URN_NBN_SI_doc-R37G14S1

Zahteve standarda, ki se nanašajo na otroški oddelek, smo na­ vedli zato, da bi opozorili na pozitivne tendence v razvoju otroških oddelkov v tej republiki in na prizadevanja organiziranih stru k tu r knjižničarskih delavcev, da bi se razm ere na tem področju sp re­ m enile in da bi vse ljudske knjižnice čim prej dobile svoje otroške oddelke in tako izpolnile zahteve 8. člena zakona o knjižničarski dejavnosti v Č rni gori, ki pravi: »Ljudska knjižnica im a v svoji sestavi tu d i otroški oddelek.« Do sedaj doseženi rezu ltati v razvijanju otroških oddelkov v okviru ljudskih knjižnic pa so vendar, to je treba povedati, dokaj skrom ni. Po podatkih iz leta 1977 (stanje se ni bistveno sprem enilo niti do prejšnjega leta) so otroške oddelke im ele knjižnice na C etinju, v Kotoru, v U lcinju, v P levljih in Ivangradu. D ruge knjižnice so im ele samo določeno, relativno m ajhno število knjig za otroke. Stanje, s kakršnim nismo zadovoljni, je sedaj še slabše, k ajti nek a­ tere knjižnice so b ile ob potresu leta 1979 oziroma ob vrsti nadalj­ njih potresov resno poškodovane, druge so b rez nam estitvenih p ro ­ storov, a del fondov je uničen ali spravljen na m esta, k jer mu grozi nevarnost, da bo resno prizadet. Takšna je situacija v Ulcinju, k jer smo imeli, vsaj po številu knjig, enega od najbolje oprem ­ ljenih oddelkov, tako je tudi v K otoru, v B aru in na C etinju, k jer so prostori resneje poškodovani. Dejstvo, da so knjižničarski delavci že sprejeli standarde, ki so glede n a obstoječe stanje dokaj ambiciozni, v določenih p rim erih celo preveč ambiciozni, p riča o želji, rekel bi celo o prip rav lje­ nosti delavcev v tej dejavnosti, d a ustvarijo pogoje za vključitev otrok v krog porabnikov knjižničarskih uslug. Insistiranje stroke, da se to, k ar je določeno v standardih, inkorporira v odredbe zakona o knjižničarski dejavnosti, ni uspelo, a kljub tem u so standardi postali dovolj pom em bno orožje v boju knjižničarskih delavcev, da se razm ere na tem področju pospešeno urejajo. V nekaterih sredi­ nah so jih celo sprejeli kot zakon. Cilj te akcije je, da bi prišli do takšnih oddelkov v okviru knjižnic ali do takšnih knjižnic, ki bi, Poslužujoč se raznih delovnih oblik, pom em bneje prispevale v for­ m iranju celovite učenčeve osebnosti; kajti takšna knjižnica mu nudi določena znanja in inform acije, poleg tega pa s svojimi raznovrst­ nimi aktivnostm i spodbuja k u stv arjan ju in iniciativnosti. Izho­ dišče je bilo v tem, da knjižnica ozirom a otroški oddelek v okviru knjižnice v sistem u sam oupravnega izobraževanja postane izobra­ ževalni faktor, ki naj bi služil celotnem u pouku, se pravi vsem učno- vzgojnim področjem , ne sam o pouku književnosti. Zato je v vsako­ K n již n ic a 26 ( 1882 ) 1-2 i n r

RkJQdWJsaXNoZXIy