URN_NBN_SI_doc-NG8XL71W

10 Knjižnica, 2019, 63 (4), 9–25 Ksenija Rivo, Maja Žumer   thors, who found that the use of mobile devices to read study e-materials in addition to technological characteristics is influenced by factors related to information behavior. These facts are important for academic libraries because e-resources have become a big part of their (mobile) services. In addition to providing mobile services, their pro- motion is also important, as various studies have shown that students are interested in mobile services but often are not familiar with their offerings in the library. The article deals with an overview of the researches on students’ mobile information behavior, which can serve as a good basis for planning and providing mobile services in aca- demic libraries. Keywords: mobile technology, students, information behaviour, academic libraries 1 Uvod Mobilne naprave, kot so pametni telefoni, tablični računalniki, prenosni raču- nalniki in bralniki, so v zadnjem času vse bolj sprejeta tehnologija in v svetu narašča število uporabnikov, ki jih uporabljajo kot primarno orodje za iskanje informacij. Po podatkih kanadskega podjetja Jody Nimetz Co., ki se ukvarja z analizo svetovnih spletnih strani, naj bi že 60 % svetovnih mobilnih uporabni- kov uporabljalo svoje mobilne naprave kot primarni vir za dostop do interneta (Nimetz, 2018). Razlog za njihovo veliko uporabo je, da so se izkazale za zelo priročne pri zadovoljevanju informacijskih potreb, saj omogočajo dostop do želenih informacij kadar koli in kjer koli. Mobilno iskanje je krajše, hitrejše in manj intenzivno kot iskanje na osebnem računalniku, hkrati pa ga spremlja več motečih dejavnikov zaradi okolja, v katerem se izvaja. Razumevanje tega novega načina iskanja informacij je zaradi reševanja informacijskih potreb sodobnih uporabnikov pomembno tudi v kontekstu zagotavljanja knjižničnih storitev. V prispevku podajamo pregled literature na področju raziskav o uporabi mobil- nih naprav med študenti z ugotovitvami o njihovem informacijskem vedenju. Poznavanje njihovega načina iskanja informacij na mobilnih napravah, odnosa do uporabe mobilnih naprav za branje e-gradiv in dejavnikov, ki vplivajo na uporabo/neuporabo je lahko izhodišče za načrtovanje mobilnih storitev v viso- košolskih knjižnicah. Mobilne naprave postajajo vse bolj integrirane v visokošolsko okolje, kar pred- stavlja pomembno dejstvo za visokošolske ustanove. Sodobni študenti so mobil- ni tehnologiji zelo naklonjeni in ni dvoma, da jo pogosto uporabljajo v svojem vsakdanjem življenju. V svetu je bilo opravljenih več raziskav o uporabi mobilnih naprav med študenti (Cowell in Mi, 2016; Hossain in Ahmed, 2016; Lau, Chiu, Ho, Lo in See-To, 2017), ki so pokazale, da mobilne naprave zaenkrat še vedno bolj uporabljajo v komunikacijske namene, kot so pisanje besedilnih sporočil, elek- tronska pošta, spremljanje družbenih omrežij in fotografiranje in manj pogosto

RkJQdWJsaXNoZXIy