solska kronika 2017 1 splosna v2.indd

138 Šolska kronika • 1–2 • 2017 so se razmere še zaostrile in pouk latinščine se je znašel v hudi krizi – kljub interesu javno- sti, da se klasično-humanistični izobraževalni program ohranja ne le v zasebni, ampak tudi v javni osnovni šoli. Ključne besede : latinski jezik, javna osnovna šola, fakultativni predmet, izbirni predmet, interesne dejavnosti Key words : Latin language, state primary school, optional subject, elective subject, extra curricular activities PETO DESETLETJE (1998–2008) 423 Sobivanje osemletnega in devetletnega programa. Slovo »novih« latinskih paralelk. 424 Razmah interesnih dejavnosti kot nadomestka pou- ka. 425 Zmanjšanje števila »latinskih šol« in učencev latinščine. Če je za četrto desetletje (1988–1998) veljalo, da je pouku latinščine v javni osnovni šoli prineslo izboljšanje in začasno stabilizacijo razmer, 426 moramo za peto desetletje (1998–2008) žal ugotoviti prav nasprotno. To »reformno« desetletje, ki je bilo priča prehajanju osemletnega v devetletni program (kot posledici postopnega uresničevanja določil nove šolske zakonodaje), 427 je bilo polno sprememb, naspro- tij in negotovosti. 428 Začelo se je na videz obetavno, ob njegovem izteku pa je pouk latinščine kazal žalostno podobo. V novih razmerah (devetletni program je med drugim prinesel skrajšanje pouka s štirih na tri leta, ukinitev latinskih paralelk ter izločilno konkurenco med latinščino in živimi tujimi jeziki) 429 se je število šol in učencev, če primerjamo prva in zadnja leta petega desetletja, zmanjšalo za več kot 423 Za povzetek poglavja gl. Šolska kronika 1–2/2016, str. 171–174 (Peto desetletje). 424 Gl. op. 27 in 260. 425 V Pregledu latinske interesne dejavnosti vsebinsko ločimo na »prave« (nadgradnja pouka latin- ščine kot fakultativnega oz. izbirnega predmeta) in »neprave« (njegov nadomestek) (gl. op. 257, 259 in 342). 426 Gl. Šolska kronika 1–2/2016, str. 145–171 (Četrto desetletje). 427 Gl. op. 231. Zakon o osnovni šoli z dne 14. 2. 1996 je stopil v veljavo 15. 3. 1996 (gl. Uradni list RS , št. 12/96, 29. 2. 1996); sledila je vrsta sprememb in dopolnil. 428 5. desetletje (in tudi 6.) je med drugim zaznamovala pogosta menjava šolskih ministrov: dr. Slavko Gaber 14. 5. 1992–29. 7. 1999, dr. Pavel Zgaga 29. 7. 1999–7. 6. 2000, dr. Lovro Šturm 7. 6. 2000–30. 11. 2000, dr. Lucija Čok 30. 11. 2000–19. 12. 2002, dr. Slavko Gaber 19. 12. 2002–3. 12. 2004, dr. Milan Zver 3. 12. 2004–21. 11. 2008. 429 Gl. op. 22–24 in 258. in Ljubljana is the only school where it has been taught continuously to this day. When nine-year primary school was introduced, the situation worsened even further and Latin les- sons faced a real crisis – in spite of the public interest that the classical-humanities educa- tional programme continue not only in private schools but also in state public schools.

RkJQdWJsaXNoZXIy