Obrambna vzgoja prebivalstva Vojna predstavlja danes najobsežnejši družbeni pojav, ki ga je mo-goče voditi samo ob polnem angažiranju vseh sil in sredstev družbe. Izogniti se mu ne more nobena družbena sila, saj poleg oboroženih sil sodelujejo v njem (udi vse neoborožene sile — gospodarstvo, politika, moralne in psihološke, kulturne in znanstvene, tehnične in vse druge sile, s katerimi danes razpolaga družba. Oboroženi boj Je sicer še vedno glavni dejavnik vojne in to potrjuje tudi vojaška znanost. Vendar praksa in izkušnje revo-lucionarnih in narodnoosvobo-dilnih vojn (naša NOB in revolu-cija, . alžirska, vietnatnska in druge) kažejo na enotno in nede-ljivo dialektično celoto oborože-nega in neoboroženega boja. Ta dialektična enotnost je vidna tudi pri klasikih marksizma, ko obravnavajo vprašanja vojne. Naša zasnova, sistem in strate-gija splošne ljudske obrambe SLO, je znanost in praksa pri-prav za vodenje vsesplošne obrambne vojne. Daje vsebino in določene zakonitosti, pravice in dolžnosti vsemu našemu pre-bivalstvu glede na pravice in dolžnosti vodenja boja za svojo svobodo, za svoje samoupravne demokratične in socialistične in-terese, za svojo nedotakljivost in suverenost v oboroženih in neo-boroženih oblikah tega boja. Če je to tako, potem je prav, da pri graditvi sistema SLO, vseh vrst in oblik odpora proti vsakrš-nemu agresorju v vsakršnih voj-nih razmeTah resno in nenehno vzgajamo, urimo in usposab-Ijamo vse naše prebivalstvo za obrambno vojno kot sestavni in neločljivi del obrambnih priprav — od naše osnovne družbene ce-lice prek asociacij in subjektov pa vse do najvišjih družbenih de-javnikov. Pouk o obrambnih zadevah torej ni le vaja, izurjenost, zna-nje in drugi dejavniki boja, ampak je to idejnopolitična vzgoja, notranja ljudska samou-pravna in revolucionarna misel-nost našega vsakega občana. Ta se začcnja z nacionalno za-vednostjo, našim samoupravnih socialističnim patriotizmom, z Ijubeznijo do domovine, z razvi-janjem bratstva in enotnosti in nenehnim razvijanjem samou-pravnih odnosov od osnovne ce-lice do federacije. Pouk, znanje in vzgoja, sega torej v vsa ob-dobja življenja ljudskega bitja, do vseh dejavnikov, asociacij in subjektiv naše družbene skupno-sti. Če govorimo o obrambni vzgoji našega prebivalstva, ne mislimo torej vedno in izključno na vojaške veščine, vojaško obrt in znanje, ampak na splošno ljudsko obrambo, izobrazbo, ki se končuje tudi s posebnim spoz-nanjem o dejavnostih potencial-nega sovražnika vseh barv in v vseh situacijah, kar sega tja do našega vsakdanjega obnašanja. Zato se moramo vsi na nek način nenehno seznan jati z vojno, z vso njeno grozovitostjo in njeno ne-varnostjo za človeški in družbeni razvoj, da končno pridemo do spoznanja, kako je ie-ta nepo-trcbna kot sredstvo politike pri reševanju mednarodnih in me-ddržavnih odnosov, Seznanjati se moramo z vsemi in vsakršnimi aktiavnostmi sovražnika — od obveščevalnih, špijonskih in di-verzantskih do sabotažnih in protirevolucionarnih, z njego-vimi vojaškimi potenciali in po-litičnimi cilji ter z vrsto drugih dejavnosti in aktivnosti, katere je izvajal sovražnik — agresor v nenehnih vojnah po drugi sve-tovni vojni za dosego svojih ci-Ijev. Seznanjati se moramo o pravičnosti in nepravičnosti boja, kaj te pomenijo za razvoj Ijudskih in mednarodnih odno-sov, čeprav gre tudi za odnose med socialističnimi deželami. V zadnjem času je, v hotenju po spoznanju o teoriji in praksi SLO ter njeni razredni vsebini, potrebno kaj več govoriti o na-cionalizmu kot zelo negativnem pojavu v naši družbi, saj le-ta ra-zbija enotnost in zmanjšuje obrambno moč vse naše dežele. Pa še mnogo tega je treba ob-delati z našimi občani — in ne le vedno organizacijo organov SLO-kot organizatorji take obrambne vzgoje naj nastopijo komiteji za ljudsko obrambo (LO), ZK, SZDL in ZSMS. Pri tem naj se odgovorni za pro-grame v šolah vseh stopenj bolj pozanimajo na vzgojni in manj za rutinski del učnega programa. Vse pa velja povezati tudi s sta-lišča socialistične vzgoje in obrambno vzgojo spremeniti v enotni vsenarodni program so-cialistične samoupravne vzgoje našega človeka. Danes ni več potrebno iz obrambne vzgoje delati labujev, ker je to normalna dejavnost naše družbe. Zasnova in sistem SLO in DS je danes že toliko »zlezla pod kožo« naših ljudi, da jim ne manjka splošne vzgoje, o kateri je bil govor. Zato ne ča-kajmo samo na programe repu-bliškega sekretariata za LO, marveč vse življenje v duhu SLO prilagodimo potrebam in zako-nitostim razvoja naše družbe. Upam, da bomo z letošnjim programom obrambne vzgoje prebivalstva uspešneje kot do-slej, saj so teme — zunanja in notranja politika, gospodarstvo, neoboroženi odpor — ter po-stopki in organiziranost prebi-valstva ob morebitnem hudem potresu, bližje poslušalcem kot so bile prejšnje. Uparn, da po-slušalci teh predavanj in infor-miranja ne bodo šteli za odvečnp breme, ampak kot nujno po-trebno, saj gre za naše interese, torej interese slehernega od nas in naše celotne družbe. FRANC SOTLAR GENERALMAJOR V PO- KOJU