URN_NBN_SI_doc-WQY69HI6

223 Šolski zvezki v dvajsetih in tridesetih letih 20. stoletja na primeru Osnovne šole Šmartno pri Litiji Sklep Po pregledu in primerjavi šolskih zvezkov v obravnavanih desetletjih 20. stoletja ugotavljamo, da so učni predmeti ostali nespremenjeni, nekoliko so se spremenile le metode poučevanje in načini zapisov v zvezkih. To je najbolj vidno pri predmetu ze- mljepis, v dvajsetih letih 20. stoletja so kontinente risali na posamezne liste in države skicirali v zvezke, v tridesetih letih 20. stoletja so si verjetno s šablono pomagali pri risanju držav v zvezek. Spoznavanju zgodovine kraljevine Jugoslavije so namenili velik poudarek, kar je razvidno pri več predmetih, ne samo pri zgodovini ampak tudi pri slovenščini, srbohrvaščini in zemljepisu, saj smo v zapisani učni snovi pri navedenih predmetih zasledili posamične kratke zgodovinske teme o razvoju Jugoslavije. S prikazom šolskih zvezkov kot virom za področje izobraževanja, nastalih v okviru takratnega šolskega oziroma pedagoškega procesa Kraljevine Jugoslavije, po- skušamo s tem prispevkom dopolniti védenje o zgodovinskem razvoju šolskega zvezka kot učnega pripomočka v slovenski šoli. Viri in literatura Arhiv družine Kolar, Šmartno pri Litiji. Jože Ciperle, Andrej Vovko, Šolstvo na Slovenskem skozi stoletja, Slovenski šolski muzej, Ljubljana 1987. Krajevni leksikon Dravske banovine, Ljubljana 1937. Osnovna šola na Slovenskem 1869-1969, Ljubljana: Slovenski šolski muzej 1970. Osnovna šola Šmartno, Šmartno nekdaj in danes, izdano ob 330. letnici šolstva v kraju, ur. Valerija Kepa, Šmartno 1995. Osnovna šola Šmartno pri Litiji. Dostopno na: http://www.smartno-litija.si/predstavitev/osnovna-sola, dne 24. 10. 2013.

RkJQdWJsaXNoZXIy