URN_NBN_SI_doc-Q9PY69CB

128 M. M. Florjanič, K. Možina: Odnos študentov grafične tehnologije do različnih oblik e-knjig v Sloveniji , 127–144 Knjižnica, 59 (2015) 1–2 Izvleček Namen: Namen članka je predstaviti rezultate raziskave o uporabi elektronskih in interaktivnih knjig med slovenskimi študenti. Cilj raziskave je bil določiti dejavnike, ki vplivajo na študentovo dojemanje e-knjig in interaktivnih e-knjig. Metodologija/pristop: Za raziskovanje odnosa študentov do e-knjig in interaktivnih e-knjig so bile uporabljene kvantitativne metode. Za ta namen je bil izdelan vprašalnik s šestimi vprašanji z več izbirami zaprtega tipa in dvemi vprašanji, kjer so študenti trditve ocenjevali na podlagi 5-sto- penjske Likertove lestvice (1 = popolnoma ne drži, 5 = popolnoma drži). Raziskovalna skupina so bili slovenskimi študenti grafičnih tehnologij ( N = 230, 18 % moških ter 82 % žensk starih med 18 in 30 let) Naravoslovnotehniške fakultete. Anketa je bila izvedena v prvem semestru študijske- ga leta 2014/2015. Za določanje statistično pomembnih razlik med študenti so bili uporabljeni t-testi in ANOVA. Rezultati: Analiza je pokazala, da študentje menijo, da so tiskane knjige primernejše za učenje; tudi uporabniki e-knjig. Uporabniki e-knjig v večji meri poznajo in nameravajo uporabiti inte- raktivne e-knjige. Na pogostost uporabe elektronskih knjig pozitivno vpliva praktičnost e-knjig, negativno pa težave s koncentracijo pri branju z zaslona. Omejitve raziskave: Rezultati raziskave niso omejeni na posamezno področje e-knjig. Izvirnost/uporabnost raziskave: Članek predstavlja eno prvih raziskav, ki preučuje uporabo e-knjig v povezavi z odnosom do interaktivnih e-knjig. Prispevek: Članek prinaša pregled načina uporabe e-knjig in interaktivnih e-knjig ter ugotavlja naklonjenost študentov njihovi uporabi. Članek lahko služi kot osnova za nadaljnje raziskave. Ključne besede: elektronske knjige, e-knjige, interaktivne e-knjige, multimedijske vsebine, študija uporabnika, Slovenija 1 Introduction In recent years the e-book has become a subject of numerous discussions in the world scientific and professional literature. The literature shows that there are multiple defi- nitions of e-book that complement each other with regard to the changes which it brings (Vassiliou & Rowley, 2008; IFLA, 2014; Klarin Zadravec, Buzina, & Seiter-Šverko, 2014; Zubac & Tominac, 2014). The term e-book includes an e-book available on a variety of media: e-readers or handle device, book available on-line, a book on CD, DVD-ROM. In their paper Zubac and Tominac come to the conclusion based on the analysis of e-book definitions: “… the e-book is a digital version of the traditional printed book. The content is read on personal computers, tablets, or with the help of hardware devices – e-book readers and smartphones.”(Zubac & Tominac, 2014, p. 128). Vassiliou and Rowley (2008, p. 9) offer a more detailed definition:

RkJQdWJsaXNoZXIy