solska kronika 2018 3 splosna.indd
7 Članki in prispevki UDK 373.3(497.4)(091) 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto: 24. 10. 2018 Branko Šuštar* Podružnična šola in njene prednice pred 1958 Subsidiary school and its predecessors before 1958 »Majhno je lepo« Društvo učiteljev podružničnih šol Izvleček Prispevek na osnovi zakonodaje, statističnih virov in literature predstavlja nižje organizi- rane osnovne šole s kombiniranim poukom, ki jih zakonodaja od 1958 pozna pod imenom po- družnična šola. Občasne in dislocirane oblike osnovnošolskega poučevanja so od šolske zakonodaje 1869 imele različna imena in for- malne oblike šolskih izpostav (ekskurendna šola, zasilna šola, ambulantna šola in šolska stanica, tj. postaja). Danes so podružnične šole posebna in največkrat učencem prijazna oblika osnovne šole. Prihodnost podružničnih šol je odvisna predvsem od demografskega razvoja. Prispevek opozarja tudi na bogato delovanje Društva učiteljev podružničnih šol in na posebnosti takšne oblike šol. Ključne besede : nižje organizirane osnovne šole, ekskurendna šola, ambu- lantna šola, kombinirani pouk, Društvo učiteljev podružničnih šol Key words : subsidiarily organised primary schools, combined lessons, So- ciety of Subsidiary School Teachers. Abstract The article presents, on the basis of legisla- tion, statistical sources and the literature, subsidiarily organised primary schools with combined lessons, known in legislation since 1958 under the name of subsidiary schools. The occasional and extramural forms of education following the school legislation adopted in 1869 had different names and forms of school branches. Nowadays, subsidiary schools are a special and usually pupil-friendly form of primary school. The future of these schools depends mainly on demographic development. The article also points to the rich activities of the Society of Subsidiary School Teachers and the special characteristics of this form of school. * Branko Šuštar, dr. zgodovinskih znanosti, muzejski svétnik, SŠM Ljubljana, e-pošta: branko.sustar@guest.arnes.si
RkJQdWJsaXNoZXIy