OBČINSKE VOLITVE NAJ BODO APRILA Ni samo pomanjkanje časa - Tone Anderlič je predsednik komisije za volitve, imenovanja in administrativne zadeve (KVIAZ), ki v parlamentu največkrat zaseda - krivo za to, da ga redko vidimo v Mosfah, kjer je bil izvuljen. Večina njegovih poslanskih kolegov namreč ie ima poslanske pisarne v občinah, kjer so bili izvoljeni, Tone Anderlič - kot je kovačeva kobila pogosto bosa - si zase tega še ni ulegnil urediti. Bo pa v kratkem, nam je zatrdil v pogovoru za Našo skupnost. Seveda smo ga najprej povprašali za komentar nedavnega precej burnega sprejemanja proračunskega memoranduma. ANDERLIČ: »Kot veste je bilo sprejemanje proračunskega memo-randuma v parlamentu obremenjeno z zelo različnimi pričakovanji. da ne rečem naravnost, z zahtevami, zato so bili tudi odzivi na glasovanje o njem različni. Zdaj že lahko rečemo, da je memorandum - kot usmeritev vladi za pripravo konkretnih številk držav-nega proračuna za prihodnje leto - dokaj uravnotežen. Gospodarstva dodatno ne obremenjuje. daje celo nekaj stimulacij za začetek novega go-spodarskega ciklusa. zmanjšuje tudi prevelike apetite posameznih ministr-stev, denimo ministrstva za obrambo, ki bo le dobilo tri in po! milijarde dolarjev manj, kot je zahtevalo.« Rekli ste nove vzpodbude~za go-spodarstvo? ANDERLIČ: »»Precej denarja, denimo, namenjamo gradnji avtocest. Začetek gradnje cestnih odsekov bo pomenil delo za številna podjetja, mnoge delavce. Proračun je nekakšen kompromis. s katerim bi vendarle lahko spremenili razvojni trend iz pa-danja v vzpon.« Kaj si Moščani lahko dobrega obe-tajo od proračuna? ANDERLIČ: »»Poleg denarja za dejavnosti, ki že zdaj tečejo v šolstvu, zdravstvu, na socialnem in drugih po-dročjih, lahko računajo, da se bo pri-maknil začetek gradnje južne obvoz-nice. Kolikor vem, so že pripravljeni projekti. kje bo obvoznica konkretno potekala, pa še ni povsem jasno. Vem tudi, da nekateri mislijo, da je ta del ljubljanske obvoznice nepotreben. Šam ne mislim tako, saj bo s tem mesto dobilo svojo zaokroženo obliko. Ijudje pa razrešili vsaj del svo-jih vsakdanjih prometnih težav.« Za začetek del sta potrebni soglasji občinske in mestne skupščine. Za obe pa vemo, da sta blokirani. ANDERLIČ: »To je res. Toda v razpravah o preobrazbi komunal-nega sistema oziroma lokalne samou- prave so tudi predlogi, ki bi to zagato lahko uredili. Sta pravzaprav dva. Po prvem naj bi z volitvami aprila nado-mestili zdajšnje trodomne občinske skupščine, po drugem naj bi te tro-domne skupščine spremenili v eno-domne ter jim podaljšali mandat za kakšno leto. Tako bi presekali te blo-kade odločanja. Sam sem bolj za prvi predlog.« Bo obvoznica hkrati tudi meja bo-doče mestne občine? ANDERLIČ: »Ne vem, odvisno je od tega, kako se bodo odločali občani na referendumih. Če bodo na primer v Zalogu in krajih zdajšnje občine, ki jim ne moremo reči, da so mestni predeli. menili, da jim bo boljše v lastni kot v bodoči mestni občini, potem tudi obvoznica ne more odlo-čiti drugače. Če se bodo odločili dru-gače, morajo predvsem vedeti, kakšne pristojnosti za urejanje svojih krajevnih problemov jim bodo še vedno ostale. In ne samo to, tudi od kod in koliko denarja bodo dobivale za to.« Bo po reorganizaciji občin res mo-ralo precej uradnikov na cesto? ANDERLIČ: »Strahovi so najbrž odveč. Tisti del ljudi, ki se že zdaj v občinah ukvarjajo z upravnimi zade-vami bo ostal, saj bo država nekaj svojih nalog gotovo prenesla na bo-dočo mestno občino. Tudi »samou-pravni del« ne more ostati brez ljudi, ne nazadnje bo mestna občina razde- ljena na manjše enote, četrti, soseske, ali kaj podobnega. kjer bodo za neka-tere stvari potrebni upravni profesi-onalci. Del jih bo torej ostalo za te naloge. Mislim, da viškov delavcev v upravi pravzaprav ne bo, na-sprotno, zelo bi bil vesel. če nova organiziranost ne bo prinesla poveča-nja števila uradnikov in funkcionar-jev.« Ste vi privrženec neposrednih voli-tev občinskih županov? ANDERLIČ: »To je res prevladu-joče mnenje. Sam mislim, da bi mo-rali pustiti obe možnosti odprti. torej tudi drugo, da bi župana med seboj izvolili občinski svetniki. To naj bo-doče občine uredijo v svojih statutih, kajti eno je denimo gorska občina s tisoč in nekaj prebivalci, povsem drugo pa mestna občina s tristo tisoč prebivalci. Slednja ima gotovo bolj razvejano strankarsko strukturo, ra-zličen interese skupine, župani pa bodo imeli kar velike pristojnosti. Kako se denimo rešiti županove mo-rebitne samovolje, če je bil izvoljen neposredno, oziroma če se nam po-novi Ljubljana na drug način?! JM