo Brezmadežno/Immaculata (Drama SNG Maribor, 2016), ki sta jo načrtovala s Tomažem Pandurjem, na novo postavila balet Simfonija otožnih pesmi (SNG Opera in balet Ljubljana, 2017), Penelopiada (SNG Drama Ljubljana, 2022). Kralji, priredba po motivih drame kanadskega režiserja in dramatika Oliviera Kemeida Pet kraljev: Zgodovina našega propada (Five Kings: l’histoire de notre chute, 2015), temelji na dveh tetralogijah ali oktalogiji zgodovinskih kronik Williama Shakespeara (Rihard II., Henrik IV., Henrik V., Henrik VI. in Rihard III.). Olivier Kemeid (Montreal, 1975) je kanadski dramatik in gledališki režiser, umetniški vodja gledališke družbe Trois Tristes Tigres, ki jo je ustanovil leta 2003, od leta 2016 je umetniški vodja Théâtre de Quat’Sous v Montrealu. Poleg drame Pet kraljev je objavil še drami L’Énéide (2008) in Moi, dans les ruines rouges du siècle (2013), vse tri so bile med finalisti za literarno nagrado za dramo, napisano v francoskem jeziku. Shakespearov »veliki mehanizem zgodovine« (Kott), pri katerem se oblast prenaša le z vzponom novega kralja, ki ubije prejšnjega, je pri Kemeidu zgoščen v zgodbo o Snežnem, Ognjenem, Železnem, Peščenem in Krvavem kralju. Peklenski stroj rabljev in žrtev se v kolesju zgodovine ciklično ponavlja in vedno znova sledi istemu obrazcu: vzponu sledi padec. Protagonisti tega mehanizma pa so v mreži odnosov vedno posamezniki, ki sredi boja za prevlado, zaradi gona po preživetju in socialnem vzponu, v razbitem ogledalu, ki ne zrcali več pravega odseva, zaman iščejo lastni odraz. Kralji bodo v novi priredbi Livije Pandur in Tiborja Hrsa Pandurja skušali odgovoriti na vprašanje, ali Shakespearov »veliki mehanizem« deluje še danes, ko cikle oblasti določajo cikli ekonomskih kriz in rasti. Smo se vrnili v čase, ko je le nekaj posvečenih družin tako daleč nad zakoni, da lahko vse večji del človeštva, ki postaja kapitalu odveč, preprosto zavržejo? Se sodobna družba nadzora zrcali že v zatohlih dvorih krvolitja Henrikov in Rihardov? Ali je le nekaj posvečenih družin tako daleč nad zakoni, da lahko vse večji del človeštva, ki postaja kapitalu odveč, preprosto zavržejo? prevajalec Primož Vitez po motivih drame Oliviera Kemeida Pet kraljev in zgodovinskih kronik Williama Shakespeara 18 drama krstna uprizoritev avtorja priredbe Tibor Hrs Pandur, Livija Pandur režiserka Livija Pandur Sezona 23/24 premiera marca 2024 Repertoar 19 Režiser, lutkar, igralec, skladatelj in glasbenik Matija Solce je doktoriral iz glasbenih vidikov predmetnega gledališča na oddelku za alternativno in lutkovno gledališče gledališke akademije DAMU v Pragi, kjer občasno predava. S svojimi avtorskimi predstavami je že nekajkrat obšel svet in prejel več pomembnih nacionalnih in mednarodnih nagrad. Celjskemu občinstvu se bo predstavil z gledališkim projektom, ki bo mesto Celje spremenil v prostor gledališča. Naj se zgodi usoda, je na začetku določil Zevs in pognal kolesje vojnega pohoda, dolgega deset let. Čudovito mesto Troja je bilo premagano, redki preživeli so odpluli iskat novi dom. Dolgo so pluli … kot so dolgo, nevarnih deset let, blodili zmagovalci te iste vojne v iskanju starega doma, v iskanju zapravljenega časa. Iskali so jih sinovi, čakale so jih soproge, nanje so prežale pošasti in terjale svoj davek, preizkušali so jih bogovi, drug drugemu dokazujoč svojo nečimrno premoč. Gledališko-glasbeni ambientalni omnibus prebuja antično Troio Secundo in gledalce vabi na popotovanje skozi čas. Za vrati, okni in zidovi, v labirintih Keleie, Celeie, Zellie, Cillia, Cila, Cel’a, Celja, še vedno živijo starodavni junaki. Današnjega Ahila najdemo za okencem trafike, Agamemnon vodi turistične oglede, Odisej nalaga aplikacijo za parkiranje, Parisu pred štacuno damo vbogajme, pri Hektorju kupimo malico, Helena nas preseneti na odru kabareta. Sodobna odisejada prekopicne pogled na današnji čas in z raznolikimi uprizoritvenimi prijemi spreminja nekdanje rimske ulice, srednjeveške kleti, renesančna pročelja, neorenesančne balkone, sodobne studie, prodajne izložbe, gledališke garderobe in zdravstvene ordinacije v ustvarjalna prizorišča, kjer se mladi junaki starajo, razstavljajo se večno in povsod ponavljajoči odnosi med generacijami, kot gibka kača vijuga spopad med spoloma, nagajivo se nasmihata dovtipnost in iznajdljivost, objestno se razkazuje potenca, izza roba vidnega nepovratno kuka volja do moči, ki mami, zapeljuje, sprevrača tudi najbolj stanovitne. V avtorskem projektu 3JA! Matije Solceta bo knežje mesto Celje postalo prostor gledališča. Gledališko popotovanje skozi parafrazo antičnih likov, situacij in atmosfer je hkrati živi kabaret in predstava, svetlobna inštalacija in zvočna pot skozi celjski mestni labirint, performativna intervencija na prostem in lutkovna groteska v gostilni. Gledalci se bodo na pot odpravili v majhnih skupinah, z iste začetne točke (tukaj in zdaj) jih bo interaktivni zemljevid naključno usmerjal na posamezna prizorišča po mestu, kjer se v obeležjih, konturah, atmosferah, asociacijah in vsebinah zrcali preteklost. Ustvarjalna tura bo vse gledališke popotnike ponovno združila v znanem tukaj in zdaj, v grand finalu umetniško povezane skupnosti. Že jutri bo naš danes preteklost, zato kar takoj zapojmo slavospeve spregledanim junakom večnega vsakdana, ki bodo umirali in se rojevali, imeli se bodo radi in se sovražili, bojevali se bodo in tavali, izgubljali se bodo in se iskali, ustvarjali bodo in rušili. Čas pa bo tekel …. Matija Solce gledališko-glasbeni ambientalni omnibus 20 krstna uprizoritev režiser Matija Solce Sezona 23/24 premiera maja 2024 Celje kot labirint, ki skrite kotičke mesta spremeni v prostor gledaliških dogodkov. Repertoar 21 Le Père »Branko Završan je pretresljiv Oče v splošnem in velikem planu in v vsakem detajlu uprizoritve. Z držo, gestami, mimiko. V zavzeti komunikaciji z negovalko, pri raztresenem trančiranju kurjega bedra in držanju kavne skodelice. Ne ubog, ampak šarmanten, kot reče negovalka, odločen, pokončen in sploh ves čas jasno artikuliran, pri močeh, skratka, zato je njegova demenčna nemoč še bolj sugestivna. Absolutno dominira ne le v dramski in uprizoritveni, ampak tudi igralski konstelaciji …« — Petra Vidali, Večer, 17. 11. 2018 »Premišljeno in koncizno uprizorjena dramska miniatura, ki nudi refleksijo, ki ni nujno povezana zgolj z določeno izredno situacijo, temveč je v zasnovi in predvsem zaradi protagonistov obenem univerzalna analiza medčloveških odnosov.« — Peter Rak, Delo, 21. 11. 2018 Izmuzljiva pripoved o bolezenskem izgubljanju spomina in družinskih odnosih. tragična farsa režiser Jernej Kobal premiera 28. septembra 2018 Na rojstvo otroka z motnjo v duševnem razvoju moramo gledati kot na enega kritičnih trenutkov v življenju matere. Oče Nava Semel Mali oder Mali oder Florian Zeller Večni otrok ‫םייניעה ירוחאמ דליה‬ monodrama prva slovenska uprizoritev režiser Yonatan Esterkin angleška premiera 7. septembra 2019 slovenska premiera 13. septembra 2019 »Drama dobro ujame kompleksnost te pregovorne brezpogojnosti: očetovo sprejetje je res takojšnje in za večno, vendar mora pred/pod težo bremena vsakič znova zbežati in postane obsesiven tekač, materina resnica pa je še bolj skruniteljska: prav ona, prva, ki bi morala otroka nahraniti in potolažiti, ga ne more niti pogledati.« — Petra Vidali, Večer, 30. 9. 2019 uspešnica z več kot 40 ponovitvami nagrada za najboljšo moško vlogo na XXV. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Branku Završanu igralska nagrada ZDUS Duša Počkaj Branku Završanu 22 Sezona 23/24 nagrada za najboljšo žensko vlogo na XXVI. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Manci Ogorevc priznanje celjske zvezde Manci Ogorevc nagrada na festivalu monodrame United Solo v New Yorku za najboljšo mednarodno predstavo Ponovitve 23 Branko Završan in ansambel Le Mensonge komedija prva slovenska uprizoritev režiser Jernej Kobal premieri 29. septembra in 2. oktobra 2020 Bodi gledališče! zadnja generalka za premiero proslave zamujenega jubileja ob slavnostni sedemdesetletnici našega gledališča lani ... z gosti krstna uprizoritev avtor besedil songov Branko Završan režiserka Ivana Djilas avtorji glasbenih aranžmajev Blaž Celarec, Žiga Golob, Uroš Rakovec, Branko Završan interna premiera 19. marca 2021 uradna premiera 25. oktobra 2021 Atraktivno prikupna in duhovita proslava ob 70-letnici gledališča. Laž Pomembno je zaupanje, ki ga človek izgubi, ko svojo ljubljeno osebo ujame na laži. Florian Zeller »Dramaturgija in režija sta naredili vse in ravno prav, da izmenjava točk ne postane monotona in da ima vsaka točka kaj zapomnljivega. Igralci zelo dobro pojejo in igrajo (in so tudi gibalno suvereni) in muzičarji so pravi soigralci.« — Petra Vidali, Večer, 27. 10. 2021 »Naj občinstvo začuti, kok je lepo v gledališču tudi na čisto običajen dan, ko celjsko gledališče ustvarja že sedemdeset in nekaj let – in ko smo gledališče.« — Kaja Novosel, SiGledal, 28. 10. 2021 »Predstava v režiji Jerneja Kobala in dramaturgiji Alje Predan besedilu omogoča zmerni ritem odrskega razvoja, v katerem se igralska izvedba taktno nasloni na njegove humorne nastavke … Med dilemami prikrivanja in iskrenostjo dovolj niansirano izpovedujejo svoje različice resnice, predvsem pa laži, ki jih na koncu zavoljo ohranjanja razredne in statusne umestitve sprejmejo kot resnico. A tudi v tej skrajnosti še zmorejo prepoznavati med njima, le sprijaznili so se z njuno obrnjeno vlogo. Vendar ali res lahko vsakdo izpove svojo laž kot resnico?« — Rok Bozovičar, Radio Slovenija, 30. 9. 2020 »Koliko laži in koliko resnice prenese ljubezen?« — Petra Vidali, Večer, 5. 10. 2020 24 Sezona 23/24 Ponovitve 25 Mike Bartlett Rok Vilčnik rokgre Pogled v človeško stisko, ki jo lahko doživi vsak izmed nas. Pravi heroji »Ob obilju kosti je v Pravih herojih obilje referenc: iz svetovne klasike je hamletovski grobar, iz slovenske pa krvavi strniševski ljudožerski klavec. Iz nekoč tudi naše pop kulture so tukaj vsaj maratonci, ki tečejo častni krog, iz globalne pa Joker, sploh ker je Batman prava persona dramatis, pravi heroj Pravih herojev. Pravi heroji /…/ so z vsakim prizorom bolj podobni absurdnemu stripu.« — Petra Vidali, Večer, 16. 9. 2021 »Mimo tega so Pravi heroji v Strelčevi režiji vendarle lepo tekoča, gledljiva predstava s solidno dinamiko, katere najmočnejša plat je peščica prizorov, ki se prepričljivo ujamejo med humornost in tesnobnost.« — Anja Radaljac, Delo, 13. 9. 2021 Cock drama prva slovenska uprizoritev režiser Peter Petkovšek premiera 3. decembra 2021 Mrtvi so lahko boljši dobiček kot živi. šarfna komedija krstna uprizoritev režiser Samo M. Strelec premiera 10. septembra 2021 Klinc »Zdi se, da ustvarjalcem uprizoritve ni ušel noben poudarek. Liki so jasno zastavljeni in omogočajo polnokrvne interpretacije. /…/ Klinc je predstava, ki bi ji lahko napovedali solidno dolgo življenje.« — Petra Vidali, Večer, 14. 12. 2021 »Petkovškova režija je natančna in skorajda pedantno izčiščena; stavi na razgibano igro, ki se odlično znajde v vseh čustvenih registrih, dobro dinamiko v igralski zasedbi (Urban Kuntarič, Aljoša Koltak, Maša Grošelj in Branko Završan) in scensko prepričljivo zastavljen odrski prostor, ki je kot (okrogel) peskovnik, obdan s tribunami, in s formo rahlo priklicuje amfiteater, po drugi strani pa dogajalni prostor s tem pridobi intimo.« — Anja Radaljac, Delo, 10. 12. 2021 žlahtno komedijsko pero 2020 26 Sezona 23/24 Ponovitve 27 Kristian Smeds William Missouri Downs monodrama prva slovenska uprizoritev režiser Jari Juutinen premiera 23. septembra 2022 koprodukcija s sadsongskomplex:fi Cockeyed komedija prva slovenska uprizoritev režiser Luka Marcen premiera 14. oktobra 2022 Sophia Phila sploh ne zazna, zanjo je popolnoma neviden, kot da živita v vzporednih resničnostih. Sad Songs from the Heart of Europe Poglej me! Žalostinke so poetična igra o lepoti, ljubezni in upanju. Žalostinke iz srca Evrope »Z vsemi temi elementi predstava izkazuje dobro poznavanje komedijskega žanra, ki pa ji ga uspe preoblikovati in predrugačiti njegove funkcije. Režijsko je predstava izčiščena, atmosfersko je prijetna, lepo gledljiva in sproščena.« — Anja Radaljac, Delo, 17. 10. 2022 »Čeprav z zgoščanjem dogajanja na mizanscenske premike in z aktivno držo liki ostajajo nekoliko na površini poglobljene karakterizacije, pa uprizoritvi v režiji Luke Marcena na drugi strani ravno s tem uspe spretno ohraniti dinamičnost, ki gledalca pritegne h kontinuiranemu angažiranemu gledanju.« — Kaja Novosel, SiGledal, 17. 10. 2022 »Zgodbe so podajane prvoosebno, Sonja pa v njih pravzaprav izgine. Nimamo niti zares vtisa, da gledamo Sonjo Marmeladovo, ki igra Marmeladova ali Raskolnikova – vtis imamo, da gledamo sicer izvrstno Mašo Grošelj, ki s širokim igralskim diapazonom igra najprej Sonjo Marmeladovo, nato pa še tri druge like. Njihove zgodbe so podane s tremi krajšimi, v primerjavi z romanom psihološko in dogajalno osiromašenimi pripovedmi. Vsaka zgodba sama po sebi je – jasno, Zločin in kazen je pač klasika – pretresljiva, prepričljiva in večna.« — Anja Radaljac, Delo, 26. 9. 2022 28 Sezona 23/24 Ponovitve 29 drama režiserka Maša Pelko premiera 13. januarja 2023 Ikigai krstna uprizoritev avtorji Varja Hrvatin, Maša Grošelj, Aljoša Koltak, Anja Romih, Lea Culetto, Jurij Smrke, Jure Anžiček, Sebastijan Geč, Živa Čebulj avtorica koncepta, scenarija uprizoritve Varja Hrvatin premiera 6. aprila 2023 Kaj se zgodi, če usodo dveh posameznikov prepustimo igri preživetja ter glasu ljudstva – občinstvu? Власть тьмы, или Коготок увяз, всей птичке пропасть Drama v ospredje postavlja vprašanje zla v življenju posameznika. Oblast teme avtorski projekt Mali oder Lev Nikolajevič Tolstoj »Ikigai je v veliki meri posrečen in provokativen družbeni eksperiment v gledališkem formatu, ki tudi glasbeno, scenografsko in estetsko vsebinsko prepričljivo korespondira s sodobno družbeno-politično realnostjo.« — Anja Radaljac, Delo, 11. 4. 2023 »Ikigai se na eskplicitno verbalni ravni ne fokusira na konzumerizem, vendar pa premeteno opozori prav na to univerzalno podstat vsega.« — Petra Vidali, Večer, 11. 4. 2023 »Uprizoritev je dosledna in pokaže, da je tudi deklarirana skrb za otroke (samo)prevara in da je oblast teme neustavljiva in večna. Ampak ko ob gledanju brezkompromisne slike nasilja mislimo svet, ves čas tudi čutimo človeka, njegovo stisko in naprezanje. Oblast teme v tej sveži, suvereni in celostni uprizoritvi zasije kot polnokrvna drama.« — Petra Vidali, Večer, 17. 1. 2023 »Vendarle je Oblast teme kot celota odrsko delo, ki dobro spne gledališke elemente, aktualizacijo izvede na zelo neprisiljen, a jasno skomuniciran način, pojavnost nasilja pa reprezentira kompleksno.« — Anja Radaljac, Delo, 17. 1. 2023 30 Sezona 23/24 Ponovitve 31 Za otroke Maja Šorli drama krstna uprizoritev režiserka Nina Šorak premiera 19. maja 2023 »Uprizoritev v režiji Nine Šorak je navsezadnje estetsko smiselno zaključena celota, ki zdrži pozornost gledalk in gledalcev vse do konca.« — Kaja Novosel, SiGledal, 23. 5. 2023 Zloraba moči v visokošolskem prostoru ima uničujoče posledice. Tega okusa še niste poskusili Ljubi otroci in starši! V prihajajoči sezoni smo za vas pripravili kar dva ABONMAJČKA za male in velike ljubitelje gledališča. ABONMAJČEK 3+ je namenjen našim najmlajšim obiskovalcem od tretjega leta, ABONMAJČEK 6+ pa otrokom od šestega leta. V obeh si boste lahko ogledali tri izvrstne uprizoritve različnih slovenskih gledališč. ABONMAJČEK bo na sporedu ob sobotah dopoldne ob 10. uri in popoldne ob 17. uri. Grumova nagrada za najboljšo slovensko dramo 2021 32 Sezona 23/24 3 vrhunske predstave za samo 15 evrov Za Ponovitve otroke 33 po predlogi Svetlane Makarovič Zbirka uglasbenih pesmi ene najbolj priljubljenih slovenskih avtoric za otroke. Abonmajček 3+ po predlogi Svetlane Makarovič Čuk na palici Moment lutkovni kabaret režiserka Nika Bezeljak avtorica likovne podobe Nina Šulin premiera 10. oktobra 2015 45 min Čuk na palici režiserka Nika Bezeljak Moment Maja K o n č ar Zrcalce požrla , zrcalce, te bom režiser Luka M a SN G D rama L rcen jubljan a Andrej Predin Mica pri babici Otroški kabaret Čuk na palici predstavlja oživljene protagoniste v lutkovni podobi in uprizarja zbirko uglasbenih pesmi ene najbolj priljubljenih slovenskih avtoric za otroke. V družbi navihanih, prevzetnih, požrešnih, razvajenih, lažnivih, kratkovidnih in zaljubljenih živali spoznamo življenjske zagate in rešitve. Otroci v predstavi spoznajo različna glasbila: violino, kitaro, ukulele, bas, klarinet, bobne, ksilofon, dežno palico, lončeni bas, činele, glinene ptičke in dromljo. režiser Miha Golob Drama SNG Maribor 34 Sezona 23/24 Za otroke 35 Zrcalce, zrcalce, požrla te bom SNG Drama Ljubljana zmešnjavna pravljica krstna uprizoritev režiser Luka Marcen premiera 10. decembra 2021 45 Kaj se zgodi, če se babica in dedek, izkušena bralca pravljic, nekega jutra zbudita in ugotovita, da nista več v svojem stanovanju? Kaj se zgodi, če babica in dedek, prava poznavalca pravljic, ugotovita, da sta brez knjig pobrkljala vse zgodbe in pravljice? Zamešala sta pravljična števila in prave barve, pravljične like in pravljične dežele. Kaj se zgodi, če babica in dedek, pravcata pravljičarja, ugotovita, da sta se sama znašla v pravljici? Zgodi se napeto in dinamično potovanje skozi labirint pravljičnih ugank in vprašanj, nalog in preizkušenj. Skozi ta blodnjak pa niti najboljša zgodbarja ne moreta čisto sama. Kdo jima lahko pomaga? Napeto in dinamično potovanje skozi labirint pravljičnih ugank in vprašanj. min Nabrita, zavita in duhovita pustolovščina. Maja Končar Andrej Predin Mica pri babici Drama SNG Maribor ponorela piratska pustolovščina za neustrašneže krstna uprizoritev režiser in avtor priredbe besedila Miha Golob premiera 9. novembra 2019 55 min Mica in Ludvik v gledališki adaptaciji Piratov iz dežele Merikaka s ponorelim kompasom odplujeta na razburkano morje. Tam prekrižata pot kapitanu Cvenku in njegovi piratski ladji, ki je začuda ne poganja veter, ne pluje na bencin, paro ali elektriko. Kaj, pri smrčeči morski pošasti, žene Cvenkovo ladjo po širnih morjih, lahko na lastni koži preizkusijo mladi gledalci, saj jih kapitan vabi na čisto pravo piratsko preizkušnjo. Kako bosta Mica in Ludvik krmarila po deželi Merikaka, kjer je veliko nevarnih stvari, zavitih v lepo in slastno embalažo, bodo v nabriti, zaviti in duhoviti pustolovščini spoznali vsi neustrašni pomorščaki od blizu in daleč. 36 Sezona 23/24 Za otroke 37 Abonmajček 6+ po zgodbah Petra Svetine Zgodbe za vse priložnosti, potrebe in razpoloženja. Razcufane zgodbe vetine Petra S h a b d po zgo Slovensko mladinsko gledališče in zavod Divja misel – Vodnikova domačija Šiška krstna uprizoritev režiserka Maruša Kink premiera 26. marca 2022 60 min e n a f u Razc e zgodb k avod uša Kin ledališče in z a r a M a k režiser o mladinsko g omačija Šišk sk va d n e v Slo odniko V – l e is Divja m Lyman Frank B aum Čarovnik iz Oza režiser Miha Gol ob SNG Nova Goric a Simona Semenič Skrivno društvo KRVZ V mesto, naravnost med nas, prihaja karavana. Ne vemo, od kod prihaja in kam gre. Vemo pa, da prav tako skrbno, kot druge karavane tovorijo najdragocenejše blago – žafran, sol, čaj ali čokolado –, išče in tovori zgodbe. In na svoji poti najde take za vse priložnosti in potrebe: zgodbo za dober začetek, zgodbo, ki te pogreje, zgodbo, ki te potolaži, razburljivo zgodbo, zgodbo, ki izpolnjuje želje, strašljivo zgodbo, zgodbo, ki išče in na koncu najde srečen in pravičen konec. Štirje pripovedovalci in trije živahni glasbeniki vsepovsod stikajo za zgodbami in v pripovedi vpletajo zvoke, slike, predmete, občinstvo; da se znajde v zgodbi, je njim in nam na voljo ves svet. režiser Mare Bulc Ljubljana Lutkovno gledališče 38 Sezona 23/24 Za otroke 39 Lyman Frank Baum Simona Semenič Napeta zgodba sočutja, prijateljstva, iskrenosti, poguma in medgeneracijskega sodelovanja. Čarovnik iz Oza SNG Nova Gorica Sirota Doroteja živi s teto in stricem v puščobni in dolgočasni deželi Kansas. Ujame jo tornado, ki jo odnese v čudovito deželo Oz, sanjsko deželo, polno čudežev in raznolikih ljudi. Kljub očarljivosti omamne dežele čuti domotožje in se želi vrniti domov. A vrnitev ni tako preprosta. Najprej mora prepešačiti pol dežele do glavnega in najmogočnejšega čarovnika Oza, edinega, ki ji lahko pomaga. Na poti sreča še Strašilo, ki nima možganov, in ga povabi zraven. Nato se jima pridružita še Pločevinasti človek brez srca ter Lev brez poguma. Vsi trije gredo z junakinjo po tisto, kar jim manjka, da bi našli srečo in zadovoljstvo. Ena najpopularnejših zgodb ameriške kulture je zgodba o iskanju sebe in lepšega življenja, je fantastična pripoved o odraščanju in pogumu. 80 min Lutkovno gledališče Ljubljana pustolovska detektivka krstna uprizoritev avtorica dramatizacije Simona Semenič režiser Mare Bulc premiera 22. februarja 2022 105 min Fantastična pripoved o odraščanju in pogumu. pravljični muzikal avtor priredbe besedila in režiser Miha Golob premiera 12. septembra 2014 Skrivno društvo KRVZ Nekega večera, ko se Črt odpravlja spat, zagleda skrivnostno senco, zdi se mu, da vidi zmaja. Ne moti se. Istega večera dvojčka Kaj in Iza najdeta skrivnostni zemljevid in pokažeta ga Vidu, Črtovemu najboljšemu prijatelju. In kot bi trenil, se štirje enajstletniki znajdejo sredi napete pustolovščine. Detektivsko odkrivanje skrivnosti zemljevida glavne junake popelje v svet zmajev in skrivnostne rastline, ki zmajem omogoča dolgotrajno življenje. Spopasti se morajo z zapletenimi ugankami in različnimi nepridipravi, ki klopčič zgodbe še bolj zapletajo. 40 Sezona 23/24 Za otroke 41 Kajetan Kovič, Jerko Novak Johanna Spyri Maček Muri Heidi »Na srečo pa znajo dobro peti tudi celjski protagonisti. To je velik plus zanje. Vse skupaj je torej izzvenelo v dobrem ritmu, z obilo zabave in smeha iz prepolne dvorane. Mimogrede: razprodani sta bili tako predpremiera kot prva uprizoritev in najbrž na ponovitvah ni nič drugače.« — TomaS, Novi tednik Celje, 16. 10. 2007 Zgodba o svobodi, ljubezni, prijateljstvu in naravi. Zgodba o mačjih ljubezenskih pripetljajih in nesporazumih se prepleta z zgodbo o dobrodušnem roparju, ki ne da spati policajem. Heidi predstava za otroke avtorica dramatizacije Romana Ercegović režiser Matjaž Latin premiera 6. oktobra 2007 predstava za otroke krstna uprizoritev avtorica dramatizacije Tatjana Doma režiserka Ivana Djilas premiera 27. septembra 2019 »Ob predstavi v SLG Celje v režiji Ivane Djilas se je smejalo mladim in starim … V uri in deset minut ni bilo niti minute priložnosti za dolgočasje … Teme, ki jih celjska Heidi nezateženo odpira v domišljeni otroški veseloigri, so danes enako ali še bolj pomembne, kot so bile konec 19. stoletja … Predstavo vsem veselo priporočam.« — Petra Vidali, Večer, 18. 10. 2019 uspešnica z več kot 80 ponovitvami predstava je uvrščena na platformo Zlata paličica uspešnica z več kot 180 ponovitvami 42 Sezona 23/24 Ponovitve 43 predstava za otroke krstna uprizoritev avtorici dramatizacije Tatjana Doma, Saša Eržen režiserka Ivana Djilas interna premiera 23. oktobra 2020 uradna premiera 6. novembra 2021 Kozlovska sodba v Višnji Gori Človeška neumnost, omejenost in hibe se do danes niso spremenile. Tista o bolhah Josip Jurčič Nagajiva, iskriva in zabavna pripoved o mačji kraljici, ki si noče priznati, da ima težave, in se jih zato loteva popolnoma neuspešno. Saša Eržen lepa povest iz stare zgodovine krstna uprizoritev avtorja dramatizacije Tatjana Doma, Luka Marcen režiser Luka Marcen premiera 7. oktobra 2021 »Pa vendar nas predstava na nek nežen način spodbudi, da smo strpnejši v dialogu in širši v razmisleku, kar je plemenito sporočilo tudi za generacije, ki naj bi jim bila predstava primarno namenjena.« — Kaja Novosel, SiGledal, 11. 10. 2021 »Celjska uprizoritev je prava parada dvoličnosti, kjer so v resnici vsi bolj krivi kot ubogi kozel, ki je le zašel na sosedov vrt in bil obtožen že zato, ker je sočno zelje samo gledal. Uprizoritev si zato ne zasluži le mlade publike, ampak tudi oko in uho odraslih.« — Vilma Štritof, Radio Slovenija, 10. 11. 2021 »Vseeno pa je torej Tista o bolhah odrasle pridobila na svojo stran z metaforičnim, aktualističnim branjem teksta, otroke pa z živostjo uprizoritve. Strašno jim je bilo všeč, ker imajo muce smešno velike zadnjice, trebuhe ali boke, ker z njimi in seveda z repi zelo fino migajo in ker so sploh gibalno nadvse spretne.« — Petra Vidali, Večer, 10. 11. 2021 »Razvidno je, da je v predstavo vloženo veliko premisleka, truda in navsezadnje tudi sredstev, saj je uprizoritev razkošna in idejno natančno usmerjena, vse to z občutkom za otroške oči in spoštovanjem do najmlajšega obiskovalca, ki se morda prvič srečuje z gledališčem. Rezultat je ljubka celota, ki se bo verjetno okitila z velikim številom ponovitev doma in v gosteh.« — Kaja Novosel, SiGledal, 8. 11. 2021 uspešnica z več kot 50 ponovitvami predstava je uvrščena na platformo Zlata paličica 44 Sezona 23/24 uspešnica z več kot 60 ponovitvami žlahtna komedija po izboru občinstva na 30. Dnevih komedije posebna omemba strokovne žirije na 30. Dnevih komedije predstava je bila uvrščena v tekmovalni program festivala Novosadske pozorišne igre predstava je uvrščena na platformo Zlata paličica Ponovitve 45 Slobodan Obradović avtorski projekt Robin Hood Mala Eli predstava za otroke prva slovenska uprizoritev režiser Samo M. Strelec premiera 17. septembra 2022 krstna uprizoritev doživljajsko potovanje za najmlajše režiserka Mateja Kokol premiera 13. decembra 2022 Eli in Maksa dolgčas potisne v ustvarjalno izumljanje zgodb in ju popelje na domišljijsko potovanje. O željah, vlakih in drugih lepih rečeh Robin Hood je borec za socialno pravičnost, ki jemlje bogatim, da lahko pomaga revnim. Robin Hud »Glede na starostno in spolno usmerjenost dinamike starejši (pametnejši) bratec – mlajša (ne tako pametna) sestrica predstavi namreč uspe nekaj ključnega: v identiteti deklice, ki ima rada vlake, ki bobna in ki jo krasi še marsikatera atipična ›dekliška‹ lastnost, ter v njeni dosledni ignoranci Maksovega, blagega, a kljub temu prisotnega ›mansplainanja‹, je zelo jasno stališče projekta o nesprejemljivosti spolno zaznamovanih interesov in idej, ki se še vedno prepogosto pojavljajo (tudi) ob najmlajših članih naše družbe.« — Kaja Novosel, SiGledal, 16. 12. 2022 »Skoraj romantična pripoved ostaja na meji kriminalke.« — Aleksandra Saška Gruden, Radio Slovenija, 18. 9. 2022 »Uprizoritev v režiji Sama M. Strelca dobro realizira poudarke in podmene besedila. Odrski promet je razgiban in brez izrazitih zastojev.« — Petra Vidali, Večer, 23. 9. 2022 46 Sezona 23/24 Ponovitve 47 Dodatni program za otroke Praznovanje rojstnega dne Pripravite otrokom nekoliko drugačen rojstni dan in jih pripeljite na praznovanje v SLG Celje. Slavljenca in njegove prijatelje bomo popeljali v magični svet gledališča in jim razkrili kakšno drobno gledališko skrivnost. Gledališka vzgoja Potek praznovanja rojstnega dne srednje šole tce, osnovne in vr za je el C LG S brezplačno V ine organiziramo up sk ne če ju kl imo delovanje ter za lski uri predstav šo V . jo go vz ko popeljemo gledališ em. Obiskovalce nj v e ic kl po in gledališča in zaodrja. edališkega odra gl et sv i bn ro ča v ierne ipeljejo do prem pr s na ki , ke ra ko serja, bralne Predstavimo vse bor teksta in reži iz e: av st ed pr e ografije uprizoritv nastajanja scen es oc pr , je va e cem vaje, aranžirn ja luči. Obiskoval an ov lik ob , be as vseh, ki se in kostumov, gl dolžitve in naloge za o em iš op no o skrivajo podrob in med predstav e av st ed pr ju an ališču ob nastaj dimo, a so v gled vi ne li ko ni jih rekviziter, v zaodrju in stave, šepetalka, ed pr a dj vo . pr rogram nepogrešljivi (n rski delavci …). P od , er st oj m i čn e za vrtce tonski mojster, lu ina kulturnega dn eb vs t ko di tu en ino sklopa je primer , vsebino in dolž le šo e nj ed sr in cev. ter osnovne teresom udeležen in in ti os ar st o pa prilagodim alcev. starosti obiskov je je prilagojena go alcev. vz ov ke iš isk al ob ed Ura gl ed 10 in 20 m je e in up sk t likos Priporočena ve 48 Sezona 23/24 Slavljenec skupaj s prijatelji preko gledaliških izzivov odkriva skrivnostni svet gledališča. Otrokom predstavimo proces nastajanja predstave – od izbora teksta, režiserja, bralnih vaj, aranžirnih vaj do finega izdelovanja predstave, procesa nastajanja scenografije in kostumov, glasbe, oblikovanja luči. Sprehodimo se po poteh ustvarjalcev in si ogledamo zaodrje ter druge prostore, ki so skriti očem obiskovalcev. Slavljenca v maskirnici gledališča naličimo; tako otroci dobijo občutek za gledališko preobrazbo. Praznovanje in predstavitev gledališča prilagodimo starosti otrok. Po dogovoru s starši se lahko otroci okrepčajo (za pribor, prigrizek in pijačo poskrbijo starši). Ob koncu se bogatejši za lepe spomine poslovimo. Pomembne informacije • • • • Slavljenec lahko povabi največ 10 prijateljev. Praznovanje rojstnega dne lahko organiziramo med delavniki, traja pa lahko največ 2 uri. Prisoten mora biti vsaj eden od staršev. Praznovanje in predstavitev gledališča prilagodimo starosti otrok. Cena vstopnice za praznovanje (starši slavljenca jih prevzamejo pred praznovanjem) je 8 evrov na otroka . rojstnega dne za praznovanje a in , rm te ijo ac spo Urško Vouk Za rezerv je pokličite go go .si. vz ce ke giš sl al @ ed uk urska.vo ali obisk gl ov sl na ena te i ji piši 031 670 957, al Za otroke 49 Igralski ansambel Žan Brelih Hatunić Vlogi v sezoni 2022/23 Maks (Mala Eli), Phil (Poglej me!) Vloge v ponovitvah Flere Krivostegno, sodni sluga (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Nastopajoči (Bodi gledališče!), Nastopajoči (Tista o bolhah), Policaj Macelj (vskok) (Maček Muri) Vloge v sezoni 2022/23 Eva Vode (Tega okusa še niste poskusili), Eli (Mala Eli), Sophia (Poglej me!) Vloge v ponovitvah Lilika (Pravi heroji), Nastopajoča (vskok) (Bodi gledališče!), Mica, Mala muca (vskok) (Maček Muri) Jagoda Vloga v sezoni 2022/23 Kraljica (Robin Hood) Vloga v ponovitvi Gospodična Rottenmeier (Heidi) David Čeh Renato Jenček Vlogi v sezoni 2022/23 Kolega (Tega okusa še niste poskusili), Princ John (Robin Hood) Vloga v sezoni 2022/23 Menih Tuck (Robin Hood) Vloge v ponovitvah Starešina Žužnjal (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Nastopajoči (Tista o bolhah), Mestni učitelj (Heidi), Policaj Mucelj (Maček Muri) Vloga v ponovitvi Ferš (Pravi heroji) Maša Grošelj Aljoša Koltak Vloge v sezoni 2022/23 Nastopajoča (Ikigai), Marina, dekle sirota (Oblast teme), Sonja (Žalostinke iz srca Evrope) Vloge v sezoni 2022/23 Nastopajoči (Ikigai), Akim, Nikitov oče (Oblast teme), Marley (Poglej me!) Vloga v ponovitvi Laurence (Laž) Vloge v ponovitvah Canek (Pravi heroji), Paul (Laž), Mav, Brkati Marko, Krasni Pepe, Komentator (Maček Muri) Nagrada Večerova nagrada za igralske dosežke v sezoni 2021/22 50 Lucija Harum Sezona 23/24 Igralski ansambel 51 Rastko Krošl Manca Ogorevc Vloga v sezoni 2022/23 Kralj Richard (Robin Hood) Vlogi v sezoni 2022/23 Dekanja Metoda Priester (Tega okusa še niste poskusili), Will 1 (Robin Hood) Vloge v ponovitvah Dr. Žnuderl (Pravi heroji), Michel (Laž), Klarin oče (Heidi) Urban Kuntarič Lučka Počkaj Vloge v sezoni 2022/23 Teodor Schneider (Tega okusa še niste poskusili), Mitrič, delavec (Oblast teme), Robin Hood (Robin Hood) Vloga v sezoni 2022/23 Anisja, Pjotrova žena (Oblast teme) Vloge v ponovitvah Lukež Drnulja, nočni čuvaj (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Peter (Heidi), Veliki Čombe (vskok) (Maček Muri) Barbara Medvešček Vloge v sezoni 2022/23 Doroteja Luna Kovač (Tega okusa še niste poskusili), Matrjona, Akimova žena (Oblast teme), Dojilja (Robin Hood) Vloge v ponovitvah Pavla Zaropotala, županja (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Laurence (Laž), Teta Deta (Heidi) Vloge v ponovitvah Nastopajoča (Bodi gledališče!), Nastopajoča (Tista o bolhah), Laura, Ženska, Martine (Oče) Tanja Potočnik Vlogi v sezoni 2022/23 Ivona Kalisch (Tega okusa še niste poskusili), Will 2 (Robin Hood) Vloge v ponovitvah Starešina Gobežalka (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Alice (Laž), Nastopajoča (Bodi gledališče!), Pevka, Točajka, Mika (Maček Muri) Andrej Murenc Tarek Rashid Vlogi v sezoni 2022/23 Pjotr, bogat kmet (Oblast teme), Šerif iz Nottinghama (Robin Hood) Vloga v sezoni 2022/23 Mali John (Robin Hood) Vloge v ponovitvah Paul (Laž), Moški, Pierre (Oče), Maček Muri (vskok) (Maček Muri) 52 Vloge v ponovitvah Alice (Laž), Maya (Večni otrok), Anne, Andréjeva hčerka, Ženska (Oče), Muca Maca (Maček Muri) Sezona 23/24 Vloga v ponovitvi Batman (Pravi heroji) Igralski ansambel 53 Eva Stražar Lovro Zafred Vlogi v sezoni 2022/23 Akulina, Pjotrova hči iz prvega zakona (Oblast teme), Lady Marian (Robin Hood) Vlogi v sezoni 2022/23 Nikita, delavec (Oblast teme), Norman (Poglej me!) Vloga v ponovitvi Klara (vskok) (Heidi) Mario Šelih Branko Završan Vloga v sezoni 2022/23 Sir Fitzooth (Robin Hood) Vloga v sezoni 2022/23 Rafael Blažin (Tega okusa še niste poskusili) Vloga v ponovitvi Vaški učitelj (Heidi) Damjan M. Trbovc Vlogi v sezoni 2022/23 Peter Studen (Tega okusa še niste poskusili), Alan-a-Dale (Robin Hood) Vloge v ponovitvah Andraž Slamorezec, mestni svetovalec (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Nastopajoči (Bodi gledališče!), Michel (Laž), Služabnik Sebastian (Heidi), Župan, Miki, Kuhar Žane (Maček Muri) Vloge v ponovitvah Nastopajoči (Bodi gledališče!), André, star moški (Oče), Ded (Heidi) Gostje v sezoni 2022/23 Blaž Celarec glasbenik (Bodi gledališče!) Žiga Golob glasbenik (Bodi gledališče!) Gojmir Lešnjak Gojc Bojan Umek Oma (Pravi heroji) Uroš Rakovec glasbenik (Bodi gledališče!) Nika Vidic Anjutka, hči iz drugega zakona (Oblast teme), Heidi (vskok) (Heidi) 54 Sezona 23/24 Igralski ansambel 55 Naše in vaše gledališče! Nagrade 2022/23 Abonmaji SLG Celje 2023/24 Kaj abonma vključuje? 6 premiernih uprizoritev SLG Celje in 1 gostujočo predstavo ali drugo prireditev po lastni izbiri Maša Grošelj Živa Čebulj Večerova nagrada Nagrada Radojke Vrančič Nagrada za igralske dosežke v sezoni 2021/22 za vlogi Ž v Klincu in Sofie v Dolgu Nagrada za prevod pesniške zbirke Andrée Chedid Ubesediti pesem (Književno društvo Hiša poezije, 2022) Abonma vključuje šest premiernih uprizoritev SLG Celje (pet na Velikem odru in eno na Malem odru). Abonenti si boste lahko ogledali tudi dodatno gostujočo predstavo ali drugo prireditev po lastni izbiri (razen predstav na festivalu Dnevi komedije 2024 in Ekskluzivnih gostujočih predstav), tako da si boste v sezoni 2023/24 v abonmaju lahko ogledali skupno sedem predstav. Vstopnico za gostovalno predstavo ali drugo prireditev po lastni izbiri prevzamete pri blagajni SLG Celje. Abonmajski sedežni red na tej predstavi ne velja. po motivih življenja in dela Karla Destovnika – Kajuha Juriš Mali oder režiserka Živa Bizovičar Vinko Möderndorfer Jean-Paul Sartre Zaprta vrata režiserka Mateja Kokol po motivih zgodovinskih kronik Williama Shakespeara Druga preteklost Kralji režiser Luka Marcen režiserka Livija Pandur commedia dell’arte avtorski gledališko-glasbeni ambientalni omnibus Paradiž režiser Matteo Spiazzi 3JA! režiser Matija Solce + dodatna gostujoča predstava ali druga prireditev po izbiri Predvpis in vpis abonmaja Zlati odrski križ za uprizoritev Tunel Mednarodna nagrada zlati križ, najvišje gledališko priznanje v Litvi, v kategoriji stvaritev za otroke in mlade, uprizoritvi pod režijsko taktirko Mihe Goloba za predstavo Tunel v koprodukciji Lutkovnega gledališča Klajpeda in Lutkovnega gledališča Ljubljana 58 Nagrada za najboljšo mednarodno predstavo monodrami Večni otrok Predstava Večni otrok dramatičarke Nave Semel v režiji Yonatana Esterkina z Manco Ogorevc v glavni vlogi je na največjem mednarodnem festivalu monodrame na svetu United Solo Sezona 23/24 Predvpis 1.–29. junij Vpis za dosedanje abonente 1.–6. september Urnik blagajne vsak delavnik 9.00–12.00 in 15.00–18.00 sobota 9.00–12.00 Vpis za nove abonente 7.–11. september Abonmaji 59 Tudi letos smo za vas pripravili predvpis. Vsi tisti, ki si želite svoj sedež v našem gledališču zagotoviti že pred počitnicami, lahko to storite na predvpisu abonmajev za stare in nove abonente, ki bo potekal od 1. do 29. junija 2023. V tem času bo gledališka blagajna odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00, v soboto pa od 9.00 do 12.00. Ob predvpisu vas čaka darilo. Jeseni bo potekal vpis abonmajev za stare abonente od 1. do vključno 6. septembra 2023, za nove abonente pa od 7. do vključno 11. septembra 2023. V tem času bo gledališka blagajna odprta od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00, v soboto pa od 9.00 do 12.00. Abonma lahko plačate na tri obroke. Abonmajska vstopnica ni prenosljiva. ABONMA RE ABONMA TOREK VEČERNI • • • • ABONMA ČETRTEK VEČERNI predstave ob četrtkih ob 19.30 ABONMA DIALOG (PETEK VEČERNI) predstave ob petkih ob 19.30, po predstavah pogovori z ustvarjalci ABONMA SOBOTA POPOLDANSKI predstave ob sobotah ob 17.00 ABONMA SOBOTA VEČERNI predstave ob sobotah ob 19.30 ŠTUDENTSKI in DIJAŠKI ABONMA Študentje in dijaki se lahko odločijo za abonma Torek večerni, Četrtek večerni, Dialog, Sobota popoldanski ali Sobota večerni s 50-odstotnim popustom v času predvpisa in s 30-odstotnim popustom v času vpisa. Termini abonmajev veljajo za Veliki oder, medtem ko predstave na Malem odru nimajo stalnega dne, niti zanje ne velja obstoječi sedežni red. ABONMAJČEK 3+ Abonma je namenjen otrokom, starejšim od treh let, in vključuje 3 predstave: ŠOLSKI (OSNOVNOŠOLSKI) ABONMA Predstave nimajo stalnega dne, ura začetka predstave je po dogovoru. V Mladinskem abonmaju, ki je namenjen srednjim šolam, ponujamo tri predstave iz našega repertoarja. Odločitev, katere predstave bodo vključene v abonma, prepuščamo učiteljem – koordinatorjem. Tako je v SLG Celje mogoče Mladinski abonma sestaviti poljubno. • • • • • • Mali oder - Nava Semel Večni otrok Rok Vilčnik rokgre Pravi heroji William Missouri Downs Poglej me! Mali oder - Kristian Smeds Žalostinke iz srca Evrope Mali oder - Florian Zeller Oče Florian Zeller Laž + dodatna gostujoča predstava ali druga prireditev po izbiri Družinski abonma Abonma je namenjen staršem, ki bi si radi po ugodni ceni skupaj z enim ali več otroki, mlajšimi od 26 let, ogledali naše predstave. Starši plačajo redno ceno abonmaja, prvi otrok ima 50 % popusta, vsakemu nadaljnjemu otroku pa SLG Celje podari abonma brezplačno (predložiti je treba otrokov osebni dokument). Obstoječi abonenti V času predvpisa obstoječim abonentom ob nakupu abonmaja nudimo poseben 30-odstotni popust. Novi abonenti Ker v gledališče najrajši zahajamo v družbi svojih najdražjih, novim abonentom nudimo 20 % popusta ob nakupu drugega abonmaja v času predvpisa. V primeru, da si predstave ne morete ogledati v terminu, predvidenem za vaš abonma, je treba vstopnico predhodno odpovedati. Samo na podlagi zabeležene odpovedi vam lahko izdamo nadomestno vstopnico. Po začetku predstave vstop v dvorano ni mogoč. Sezona 23/24 Lutkovni kabaret po predlogi Svetlane Makarovič Čuk na palici Moment Zrcalce, zrcalce, požrla te bom SNG Drama Ljubljana Andrej Predin Mica pri babici Drama SNG Maribor ABONMAJČEK 6+ Abonma je namenjen otrokom, starejšim od šest let, in vključuje 3 predstave: • • Po zgodbah Petra Svetine Razcufane zgodbe Slovensko mladinsko gledališče in zavod Divja misel – Vodnikova domačija Šiška Lyman Frank Baum Čarovnik iz Oza SNG Nova Gorica Skrivno društvo KRVZ Lutkovno gledališče Ljubljana Termini Abonmajčka • DOPOLDANSKI: predstave ob sobotah ob 10.00 • POPOLDANSKI: predstave ob sobotah ob 17.00 predstave preteklih sezon, vsako prvo soboto v mesecu od oktobra do maja Abonenti RE V času predvpisa ob nakupu abonmaja RE (predstave preteklih sezon) nudimo poseben 10-odstotni popust. 60 MLADINSKI (SREDNJEŠOLSKI) ABONMA Predstave nimajo stalnega dne, ura začetka predstave je po dogovoru. • ABONMA PREMIERA predstave ob torkih ob 19.30 OTROŠKI ABONMA Za osnovnošolske otroke in mladino imamo vsako leto razpisan Šolski abonma, ki vključuje tri predstave, saj smo prepričani, da je treba gledalce vzgajati že od malih nog. Vrste abonmajev predstave predvidoma ob petkih ob 19.30 ABONMAJI ZA ŠOLE 3 predstave za otroke za 15 € Popusti Za odrasle • 10 % popusta pri nakupu abonmaja RE v času predvpisa; • 30 % popusta pri nakupu abonmaja, razen Premierski, v času predvpisa za obstoječe abonente; • 20 % popusta za nove abonente pri nakupu drugega abonmaja, razen Premierskega, v času predvpisa; • 20 % popusta za Večerove naročnike (Klub Večer) pri nakupu katerega koli abonmaja SLG Celje (z izjemo festivala Dnevi komedije in Abonmajčka); • 20 % popusta za člane Društva slovenskih književnih prevajalcev pri nakupu vstopnic za predstave SLG Celje; • 20 % popusta za člane knjižnega kluba Svet knjige pri nakupu vstopnic za predstave SLG Celje; • 20 % popusta za invalide, člane Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije pri nakupu neabonmajskih vstopnic; • 100 % popusta za študente AGRFT in člane Združenja dramskih umetnikov Slovenije (ob predložitvi veljavne izkaznice); • 100 % popusta za brezposelne (brezplačne vstopnice za brezposelne so na voljo pol ure pred predstavo, če so v dvorani še prosti sedeži; za prevzem brezplačne vstopnice je treba predložiti potrdilo Zavoda za zaposlovanje RS, ki ni starejše od enega meseca; popust ne velja za premiere, festival Dnevi komedije in Ekskluzivna gostovanja). Abonmaji Za upokojence 50 % popusta pri nakupu abonmaja, razen Premierski, v času predvpisa; • 30 % popusta pri nakupu abonmaja, razen Premierski, v času vpisa; • 20 % popusta pri nakupu neabonmajskih vstopnic. • Za otroke in mladino • 50 % popusta za prvega otroka, mlajšega od 26 let, pri nakupu družinske vstopnice ali družinskega abonmaja, vsak nadaljnji otrok 100 % popusta; • 50 % popusta za študente in dijake pri nakupu abonmaja, razen Premierski in Abonmajček, v času predvpisa; • 30 % popusta za študente in dijake pri nakupu abonmaja, razen Premierski in Abonmajček, v času vpisa abonmaja; • 20 % popusta za študente in dijake pri nakupu vstopnic za predstave SLG Celje. Opombe • Abonmajček in otroške predstave nimajo popustov. • Predstave na festivalu Dnevi komedije nimajo popustov. • Predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje nimajo popustov. • Silvestrska predstava nima popustov. • Popusti se ne seštevajo. 61 Dodatne informacije Rezervacije vstopnic Rezervirano vstopnico je treba pri gledališki blagajni prevzeti najkasneje dva dni pred predstavo. V primeru, da vstopnice ne prevzamete pravočasno, bo odtlej na voljo v prosti prodaji. Darilni boni Podariti ogled gledališke predstave ali abonmaja je nekaj neprecenljivega, predvsem pa drugačnega in inovativnega. V SLG Celje vam omogočamo, da z darilnim bonom obdarite svoje najbližje, prijatelje, sodelavce in poslovne partnerje. Vi sami določite vrednost bona, blagajničarka pa vam izda lepo izdelan in oblikovan darilni bon. Gostujoče predstave Za predstave z oznako Gostovanje veljajo obstoječe cene vstopnic in obstoječi popusti. Abonenti si eno predstavo lahko izberejo kot sedmo predstavo, ki jim jo SLG Celje podari. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Za predstave z oznako Prijateljsko gostovanje velja, da je vstop za vse obiskovalce prost. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Za predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje obstoječe cene vstopnic in popusti ne veljajo. SLG Celje določi posebno ceno. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Obveščanje o programu Spored predstav in drugih prireditev je objavljen na spletni strani www.slg-ce.si. Abonentom pošiljamo tedenski spored na elektronski naslov, tiskani mesečni program pa po pošti na dom. O spremembah programa abonmajskih predstav obveščamo na naši spletni strani in preko družbenih omrežij (Facebook in Instagram profila SLG Celje). Kontakt Za vse dodatne informacije se obrnite na blagajničarki Jerico Vitez in Urško Zimšek po telefonu 03 42 64 208, e-pošti blagajna@slg-ce.si ali pa se osebno oglasite pri blagajni. Cenik za sezono 2023/24 Vstopnice Veliki oder* Mali oder* Premiera Silvestrska predstava Otroška predstava Rojstni dan Odprta vstopnica** za 5 predstav Odprta vstopnica** za 10 predstav Odprta vstopnica** za 20 predstav Odprta vstopnica** za 30 predstav Veliki oder BALKON 15 € 25 € 25 € 6€ 8€ 75 € 130 € 220 € 270 € Abonmaji PARTER LEVO 18 € DESNO ABONMA RE (predstave preteklih sezon) 6 + 1 predstav 70 € ABONMA (predstave nove sezone) 6 + 1 predstav 99 € ABONMA DIALOG (petek večerni) 6 + 1 predstav 120 € ABONMA PREMIERA 6 + 1 predstav 120 € MLADINSKI ABONMA 3 predstave 15 € MLADINSKI ABONMA posamezna predstava 7€ ŠOLSKI ABONMA 3 predstave 15 € ŠOLSKI ABONMA posamezna predstava 6€ ABONMAJČEK 3+ 3 predstave 15 € ABONMAJČEK 6+ 3 predstave 15 € *SLG Celje si pridržuje pravico do višjih cen vstopnic ob gostovanjih zahtevnejših produkcij. ** Ne velja za premiere in Dneve komedije. V primeru izgube ali poškodbe abonmajske izkaznice za izdelavo nove zaračunamo 5 €. Cenik 63 O festivalu Dnevi komedije Dnevi komedije so postali zaščitni znak mesta Celja. Prvič so potekali v SLG Celje od 14. februarja do 6. marca 1992. Idejni oče festivala je zdaj že upokojeni dramski igralec SLG Celje Marjan Bačko. Nekoč je ob kavi navrgel idejo, da bi bilo dobro v Celje pripeljati še druga gledališča, ki gojijo komedijo. Idejo sta takoj podprla takratni upravnik Borut Alujevič in takratni umetniški vodja Blaž Lukan. Rodil se je festival Dnevi komedije, ki je iz festivala lokalnega značaja prerasel v pomemben slovenski gledališki dogodek, ki vsako leto v Celje pripelje vrhunske gledališke ustvarjalce institucionalnih in neinstitucionalnih gledališč iz vse Slovenije. Dnevi komedije so največji tovrstni dogodek v celjski regiji in edini festival v slovenskem gledališkem prostoru, ki ponuja pregled najboljših gledaliških komedij preteklega koledarskega leta. Tekmovalni program predvidoma vključuje osem predstav, po izboru selektorja pa lahko število tekmovalnih predstav tudi variira. Predstave tekmovalnega programa se potegujejo za nagrade za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedijanta leta, ki jih podeljuje tričlanska strokovna žirija. Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki izbere najboljšo predstavo po svoji presoji. Poleg tega občinstvo vsak večer izbere še komedijantko ali komedijanta večera. Leta 1992 sta bili podeljeni samo dve nagradi: žlahtna komedijantka in žlahtni komedijant. Prva žlahtna nagrajenca sta postala Polona Vetrih in Tine Oman. Leta 1993 so prvič podelili še nagrado za žlahtno komedijo. Prva žlahtna komedija je bila Tartuffe v izvedbi SMG Ljubljana. Leta 1996 se je nagradam pridružila še nagrada za žlahtnega režiserja. Prvi žlahtni režiser je postal Samo Strelec za režijo predstave Krčmarica. Od leta 2003 tudi občinstvo izbira svojo žlahtno komedijo z ocenjevanjem predstav (od 1 do 5). Najvišjo oceno občinstva je do leta 2008 prejela predstava Duohtar pod mus! v izvedbi Gledališča Koper in SNG Nova Gorica z oceno 4,9496. Od leta 1998 Mestna občina Celje kot pokroviteljica in Slovensko ljudsko gledališče Celje kot organizator razpisujeta javni anonimni natečaj za izvirno slovensko komedijo, žlahtno komedijsko pero. Natečaj je od leta 2006 bienalnega značaja, nagrado pa podeljuje žirija, ki jo imenuje SLG Celje. Prvič je nagrado žlahtno komedijsko pero leta 1998 prejel Vinko Möderndorfer za komedijo Vaja zbora. Razpis natečaja žlahtno komedijsko pero 2024 Mestna občina Celje kot pokroviteljica in Slovensko ljudsko gledališče Celje kot organizator razpisujeta JAVNI ANONIMNI NATEČAJ ZA IZVIRNO KOMEDIJO (ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO). Nagrado v višini 6.000 evrov bruto bo podelila tričlanska žirija, ki jo imenuje SLG Celje. Pogoji natečaja • • • • • • komedija mora biti napisana v slovenskem jeziku in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; avtorji morajo poslati tri izvode komedije pod šifro in zraven priložiti zaprto ovojnico, označeno z isto šifro, v katero vložijo list s svojimi podatki (ime in priimek, naslov, telefonsko številko in elektronski naslov); pravico do krstne uprizoritve nagrajene komedije ima SLG Celje; nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; moralno in pravno so za izvirnost komedije odgovorni avtorji. Žirija ne bo upoštevala • • • besedil, na katerih so navedeni podatki avtorja; že objavljenih ali uprizorjenih besedil in besedil, ki so bila že poslana na katerega koli od preteklih natečajev za žlahtno komedijsko pero; nelektoriranih besedil. Avtorji morajo svoje komedije poslati do 30. septembra 2023 (poštni žig) na naslov: Slovensko ljudsko gledališče Celje, Gledališki trg 5, 3000 Celje, s pripisom »Za natečaj«. Prejetih tekstov ne vračamo. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. Nagrada žlahtno komedijsko pero 2024 bo podeljena na 32. Dnevih komedije. 64 32. Dnevi komedije bodo predvidoma marca 2024. Sezona 23/24 Dnevi komedije 65 SLG Celje Sponzorji in partnerji v sezoni 2023/24 Gledališki trg 5 3000 Celje centrala +386 (0)3 426 42 00 tajništvo +386 (0)3 42642 02 e-naslov lea.toman@slg-ce.si vodja predstav ANŽE ČATER ZVEZDANA KROFLIČ ŠTRAKL spletna stran www.slg-ce.si šepetalki BREDA DEKLEVA SIMONA KROŠL uprava tehnični ansambel upravnik MIHA GOLOB tehnična vodja ALEKSANDRA ŠTERN vodja uprave LEA TOMAN pomočnik tehnične vodje RAJNHOLD JELEN vodja programa DAŠA SKRT odrski mojster GREGOR PRAH vodja marketinga in odnosov z javnostmi MILANA SIMONIČ vzdrževalec VOJKO KOŠTOMAJ glavni računovodja MATJAŽ ČASL koordinatorka in organizatorka kulturnega programa URŠKA VOUK strokovna delavka JERICA VITEZ informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK umetniški ansambel umetniški vodja MIHA GOLOB dramaturginja TATJANA DOMA lektorica ŽIVA ČEBULJ igralke in igralci ŽAN BRELIH HATUNIĆ DAVID ČEH MAŠA GROŠELJ LUCIJA HARUM JAGODA RENATO JENČEK ALJOŠA KOLTAK RASTKO KROŠL URBAN KUNTARIČ BARBARA MEDVEŠČEK ANDREJ MURENC MANCA OGOREVC LUČKA POČKAJ TANJA POTOČNIK TAREK RASHID EVA STRAŽAR MARIO ŠELIH DAMJAN M. TRBOVC BOJAN UMEK LOVRO ZAFRED BRANKO ZAVRŠAN GLAVNI MEDIJSKI POKROVITELJ GLAVNI RADIJSKI POKROVITELJ PARTNERJI vrviščarja SIMON KOŠTRIC DANI LES scenski delavec RADO PUNGARŠEK scenski tehniki MATEJ KARLOVŠEK DAVID VITEZ ĐORĐE DIMITRIJEVIĆ SVEN BAUMAN mojstri luči UROŠ GORJANC DENIS KRESNIK GREGOR POČIVALŠEK DAN PAVLJAK manipulant – tonski tehnik DRAGO RADAKOVIĆ tonski tehnik MITJA ŠVENER rekviziterja mojstra ROMAN GRDINA MANJA VADLA krojačica ANITA KRAGELJ šivilja IVICA VODOVNIK Artoptika Broadway NYC Fashion Caffe studio Celjski mladinski center oblikovalki maske MARJANA SUMRAK ANDREJA VESELAK PAVLIČ Lekarna Apoteka pri teatru scenski garderoberki SUZANA PUČNIK MAJA ZIMŠEK Oaza 2.0 čistilke ESMA LIPOVŠEK KAJA ŠUSTER MAJA GLOBOČNIK SVB, d.o.o., PE Domača štacuna vratarja METOD KROFLIČ DIANA PAVIČ Mladinska knjiga Celje Osrednja knjižnica Celje Turistično informacijski center Celje Z vašo pomočjo smo še uspešnejši. Hvala! Slovensko ljudsko Repertoarna knjižica gledališče Celje SLG Celje letnik 73, sezona 2023/24 številka 0 upravnik MIHA GOLOB dramaturginja TATJANA DOMA lektorica ŽIVA ČEBULJ izdajatelj tehnična vodja SLOVENSKO ALEKSANDRALJUDSKO ŠTERN GLEDALIŠČE CELJE za izdajatelja vodja programa MIHA GOLOB DAŠA SKRT urednica telefon DOMA TATJANA +386 (0)3 4264 214 lektorica e-naslov ŽIVA ČEBULJ dasa.skrt@slg-ce.si fotografi VINKO AVSENIK vodja marketinga (str. 58 2.) z javnostmi in odnosov MILANA SIMONIČ JAKA BABNIK (str. 5, 24, 26-28, 30, 42, 44, 45, telefon 47, 50(0)3 1. 3.,4264 51 1. 2., 52 2. 3., 53 1. 2., +386 205 54 1.-3., 55 651 1., 58 1.) +386 (0)51 821 UROŠ HOČEVAR e-naslov (str. 22, 23, 25, 29, 31, 32, 43, 46, milana.simonic@slg-ce.si 50 2., 51 3. 4., 52 1. 4., 53 3. 4., 54 3., 55 2., 58 4.) koordinatorka in organizatorka NEJC FON kulturnega programa (str. 56) URŠKA VOUK FOTOATELJE PAVŠIČ ZAVADLAV telefon (str. 40) +386 (0)31 670 957 MIHA SAGADIN e-naslov (str. 35) urska.vouk@slg-ce.si DAMJAN ŠVARC (str. 37) blagajna PETER UHAN (str. 36) informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK JAKA VARMUŽ (str. 39, 41) strokovna administrativna sodelavka JERICAVASIČ VITEZ MITJA (str. 58 3.) telefon +386 (0)3 4264 208 oblikovalci e-naslov Studio Ljudje blagajna@slg-ce.si Blagajna je odprta vsak delavnik Vse pravice pridržane. od 9. do 12., ob sredah tudi Celje, od 15. Slovenija do 18. ure, ter uro pred začetkom maj 2023 predstave. tajništvo vodja uprave LEA TOMAN telefon +386 (0)3 4264 202 centrala +386 (0)3 4264 200 e-naslov lea.toman@slg-ce.si svet Gledališča Celje BRIGITA ČOKL (namestnica predsednice) NATAŠA MILOHNOJA ANITA OVČAR ŽIVA ČEBULJ DUŠANKA SAFRAN (predsednica) strokovni svet Gledališča Celje MATIJA GOLNER DENIS KRESNIK URBAN KUNTARIČ MOJCA MAJCEN SIMON MLAKAR (predsednik) DR. ANTON ŠEPETAVC (namestnik predsednika) www-slg-ce.si SLG Celje slg-ce.si