SKUPSCINSKI za občine ČRNOMELJ, KRŠKO, METLIKA, NOVO MESTO, RIBNICA IN TREBNJE ST. 2 Letnik XXIII. CENA 20 DIN 13. februar 1986 OBČINA ČRNOMELJ 14. Odredba o cenah za tehnične preglede traktorjev in traktorskih priklopnikov OBČINA NOVO MESTO 15. Sklep o javni razgrnitvi osnutka zazidalnega načrta Cikava — Sprememba in dopolnitev ohrtno-industrijske cone 16. Sklep o začasnih ukrepih družbenega varstva zoper 1MV — Industrijo motornih vozil Novo mesto 17. Odlok o organizaciji upravnih organov občine Novo mesto 18. Odlok o načinu valorizacije ccnestavbnega zemljišča ter stroškov priprave in opremljanja stavbnih zemljišč v občini Novo mesto 19. Odlok o spremembah odloka o poprečni gradbeni ceni stanovanj in poprečnih stroških komunalnega urejanja zemljišč na območju občine Novo mesto 20. Odredba o preventivnih cepljenjih in diagnostičnih ter drugih preiskavah v letu 1986 na območju občine Novo mesto 21. Sklep o povečanju stanarin in najemnin v občini Novo mesto MEDOBČINSKA OBJAVA 22. Odredba o višini stroškov vozniškega izpita, preizkusa znanja predpisov o varnosti cestnega prometa in preverjanja vozniškega znanja ________________________________________________________________ VSEBINA Občina Črnomelj 14. Na podlagi 4. odstavka 134. člena Zakona ovarposti cestnega prometa (Ur. 1. SRS št. 5/82) in 206. člena Stauta občine Črnomelj (Skupščinski Dolenjski list št. 19/80 in 6/82) je izvršni svet skupščine občine Črnomelj na seji dne 20. 1. 1986 sprejel ODREDBO O CENAM ZA TEHNIČNE PREGLEDE TRAKTORJEV IN TRAKTORSKIH PRIKLOPNIKOV I. Cene za tehnične preglede so: — za kmetijske traktorje 732 din — za traktorske priklopnike 350 din — višina stroškov za ugotovitve tehnične spremembe na vozilu 230 din — pregled vozila na terenu 350 din — podaljšanje veljavnosti registracije — obrazec 162 din — zamenjava prometnega dovoljenja — obrazec 110 din 2. Ta odredba velja takoj po objavi! Številka: 38-1/84 Datum: 27. I. 1986 Predsednik izvršnega sveta skupščine občine Črnomelj JOŽE MRZLJAK. dipl. oec. Občina Novo mesto 15. Na podlagi 37. člena Zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS. št. 18/84 in 37/85), 43. člena navodila o vsebini posebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorskih izvedbenih aktov (Uradni list SRS. št. 14/85) ter 223. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list. št. 5/79 in 14/82), je izvršni svet skupščineobčineNovo mesto na seji dne 28. I. 1986 sprejel SKLEP O JAVNI RAZGRNITVI OSNUTKA ZAZIDALNEGA NAČRTA CIKAVA — SPREMEMBA IN DOPOLNITEV OBRTNO-INDUSTRI.ISKE CONE 1. člen Javno se razgrne osnutek zazidalnega načrta Cikava — Sprememba in dopolnitev obrtno-inudstrijske cone. ki ga je izdelal Zavod za družbeno planiranje Novo mesto pod št. Z-5/84 septembra 1985. 2. člen Osnutek zazidalnega načrta iz I. člena tega sklepa bo razgrnjen v prostorih skupščine občine Novo mesto. Ljubljanska cesta 2. I. nadstropje, ter v krajevni skupnosti Mali Slatnik, v osnovni šoli na Malem Slatniku, 30 dni od objave sklepa v Skupščinskem Dolenjskem listu. 3. člen Organizacije združenega dela. druge organizacije in skupnosti, organi ter društva. delovni ljudje in občani lahko do poteka roka razgrnitve podajo pismene pripombe, mnenja in predloge na krajih razgrnitve ali pa jih pošljejo komiteju za urbanizem občinske skupščine Novo mesto. Ševilka: 351-016/80 Datum: 28. januar 1986 Predsednik izvršnega sveta SO Novo mesto JOŽE SUHADOLNIK. I. r. 16. Na podlagi 617., 618., 622. in 628. člena v zvezi s 3. točko 619. člena. 1. točko 620. člena in 621. členom zakona o združenem delu (Uradni list SFRJ št. 53/76), 55. člena zakona o sanaciji in prenehanju organizacij združenega dela (Uradni list SFRJ št. 41/80 do 20/84). 9. in 10. člena zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva samoupravnih pravic in družbene lastnine (Uradni list SRS št. 32/80) ter 213. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/79 in 14/82) je skupščina občine Novo mesto na seji družbenopolitičnega zbora dne 28. I. 1986. na seji zbora združenega dela dne 30. 1. 1986 in na seji zbora krajevnih skupnosti dne 30. 1. 1986 sprejela SKLEP o začasnih ukrepih družbenega varstva zoper IMV — Industrijo motornih vozil. Novo mesto 1. Supščina občine Novo mesto nastopa zaradi bistvenih motenj v samoupravnih odnosih, huje oškodovanih družbenih interesov, neizpolnjevanja z zakonom določenih obveznosti ter neizvrševanja sanacijskega programa zzačasnimi ukrepi družbenega varstva zoper IMV — Industrija motornih vozil, n. sol. o.. Novo mesto. Zagrebška cesta 18-20, ter delovno skupnost delovne organizacije IMV — industrije motornih vozil s tem da: I. ugotavlja. 1. da s potekom začasnih ukrepov družbenega varstva dne 28. 2. 1986 zoper SOZD IMV (Skupščinski Dolenjski list št. 6/85 in 9/85). ki se smiselno nanašajo zaradi sprememb v organiziranju SOZD IM V v delovno organizacijo IMV. dne 10. 5. 1985, na novo nastalo DO IMV (Skupščinski Dolenjski list št. 18/85), ne bo v celoti razrešena finančna konsolidacija in smer dolgoročnega razreševanja avtomobilske dejavnosti v IMV in s tem v zvezi tudi vprašanje oblike samoupravne organiziranosti IMV — Industrija motornih vozil, n. sol. o.. Novo mesto (V nadaljnjem besedilu: IMV) in urejenosti odnosov s samoupravnimi splošnimi akti, 2. da zaradi še nerazrešene finančne konsolidacije in smeri dolgoročnega razvoja avtomobilske dejavnosti v IMV: — so huje oškodovani družbeni interesi po 1. točki 620. člena zakona o združenem delu, ker v IMV niso sprejeli skupnih temeljev za srednjeročni plan in plan delovne organizacije za obdobje 1986—1990, — obstajajo motnje v samoupravnih odnosih po 3. točki 619. člena zakona o združenem delu, ker nimajo urejenih odnosov s samoupravnimi splošnimi akti in tako ni bilo poskrbljeno za pravice delavcev, da neposredno in enakopravno urejajo in uresničujejo pravice in obveznosti iz medsebojnih razmerij v združenem delu ter da odločajo o vprašanjih, za katere je določeno, da se o njih odloča z osebnim izjavljanjem, — že dalj časa ne morejo redno poravnati obveznosti od najetih kreditov do bank in skladov skupnih rezerv in je od odločitev glede odloga oz. odpisa obveznosti odvisno, ali bo IMV lahko v letu 1986 izpolnjevala obveznosti do družbene skupnosti (621. člen zakona o združenem delu), — se sanacijsko razvojni program avtomobilske dejavnosti ne izvršuje, ker še ni opredeljena smer dolgoročnega razreševanja te dejavnosti (55. člen zakona o sanaciji in o prenehanju organizacij združenega dela), 3. da dne 28. 2. 1986 poteče mandat kolegijskemu začasnemu organu v IMV, ki opravlja vse pravice in obveznosti poslovodnega organa IMV in odloča o nekaterih začasno omejenih samoupravnih pravicah delavcev iz pristojnosti delavskega sveta ter mandat začasnemu organu v delovni skupnosti delovne organizacije IMV, ki opravlja vse pravice in obveznosti glede vodenja delovne skupnosti in odloča o nekaterih začasno omejenih samoupravnih pravicah delavcev iz pristojnosti delavskega sveta delovne skupnosti. II. začasno omeji za čas od 1. 3. do 31. 12. 1986 uresničevanje posameznih samoupravnih pravic delavcev tako, da se: a) delavskemu svetu IMV omeji odločanje glede: določanja poslovne politike, določanja ukrepov izvajanja poslovne politike, določanja ukrepov za sprejetje in izvajanje planov, odločanja o uporabi sredstev, kijih TOZD združuje na ravni delovne organizacije, odločanja o poslovno-tehničnem sodelovanju z drugimi OZD, imenovanja in razreševanja pomočnikov poslovodnega organa in vodij sektorjev, dajanja smernic in navodil izvršilnim organom in nadzorovanja dela izvršilnih organov, b) organom delovne skupnosti IMV omeji odločanje glede: določanja poslovne politike, določanja ukrepov za izvajanje poslovne politike in plana, odločanja o dajanju oz. najemanju kreditov v zvezi s tekočim poslovanjem v skladu s planom, dajanja smernic in navodil izvršilnim organom ter nadzorovanje njihovega dela, odločanja o sklenitvi in prenehanje delovnega razmerja delavcev ter razporejanje delavcev, odločanja o pravicah, obveznostih in odgovornostih delavcev v delovnem razmerju ter o disciplinskih zadevah na II. stopnji. III. imenuje / dnem I. 3. 1986 do 31. 12. 1986 kolegijski začasni organ, ki prevzame vse pravice in obveznosti poslovodnega organa IMV ter vodenja delovne skupnosti IMV, delavskega sveta IMV ter organov delovne skupnosti IMV v obsegu omejenih pravic odločanja pod II. 1. točke tega sklepa. Kolegijski začasni organ IMV šteje šest članov in sicer: — predsednik: Marjan Ažur, dipl. inž., — podpredsednik: Franci Borsan. dipl. oec., — podpredsednik: Aton Kuhar, dipl. inž., — podpredsednik: Vlado Bahč. strojni inž., — član: Vlado Bahč, strojni inž., — član: Dušan Lavrič, mag. org. ved., ki je še posebej zadolžen za celotno prikoliško dejavnost v IMV. 3. Delovno organizacijo IMV zastopa in predstavlja predsednik kolegijskega začasnega organa Marjan Anžur, v njegovi odsotnosti pa z enakimi pooblastili podpredsednik I ranci Borsan, ali podpredsednik Anton Kuhar ali podpredsednik Miran Verdel. 4. Kolegijski začasni organ mora: 1. poskrbeti za finančno konsolidacijo in nadaljnji potek proizvodnje v IMV, 2. opredeliti program dolgoročne usmeritve razvoja IMV, 3. na osnovi finančne konsolidacije ter nadaljnje proizvodne usmeritve: — poskrbeti za sprejetje skupnih temeljev srednjeročnega plana ter plana IMV za obdobje 1986— 1990. — predlagati delavcem racionalno in učinkovito samoupravno organiziranost IMV ter poskrbeti za urejenost odnosov s samoupravnimi splošnimi akti. — poskrbeti za izpolnjevanje obveznosti do družbene skupnosti. 4. pri opravljanju funkcije upoštevati že sprejete sklepe, stališča in priporočila občinske skupščine, sprejete ob uvedbi ukrepov družbenega varstva v IMV v letu 1985 in ob spremljanju izvajanja ukrepov, 5. poskrbeti za objavo razpisa za poslovodni organ v IMV 3 mesece pred potekom teh ukrepov. O uresničevanju naloženih nalog mora kolegijski začasni organ mesečno pisno poročati izvršnemu svetu in na vsake tri mesece zboru združenega dela občinske skupščine. 5. O nadomestilu osebnega dohodka delavcev za čas opravljanja funckije v kolegijskem začasnem organu odloči komisija za volitve in imenovanja ter administrativne zadeve skupščine občine Novo mesto in gre v breme IMV. 6. Ta sklep začne veljati takoj, je dokončen in izvršljiv, ter se objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Obrazložitev: Izvršni svet SOB Novo mesto je podal zaradi motenj v samoupravnih odnosih, oškodovanih družbenih interesov, neizpolnjevanja z zakonom določenih obveznosti ter neizvrševanja sanacijskega programa občinski skupščini Novo mesto predlog za uvedbo ukrepov družbenega varstva zoper IMV — Industrija motornih vozil, n. sol. o„ Novo mesto (v nadaljnjem besedilu: IMV) ter delovno skupnost delovne organizacije IMV, ki opravlja administrativno strokovna, pomožna in tem podobna dela skupnega pomena za TOZD v sestavi delovne organizacije in za delovno organizacijo IMV (predlog št. 017-1/81 z dne 21. 1. 1986). V njem predlaga, da skupščina občine ugotovi, da s potekom začasnih ukrepov družbenega varstva v IMV dne 28.2. 1986 (Skupščinski Dolenjski list št. 6/85, 9/85 in 18/85) ne bo v celoti razrešena finančna konsolidacija in smer dolgoročnega razreševanja avtomobilske dejavnosti v IMV in s tem v zvezi tudi vprašanje oblike samoupravne organiziranosti in urejenosti odnosov s samoupravnimi splošnimi akti v IMV, da zaradi še nerazrešene finančne konsolidacije in smeri dolgoročnega razvoja avtomobilske dejavnosti v IMV: — so huje oškodovani družbeni interesi po 1. točki 620. člena zakona o združenem delu, ker v IMV niso sprejeli skupnih temeljev za srednjeročni plan in plan delovne organizacije za obdobje 1986 — 1990, — obstajajo motnje v samoupravnih odnosih po 3. točki 619. člena zakona o združenem delu, ker nimajo urejenih odnosov s samoupravnimi splošnimi akti in tako ni bilo poskrbljeno za pravice delavcev, da neposredno in enakopravno urejajo in uresničujejo pravice in obveznosti iz medsebojnih razmerij v združenem delu ter da odločajo o vprašanjih, za katere je odločeno, da se o njih odloča z osebnim izjavljanjem. — že dalj časa ne morejo redno poravnavati obveznosti od najetih kreditov do bank in skladov skupnih rezerv in je od odločitev glede odloga oziroma odpisa obveznosti odvisno, ali bo IMV lahko v letu 1986 izpolnjeval obveznosti do družbene skupnosti (621. člen zakona o združenem delu), — se sanacijsko razvojni program avtomobilske dejavnosti ne izvršuje, ker še ni opredeljena smer dolgoročnega razreševanja te dejavnosti (55. člen zakona o sanaciji in o prenehanju organizacij združenega dela). Kot začasne ukrepe družbenega varstva, s katerimi naj nastopi občinska skupščina, izvršni svet predlaga, da se imenuje kolegijski začasni organ za čas od 1. 3. 1986 do 31. 12. 1986, ki naj prevzame vse pravice in obveznosti poslovodnega organa IMV in vodje delovne skupnosti DO IMV ter pravice in obveznosti delavskega sveta IMV glede odločanja o določanju poslovne politike, določanju ukrepov izvajanja poslovne politike, določanju ukrepov za sprejetje in izvajanje planov, odločanju o uporabi sredstev, ki jih TOZD združujejo na ravni DO. odločanju o poslovno-tehničnem sodelovanju z drugimi OZD, imenovanju in razreševanju pomočnikov poslovodnega organa in vodij sektorjev, dajanju smernic in navodil izvršilnim organom, nadzorovanju dela izvršilnih organov, kot tudi pravice in obveznosti organov delovne skupnosti IMV glede odločanja o določanju poslovne politike, določanju ukrepov za izvajanje poslovne politike in plana, odločanju o dajanju oziroma najemanju kreditov v zvezi s tekočim poslovanjem v skladu s planom, dajanju smernic in navodil izvršilnim organom ter nadzorovanje njihovega dela, odločanju o sklenitvi in prenehanju delovnega razmerja delavcev ter razporejanje delavcev in odločanju o pravicah, obveznostih in odgovornostih delavcev v delovnem razmerju ter o disciplinskih zadevah na II. stopnji, kar vse se za ta čas omeji uresničevanje posameznih samoupravnih pravic delavcev. Po predlogu naj kolegijski začasni organ: a) poskrbi za finančno konsolidacijo in nadaljnji potek proizvodnje v IMV, b) opredeli program dolgoročne usmeritve razvoja IMV, c) na osnovi finančne konsolidacije ter nadaljnje proizvodne usmeritve — poskrbi za sprejetje skupnih temeljev srednjeročnega plana ter plana IMV za obdobje 1986 —1990, — predlaga delavcem racionalno in učinkovito samoupravno organiziranost IMV ter poskrbi za urejenost odnosov s samoupravnimi splošnimi akti, — poskrbi za izpolnjevanje obveznosti do družbene skupnosti, d) pri opravljanju funkcije upošteva že sprejete sklepe, stališča in priporočila občinske skupščine, sprejete ob uvedbi ukrepov družbenega varstva v IMV v letu 1985 in ob spremljanju izvajanja ukrepov, e) poskrbi za objavo razpisa zu poslovodni organ IMV 3 mesece pred iztekom ukrepov družbenega varstva. V obrazložitvi predloga izvršni svet med drugim navaja: — Na sejah zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti občinske skupščine dne 26. 12. 1985 je bilo od strani predstavnikov kolegijskega začasnega organa v IMV povedano, da finančna konsolidacija in smerdologoročne- ga razreševanja avtomobilske dejavnosti v IMV ne bo razrešena do poteka ukrepov družbenega varstva, to je do 28. 2. 1986 in zaradi tega tudi ne bodo mogli uresničiti priporočila občinske skupščine, da se IMV razdeli v dve delovni organizaciji in da se uredijo odnosi s samoupravnimi splošnimi akti že do konca leta 1985 oziroma do prenehanja ukrepov družbenega varstva. Ker je izvršni svet vztrajal na zahtevi, da se sklepi, stališča in priporočila občinske skupščine morajo realizirati oziroma podrejeno, da je nujno s potekom ukrepov družbenega varstva zagotoviti zakonito poslovanje in upravljanje v obstoječi organiziranosti IMV, sta zbora občinske skupščine zadolžila izvršni svet in kolegijski začasni organ IMV, da pripravita usklajen predlog razrešitve vprašanj. — Na osnovi obravnav in dogovorov s predstavniki začasnega organa, samoupravnih organov in družbenopolitičnih organizacij v IMV, predstavnikov republiškega izvršnega sveta in družbenopolitičnih organizacij občine ter družbenega pravobranilca samoupravljanja SR Slovenije in občine Novo mesto, poročil kolegijskega začasnega organa IMV o izvajanju ukrepov družbenega varstva ter pobude kolegijskega začasnega organa IMV izvršnemu svetu, da naj predlaga občinski skupščini uvedbo ukrepov družbenega varstva, je izvršni svet zaključil: Občinski skupščini je utemeljeno predlagati uvedbo ukrepov družbenega varstva zoper IM V in njegovo delovno skupnost. V času trajanja ukrepov družbenega varstva, ki jih je uvedla občinska skupščina v letu 1985 in trajajo do 28. 2. 1986, ni možno razrešiti dveh temeljnih področij, to je vprašanja finančne konsolidacije ter vprašanja smeri dolgoročnega razvoja avtomobilske dejavnosti v IMV. Od razrešitve teh temeljnih vprašanj pa je odvisno nadaljnje poslovanje IMV, opredelitev sanacijsko-razvojnega programa, izpolnjevanje obveznosti do družbene skupnosti, samoupravna organiziranost IMV ter načrtovanje razvoja v planskih dokumentih. Z ozirom na to, da so bile v IMV v teku priprave za razdelitev IMV na dve delovni organizaciji, so opustili nadaljnje aktivnosti za dokončno samoupravno organiziranost in ureditev odnosov s samoupravnimi splošnimi akti kot to opredeljuje samoupravni sporazum o spremembah v organiziranju DO združenih v SOZD IMV, sprejet dne 7. 5. 1985. Vsled tega obstajajo hude motnje v samoupravnih odnosih in so huje oškodovani družbeni interesi, ker v IMV ni poskrbljeno, da bi delavci uredili odnose s sprejetjem samoupravnih splošnih aktov z osebnim izjavljanjem, ker niso sprejeli skupnih temeljev za srednjeročni plan in plan DO za obdobje 1986do 1990. ker nimajo dolgoročnega sanacijskega programa avtomobilske dejavnosti, ker še ni razrešeno vprašanje izpolnjevanja obveznosti do bank in skladov skupnih rezerv in je torej nujen ukrep občinske skupščine, da se ta vprašanja do konca leta 1986 razrešijo oziroma odpravijo razlogi za nastale motnje ter oškodovanje družbenih interesov. Družbeni pravobranilec samoupravljanja Novo mesto v svojem mnenju št. 108/84 z dne 22. 1. 1986 smatra, daje predlog izvršnega sveta za uvedbo ukrepov družbenega varstva zakonit in utemeljen. Pri tem pa še med drugim poudarja: — da je družbeni pravobranilec samoupravljanja opozarjal IMV na izvajanje nekaterih nalog, ki jih je opredelila občinska skupščina z uvedbo ukrepov družbenega varstva v februarju oz. aprilu 1985 (sprejem samoupravnih splošnih aktov, samoupravna organiziranost), vendar aktivnosti ni bilo, tako da se je na decembrski seji zbora združenega dela občinske skupščine izkazalo, da nalogedo izteka začasnih ukrepov ne bodo izvedene, ker še nekaj mesecev ne bo znan dolgoročni program avtomobilske dejavnosti, od česar je tudi odvisna nova samoupravna organiziranost, — da je v vsebinskem pogledu eden od glavnih razlogov za motnje v samoupravnih odnosih neizvajanje sanacijskega programa, ker še ni rešeno vprašanje finančne konsolidacije in dolgoročne usmeritve avtomobilske proizvodnje, kar IMV še vedno ni v stanju razrešiti po samoupravni poti, ampak je potrebna intervencija družbenopolitične skupnosti, — da je s formalno pravnega in samoupravnega vidika zelo pomembno vprašanje ureditev družbeno-ekonomskih, organizacijskih in medsebojnih odnosov s samoupravnimi splošnimi akti, kar nimajo v IMV urejeno, — da so motnje v samoupravnih odnosih tudi na nivoju TOZD, vendar je osnovni problem nadaljevanje sanacije na nivoju DO in da ni nobenega razloga več, da TOZD odlašajo s sprejetjem samoupravnih splošnih aktov, — da v IM V po zagotovilu kolegijskega začasnega organa ne bodo razpisali dela in naloge poslovodnega organa IMV. pač pa samo TOZD, to pa pomeni, da bi IMV po 28. 2, 1986 ostala brez poslovodnega organa, kar je tudi zakoniti razlog za ukrepanje občinske skupščine po 9. točki prvega odstavka 619. člena zakona o združenem delu. Skupščina občine Novo mesto na podlagi navedb predloga za uvedbo ukrepov družbenega varstva, mnenja družbenega pravobranilca samoupravljanja in podatkov ter informacij, ki soji znani s spremljanjem izvajanja začasnih ukrepov družbenega varstva v IMV, ocenjuje in zaključuje, da je predlog za uvedbo ukrepov družbenega varstva v IMV in njeni delovni skupnosti utemeljen, zakonit in da so predlagani primerni ukrepi. Po določbi 617. člena zakona o združenem delu (Uradni list SFRJ št. 53/76) nastopa skupščina družbenopolitične skupnosti pri uresničevanju družbenega varstva z začasnimi ukrepi, če nastanejo v organizaciji združenega dela bistvene motnje v samoupravnih odnosih ali so huje prizadeti družbeni interesi, ali če organizacija združenega dela ne izpolnjuje z zakonom določenih obveznosti. Po določbi 3. točke 619, člena zakona o združenem delu nastanejo motnje v samoupravnih odnosih, če ni poskrbljeno za pravico delavcev, da v TOZD neposredno in enakopravno urejajo in uresničujejo pravice in obveznosti iz medsebojnih razmerij v združenem delu ter da odločajo o vprašanjih, za katere je določeno, da se o njih odloča z osebnim izjavljavjem. V IM V take motnje obstajajo, saj nimajo urejenih odnosov s samoupravnimi splošnimi akti skladno z izvedeno reorganizacijo delovnih organizacij, združenih v SOZD IMV dne 7. 5. 1985. Načrtovana je bila sicer do konca leta 1985 razdelitev IMV na dve delovni organizaciji in bi bilo vsled tega nesmotrno urejati odnose za obstoječo organizi- ranost, vendar zaradi nerazrešenega vprašanja smeri dolgoročnega razvoja avtomobilske dejavnosti v IMV razdelitev še ni bila realizirana. Po določbi 1. točke 620. člena zakona o združenem delu je organizacija združenega dela oškodovala družbene interese, če ne sprejme plana v roku, ki ga določa statut OZD, samoupravni sporazum o združevanju ali zakon. V IMV bi morali sprejeti, glede na odlok o pripravi in sprejetju družbenega plana občine Novo mesto za obdobje 1986 —1990 (Skupščinski Dolenjski list št. 4/84). rokovnik izvršnega sveta SOb Novo mesto z dne 14. 8. 1984 ter določbo 37. člena samoupravnega sporazuma o združitvi v DO IMV, srednjeročne planske dokumente za obdobje 1986—1990 že pred začetkom srednjeročnega obdobja. Ker tega zaradi nerazrešenih vprašanj finančne konsolidacije ter dolgoročnega razvoja avtomobilske dejavosti še niso mogli storiti, gre po citirani določbi zakona o združenem delu za oškodovanje družbenih interesov. Po določbi 621. člena zakona o združenem delu organizacija združenega dela ne izpolnjuje v zakonu določenih obveznosti do družbene skupnosti, če jih pogosto ali dalj časa ne izpolnjuje. V IMV že od nastanka izgube v letu 1980 razrešujejo vprašanje saniranja izgube tudi z najemanjem sanacijskih kreditov od bank ter skladov skupnih rezerv. Za dokončno saniranje izgub potekajo s sanatorji razgovori za odpis obresti od najetih kreditov ter prolongiranje obveznosti. Od razrešitve tega vprašanja pa je tudi odvisno, ali bo IMV v letu 1986 uspela poravnati vse obveznosti, določene z zakonom do družbene skupnosti. Tudi zakon o sanaciji in prenehanju organizacij združenega dela (Uadni list SFRJ št. 41/80-20/84) v 55. členu določa, da skupščina družbenopolitične skupnosti nastopi z ukrepi družbenega varstva samoupravnih pravic in družbene lastnine v primeru, če sc sanacijski program ne izvršuje. Ker v IMV še nimajo razrešenega vprašanja finančne konsolidacije in dokončne opredelitve smeri dolgoročnega razvoja avotmobilske dejavnosti, sc torej sanacijski program v celoti ne izvršuje, kar je tudi razlog za ukrepanje občinske skupščine. Občinska skupščina zaključuje, da gre v IMV za izredno hude in bistvene motnje v samoupravnih odnosih, da so izredno hudo prizadeti družbeni interesi in je v skladu s 628. členom zakona o združenem delu utemeljeno imenovati kolegijski začasni organ, ki prevzame vse pravice in obveznosti poslovodnega organa IM V ter vodje delovne skupnosti IMV ter nekatere začasno omejene pristojnosti samoupravnih organov, kot izhaja iz izreka tega sklepa. Da niso razlogi za ukrepanje občinske skupščine z začasnimi ukrepi družbenega varstva v IMV že odpravljeni, je razlog v časovnem zamiku rokov za razrešitev vprašanja finančne konsolidacije ter dolgoročne smeri razvoja avtomobilske dejavnosti IMV, je pa po oceni občinske skupščine glede na že dogovorjene termine ta vprašanja in druge naloge, ki so s tem sklepom naložene začasnemu organu, možno razrešiti do konca leta 1986. V smislu 10. člena zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega v arstva samoupravnih pravic in družbene lastnine (Uradni list SRS št. 32/80) pooblašča občinska skupščina komisijo za volitve in imenovanja občinske skupščine Novo mesto da odloči o nadomestilu osebnega dohodka delavcev za čas opravljanja funkcije v začasnem organu. Iz vsega navedenega je občinska skupščina odločila tako kot izhaja iz izreka tega sklepa. POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Sklep je v smislu 633. člena zakona o združenem delu dokončen in zoper n jega ni rednega pravnega sredstva. Prizadeti, zoper katere je izrečen začasni ukrep, sindikat in družbeni pravobranilec samoupravljanja, imajo pravico, da v roku 15 dni vložijo zahtevo na Sodišče združenega dela SR Slovenije, da odloči o zakonitosti tega sklepa. Zahteva za preizkus zakonitosti sklepa ne odloži njegove izvršitve (II. člen zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva samoupravnih prav ic in družbene lastnine). Številka: «17-1/81 Datum: 30. I. 1986 Predsednik skupščine občine Novo mesto UROŠ DULAR. I. r. 17. Na podlagi 19. in 45. člena Zakona o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni list SRS, št. 24/79 in 12/82) in 270. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/79 in 14/82) je skupščina občine Novo mesto na seji družbenopolitičnega zbora dne 28. 1. 1986 in na sejah zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 30. I. 1986 sprejela ODLOK O ORGANIZACIJI UPRAVNIM ORGANOV OBČINE NOVO MESTO I. SPLOŠNE DOLOČBE L člen S tem odlokom se ustanovijo upravni organi občine Novo mesto(v nadaljnjem besedilu: upravni organi), določi njihova delovna področja, funkcionarje, vodilne delavce ter delavce s,posebnimi pooblastili in način uresničevanja samoupravnih pravic, obveznosti ter odgovornosti delavcev upravnih organov. 2. člen Upravni organi samostojno opravljajo upravne, strokovne in druge naloge na področjih, za katere so ustanov ljeni, v okviru prav ic in dolžnosti občine, v skladu z zakoni in drugimi predpisi ter v skladu s statutom občine Novo mesto. 3. člen Upravni organi vsak na svojem delovnem področju v mejah pravic in dolžnosti občine: 1. izvajajo določeno politiko in izvršujejo zakone, druge predpise in splošne akte občinske skupščine in izvršnega sveta in izvajajo smernice občinske skupščine ter načelna stališča in smernice izvršnega sveta, 2. odgovarjajo za stanje na področjih, za katera so ustanovljeni. 3. spremljajo stanje na področjih, za katera so ustanovljeni in dajejo pobudo za reševanje vprašanj na teh področjih. 4. odločajo v upravnih stvareh. 5. opravljajo upravno nadzorstvo in druge upravne zadeve. 6. pripravljajo predpise in druge splošne akte, 7. opravljajo druge zadeve, ki jih določajo ustava, zakon oziroma statut ter drugo strokovno delo za skupščino in izvršni svet. 4. člen Upravni organi morajo v mejah svojih pravic in dolžnosti z vsem svojim delovanjem zagotavljati popolno, smotrno in učinkovito izvrševanje funkcije državne uprave, spoštovanje ustavnosti in zakonitosti ter ustvarjalno prispevati h krepitvi in razvijanju socialističnih samoupravnih družbenih odnosov in političnega sistema. 5. člen Upravni organi morajo organizirati delo tako. da omogočijo strankam učinkovito uresničevanje pravic in pravnih koristi ter izvrševanje obveznosti v upravnem postopku, in sicer tako, da stranke lahko uredijo vse potrebno za postopek na enem mestu ter s čim manjšimi stroški. 6. člen Pri opravljanju svojih nalog sodelujejo upravni organi med seboj, z upravnimi organi drugih družbeno-političnih skupnosti, z organizacijami združenega dela, s krajevnimi skupnostmi, z organizacijami in skupnostmi, družbenopolitičnimi organizacijami in društvi. 7. člen Zaradi smotrnega opravljanja strokovnega dela na posameznem področju lahko upravni organ in samoupravna interesna skupnost s sporazumom določita strokovne naloge, ki jih bo opravljal upravni organ za samoupravno interesno skupnost oziroma strokovna služba samoupravne interesne skupnosti za upravni organ. S sporazumom se določijo obseg in vrsta nalog, osnove in merila za zagotavljanje sredstev za delo. način koordinacije in druge medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti med upravnim organom in strokovno službo samoupravne interesne skupnosti. Upravni organ lahko po sporazumu opravlja določene strokovne naloge s svojega delovnega področja tudi za družbenopolitične oziroma družbene organizacije. K sporazumu i/ prvega ali drugega odstavka tega člena da soglasje izvršni svet. 8. člen Upravni organi v mejah svoje pristojnosti izvajajo obrambne priprave in v te namene zlasti skrbijo za izdelavo obrambnih načrtov za OZD in za delovanje organizacij združenega dela, krajevnih skupnosti, samoupravnih interesnih skupnosti in drugih v neposredni vojni nevarnosti in v vojni ter izrednih razmerah. skrbijo za uresničevanje sprejetih programov in opravljajo druge zadeve s področja splošne ljudske obrambe, ki jim jih nalagajo zakoni, drugi predpisi in obrambni načrt občine. Upravni organi sodelujejo pri opravljanju nalog iz prejšnjega odstavka s sekretariatom za ljudsko obrambo. 9. člen Upravni organi skrbijo za uveljavljanje družbene samozaščite na področju, za katero so ustanovljeni, spremljajo in ocenjujejo stanje na tem področju ter v zvezi s tem skrbijo za izdelavo varnostnih načrtov, dajejo pobude, predlagajo ustrezne ukrepe in zagotavljajo izvajanje zakonov in drugih predpisov. Upravni organi sodelujejo pri opravljanju nalog iz prejšnjega odstavka s sekretariatom /a notranje zadeve. K), člen Če upravni organ ugotovi, da se na določenem področju družbenega življenja ali v posamezni organizaciji združenega dela, samoupravni interesni skupnosti ali drugi samoupravni organizaciji in skupnosti ne izvaja sprejeta politika, ne izvršujejo zakoni, drugi predpisi in splošni akti. ali se ne izvaja družbeni plan. je dolžan, da takoj izvede ukrepe, za katere je pooblaščen. Če upravni organ ni pravočasno ukrepal ali predlagal ukrepov.sev izvršnem svetu ali skupščini občine začne postopek za oceno njegovega dela in postopek za oceno strokovnosti dela posameznih odgovornih oseb ter za ugotovitev vzrokov, ki so povzročili nezadovoljivo stanje. Če se v postopku za oceno strokovnega dela posameznih odgovornih oseb ugotovi, da je nczadovlljivo stanje povzročila s svojim ravnanjem ali opustitvijo določena odgovorna oseba, jo je mogoče odpoklicati oz. razrešiti dolžnosti. II. člen Delo upravnih organov usmerja, usklajuje in nadzoruje izvršni svet skupščine občine. II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE UPRAVNIH ORGANOV I. Organizacijske oblike a) Upravni organi 12. člen Za opravljanje upravnih nalog iz pristojnosti občine se ustanovijo kolegijski upravni organi in individualno vodeni upravni organi. Kolegijski upravni organi 13. člen Za opravljanje funkcij državne uprave na področjih, na katerih je potrebno zagotoviti stalno in organizirano koordinacijo, sodelovanje in povezovanje upravnih organov z ustreznimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi, drugimi samoupravnimi organizacijami in skupnostmi, drugimi upravnimi organi ter družbenopolitičnimi organizacijami pri izvrševanju nalog, ki so skupnega pomena, za zagotavljanje enotnosti pri izvajanju dogovorjene politike, izvrševanju zakonov, predpisov in drugih splošnih aktov, se ustanovijo komiteji kot kolegijski upravni organi. 14. člen Kolegijski upravni organ sestavljajo predsednik in določeno število članov. Upravne organe, samoupravne interesne skupnosti, organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije in skupnosti, ki delujejo na področjih, za katere je ustanovljen komite, določi s svojim aktom skupščina občine na predlog izvršnega sveta. Določeno število članov komiteja imenuje v skladu z aktom skupščine izvršni svet. 15. člen Kolegijski upravni organ dela na sejah. O načinu svojega dela sprejme poslovnik. 16. člen Kolegijska upravna organa sta: — komite za družbeni razvoj, — komite za urbanizem in varstvo okolja. Individualni upravni organi 17. člen Za opravljanje funkcij državne uprave na področjih, na katerih je izvrševanje politike, zakonov, odlokov ter drugih predpisov in splošnih aktov v celoti ali v znatnem obsegu v pristojnosti posameznega upravnega organa, se ustanovijo in-divudualno vodeni upravni organi. 18. člen Individualno vodeni upravni organi so: — sekretariat za občo upravo. — sekretariat za ljudsko obrambo. — sekretariat za notranje zadeve. — uprava za družbene prihodke, — geodetska uprava. b) Strokovne službe 19. člen Za opravljanje strokovnih, organizacijskih in administrativno-tehničnih nalog za skupščino občine in izvršni svet se ustanovi strokovna služba: — sekretariat skupščine in izvršnega sveta. Strokovna služba ima pravice, dolžnosti in položaj upravnega organa. Strokovno službo vodi sekretar občinske skupščine, ki ima pravice in dolžnosti, ki jih imajo funkcionarji, ki vodijo upravne organe. C) Skupni upravni organi 20. člen Zadeve inšpekcijskega nadzorstva iz občinske prostojnosti opravlja Uprava inšpekcijskih služb, ki sojo sporazumno ustanovile skupščine občin Črnomelj, Metlika, Novo mesto in Trebnje. Položaj, organizacija in delovno področje, položaj in način imenovanja funkcionarjev, vodilnih delavcev in delavcev s posebnimi pooblastili in vprašanja v zvezi s sredstvi za delo uprave in dohodka delovne skupnosti ter razmerja med organi občin ustanoviteljic je urejen v odloku o ustanovitvi Uprave inšpekcijskih služb. 21. člen Uprava inšpekcijskih služb opravlja naloge s svojega delovnega področja na območju občine Novo mesto kot njen upravni organ in je za svoje delo iz pristojnosti te občine odgovorna njeni skupščini in izvršnemu svetu. 22. člen Skupščina občine Novo mesto lahko sporazumno z eno ali več sosednjimi občinskimi skupščinami s posebnim aktom ustanovi skupne upravne organe za opravljanje upravnih nalog s področja družbenih prihodkov in geodetskih zadev. 2. Delovna področja upravnih organov 23. člen Komite za družbeni razvoj: — pripravlja delovni program izdelave družbenih planov, — usmerja in usklajuje delo na področju družbenega planiranja, — spremlja izvajanje obveznosti, sprejetih s samoupravnimi sporazumi o temeljih družbenega plana občine in predlaga ukrepe za zagotovitev usklajenega načrtovanja razvoja. — spremlja in analizira tekoča gibanja na področju gospodarstva, ugotavlja skladnost teh gibanj, stanje in razmerja s planskimi usmeritvami, — opravlja upravne in strokovne zadeve s področja industrije, elektrogospodarstva. kmetijstva, gozdarstva, rudarstva, veterine, obrti, trgovine, gostinstva, turizma, lova, ribolova, prometa blaga in storitev, — zagotavlja sodedovanje, dogovarjanje in usklajevanje dela s samoupravnimi interesnimi skupnostmi s področja družbenih in gospodarskih dejavnosti, — opravlja upravne, strokovne in druge zadeve s področja družbenih dejavnosti, za katere je pristojen komite, — zbira, ureja in strokovno obdeluje statistično gradivo in vodi statistične raziskave, — spremlja in analizira gibanja na področju skupne in splošne porabe ter razporejanja dohodka, oblikovanje in porabo sredstev za osebne dohodke in skupno porabo. — opravlja strokovna in administrativno tehnična opravila zaorganesklada za intervencije v kmetijstvu, za realizacijo programa občinskih stalnih blagovnih rezerv in za komite in njegova delovna telesa, — opravlja upravna opravila in vodi razne evidence s področja gospodarstva. 24. člen Komite za urbanizem in varstvo okolja opravlja: — upravne, strokovne in druge naloge na področju urejanja prostora, gradbeništva, vodnega gospodarstva, komunalnega in stanovanjskega gospodarstva in stanovanjskih razmerij, prometa in zvez, varstva okolja in premoženjskopravnih razmerij, — sodeluje pri pripravi prostorskega dela družbenega plana, spremlja njegovo izvajanje in predlaga ustrezne ukrepe, — pripravlja osnutke in predloge odlokov, obredb in drugih aktov ter druga gradiva za občinsko skupščino in izvršni svet, — administrativna-tehnična in druga opravila za sklad stavbnih zemljišč, — opravlja strokovne in tehnično-administrativne naloge za komite, — opravlja strokovne in tehnično-administrativne naloge za družbeni svet, — zagotavlja sodelovanje, dogovarjanje in usklajevanje dela s samoupravno interesno skupnostjo ter s strokovnimi službami teh skupnosti ter s strokovnimi organizacijami z zgoraj navedenih področij. 25. člen Sekretariat za občo upravo opravlja: — pravno pomoč občanom, organizacijam združenega dela, samoupravnim interesnim skupnostim in drugim organizacijam in skupnostim pri uveljavljanju njihovih pravic in obveznosti v upravnih postopkih, — nadzorstvo nad uporabo predpisov o upravnem postopku pri upravnih ali drugih državnih organih oziroma samoupravnih organizacijah in skupnostih, ki so jim poverjena javna pooblastila, zadeve v zvezi z varstvom borcev NOV, vojaških invalidov ter civilnih invalidov vojne. naloge v zvezi z varstvom spomenikov in drugih obeležij narodnoosvobodilne vojne in socialistične revolucije. — strokovno tehnične naloge v zvezi z mladinskimi delovnimi akcijami, strokovne in operativno-tehnične naloge v zvezi z romsko problematiko, naloge v zvezi z družbenim sistemom informiranja, — naloge v zvezi z organizacijo dela upravnih organov, pripravlja samoupravne splošne akte delovne skupnosti ter splošne akte upravnih organov, naloge v zvezi z izvajanjem kadrovske politike upravnih organov, urejanjem delovnih razmerij, strokovnim in družbenopolitičnim izobraževanjem in družbenim standardom delavcev delovne skupnosti, — strokovna opravila za delovanje samoupravnih organov, — organizacijsko-tchnične naloge na področju upravljanja z zgradbami in opremo upravnih organov, delom arhivske službe, glavne pisarne ter sprejemne pisarne, ekonomata ter tehnična in druga opravila, ki so potrebna za delo občinske skupščine, izvršnega sveta in upravnih organov, — računalniško obdelavo podatkov za potrebe upravnih organov, druga opravila, ki ne spadajo v delovno področje drugih upravnih organov. Kot upravni organ v sestavi sekretariata za občo upravo je uprava za linance, ki opravlja: — finančna in druga strokovna opravila za občinski proračun, — finančna opravila v zvezi s sredstvi za delo upravnih organov, skladov in dohodkom delovne skupnosti. 26. člen Sekretariat za ljudsko obrambo: — pripravlja osnutek obrambnega razvojnega načrta. — spremlja in strokovno povezuje delo upravnih organov pri pripravi in tekočem dopolnjevanju obrambnega načrta občine, — skrbi, da so obrambni načrti temeljnih nosilcev usklajeni z obrambnim načrtom občine. — skrbi za mobilizacijske zadeve in prenos ukazov, — opravlja strokovne zadeve pri usmerjanju mladine v vojaške šole in obrambne poklice. — organizira in izvaja obrambno in samozaščitno usposabljanje, — pripravlja organizacijo občinskega štaba in občinskih enot civilne zaščite, skrbi za njihovo načrtno in gospodarno opremlajnje ter usmerja organiziranje, opremljanje in delovanje drugih štabov in enot civilne zaščite. — pripravlja organizacijo in skrbi za delovanje službe za opazovanje in obveščanje, upravnih zvez in kriptozaščite. — opravlja upravne in vojaško-strokovne zadeve v zvezi z graditvijo zaklonišč, — opravlja upravne zadeve v zvezi z. vojaško in materialno obveznostjo, — skrbi za potrebo in vzdrževanje materialnih sredstev in drugih sredstev, namenjenih za splošno ljudsko obrambo, — daje strokovno pomoč temeljnim nosilcem pri izdelavi obrambnih načrtov in pri opravljanju drugih nalog splošne ljudske obrambe. — opravlja strokovni nadzor nad izvajanjem predpisov s področja ljudske obrambe. 27. člen Sekretariat za notranje zadeve opravlja: — upravne, strokovne in druge zadeve s področja neposrednega izvrševanja zakonov in drugih predpisov o združevanju občanov, javnih shodov in prireditev, pobiranje prostovoljnih prispevkov, nabavljanje, posesti in nošenja orožja in streliva ter eksplozivnih snovi, prevoz eksplozivnih snovi, varstva pred požarom, državljanstva in drugih osebnih stanj, osebnih izkaznic, potnih listov za prehod čez državno mejo. gibanja v obmejnem pasu. prebivanja tujcev, matičnih knjig, sklepanja zakoskih zvez. osebnih imen. prijavljanja in odjavljanja stalnega in začasnega prebivališča občanov, tujega tiska in drugih sredstev javnega obveščanja, varnosti cestnega prometa, registracijo motornih vozil in voznikov motornih vozil, izdajanja vozniških in prometnih dovoljenj, opravljanja vozniških izpitov ter izvrševanja varstvenih in varnostnih ukrepov. — skrbi, da so varnostni načrti organizacij združenega dela. krajevnih skupnosti, samoupravnih interesnih skupnosti in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti ter državnih organov usklajeni z varnostnim načrtom občine, — daje strokovno pomoč organizacijam združenega dela. krajevnim skupnostim, samoupravnim interesnim skupnostim in drugim samoupravnim organizacijam in skupnostim ter državnim organom pri izdelavi varnostnih načrtov in pri opravljanju drugih nalog družbene samozaščite, — tehnična in administrativna opravila za svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu. — nadzorstvene in druge naloge, ki so z zakonom ali drugim predpisom dane v pristojnost sekretariata za notranje zadeve. V sekretariatu za notranje zadeve delujejo kot notranje organizacijske enote krajevni uradi: Brusnice. Dol. Toplice, Hinje. Mirna peč, Otočec. Stražil. Šentjernej. Škocjan. Šmarjcta. Težka voda in Žužemberk, ki opravljajo naslednje naloge: — vodijo matične knjige, državljanske knjige in izdajo izpiske in druga potrdila iz svojih evidenc, — opravljajo prijavno in odjavno službo, — overjajo podpise in prepise listin. — sprejemajo vloge občanov za upravne organe občine in nudijo občanom pojasnila v vseh zadevah, ki spadajo v pristojnost občinske skupščine in njenih teles. — opravljajo nekatere naloge s področja ljudske obrambe, — izdajajo zdravstvena spričevala za živino. — opravljajo druge zadeve po veljavnih predpisih, oziroma zadeve, ki jim jih naložita izvršni svet in občinska skupščina. — opravljajo administrativno-tehnična opravila za krajevne skupnosti, če je tako določeno s posebnimi sporazumi med IS in KS. 28. člen Uprava za družbene prihodke: — spremlja pridobivanje dohodkov občanov, od katerih se plačujejo družbene obveznosti, ugotavlja osnove za odmero obveznosti, odmerja, obračunava, pobira in prisilno izterjuje družbene prihodke, za katere je pooblaščena v skladu z zakonom ali drugimi predpisi ter na podlagi samoupravnih sporazumov. — spremlja pridobivanje dohodkov občanov in ugotavlja izvor njihovega premoženja, — opravlja v skladu z zakonom izterjavo neplačanih družbenih prihodkov. — opravlja nadzorstvo nad izpolnjevanjem davčnih in drugih obveznosti občanov. — odreja ukrepe, ki so določeni z zakonom in vodi postopke o davčnih prekrških. — proučuje in analizira delovanje davčnega sistema in davčne politike občine ter pripravlja predpise in druge splošne akte s svojega področja dela, — opravlja strokovne in administrativno tehnične naloge za družbeni svet s svojega delovnega področja, — sodeluje pri pripravi planskih in drugih dokumentov občine s svojega delovnega področja. 29. člen Geodetska uprava: — planira in koordinira dejavnost geodetske službe na območju občine. — pripravlja predloge programov geodetskih del. — skrbi za izdelavo in vzdrževanje katastrov, kart, načrtov in evidenc, — izvaja izmero zemljišč v okviru obstoječih geodetskih izmer in katastrov ter revizijo kultur, — vodi in vzdržuje geodetsko prostorsko dokumentacijo, — za potrebe občanov , upravnih organov in organizacij združenega dela izdaja izvlečke iz katastrskega opcrala, kopije načrtov, kart ter ustrezna potrdila. — nadzoruje vodenje katastra komunalnih naprav ter vzdržuje zbirni kataster komunalnih naprav, — vodi in opravlja zadeve v zvezi z označevanjem in poimenovanjem naselij, ulic. zgradb. — izdaja hišne številke. — opravlja strokovno nadzorstvo nad izvajanjem operativnih del v zadevah geodetske službe, ki jih opravljajo druge geodetske organizacije, — opravlja storitve za potrebe občanov, upravnih organov, organizacij združenega dela in drugih organizacij, zlasti: zakoličbe zgradb in objektov, izdelavo geodetskih načrtov za potrebe lokacijske dokumentacije, delitev parcel in vzpostavljanje stanja na zemljiščih, kot je evidentirano v načrtih — katastrih. 30. člen Skretarial skupščine m izvršnega sveta: — skrbi za pripravo sej skupščine, njenih zborov in delovnih teles, — organizira pravočasno in ustrezno obveščanje delegatov o vprašanjih, ki jih obravnavajo in o katerih odločajo zbori skupščine. — pripravlja programe dela občinske skupščine in njenih zborov, — sodeluje z delegati, delegacijami in konferencami delegacij in jim nudi strokovno pomoč pri opravljanju njihovih funkcij, — opravlja strokov ne in druge naloge za delegate, ki jih skupščina in njeni zbori delegirajo v skupščino SRS in zvezni zbor skupščine SFRJ — spremlja in analizira delovanje delegatskega sistema v občini in pripravlja ustrezna poročila za skupščino. — spremlja izvrševanje sklepov skupščine, njenih zborov in delovnih teles, — opravlja strokovne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge za potrebe skupščine, njenih zborov in delovnih teles v skladu s statutom in poslovnikom občinske skupščine, " — zbira informacije, pomembne za samoupravno delegatsko odločanje in jih posreduje delegacijam in delegatom ter informativnim službam v združenem delu in krajevnih skupnostih. — spremlja izvajanje družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike, skrbi za njegovo izvajanje ter pripravlja spremembe in dopolnitve tega dokumenta. — vodi. spremlja, ažurira in analizira obvezno kadrovsko evidenco, — opravlja organizacijsko tehnične in administrativne naloge za izvršni svet in njegove organe. 3. Splošna načela za notranjo organizacijo in sistemizacijo del in nalog 31. člen Splošna načela za notranjo organizacijo in sistemizacijo del in nalog ter nomenklaturo enotnih nazivov za skupine istovrstnih del in nalog, enotne zahteve glede strokovne izobrazbe in drugih pogojev, potrebnih za opravljanje del in nalog v upravnih organih, predpiše s posebnim aktom izvršni svet skupščine občine. III. FUNKCIONARJI, VODILNI DELAVCI IN DELAVCI SPOSEBNIMI POOBLASTILI 32. člen Upravne organe in strokovne službe vodijo funkcionarji. Funkcionar predstavlja upravni organ in strokovno službo, organizira in vodi delo, skrbi za zakonitost dela in opravlja druge naloge v okviru svojih pravic, pooblastil, dolžnosti in odgovornosti, ki jih določa zakon. Funkcionar, ki vodi upravni organ in strokovno službo, mora imeti visoko oz. najmanj višjo strokovno izobrazbo ustrezne smeri. Organ v sestavi vodi namestnik funkcionarja, ki vodi upravni organ. 33. člen Komite vodita v mejah pravic in dolžnosti, ki jih določa zakon, komite kot kolegijski organ m predsednik komiteja. Sekretariat vodi sekretar, upravo pa direktor. 34. člen Način imenovanja in razrešitve funkcionarjev, ki vodijo upravne organe, določa statut občine. 35. člen Funkcionar upravnega organa ima lahko namestnika, ki ga imenuje in razrešuje organ, ki je pristojen za imenovanje funkcionarja, ki vodi upravni organ. Namestniki funkcionarjev, ki vodijo upravne organe, se imenujejo za štiri leta in so lahko ponovno imenovani še za štiri leta. Namestnik nadomešča funkcionarja. če je ta odsoten ali zadržan, z vsemi pooblastili in odgovornostmi ter ga zastopa v zadevah, ki jih ta določi. Namestnik funkcionarja je zadolžen za posamezno področje dela upravnega organa. Če v upravnem organu namestnik funkcionarja ni imenovan, ga nadomešča z vsemi pooblastili in odgovornostmi drug funkcionar ali vodilni delavec, ki ga določi izvršni svet. 36. člen Vodilni delavci v upravnih organih so pomočniki funkcionarjev, ki vodijo upravne organe. Pomočnik funkcionarja vodi in koordinira delo posamezne večje notranje organizacijske enote ter opravlja druga najbolj zahtevna dela in naloge v upravnem organu, določena v splošnem aktu o sistemizaciji del in nalog upravnega organa. Vodilne delavce imenuje in razrešuje izvršni svet na predlog funkcionarja, ki vodi upravni organ. Vodilni delavci so imenovani za štiri leta in so na podlagi predhodne ocene njihove delovne uspešnosti po preteku te dobe lahko ponovno imenovani. 37. člen Delavci s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, kijih imenuje in razrešuje funkcionar, ki vodi upravni organ, v soglasju z izvršnim svetom, so: inšpektorji v upravi za družbene prihodke, inšpektor za upravni nadzor in vodja računovodstva v sekretariatu za občo upravo. Delavci iz prejšnjega odstavka se imenujejo za štiri leta irt so lahko po preteku te dobe ponovno imenovani. Dela in naloge delavcev s posebnimi pooblastili so določene s splošnim aktom o sistemizaciji del in nalog upravnega organa. IV. NAČIN URESNIČEVANJA SAMOUPRAVNIH PRAVIC, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV 38. člen Delavci upravnih organov uresničujejo svoje samoupravne pravice, obveznosti in odgovornosti v eni ali več delovnih skupnostih. Če se oceni, da bi bilo glede na racionalizacijo dela oz. uresničevanja samoupravnih pravic, obveznosti in odgovornosti delavcev smotrno ustanoviti skupno delovno skupnost delavcev vseh upravnih organov, lahko delavci s samoupravnim sporazumom oblikujejo skupno delovno skupnost. S tem sporazumom delavci uredijo temeljna vprašanja v zvezi z uresničevanjem samoupravnih pravic, obveznosti in odgovornosti — v skupni delovni skupnosti. Udeleženec samoupravnega sporazuma o oblikovanju skupne delovne skupnosti je tudi osnovna organizacija sindikata delavcev upravnih organov, ki oceni, ali so podani pogoji za takšno organiziranost. Preden delavci upravnih organov sprejmejo sporazum o oblikovanju skupne delovne skupnosti, si morajo pridobiti mnenje izvršnega sveta. 39. člen Če delavci upravnih organov oblikujejo več delovnih skupnosti upravnih organov, sodelujejo med seboj pri urejanju samoupravnih pravic, obveznosti in odgovornosti ter vprašanj, ki so zanje skupnega pomena, zlasti pa: pridobivanje, ugotavljanje in razporejanje dohodka, delitev sredstev za osebno in skupno porabo, temeljna načela samoupravne organiziranosti, kadrovska politika in delovna razmerja ter urejanje delovnega časa v upravnih organih. Delavci delovnih skupnosti upravnih organov lahko sodelujejo med seboj tudi pri drugih vprašanjih skupnega pomena v skladu z zakonom in statuti delovnih skupnosti upravnih organov. 40. člen Pravice in obveznosti, kijih ima po zakonu funkcionar, ki vodi upravni organ, v zvezi z uresničevanjem samoupravnih pravic, obveznosti in odgovornosti delavcev, izvršuje tudi v primeru, če delavci upravnih organov oblikujejo skupno delovno skupnost, funkcionar, ki vodi posamezni upravni organ. 41. člen Kadar funkcionarji, ki vodijo upravne organe, ocenijo, da bi bilo potrebno zadržati Finančni načrt, zaključni račun ali samoupravne splošne akte delovne skupnosti, o zadržanju odločajo soglasno. Če ni doseženo soglasje vseh funkcionarjev, odloči o zadevi izvršni svet. 42. člen Sredstva za delo upravnih organov so družbena sredstva, s katerimi sezagotavlja materialna podlaga za delo teh organov ter pogoji za uresničevanje njihovih funkcij. Sredstva za delo upravnih organov določi občinska skupščina na predlog izvršnega sveta v skladu z letnim programom dela upravnega organa in to glede na pomen, obseg, vrsto in zahtevnost del in nalog ter glede na pogoje in rezultate dela, ki jih dosegajo delavci delovne skupnosti in funkcionarji upravnega organa pri izvrševanju delovnega programa. 43. člen Upravni organi pridobivajo sredstva za delo tudi na podlagi sporazuma o opravljanju nalog za samoupravne interesne skupnosti ter za družbenopolitične ali druge organizacije oziroma organe. V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 44. člen Upravni organi in strokovne službe morajo svojo organizacijo in delo uskladiti s tem odlokom v 3 mesecih po njegovem sprejemu. 45. člen Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o izvršnem svetu ter o organizaciji upravnih organov in strokovnih služb skupščine občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/80 in 22/80). 46. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Supščinskem Dolenjskem listu. Številka: 021-012/65 Datum: 30. 1. 1986 Predsednik skupščine občine Novo mesto UROŠ DULAR, 1. r. 18. Na podlagi četrtega odstavka 43. člena in drugega odstavka 50. člena Zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list SRS št. 18/84) in 223. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/79 in 14/82) je skupščina občine Novo mesto na seji zbora združenega dela dne 30. 1. 1986 in zbora krajevnih skupnosti dne 30. 1. 1986 sprejela ODLOK o načinu valorizacije cene stavbnega zemljišča ter stroškov priprave in opremljanja stavbnih zemljišč v občini Novo mesto 1. člen Pred oddajo stavbnega zemljišča se njegova cena valorizira. Valorizirana cena m2 stavbnega zemljišča je enaka koristi, ki jo da m2 razlaščenega stavbnega zemljišča na posameznem ureditvenem območju. Korist iz drugega odstavka tega člena je določena z odlokom o poprečni gradbeni ceni stanovanj in poprečnih stroških komunalnega urejanja zemljišč na območju občine Novo mesto. 2. člen Stroški priprave in opremljanja stavbnih zemljišč se v času oddaje tekoče valorizirajo z indeksi podražitev, kijih izdaja Splošno združenje gradbeništva in industrije gradbenega materiala Slovenije in veljajo za družbeno usmerjeno gradnjo stanovanj v SR Sloveniji. 3. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 38-01/86 Datum: 30. 1. 1986 Predsednik občinske skupščine Novo mesto UROŠ DULAR, I. r. 19. Na podlagi tretjega odstavka 2. člena zakona o pogojih za prodajo stanovanjskih hiš in stanovanj v družbeni lastnini (Uradni list SRS št. 13/74), drugega odstavka 40. člena o razlastitvi in prisilnem prenosu nepremičnin v družbeni lastnini (Uradni list SRS št. 5/80, 2., 7., 8. in 9. člena pravilnika o enotni metodologiji za izračun revalorizirane vrednosti stanovanjske hiše oziroma stanovanja (Uradni list SRS št. 13/80 ter 223. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/79 in 14/82) je skupščina občine Novo mesto na seji zbora združenega dela dne 30. 1. 1986 in na seji zbora krajevnih skupnosti dne 30. 1. 1986 sprejela ODLOK o spremembah odloka o poprečni gradbeni ceni stanovanj in poprečnih stroških komunalnega urejanja zemljišč na območju občine Novo mesto 1. člen V 1. členu odloka o poprečni gradbeni ceni stanovanj in poprečnih stroških komunalnega urejanja zemljišč na območju občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 6/85) se besede: »na dan 31. 12. 1984 na območju občine Novo mesto 34.836,79 dinarjev« nadomestijo z besedami: »na dan 31. 12. 1985 na območju občine Novo mesto 68.475.- dinarjev.« 2. člen Tretji člen odloka se spremeni tako. da se glasi: »Poprečni stroški komunalnega urejanja gradbenih zemljišč na območju občine Novo mesto za lil. stopnjo opremljenosti in gostoto naseljenosti 150do 200 prebivalcev na ha. so znašali na dan 31. 12. 1985 — za individualne komunalne naprave za m2 koristne stanovanjske površine 4.447.— dinarjev, — za kolektivne komunalne naprave za m2 koristne stanovanjske površine 5.443.— dinarjev.« 3. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 464-01/71-1 Datum: 30. 1. 1986 Predsednik občinske skupščine Novo mesto UROŠ DULAR, I. r. 20. Na podlagi 3. odstavka 40. člena zakona o zdravstvenem varstvu živali (Uradni list SRS, št. 37/85). 2. odstavka 2. člena Odredbe o preventivnih cepljenjih in diagnostičnih ter drugih preiskavah v letu 1986 (Uradni list SRS št. 43/85) terna podlagi 258. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/79 in 14/82). izdaja izvršni svet skupščine občine Novo mesto ODREDBO o preventivnih cepljenjih in diagnostičnih ter drugih preiskavah v letu 1986 na območju občine Novo mesto I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Da se preprečijo oz. ugotovijo v tej odredbi navedene živalske kužne bolezni, morajo pristojne veterinarske organizacije opraviti v letu 1986 na območju občine Novo mesto preventivne ukrepe zaradi ugotavljanja, odkrivanja, preprečevanja in zatiranja kužnih bolezni. Posestniki živali morajo izvajati ukrepe iz te odredbe. 2. člen Preventivne ukrepe opravi Dolenjski veterinarski zavod Novo mesto, ki mora pred vsakim začetkom izvajanja ukrepov iz te odredbe obvestiti o tem pristojni občinski organ veterinarske inšpekcije. O opravljenem delu mora Zavod poročati na predpisanih obrazcih veterinarski inšpekciji. 3. člen Preventivna cepljenja se morajo opraviti tolikokrat, kolikorkrat je potrebno, da so živali stalno zaščitene. 4. člen Dolenjski veterinarski zavod, ki opravlja preventivna cepljenja in diagnostične preiskave, mora voditi evidenco o datumu cepljenja oz. preiskave, imenu in bivališču jjosestnika živali, o opisu živali, o proizvajalcu, serijski in kontrolni štev ilki cepiva ter o rezultatu cepljenja in preiskave. Dolenjski veterinarski zavod mora spremljati zdravstveno stanje živali po uporabi biološkega preparata in o tem obveščali veterinarsko inšpekcijo. II. PREVENTIVNI UKREPI 5. člen Preventivno cepljenje kopitarjev, goveda in ovac proti vraničnemu prisadu je treba opraviti v vseh krajih občine, kjer je bil v zadnjih tridesetih letih ugotovljen vranični prisad. Preventivno cepljenje opravi Dolenjski veterinarski zavod in sicer do 30. aprila 1986. 6. člen Proti šumečemu prisadu se morajo preventivno cepiti goveda in ovce pred odgonom na pašnike, na katerih je bila v zadnjih tridesetih letih ugotovljena ta bolezen. Cepljenje opravi Dolenjski veterinarski zavod in to najmanj 20 dni pred odgonom živali na pašnike. 7. člen Splošno preventivno cepljenje psov proti steklini se mora opraviti takoj, ko dopolnijo štiri mesece starosti. Proti steklini je treba preventivno cepiti tudi domače živali, ki se pasejo na okuženem in ogroženem območju brez nadzorstva. Cepljenje opravi Dolenjski veterinarski zavod Novo mesto. 8. člen Proti atipični kokošji kugi je treba preventivno cepiti kokoši, piščance, brojlerje. purane in matične jate fazanov: — v perutninskih obratih organizacij združenega dela, — v naseljih, kjer so perutninski obrati organizacij združenega dela ali večje reje individualnih proizvajalcev, — v obratih individualnih proizvajalcev, kjer pomeni reja perutnine pomembnejšo gospodarsko dejavnost, — v naseljih, kjer je bila atipična kokošja kuga ugotovljena v zadnjih dveh letih. Cepljenje iz prejšnjega odstavka se opravi z živo ali mrtvo vakcino po programu in na način, ki ga za posamezno vakcino določi proizvajalec. Cepljenje opravi Dolenjski veterinarski zavod, v perutninskih obratih organizacij združenega dela, ki imajo organizirano lastno veterinarsko službo, pa obratna veterinarska ambulanta. 9. člen Valilna jajca smejo izvirati le iz perutninskih jat, v katerih pri serološki preiskavi na kokošji tifus niso bili ugotovljeni pozitivni reaktorji, ki so zaščitno cepljeni proti kužnemu tremorju perutnine, Marekovi bolezni, infekcioznemu bronhitisu in gumboro bolezni in ki po štirinajstem tednu niso dobivale nitrolu-ranskih preparatov (nitrofurazon, furazolidon, itd.). 10. člen Proti prašičji kugi je treba preventivno cepiti prašiče v gospodarstvih, ki imajo 10 in več plemenskih svinj oz. najmanj 50 pitancev. Proti tej bolezni je treba preventivno cepili tudi prašiče, ki se hranijo s pomijami ali z odpadki živalskega izvora in sicer ne glede na njihovo število v gospodarstvu. Cepljenje se opravi s sevom K-lapiniziranega virusa. 11. člen Dolenjski veterinarski zavod Novo mesto mora v letu 1986 intradermalno simultano tuberkulinizirati nadaljnjih 30% vseh goved na območju občine (VII. splošna tuberkulinizacija). Tuberkulinizirati je treba osnovne goveje črede organizacij združenega dela. 12. člen Na brucelozo je treba preiskati enkrat letno: — krave v hlevih individualnih proizvajalcev z mlečnoprstanastim preizkusom, v primeru sumljive ali pozitivne reakcije je potrebno odvzeti živalim kri za pregled; — osnovne goveje črede organizacij združenega dela s serološkim pregledom krvi; — plemenske živali v osnovnih čredah na prašičjerejskih obratih organizacij združenega dela s serološko preiskavo krvi. Vzorce mleka in krvi odvzame Dolenjski veterinarski zavod Novo mesto. Mlečno prstenasto preiskavo opravi Dolenjski veterinarski zavod Novo mesto, laboratorijske preiskave krvi (SA — test) krav pa opravi VTOZD za veterinarstvo pri Biotehnični fakulteti v Ljubljani. 13. člen Na govejo levkozo je treba pregledati 20% vseh plemenskih živali v osnovnih čredah v govedorejskih obratih organizacij združenega dela. Vzorec krvi odvzame Dolenjski veterinarski zavod Novo mesto. Preiskava seruma s preiskusom (precipitacija) v agarskem gelu opravi VTOZD za veterinarstvo pri Biotehnični fakulteti v Ljubljani. 14. člen Na leptospirozo je treba enkrat letno pregledati 10% vseh še nepregledanih plemenskih živali v osnovnih čredah na prašičjerejskih in govedorejskih obratih organizacij združenega dela. Vzorce odvzame Dolenjski veterinarski zavod Novo mesto, preiskavo pa opravi VTOZD za veterinarstvo Biotehnične fakultete v Ljubljani. 15. člen Na kužno malokrvnost kopitarjev je treba preiskati vse žrebce plemenjake. Vzorce krvi odvzame Dolenjski veterinarski zavod Novo mesto, serološki pregled vzorcev krvi z gelprecipitinskim testom (Coggins-test) pa opravi VTOZD za veterinarstvo pri Biotehnični fakulteti v Ljubljani. 16. člen Na hudo gnilobo čebelje zalege, nosemavost. pršičavost in varoozo je treba preiskati čebelje družine vzrejevalcev matic ter čebelje družine plemenilnih postaj. Preiskave opravi VTOZD za veterinarstvo pri Biotehnični fakulteti v Ljubljani. Vzorce čebel je treba dostaviti do 31. marca 1986. preiskave pa morajo biti opravljene do 30. aprila 1986. 17. člen Na vrtoglavost postrvi je treba v ribogojnicah pregledati enkrat letno postrvske vrste rib. ki se vlagajo, prodajajo ali prevažajo. Vzorci mladic morajo biti poslani v preiskavo od meseca junija do 31. decembra 1986. Enako velja tudi za vzorce tržnih rib. Na virusno hemoragično septikemijo postrvi je treba preiskati plemenske jate postrvskih rib do 15. februarja 1986. Vzorce rib za preiskavo vzame Dolenjski veterinarski zavod in jih dostavi VTOZD za veterinarstvo pri Biotehnični fakulteti v Ljubljani. 18. člen Ta odredba začne veljati 8. dan po objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 322-010/86-8 Datum: 28/1-1986 Predsednik izvršnega sveta SO Novo mesto JOŽE SUHADOLNIK, 1. r. Medobčinske objave 23. Na podlagi 3. odstavka 108. člena Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list SRS, št. 5/82) je izvršni svet skupščine občine Novo mesto, po predhodnem mnenju izvršnih svetov skupščin občin Črnomelj, Metlika in Trebnje, na seji dne 28. januarja 1986 sprejel ODREDBO O VIŠINI STROŠKOV VOZNIŠKEGA IZPITA, PREIZKUSA ZNANJA PREDPISOV O VARNOSTI CESTNEGA PROMETA IN PREVERJANJA VOZNIŠKEGA ZNANJA I. Odredba določa višino stroškov vozniškega izpita, preizkusa znanja predpisov o varnosti cestnega prometa in preverjanja vozniškega znanja, kijih plačajo kandidati za voznike pri prijavi za izpit za voznika v občinah Novo mesto, Črnomelj, Metlika in Trebnje. II. Višina stroškov za izpit iz predpisov o varnosti cestnega prometa za vožnjo motornih vozil vseh kategorij in kmetijskih traktorjev je 900 din. Višina stroškov preizkusa znanja predpisov o varnosti cestnega prometa za voznike delovnih strojev, motokultivatorjev in koles z motorjem je 900 din. Stroške prvega preizkusa ne plačajo učenci osnovnih šol v primeru, ko preizkus opravljajo v organizirani skupini po najmanj 25 kandidatov pod pogojem, da so predhodno obiskovali tečaj za opravljanje preizkusa. III. Višina stroškov za izpit iz vožnje motornega vozila oziroma kmetijskega traktorja je: 1. za kategorijo A 1.700 din 2. za kategorijo B 1.800 din 3. za kategorijo C 2.400 din 4. za kategorijo D 5.000 din 5. za kategorijo E 2.400 din 6. za kategorijo T 1.700 din (kmet. traktor) IV. Ta odredba začne veljati z dnem objave v Skupščinskem Dolenjskem listu. Z uveljavitvijo te odredbe preneha veljati odredba št. 38-04/82 z dne 29. 3. 1985 (Skupščinski Dolenjski list, št. 8/85). Številka: 38-04/82 Datum: 28. 1. 1986 Predsednik izvršnega sveta SO Novo mesto JOŽE SUHADOLNIK, 1. r. POPRAVEK V zadnji številki SDL (1/86) je v glavi časopisa napačno naveden datum izida. Pravilno je 30. januar 1986 in ne 30. januar 1985. 22. Na podlagi družbenega dogovora o skupnih izhodiščih za oblikovanje stanarin in najemnin v letu 1986 (Uradni list SRS, št. 2/86) je skupščina Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Novo mesto na seji dne 20. decembra 1985 sprejela SKLEP o povečanju stanarin iu najemnin v občini Novo mesto 1. člen Stanarine in najemnine, veljavne na dan 28. februar 1986, ses 1. marcem 1986 povišajo za 43%. 2. člen Fa sklep se objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu in velja takoj po objavi, uporablja pa se od 1. 3. 1986 dalje. Predsednik skupščine: BOJAN FINK SKUPŠČINSKI DOLENJSKI LIST r » obilne Črnomelj, krško. METLIKA. NOVO MESTO. RIBNICA IN TREBNJE Uradno glasilo skupščin občin Crnomel|, Krško, Metlika, Novo mesto, Ribnice in Trebnje izdaja Dl C. tozd Dolenjski list, Novo mesto Glavni urednik Drago Rustja, odgovorni urednik Marjan Legan. Izhaja po potrebi Za družbenopolitične skupnosti in organizacije, delovne organizacije, društva in druge pravne osebe je naročnina za SDL všteta v naročnino za Dolenjski list. za preostale je letna naročnina 500 din, izvod v prosti prodaji stane 20 din Tekoči račun pri podružnici SDK Novo mesto 52100-603-30624 Naslov: Dolenjski list. 68001 Novo mesto, Germova 3, p p. 33, telefon (068) 23-606 in 24-200 Na podlagi mnenja republiškega komiteja za informiranje IS SRS (št. 421-1/72od 15., 11 1984) se za Skupščinski Dolenjski list ne flačuje temeljni davek od prometa proizvodov Časopisni stavek, prelom in tilmi: DIC, tozd Grafika, Novo mesto Tisk: Tiskarna Novo mesto.